Powstają wiadukty na gdyńskim odcinku Trasy Kaszubskiej
28944 wyświetlenia 25 września 2020 (257 opinii)Początek jesieni na budowie Trasy Kaszubskiej. Na przełomie roku będą ruch będzie "kierowany" na dwa nowe wiadukty nad ul. Chwaszczyńską w Gdyni.
Więcej na ten temat
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-25 07:08
Wśród Wśród mieszkańców Gdyni panuje przekonanie, że węzeł buduje urząd miasta. (24)
- 74 27
-
2020-09-25 07:46
Oni już zbudowali lotnisko! (4)
Kiedy gryzoń odda kasę?
- 17 6
-
2020-09-25 22:03
@Anna czy tobie i inym ktoś mózgi wyprał Lotnisko wybudowało wojsko i to właścicielem tego lotniska . Te lotnisko jak by miało wybudować miasto Gdynia to by wydało dobrze kilka miljardów i by budowali kilka lat , anie w przeciagu roku .
- 1 0
-
2020-09-25 13:03
(1)
Cytując ten portal: "Sąd Unii Europejskiej przyznał rację Gdyni w sporze z Komisją Europejską".
- 4 0
-
2020-09-25 17:03
to tak, mniej więcej, jak rehabilitacja po wyrokach śmierci
czas minął i gospodarczy moment do wykorzystania również...
- 2 0
-
2020-09-25 13:49
dla Ciebie to najlepiej by było gdyby nic nie budowali
a pieniądze tylko na 500+ m a mogłabyś latać byś mogła z CPK
- 3 4
-
2020-09-25 15:01
A ja miałem przekonanie, że to ty jako sponsor lub uczestnik PPP (1)
i się zawiodłem :(( Choć na niektórych mogę liczyć bo budują w Gdyni parki, dokładają się do innych inwestycji a ty pewnie byś chciał wszystko na Krzysia
- 0 0
-
2020-09-25 21:29
tak, ja jako sponsor
i podatnik...
Bo oprocz wygody, mozliwosci i poczucia sensu, nic innego z tego nie wyjme.
W odroznieniu od PPP, ktore liczy na profity z eksploatacji.- 0 0
-
2020-09-25 11:13
(3)
Pomijając port, już przez dobre kilkanaście lat w Gdyni nie realizowano żadnych dużych inwestycji centralnych czy regionalnych - generalnie miasto było zdane na siebie i mieszkańcy mogli przywyknąć.
W tym samym czasie w Gdańsku sytuacja wyglądała diametralnie inaczej - a mało kto ma pojęcie, które inwestycje realizowało miasto (i jak realnie wyglądał udział miasta w tych inwestycjach) a które to zewnętrznie finansowane "prezenty".
Jakby nie było, trudno mieć pretensje, że dane miasto akurat znajdowało się w łaskach danej władzy. Może, gdyby trafił się premier z Gdyni, sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej...- 4 1
-
2020-09-25 14:10
trafił się wiceminister i to infrastruktury z Gdyni (2)
mało, przy wyborach obiecał OPAT i Trasę Czerwoną i co ?
Zależy od konkretnego człowieka nie kłamce i cwaniaczka.- 2 4
-
2020-09-25 18:55
w obietnicach nie jest odosobniony
Lodowisko, basen 50m...
- 0 0
-
2020-09-25 16:59
tego wiceministra masz na myśli?
"W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."
Bo on jest z Gdyni i nadal tu "piastuje".- 1 0
-
2020-09-25 08:08
(5)
Podobnie w Gdańsku panuje przekonanie, że np. PKM czy obwodnicę południową zbudowało miasto.
A Szczurek jest tutaj regularnie hejtowany za PKM - które nie jest ani w gestii Gdańska, ani Gdyni.
Taka świadomość. Norma.- 13 0
-
2020-09-25 11:30
jest hejtowany (4)
Za brak aktywności i kwalifikacji politycznych.
Za brak PKM na północ. Nawet jeśli zarządza tym marszałek. Samorządu czyli i prezydenta.
