Więcej na ten temat
Opinie (453) ponad 50 zablokowanych
-
2022-04-08 20:27
Opinia wyróżniona
(9)
Miejmy nadzieję że się odnajdą,smutna sprawa.Jeszcze dzisiaj zimno i wietrzycho.
- 115 19
-
2022-04-09 11:22
Wróżbita mówił (4)
Że nikt nie przeżył.
- 8 2
-
2022-04-09 15:05
(2)
Przezyla jedna osoba, prosze nie wprowadzac w bląd
- 4 0
-
2022-04-10 15:54
Rusek przeżył? (1)
- 0 3
-
2022-04-11 10:34
Brat Ohoojskiej
- 1 2
-
2022-04-09 12:39
Zapytaj mnie, też tak myślę
- 4 1
-
2022-04-09 10:24
Mogli miec tzw "suchary"
- 2 3
-
2022-04-09 09:58
Nadzieja matką głupich oni juz są pokarmem dla rybek i tak maja szczescie ze unas niema rekinów
bo moze gdzies wypłyną by ich przynajmniej pochować
- 4 8
-
2022-04-09 00:11
...no własnie, słowo "klucz"
...zimno i wietrznie. Czy tego nie należy zakwalifikować jako bezmyślne ryzykanctwo? Mało tego, swoją egoistyczną decyzją uprawiania sportu ekstremalnego, z uwagi na warunki atmosferyczne, narażali życie osób ratujących! No i .....skończyło sie rumakowanie!
- 14 29
-
2022-04-08 23:34
Niestety. Czas utraty przytomności = temperatura wody.
- 18 1
-
2022-04-09 03:53
Opinia wyróżniona
Nie wiesz, nie oceniaj. (30)
Nie wiesz, nie oceniaj. To była doświadczona załoga, która na tej łódce regularnie trenowała i brała udział w regatach i zawodach I Ligi Żeglarskiej. Te warunki nie były dla nich ekstremalne. Delphia 24 jest bardzo bezpieczna, praktycznie niezatapialna. Nawet przy skrajnym wychyleniu powraca do swojej pozycji. Wydarzył się wypadek, który jest wstrząsający. Uszanujmy niewątpliwie bardzo trudne chwile dla bliskich.
- 189 41
-
2022-04-11 09:23
JakSchettino
doświadczenia
- 0 0
-
2022-04-10 15:44
"Delphia 24 jest bardzo bezpieczna, praktycznie niezatapialna" (1)
to od wczoraj zmieni się o niej opinia, pod. jak o niezwyciężonej armii ros. i o niezatapialnym Titanicu...
- 1 2
-
2022-04-11 13:05
Nadal jest na powierzchni. Titanik nie. Różnice sam zauważysz?
- 2 0
-
2022-04-10 12:19
Za to fachowcy od pływania tym czymś wiedzą i "oceniają" - a gdzie np. jest miecz tej łódki?
Bo na fotkach z góry (z drona chyba) łódka leży na wodzie, czy tuż pod wodą zatopiona - a miecza "ni ma". Czego laik nie zauważa, ale ci, co pływają, zauważyli i komentowali. A ten "przyrząd" to ponoć waży nieco ponad ćwierć tony ! A w dół to nie ma opcji, aby wypadł.
- 2 0
-
2022-04-10 12:08
Czyli to rutyna ich zabila?
- 3 2
-
2022-04-09 22:11
Ścigałem się w klasie Delphia 24 kilka lat i uważam, że nie jest łódka zaprojektowana do warunków morskich. Owszem wstaje z wywrotki ale niechętnie. Trzeba szybko wyluzować fał genakera i nie dopuścić do zalania łódki przez wejścówkę. Na zdjęciu widze, że grot na refie i genaker ciągnacy się od topu. Pytanie, też czy balast był zabezpieczony
Ścigałem się w klasie Delphia 24 kilka lat i uważam, że nie jest łódka zaprojektowana do warunków morskich. Owszem wstaje z wywrotki ale niechętnie. Trzeba szybko wyluzować fał genakera i nie dopuścić do zalania łódki przez wejścówkę. Na zdjęciu widze, że grot na refie i genaker ciągnacy się od topu. Pytanie, też czy balast był zabezpieczony przed podniesieniem bo go nie widzę. Generalnie treningi morskie na delphi powinny być z asystą riba albo przynajmniej we dwie łódki bo nawet doświadczona załoga może mieć na tej łódce kłopoty.
