Potrącenie pieszego w Kowalach
44612 wyświetleń 7 grudnia 2017 (676 opinii)Wczoraj na ul. Zeusa w Kowalach doszło do potrącenia pieszego. Ulica Zeusa jest bardzo ruchliwą ulicą i kierowcy jeżdżą tam z nadmierną prędkością choć jest tam strefa 30, progi zwalniające pełnia tam funkcje tylko dekoracyjną, mało który kierowca na nich zwalnia. Innym problemem są kierowcy, którzy zatrzymują się, włączają awaryjne i idą do sklepu, choć są wolne miejsca parkingowe. Takie zachowania tylko zwiększają niebezpieczeństwo na tej ulicy.
Więcej na ten temat
Opinie (676) ponad 20 zablokowanych
-
2017-12-08 19:01
A ten pieszy co tak lezie jak święta krowa ? Mysli ze samochód na śliskiej nawierzchni zatrzyma sie w sekundę ?
- 3 0
-
2017-12-07 13:37
Kierowca (3)
Kierowca powinien widzieć pieszego ZAWSZE. Szczególnie wtedy, gdy go nie ma, bo to znaczy, że będzie. Po prostu mieć go w tyle głowy. Powinno się kierowców w tym celu czipować.
- 6 15
-
2017-12-08 18:51
Oczywiście, tak myśleć o urojonych i o idiotach,
że nie spostrzec znaku drogowego, innego pojazdu czy podobnych zjawisk.
Myślisz że pieszy zachowujący się nieprzewidywalnie to jedyne, na co musi uważać kierowca?- 1 0
-
2017-12-08 09:07
kierowca powinien widzieć pieszego, którego nie ma? Znowu piguła nie przyniosła leków na czas?
- 2 1
-
2017-12-07 13:40
A rowerzystów to nie łaska ująć? Jeszcze większe powodują zagrożenie dzięki nieprzemyślanym i głupim przepisom. Najwyższa pora to zmienić.
- 0 2
-
2017-12-07 13:34
HD (1)
Bo tam nie ma 15stu wałów zwalniających, 8śmiu wysepek i 3ch rond wielkości średniej pizzy- a tak łatwo było tego uniknąć...
- 5 2
-
2017-12-08 18:49
:D
- 0 0
-
2017-12-07 12:17
wrzeszcz - glowne skrzyzowanie przy dmowskiego z tramwajem (15)
stoje sobie rano na swiatlach czekam na zielone, pada zimno, ludzie czekaja, zerkam w prawo jada auta, akurat zblizala sie ciezarowka, idzie gosc, kaptur muza (nie robi, sam czasami chodze w kaputrze i z sluchwkami) i jakby go nie powstrzymal reka to by wlazl prosto pod ciezarowke. Myslisz ze cos powiedzial ? nic, zbyl to milczeniem albo byl w szoku. ani dziekuje ani spitalaj
- 225 3
-
2017-12-07 20:47
To samo. Z półtora roku temu jak zdawałem egzamin na prawo jazdy i wracałem z teoretycznego powstrzymałem nastolatkę (1)
od wejścia centralnie pod pociąg na przejeździe przy Dworcowej. Postanowiła nie czekać i sobie przejść pod szlabanem, gdy rozpędzony pociąg Intercity był jakieś 50 metrów od przejazdu...
Stałem na tyle blisko szlabanu, że jak bym tego nie zrobił, to jestem prawie pewien, że musiałbym wracać do domu cały w krwi...
Też żadnego dziękuję ani nic...- 5 0
-
2017-12-08 18:48
No ale uratowałeś te istnienie chyba nie z powodu nadziei na "dziękuję", prawda?
Możesz być z siebie dumny, i to musi być niesamowite uczucie.
A co do tych braków podziękowań, to słusznie ktoś sugeruje, że to może być efekt szoku.- 3 0
-
2017-12-07 14:39
tacy debile jak ty tez maja sie dobrze bo takie lemingi jak ty niemaja mózgu Pieszy ma zawsze pierwszeństwo! (4)
masz tak jechac bys miał czas zachamowac!!