To nie sztuka poobrażać się na wszystkich, "nic nie móc" i zamknąć w wieży z kości słoniowej.
Maskotki nie są nam potrzebne, to jest człowiek do roboty.- 4 6
-
2020-09-25 11:56
(3)
Hejt to hejt.
Jeżeli dotyczy obszaru, za który nie jest odpowiedzialny, to trudno mówić o sensownej krytyce.
Miasto sobie samo PKM nie zbuduje, tak jak i Gdańsk PKM ani nie zbudował, ani nie sfinansował.
I nie żebym był wielkim fanem prezydenta Sz.- 5 1
-
2020-09-25 13:51
jeśli słowa krytyki, nawet niekostruktywnej (trudno o inną), nazywać hejtem... (2)
krytyka nie musi być przyjemna.
Chowanie się za "obszar odpowiedzialności" raczej budzi zdziwienie i rozeźlenie, bo ludzie wybierają swojego przedstawiciela jako osobę i programem i fighter'a. Który działa w ich imieniu i ich interesie. Taki job.
Takie proste rozumienie systemu przedstawicielskiego...
A prezydent miasta to nie administrator działający w ramkach procedur...- 2 1
-
2020-09-25 17:51
(1)
pisy idziecie coraz bardziej w absurd
- 1 2
-
2020-09-25 18:08
absurdem jest wszędzie widzieć PiS
albo PO
- 2 1
-
2020-09-25 07:59
mieszkańcy Gdyni 67,7% oddali swój głos (1)
Wcześniej na posła wybrali Bądkowskego vel Grodzka na posła. To o czymś świadczy.
- 8 7
-
2020-09-25 17:47
swiadczy bardzo, nie ogarniasz pewnych spraw to sie nie wypowiadaj
- 0 3
-
2020-09-25 10:18
(4)
To tak samo jak z przystankiem PKM na Karwinach. Na billboardach wyborczych Wojciech Sz., a w tle nowiutki przystanek, do którego budowy miasto Gdynia nawet złotówką się nie przyłożyło. Co innego planowany węzeł Karwiny. Tutaj należy zwrócić uwagę na słowo planowany. Planowany i już kilkakrotnie odkładany. Taka władza, takie miasto. Tylko PR i potem długo, długo nic.
- 9 7
-
2020-09-25 11:04
(3)
Nieprawda.
Właśnie Gdynia dopłacała do swoich dwóch przystanków, podczas gdy część gdańska została w całości sfinansowana przez województwo - a dysproporcja pomiędzy częścią "gdańską" a "gdyńską" jest zasadnicza (pierwotnie funkcję stacji PKM pełnił przez jakiś czas istniejący przystanek Gdynia Wielki-Kack). Niemniej nie jest to inwestycja miejska - pomijam, że to Gdynia lobbowała za PKM, Gdańsk skłaniał się do koncepcji szybkiego tramwaju (jednak taki tramwaj trudno byłoby potraktować jako inwestycję regionalną).
Informacje na ten temat w łatwością można znaleźć na tym portalu. Ale oczywiście liczy się kłamliwy hejt pod założoną tezę.- 8 2
-
2020-09-25 13:57
Całkowita a nie częściowa prawda
tylko kiedyś PO robiło podobny szum medialny jak dziś PiS, który ich metodami robi "igrzyska władzy".
Przyznam, że pomagał mocno w tym projekcie radny Gdyni dr Wołek i jakos nie usłyszałem ze strony Gdańszczan zwykłego dziękuję, choć mu się nie raz oberwało od współmieszkańców. To samo było z Lotniskiem BD, Pomorską kolejką na Północ itd.- 3 0
-
2020-09-25 11:28
jak często bywa (1)
rację (po części) mają obie strony.
;)
Sumarycznie faktem jest, że w zadaniu PKM większość zagarnęła "gdańska spółdzielnia" wszystkich szczebli wladzy i zamiast połączenia lotnisk zrealizowano komunikację regionalną głównych satelit Trójmiasta.