- 16 2
-
2022-04-09 17:57
"praktycznie niezatapialna" (1)
Niestety, niezatapialnosć, to ma tylko w papierach. Każdy,kto regacił się na Delphii wie, że niestety łodeczka nie jest najszczęsliwsza przy wiatrach powyżej 5B i potrafi zatonąć. A po przyklejeniu żagli do wody praktycznie nie ma mowy o samodzielnym powstaniu. Szczególnie z utopionym genakerem. A szkwały 30 węzłów i wyżej to dla Delphii zaczynają być warunki ekstremalne.
- 13 3
-
2022-04-11 13:00
bzdury
Na zdjęciach widać, że jest na powierzchni. Czyli nie tonie nawet jak cała zalana.
Jak nie masz pojęcia jak "odkleić" żagle od wody, to albo naucz się, albo nie wykazuj głupot.
No i z utopionym genakerem żadna łódź nie wstanie. Na to jest fal i trenowania oby jungi nie rozdarli go od brzegu do brzegu stawiąc łódź z balonem wody.- 3 0
-
2022-04-09 13:10
Nie oceniamy 3/4 osób zmarło, co tu oceniać?
- 10 1
-
2022-04-09 13:11
Regaty- odbywają się przy innej pogodzie, sorawdzonej
"doświadczona załoga" to znaczy? Jakie mieli doświadczenie? Bo napisać sobie " doświadczona" to puste słowa o czym świadczy ten wypadek!
- 7 14
-
2022-04-09 12:51
czyli jak Titanic.... (1)
też praktycznie niezatapialny...I też zgubiła go ta sama przyczyna...Marketing, a nie rzetelna wiedza żeglarska...Liczyło się, by pokazać "jesteśmy najszybsi". W tym wypadku dodatkowo masa żeglarzy przekraczała masę balastu. Ciekawe, jakie w tym czasie nieśli żagle ...Los był przesądzony w tak ekstremalnych warunkach. Prognoza pogody jest wiadomością publiczną, nie jest skrywana.
- 2 4
-
2022-04-11 12:51
potwierdzam, jesteś dyletantem
1. Jacht jest nie zatapialny. Nie poszedł na dno, został środkiem ratowniczym dla załogi. O jakim marketingu Ci chodzi? 2. Co ma masa załogi do masy balastu? Nic! łódzi mieczowe nie posiadają balastu w całe. Delphia ma balast, wystarczający by wrócić do piony. 3. Komplet żagli na Delphii jest jeden. Ewentualnie mogą być refy na grocie. Nie są
1. Jacht jest nie zatapialny. Nie poszedł na dno, został środkiem ratowniczym dla załogi. O jakim marketingu Ci chodzi? 2. Co ma masa załogi do masy balastu? Nic! łódzi mieczowe nie posiadają balastu w całe. Delphia ma balast, wystarczający by wrócić do piony. 3. Komplet żagli na Delphii jest jeden. Ewentualnie mogą być refy na grocie. Nie są koniecznie przy 25 węzłach. Wiatr może położyć, ale nie wywrócić na grzyba. Miała być niekorzystna fala.
Czyli - tak, jesteś dyletantem. Proszę nie pisz głupot, tylko ucz się.- 2 0
-
2022-04-09 11:50
Tak, żółty alert RCB dzisiaj, a wczoraj jeszcze bardziej wiało. Bezmózgi kompletne.
- 10 25
-
2022-04-09 11:19
(1)
Z pewnością mieli założone kamizelki ratunkowe " To była doświadczona załoga, która na tej łódce regularnie trenowała". Szanuje bliskich i składam kondolencje.
- 11 1
-
2022-04-09 13:42
Kamizelka ratunkowa
Kamizelka ratunkowa posiada tzw kołnierz i więcej materiału na klatce piersiowej czyli odwraca twarzą do góry i podtrzymuje głowę, ma pas kroczny. Wszyscy których widziałem zawsze na tych delpiach ubierają "kamizelkę asekuracyjną"
- 13 1
-
2022-04-09 11:03
Podsumowując: warunki znośne, łódka bezpieczna, załoga doświadczona....