- 2 28
-
2017-12-08 15:01
rowerzysta???
kup w lidlu luźniejszy kask...
- 2 1
-
2017-12-08 06:43
Słownik dla tej osoby poproszę.
- 2 0
-
2017-12-07 19:18
bzdura, poproszę o podstawę prawną
- 5 3
-
2017-12-07 16:22
idiota
to może na torach kolejowych tez powinieneś mieć pierwszeństwo. W końcu jesteś świętą krową.... a pociąg niech się zatrzyma w miejscu.
Pamiętaj, że pociąg, ciężarówka czy samochód ważą wiele razy więcej niż człowiek i kierowca czy maszynista musi zwrócić uwagę na wiele elementów. Nie tylko na jednego debila co uważa że ma zawsze pierwszeństwo. Musi spojrzeć w lusterko, czasem w oba (boczne i wsteczne), musi w odpowiednim momencie zmienić bieg, wcisnąć sprzęgło, hamulec, włączyć kierunkowskaz, skręcić kierownicą i w ogóle skupić się na wielu elementach związanych z prowadzeniem samochodu czy to osobowego czy ciężarowego a już zwłaszcza maszynista tramwaju czy pociągu. A pieszy? Ile ma do obsłużenia elementów żeby przejść przez jezdnię? musi się rozejrzeć i iść gdy będzie miał wolne! Ot, wszystko. Dlatego zawsze uczę swoje dziecko że nie może słuchać durnych opinij, że pieszy ma pierwszeństwo. Bo NIE MOŻE MIEĆ ze względu na swoją kruchość względem masywnych stalowych pojazdów.- 15 2
-
2017-12-07 12:20
no właśnie dziękuję proszę (4)
nie uświadczysz ale bezinteresowna nieżyczliwość króluje
- 31 2
-
2017-12-07 15:08
Ja tez bym nie podziekowal. (2)
Trzymaj lapy przy sobie- jak wpadne pod ciezarowke to moja sprawa
- 6 16
-
2017-12-07 16:59
ok, ale wrzuć fotę żebym wiedział kogo nie ratować
bo generalnie ludzie mają wolę życia
- 10 1
-
2017-12-07 16:20
Ja bym mu jeszcze strzelił z ucha, niech se łapy trzyma u starego w kalesonach
- 2 6
-
2017-12-07 13:20
Ja juz olewam takich bo bym kilku dziennie musiala szarpac. Raz uslyszalam ze mam sie odpier... Teraz olewam.
- 18 3
-
2017-12-07 13:56
Poprostu do końca
Niektórzy myślą że im nie może nic się stac.Nie dociera i juz.Zrobiłeś dobry uczynek i jesteś równy gość
- 16 1
-
2017-12-07 12:41
masz farta ze nie krzyczal "zwolac komisje sejmowo" i z pazurami nie skoczyl :)
- 11 3
-
2017-12-07 12:31
no niestety
tak samokilka lat temu złapałam za kaptur i odciągnęłam laskę, która na czerwonym przechodziła w słuchawkach przez tory tramwajowe, nie widziała że z za mijającym nas tramwajem jedzie drugi w przeciwnym kierunku (było go słychać, ale słuchawki...). Wbiegłaby wprost pod niego...
Nawet słowa nie powiedziała.
Może była w szoku, a może nie nauczono.- 27 1
-
2017-12-08 09:37
Droga osiedlowa (4)
Jeżeli jest to droga osiedlowa oznaczona znakiem"DROGA OSIEDLOWA"/niebieski prostokątny znak/ to pieszy ma zawsze pierszeństwo,to kierowca wjeżdzając na ten teren powinien znać przepisy ruchu drogowego.
- 1 5
-
2017-12-08 10:26
nawet jak jest strefa to wbiegać lub wchodzić pod auto nie wolno (2)
Wina pieszego
- 0 2
-
2017-12-08 10:32
(1)
proszę zaznajomić się z tym znakiem i z jego opisem,kierowca wjeżdzając na taki teren musi spodziwać się takich sytuacji!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 1
-
2017-12-08 17:28
Andrzej Duda
Debilu pieszy praktycznie wskoczył pod samochód, kierowca nie miał szans na reakcje!!!! Skąd się biorą takie bezmózgi jak ty??!