Jakiś sens to ma i pewnie nawet decydenci teraz tego żałują, bo klęska urodzaju wywołana niespodziewanym sukcesem tego przedsięwzięcia, odbija się im czkawką a znarowieni wyborcy żądają kontynuacji... ;)
Gdańsk na pewno przeforsowałby tramwaj, gdyby był w stanie skonsumować środki i gdyby nie jedna z nielicznych, trzeźwych interwencji marszałka, który przekierował zadanie na region. A po prawdzie, chodziło o "rozsmarowanie" budżetu na zagadnienia pasujące do unijnych ramek a nie jakieś optymalności.
Odpędzony wtedy od stołu zarząd Gdyni, strzelił focha, co skończyło się odsunięciem w czasie realizacji gdyńskiego odcinka i koniecznością partycypacji w kosztach.
Cóż, polityka... Tu trzeba mieć kwalifikacje... I szczęście.- 1 0
-
2020-09-25 12:10
Przede wszystkim ważne są dojścia "u góry".
PKM to świetny pomysł - ale realizacja jest inna niż pierwotne plany. Na marginesie, od początku chodziło nie o łączenie lotnisk a skomunikowanie zachodnich tarasów Gdańska i Gdyni (nawet dokładnie tak brzmiące sformułowanie swego czasu funkcjonowało na stronie PKM - ale zniknęło). Jakby nie było, finalnie w skali Trójmiasta odgrywa istotną rolę w Gdańsku, w Gdyni żadnej.
Tramwaj wymagałby finansowania przez miasto. Kolej miejska jest na pewno bardziej perspektywiczna i może znajdzie jeszcze bardziej regionalny ciąg dalszy - choćby do północnych dzielnic Gdyni.
Konieczność partycypacji wynikała z faktu, że nadwyżka unijnego dofinansowania nie wystarczała na oryginalnie pominiętą w planach tzw. Etapu 1 Gdynię (tzn. nawet te 2 przystanki). Inna sprawa, że w Gdańsku nie widziano potrzeby kontynuacji.
A czkawką odbija się właśnie realizacja. W końcu Gdynia jest drugim największym miastem regionu i zapewniłaby znacznie większe obłożenie niż Kartuzy (a to przewozami z Kartuz władze województwa regularnie tak się chwalą).- 3 0
-
2020-09-25 21:58
alewjakimsesie
- 2 1
-
2020-09-25 19:20
mieszkanic
Trzy pasy i dalej kicha - będzie jak waż rozdęty !
- 0 0
-
2020-09-25 07:03
(10)
Pięknie,jeszcze jakby obwodnicy dodali po 2 dodatkowe pasy ruchu to może te korki by się zmniejszyły?
- 100 50
-
2020-09-25 18:16
Korki
To byłyby większe przy zjazdach...
- 2 0
-
2020-09-25 10:21
twoja (1)
wypowiedź jest nie na temat . Artykuł mówi o budowie trasy kaszubskiej, nie zaś o obwodnicy trójmiasta
- 5 0
-
2020-09-25 17:18
to tylko od pisowcow zalezy czy dadza zielone swiatlo dla poszerzenia obwodnicy, ale jak wiemy pis nie zrobi nic by poprawilo sie zycie pomorzan
- 3 2
-
2020-09-25 13:56
Nie, korki byłyby takie same lub większe. Problemem obwodnicy nie jest ilość pasów, a węzły, które należy przebudować i pociągnąć "w boki".
- 3 0
-
2020-09-25 07:14
to ludzie kupią więcej aut (3)
walka z góry przegrana
- 27 8
-
2020-09-25 08:23
(2)
I tak kupia!!!!! Sprzedaj swoje bedzie mniej aut, wogule umiesz prowadzic czy tylko udajesz?
- 10 16
-
2020-09-25 12:08
urodzony za kierownicą się odezwał...