....ten wypadek nie miał prawa się wydarzyć, a jednak przeżyła tylko jedna osoba.
- 28 3
-
2022-04-09 10:53
Coś z tym doświadczeniem (4)
to chyba nie do końca prawda.Trzy ofiary raptem 400 m od brzegu?.Łajba przecież nie zatonęla,kapoki obowiązkowo mieli założone,byli trzeżwi...więc co?Jako"doświadczeni"musieli przewidywac możliwość wywrotki.No chyba,ze łódż podwodna była na kursie....no ale my nie mamy czegoś takiego...
- 13 15
-
2022-04-09 11:38
Kapoki? (3)
Mistrzu, w kapoku na regatowym jachcie?
- 12 16
-
2022-04-11 11:49
zawsze. Kapoki na wszystkich zawodach są obowiazkowe ale jak ktoś po wypłynięciu lub po starcie zdejmuje
to już nie ma rady
- 1 1
-
2022-04-09 12:56
no raczej że kapoki na zawodowym yachcie "mistrzu"
tylko pro kapoki, np cos w takim stylu - spinlock deckvest 6D 170N
jak dostaniesz w baniak na przykład bomem, albo podczas zwrotu się poślizgniesz, i spadając do wody uderzysz głową w burte, to taki life safe jacket może Ci uratować życie "mistrzu"- 33 2
-
2022-04-09 12:53
A jak to jest?
Na takim jachcie pływa się bez asekuracji? A jeśli tak to zgodnie z przepisami czy po prostu na pałę?
- 16 4
-
2022-04-09 10:19
No to widać tym razem wychylenie było więcej niż 'skrajne"
A na taką sytuację załoga nie miała planu B. Że łódkę "położyło", postawić jej nie mogą i co wtedy.
- 15 6
-
2022-04-09 03:59
(7)
O Titanicu tez mówili ze niezatapialny
- 45 11
-
2022-04-09 13:52
A najśmieszniejsze jest to że była to najnowsza najlepiej sterowalna
jednostka jaka wtedy powstała. Kapitan drugiego "Tytanica" który cumuje dzisiaj w Irlandii to potwierdził i bardzo zachwalał.
- 5 0
-
2022-04-09 12:52
to akurat bardzo słaby argument (1)
Po pierwsze mały yacht wyścigowy porównywać do statku oceanicznego który ma prawie 300 metrów długości.
Po drugie wszystkie statki z tej stoczni (finansowanej przez UK), zatonęły. Britanic, Titanic, i Atlantic.- 7 5
-
2022-04-09 13:04
nie zrozumiałeś
nie porównuję wielkości jednostek, tylko strategię. Taka sama w obydwu przypadkach. Jacht Sopranino projektu Laurenta Gilesa był mniejszą jednostką i z jednoosobową załogą pokonał północny Atlantyk. Ale celem było przepłynięcie, a nie wygranie wyścigu.
- 5 1
-
2022-04-09 07:36
(3)
Jachty dzielimy na niezatapialne, ale wywracalne (tak było w tym przypadku - jacht się wywrócił ale nie poszedł na dno) i na nie wywracalne, ale zatapialne.
- 28 1
-
2022-04-10 15:47
"nie wywracalne" - łącznie
a są niewywracalne i niezatapialne?
- 2 2
-
2022-04-09 22:38
(1)
A nie ma wywracalnych zatapialnych ?
- 6 1
-
2022-04-11 12:34
już nie zostało ich
- 0 0
-
2022-04-08 22:50
Opinia wyróżniona
Wg komentujących "znawców" w morze wychodzi się tylko przy pięknej pogodzie. (53)
I wietrze tak do 2 stopni Beauforta max.
Cała załoga w kombinezonach ratunkowych, kamizelkach i z bojkami epirb u szyi. :D
A ja głupi przez kilkanaście lat pływalem regatowo ubrany zwykle co najwyżej w dres polsportu, a gdy mocniej wiało lub padało to w gumowy sztormiak i kalosze.