- 1 0
-
2017-12-08 09:59
to nie jest strefa zamieszkania
Nie , nie jest to strefa zamieszkania, piesi nie mają na tym osiedlu bezwzględnego pierwszeństwa.
- 3 0
-
2017-12-08 13:05
(1)
Calkowita wina kierowcy zabrac prawojazdy dozywotnio
- 0 5
-
2017-12-08 17:26
Andrzej Duda
Jaki ty głupi jesteś wina leży tylko i wyłącznie po stronie pieszego. To było wtargnięcie. Idiota nawet się nie rozglądnął a seicento jechało przepisowo.
- 2 0
-
2017-12-08 15:02
szkoda auta..
- 2 1
-
2017-12-08 13:43
Seicento nie jechał więcej jak 30 km/h. Gdyby miał więcej, to zatrzymał by się kilka metrów dalej. A to było zwykle wtargnięcie na jezdnię pod jadący prawidłowo pojazd. Przykre, ale ewidentna była wina pieszego...
- 2 0
-
2017-12-07 12:13
) (35)
Progi zwalniające,znaki ograniczenia prędkości...ale to widać nic nie daje...każdy pędzi,każdy musi być pierwszy,choć o te 5 sekund..Tu wina pieszego,ale też auto jechało co najmniej 60km/h.Dobrze że to Sejczento,mam nadzieję że nieroztropny pieszy cały i zdrowy.Następnym razem 2 razy w lewo i 2 w prawo.Do tego odblaski.I nie na skróty,przejście jest kilkanaście metrów dalej,wiem że zimne piwko czeka w lodówce ale poczeka.I nawet jak zielone światło rozglądać się czy coś nie jedzie.Bi hapi-stej safe.
- 110 199
-
2017-12-07 12:21
A skad wiesz ile jechało? (13)
Według mnie jechał w granicach 30-40, ponieważ zatrzymał się po około 1,5-2m. Przy 60 pociagnął by z 5-10m jeszcze na śliskiej kostce. Wina pieszego - praktycznie wbiegł. Przykro, ale piesi też powinni uważać - mam nadzieję, że facetowi nic się nie stało
- 52 13
-
2017-12-07 12:31
raczej 40-50 (11)
przy 30 samochód staje prawie w miejscu, co nie umniejsza winy pieszego wychodzącego zza stojącego samochodu
- 15 23
-
2017-12-07 14:09
seicento hamuje co najmniej 42 metry na suchym ze 100 km/h (6)
z 33 km/h energia jest 9 razy niższa więc można założyć że 4,7 metra. Auto zahamowało na 2,5 swojej długości czyli jakieś 8,3 metra. Jak weźmiemy pod uwagę to że było mokro I że zauważył pieszego w ostatnim momencie to wyjdzie nam coś pomiędzy 30 a 40 km/h. Ale równie dobrze mogło to być 30
- 9 0
-
2017-12-07 14:39
optymista... (3)
....to auto hamuje ze 100 km/h do 0 na dystansie 51,5 m
dodaj czas reakcji, opony i stan ukladu hamulcowego - nowe auto przeciez nie jest - wiec mogl jechać przepisowo...... z 30 km/h w miejscu stają sportowe auta a nie 15 letnie budzetowe wozidla - zrobcie kiedys test na mokre drodze i sprawdzcie..... znawcy za 5 gr.- 11 0
-
2017-12-08 00:45
(1)
Dokładnie, problemem nie jest to, że jechał za szybko - bo nie jechał - tylko problemem jest stan pojazdu, który wyklucza go z dzisiejszej bezpiecznej eksploatacji na drogach. Jeśli nowe samochody potrafią z takiej samej prędkości zahamować na krótszym odcinku, to sorry gregory, ale takie auto nie powinno jeździć już po naszych drogach.