- 3 0
-
2020-09-25 09:26
Większość kierowców udaje że umie
- 11 2
-
2020-09-25 08:49
Nie lepiej jeszcze pozabierać trochę pasów tak, jak np. we Wrzeszczu.... Eko jest w modzie i pewnie się opłaca tym, co to budują a ludzie wierzą w modę hehe później znowu trzeba bd burzyć i zmieniać bo moda się zmieni hehehehhe
- 2 10
-
2020-09-25 07:12
Albo po 5 albo po 10
- 23 2
-
2020-09-25 17:55
Kiedy oddadzą tę trasę?
Nie napisano.
- 3 1
-
2020-09-25 17:48
Ofiaruję Tobie, Prezesie mój
całe życie swe,
cały jestem Twój,
aż po wieki.
Oto głos mój, przecież wiesz,
Tyś sprawiedliwością mą jedyną jest- 1 9
-
2020-09-25 07:04
Jak Gdynia przygotowuje się do przyjęcia ruchu z tej trasy? (8)
Większa część aut wpadnie na dziurawe zakorkowane gdyńskie drogi?
- 128 36
-
2020-09-25 12:10
wcale się nie przygotowuje... (1)
- 3 0
-
2020-09-25 17:26
niech pis nie wymysla wciaz nowych ustaw ktore odbieraja samorzadom pieniadze
- 3 1
-
2020-09-25 07:11
Farba i jeszcze raz farba (1)
We wszystkie dziury zostanie wlana farba, ale uwaga, tym razem nie biała, a czarna, w kolorze asfaltu. Będzie i estetycznie, i tanio.
- 31 7
-
2020-09-25 17:23
chyba jakas farba wylala ci sie na lepetyne?
- 3 5
-
2020-09-25 07:35
(1)
Aut będzie tyle samo, ale nie będą się telepać w wioskach pod oknami tylko przelecą dwupasmówką.
- 15 3
-
2020-09-25 10:42
Tylko że zamiast stać w korku na rondzie w Chwaszczynie i dojeżdżać dłużej w mniejszych ilościach, nagle Ci ludzie będą w stanie pojawić się w krótszym okresie czasu w większej ilości na światłach na Nowowiczlińskiej.
- 11 3
-
2020-09-25 09:27
Wjedzie tyle samo ile teraz tylko nową drogą. Nic się nie zmieni.
- 6 4
-
2020-09-25 09:20
Ruch wpadnie głównie na obwodnicę
dodatkowo usprawni się wyjazd z Gdyni
- 10 1
-
2020-09-25 07:04
Niesamowite tempo (4)
Brawo!
- 157 2
-
2020-09-25 08:00
Porządnie robią (3)
Szkoda tylko, że zyski idą do Hiszpanii bo spółka nie jest polską własnością
- 5 4
-
2020-09-25 11:50
Bez komentarza... (2)
- 3 2
-
2020-09-25 12:39
A co nie wiesz? To wejdź na stronę firmy i poczytaj (1)
Biedronka też nie jest polska jeśli nie wiesz. Nazwa to nie wszystko.
- 4 0
-
2020-09-25 17:20
zaloz firme i zgarniaj zyski
- 1 0
-
2020-09-25 11:38
niby fajnie ale kiwedy policzy się to wszystko to okazuje się,, (2)
że to wszystko dla lobby samochodowego.
Co mamona z człowiekiem zrobi.
Nieodwracalne zniszczenie środowiska
taaak. hejterzy, zaczynajcie nawalać.- 6 8
-
2020-09-25 12:07
(1)
No co Ty, przecież samochodziarze są tacy pokrzywdzeni. Bo widzisz, ten węzeł i trzeci pas to się należy, ale ścieżki rowerowe to niech tylko za podatki cyklistów powstają.
- 1 1
-
2020-09-25 17:07
Nie wystarczy że ścieżki rowerowe powstają na rozebranych liniach kolejowych? Przez takie działania ludzie przesiadają się do auta
- 1 1
-
2020-09-25 16:22
w końcu budują te 42 kilometry
a kiedy normalną drogą dojedziemy do Koszalina ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.