Teraz wiem że cudem przeżyłem. Moi ówcześni koledzy i nasi rywale z klasy ćwierć tony (czyli łódki wielkości tej Delphi 24) również.
No ale to było głównie za komuny więc się nie liczy.- 132 92
-
2022-04-11 07:58
(1)
ćwierć tony, to były czasy, ja na sy "Bolero"
- 2 0
-
2022-04-12 19:37
Z Edwinem czy później?
- 0 0
-
2022-04-10 15:51
Kolumb przy jakiej pogodzie wychodził w morze?
- 0 1
-
2022-04-09 20:17
Na finna to sie mokry welniany sweterek zakladalo jak troche wiecej dmuchalo. O kamizelce juz nie bylo mowy.
- 5 0
-
2022-04-09 19:06
(1)
Nie porównuj solidnej ćwiartki do Delphi 24. Ściagałem się na niej parę lat i to nie są dzielne jednostki. Zabawa jest, szczególnie na genakerze ale powyżej 5 BF robi się mało przyjemnie. Oczywiście wywracaliśmy się czasem i nie jest to jakiś problem bo po zluzowaniu fału genakera wstaje ale byłem świadkiem koło Pucka jak jednej podkład zaczął się odrywać od burt i ledwie dopłynęli.
- 5 0
-
2022-04-10 10:46
Tak mówią, że za prlu i na zachodzie nie
żałowali w latach 70 i 80 laminatu przy budowie łodzi. Zresztą delphia 24 ma klasę C na wody przybrzeżne do 5 wiatru. Jeżeli podmuchy były większe to o tragedię nie trudno.
- 3 0
-
2022-04-09 15:31
jnl;kn
...dokładnie tak -dobry kapitan w trakcie sztormu jest w porcie; wprawdzie wg predict wiało 20 knotów max. czyli nic, ale to nie wiatr wywraca utki tylko fala
- 1 2
-
2022-04-09 13:55
dobrze ze sie przyznałes zes głupi tylko poco ten wpis to potwierdzający
- 1 1
-
2022-04-09 12:41
Cudem przeżyłeś - tak, więc doceń to...
- 1 1
-
2022-04-09 09:54
Bezmózgowcu przedewszystkim zaklada sie kamizelki ratunkowe i telefon naładowany w torebce wodoszczelnej (3)
- 8 5
-
2022-04-09 14:36
odezwał się człowiek co łódkę widział z brzegu co najwyżej, a telefon nosi ze sobą ale stacjonarny.
- 4 2
-
2022-04-09 11:36
W kamizelce ratunkowej nie pływa się na regatach. (1)
Ewentualnie w asekuracyjnej.
- 8 1
-
2022-04-10 15:55
ale to nie były regaty
podczas regat są obok inni
- 1 1
-
2022-04-09 08:29
no to bohater z Ciebie (5)
prawdziwy przykład, autorytet dla młodych.
- 4 6
-
2022-04-09 08:41
Jak Bartoszewski (4)
- 3 14
-
2022-04-09 09:42
Nowak też żeglował zanim go nie posadzili (3)
- 6 10
-
2022-04-10 15:54
ale żyje, nie utonął
w wodzie
- 1 0
-
2022-04-09 21:18
A ja widziałam .. (1)
Kaczyńskiego z Brodzińskim na jakiejś łódce. Co to może znaczyć? Że mają coś wspólnego z Nowakiem?
- 5 2
-
2022-04-10 15:57
Omamy masz
- 0 2
-
2022-04-09 08:25
Nie wiem, gdzie pływałeś regatowo, może na Jeziorze Mikołajskim (1)
Bo raczej "regatowo" czy treningowo na Zatoce Gdańskiej na takiej łódce w takich warunkach na przełomie marca i kwietnia to nie pływałeś. Gdy woda ciepła, mogliście sobie pływać i przy 8B. A tu ci ludzie powinni mieć plan B. Jak widać nie mieli. Tu dodam, że nie jestem emerytem czy nastolatkiem, bo już i takie komentarze są, że jeśli ktoś ma pogląd krytyczny wobec pływania w tych warunkach na takiej łódce, to na pewno do takich kategorii ludzi należy.