- 0 2
-
2017-12-08 12:19
wykluczyć może tylko brak homologacji albo przeglądu
poza tym ciężarówka też ma długą drogę hamowania I zawsze będą jakieś auta któe będą lepsze niż inne
- 1 0
-
2017-12-07 15:03
i właśnie to napisałem - że bardzo możliwe że jechał przepisowo
nie przeczytałeś tekstu
- 4 0
-
2017-12-07 14:25
(1)
A jaki przyjąłeś współczynnik tarcia między oponą a jezdnią? ;) Nie łatwiej oszacować drogę pokonaną w ciągu jednej sekundy, jak zrobił to kolega powyżej? Nie przekroczył 30 km/h.
- 7 4
-
2017-12-07 14:58
ale ja nie liczyłem ile by hamował na mokrym tylko obalałem tezę jakoby jechał 45km/h
zahamował na długości 8,3 metra - tyle hamuje Seicento gdy jedzie 45 km/h ale po suchym. Zatem ten nie mógł tyle jechać bo było mokro I bo trzeba doliczyć czas reakcji
- 7 0
-
2017-12-07 13:23
Nie (3)
Przejechał 3 miejsca postojowe w ciągu 1 sekundy, więc jechał ok. 25 km/h. Policz to sobie.
- 26 7
-
2017-12-08 09:03
Nie 3 a 4
Nie 3 a 4 miejsca parkingowe.
- 0 0
-
2017-12-07 13:55
Tacy jesteśmy
Kto jezdzi z taka prędkością? Ja nie, chyba ze w korku
- 1 8
-
2017-12-07 13:52
On jest pewnie humanistą i czucie i wiara silniej do niego mówią niż liczby. Swoje wie i żadna matematyka mu nie udowodni, że jest inaczej.
- 15 3
-
2017-12-07 14:32
dzieciaku wracaj do podstawówki
- 0 0
-
2017-12-08 07:58
W końcu jakiś rozsądny głos w dyskusji!!!
- 0 0
-
2017-12-07 14:32
Tutaj niebyło winy pieszego ,To wyłacznie wina idioty za kierownicą!Pieszy ma tam pierwszeństwo ! (4)
A burak za kierownicą ma tak jechac by miał czas zahamować!To idiota za kierownicą spowodował wypadek i złamał wszystkie mozliwe przepisy i bedzie zato uukarany!
- 0 31
-
2017-12-07 21:33
what
Na jakiej podstawie twierdzisz ze.pieszy mial pierwszenstwo? Droga gminna, pasy 15metrow wczesniej. Zastanawiam sie czy autor komentarza dlugo nad tym myslal ? A pozniej sie dziwic ze sa takie wypadki !!
- 3 0
-
2017-12-07 16:46
A czemu pieszy ma tam pierwszeństwo
Szkoda, że Ciebie tam nie było...
- 4 1
-
2017-12-07 16:26
wina
To że pieszy ma pierwszeństwo nie zwalnia go od używania mózgu.
Kiedy w końcu dotrze do pieszych,że kierowca ryzykuje tylko kosztami u blacharza,a on stawia na szali życie.
Chyba że wycenia siebie na cenę błotnika i reflektora.
Żyjemy w wolnym(jeszcze) kraju,wybór należy do CIEBIE.- 7 0
-
2017-12-07 15:05
wina jest buraka na nogach
kierowca jechał przepisowo, a pieszy ma tak łazić żeby go było widać
- 12 0
-
2017-12-07 13:22
Przyjrzyj się (6)
Seicento pokonuje w ciągu 1 sekundy ok. 3 miejsca postojowe. Wg polskiej normy miejsce postojowe ma 2,3 m szerokości. To daje w ciągu sekundy 6,9 m, czyli prędkość auta to ok. 24,84 km/h.
Zatem kierowca jechał zgodnie z przepisami.- 15 2
-
2017-12-07 13:27
(5)
A jeszcze czas reakcji kierowcy - więc nie jechał na pewno szybciej niz 30
- 7 1
-
2017-12-07 14:31
(4)
Pewnie, że nie jechał szybciej niż 30, ale co ma czas reakcji do prędkości (nierelatywistycznej)?