- 20 7
-
2022-04-09 14:34
jestem ciekaw, jakie by komentarze były od tych naszych trójmiejskich pseudo znawców , gdyby łódka Volvo Ocean Race się wywróciła xD hahah no wtedy mieliby zagwostkę bo to by ich poziom IQ powyżej 10, by grubo przerosło
- 4 5
-
2022-04-09 08:04
Za komuny nie za komuny, ale mieliście rozum
Rozum jest najważniejszy a nie sprzęt...
- 19 0
-
2022-04-09 06:54
po 1: w morze wychodzi się tylko wtedy gdy woda jest sucha! (1)
to podstawy podstaw.
- 13 5
-
2022-04-09 08:00
I ciepła
- 9 4
-
2022-04-09 02:32
Przecież ci komentujący na tym portalu (21)
To głównie emeryci co wydaje im sie, że są wszechwiedzący. Wszystko im przeszkadza. kupują w biedronce najtansze żarcie i mają największe roszczenia. Im sie wydaje że swiat wygląda po ichnemu. Smutna kategoria ludzi
- 14 52
-
2022-04-11 15:32
Emeryci?
Raczej jakieś niedorostki.
- 0 0
-
2022-04-09 15:58
nm n;ln
.......doświadczenie związane z wiekiem czasami pomaga; niektórzy z tych wszechwiedzących mają swoje utki 3x większe niż te delfie , trochę jeszcze pływają (dużo więcej niż oni pływali ) i wiedzą, kiedy można wypływać, bo swoje przeżyli na wodzie
- 3 1
-
2022-04-09 15:19
Też będziesz emerytem jak dozyjesz. Jak widać można młodo w trumnie wygladac
- 2 1
-
2022-04-09 08:33
A ja nie jestem emerytem, a w Biedrze jakis czas temu tylko zapałki kupowałem (1)
Bo stale potrzebowałem. Od jakiegoś czasu nie mają, ostatnią polską fabrykę zapałek zamknięto. Natomiast nie widzisz tego, że to zdarzenie jest pokrewne ludziom w Tatrach Zachodnich po TOPR dzwoniącym. "Wejdę sobie, a co mi; jak coś, po pomoc zadzwonię - i już ich problem". Prawdziwi turyści górscy oraz żeglarze byli, gdy żadnych komórek nie było.
- 16 4
-
2022-04-09 11:34
I też wzywali TOPR, tyle że krzycząc.
Kiedyś to było, panie....
- 5 7
-
2022-04-09 08:05
Żeglarze emeryci mają zdecydowanie większe doświadczenie (3)
A to doświadczenie jest najważniejsze w żeglowaniu. Więc się tak nie wymądrzaj, bo młodych ludzi gubi właśnie brak doświadczenia i wyobraźni. A niektórych chojraczenie.
- 28 1
-
2022-04-09 08:19
haha (2)
wiedziałem. jak ja potrafię sklasyfikowac post i przypisac do pani twarożek emeryt biedronkowej znawczyni promocji :)) A teraz z pieskiem na spacer pani Krystyno twarożkowa
- 2 19
-
2022-04-09 08:59
Masz jakiś kompleks twarożkowy ? Da się wyleczyć (1)
- 24 1
-
2022-04-09 09:41
Sekta Milka nabial i tęcza
- 6 1
-
2022-04-09 07:57
A ty gdzie kupujesz?
Napisz, niech dotknę świata niedostępnego
- 24 3
-
2022-04-09 06:57
Emeryci? (1)
Serio? To głównie dzieciaki, które myślą, że coś wiedzą o życiu, a nawet poprawnie nie potrafią sklecić kilku zdań.
- 33 1
-
2022-04-09 11:32
Na jedno wychodzi
Ludzie z wiekiem dziecinnieją :D
- 5 7
-
2022-04-09 06:56
Dla twojej informacji w Biedronce nie ma wcale najtańszego żarcia (6)
Ceny od dawna są na takim samym poziomie jak w innych sklepach, poza kilkoma artykułami które ma tylko Biedra, oraz artykułami w obecnej promocji. Sądząc po twoim wpisie jedzenie kupuje ci mamusia dlatego możesz nie wiedzieć, szkoda tylko, że powielasz opinie innych podobnych tobie.