- 4 1
-
2017-12-07 16:45
dobrze że napisałeś że nie chodzi o relatywistyczną (3)
bo byśmy nie wiedzieli
- 0 0
-
2017-12-07 17:54
(2)
Ubezpieczyłem się przed atakiem kogoś czepialskiego :)
- 1 1
-
2017-12-07 19:11
no to chyba miałeś na myśli "relatywną" :D (1)
- 1 1
-
2017-12-07 21:06
Chyba ktoś chodził na wagary, zamiast na kurs teorii względności ;)
- 1 0
-
2017-12-07 20:33
60 km/h praktycznie na
Hopkach na dodatek seicento? Ludzie zastanowcie sie. Macie fotoradar w oczach??!!!
A po drugie gosc wczesniej wyjechal z bocznej drogi okolo 20m. Uuu to sie na pewno rozpedzil 60. Ja pierdziele co za kretyn z fotoradarem to pisze to nie wiem- 5 0
-
2017-12-07 20:09
Jakub Seicento
Jechało około 20-25 na godzinę..... gdzie widzicie ta prędkość? Obejrzyjcie filmik jeszcze raz a nawet go wrzuccie na program żeby pokazywał setne sekundy i wyjdzie wam ile jechał. Wina pieszego.
- 2 1
-
2017-12-07 12:24
Gdyby jechał >60 (2)
To gościu poleciałby trochę dalej, drogi the billu
- 30 12
-
2017-12-07 12:32
Prawdziwy debil (1)
- 7 9
-
2017-12-07 15:07
Chybaty
- 3 0
-
2017-12-07 13:09
czy już zacząłeś szukać pracy czy dalej matka musi ci kupować żarcie i ubiór ?
- 3 3
-
2017-12-07 12:30
Progi są przy przejściu więc tam niech pieszy przechodzi.
Kto mądry wieczorem wbiega na ulicę gdzie popadnie ??
- 14 2
-
2017-12-07 12:18
lubie jak zwolenicy progow zwalniajacych sami sie podsumuwuja.
- 17 11
-
2017-12-07 20:47
widać że jechał za szybko (3)
nikt nie przestrzega 30 km ,aktualnie uczę się jeździć i widzę jakie mają za mną ciśnienie jak jadę przepisowo.Jadę tak jakbym był z innego świata ,aż trochę głupio tak się wlec ,ale po obejrzeniu tego filmu ...
- 2 8
-
2017-12-08 11:25
widac że ktoś tutaj na telefonik zerka
Zamiast dbac o swoje i innych bezpieczeństwo
- 0 0
-
2017-12-07 21:13
Kolego kursancie (1)
Kierowcy sie cisnieniuja z bardzo banalnego powodu. Twój instruktor uczy Ciebie tak zwanego eco drivingu czyli w skrocie - tamowania ruchu i rozwalania układu napędowego. To co mnie irytuje i jak sadze wiekszosc kierowców jest to iż za wolno ruszacie ze świateł. Zwyczajnie nie uczy się was dynamicznej jazdy a toczenia się na piątym biegi biegu 40 km/h. Pp moim pobycie pół roku w Niemczech zauważyłem że tam zupełnie inaczej szkoli się przyszłych kierowców. Uczy się ich jeździć a nie zdawać egzamin. Dzięki takim właśnie fantastycznym szkoleniom codziennie można ujrzeć na raporcie ilu to kierowców nie pewnych swoich umiejetnosci zagraża sobie i innym uczestnikom ruchu.
- 4 2
-
2017-12-07 21:26
no to mnie pocieszyłeś
wywaliłem kasę w błoto ? uczą mnie jeździć przepisowo ,hamować silnikiem ,zawsze wolno i ostrożnie .Zdaje sobie sprawę że nie mam żadnego doświadczenia w jeździe .Tylko po co takie nauczanie ?Jak i tak po zdaniu egzaminu jazda ma się nijak do tego czego mnie uczyli.Pora coś zmienić w nauczaniu.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.