- 37 7
-
2022-04-10 12:56
Jakość za to najtańszego dziadostwa. Olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy we wszystkich słodyczach. Pełno konserwantów i dodatków.
- 2 0
-
2022-04-09 07:59
Taka jedna tępa dzida, sugerowała że to sklepy dla nauczycieli... Ale to było jak tusklandią byliśmy (4)
- 13 30
-
2022-04-10 12:57
(2)
Wtedy płaciłem 900zl raty, teraz 1500...precz z pisem i głąbem mieniącym się prezesem NBP
- 5 2
-
2022-04-11 18:25
A pochwalisz się ile płaciłeś przez ostatnie 2 lata?
- 0 1
-
2022-04-10 15:56
I dobrze Ci tak
- 1 3
-
2022-04-09 14:27
a teraz jest lepiej? wolę Tuskalandię niż Pislamabad. Głapiński jak pobije rekord inflacji znowu to mu kolejne 600tyś zł nagrody klepną =)
- 17 1
-
2022-04-09 02:54
kupują najtańsze żarcie w Biedrze, bo ich nie stać na lepsze (1)
musisz być niezłym frustratem żeby coś takiego napisać
- 51 8
-
2022-04-09 07:58
Tak on kupuje i sprowadza z Nowego Yorku, tylko tak może funkcjonować
- 27 4
-
2022-04-09 00:13
Głupio-madrych (3)
nie sieją ...oni sie rodza.A potem , ratujcie mnie z opresji.To jest klasyczny przykład "boCHaterszczyzny"
- 28 15
-
2022-04-09 18:50
są sporty w których naturze jest pewne ryzyko (2)
chcesz wszystkich zredukować do grania w szachy i ewentualnie biegania bo rower to już za szybko i trzeba "ratować"?
- 4 2
-
2022-04-10 10:40
W szachach jest tez ryzyko. Od siedzenia przy stoliku (1)
i braku ruchu można dostać zakrzepu.
- 4 0
-
2022-04-10 21:15
tu jest racja, co więcej ...
można zasnąć i stracić oko
- 2 0
-
2022-04-09 00:04
Ćwiartki to bardzo dzielne łódki. Jeszcze kilka jest na wodzie w gdyńskiej marinie.
- 11 1
-
2022-04-08 23:16
Sprawny telefon (1)
Sprawny naładowany telefon w wodoszelnym futerale z linka która by była przywiązana do ubrania był by bardzo dobrym środkiem ratunkowym.
- 24 5
-
2022-04-09 14:23
spadłem z krzesła , to nadaje się na stan-up, żeby zabić tłum śmiechem hahaha
- 3 5
-
2022-04-08 21:21
Brawura i nieodpowiedzialność (37)
Rozumiem,że jako profesjonaliści mieli założone kapoki i pomoc przez 3 godz nie byla im potrzebna.Do brzegu nie bylo daleko, więc po co wzywać służby i narobić sobie obciachu.Brak pokory i wiara we wlasne mozliwisci doprowadziło do tragedii .
- 66 35
Wszystkie opinie
-
2022-04-08 20:31
Dlaczego 3h (31)
Zajęło podjęcie załogi która była 400m od brzegu portu oraz mariny?
- 57 35
-
2022-04-08 20:37
(21)
Młody jeszcze jesteś i w marynarce nie służyłeś. Myślisz, że jakieś służby monitorują żaglówki na zatoce?
- 39 7
-
2022-04-08 20:44
Ty widać służyłeś (20)
Bo lekko ograniczonych tam chętnie biorą.
EPIRB coś ci to mówi?- 12 29
-
2022-04-08 23:43
EPIRB by tu nie pomógł (1)
Za to RIB do obstawy już bardzo.
- 12 1
-
2022-10-08 21:21
epirb oczywiscie ze by pomogl
- 0 0
-
2022-04-08 20:59
EPIRB na małej regatowej łodzi? (11)
Może jeszcze samowyzwalające się tratwy ratunkowe
- 30 8
-
2022-04-08 21:26
A w czym problem mieć? (9)
Zauważyłem że większość żeglarzy pierwsze o co dba to wygląd. Na kurtki HH pieniądze są ale na radiopławę za 1000pln już nie ma.
- 36 3
-
2022-04-10 12:12
W wyscigowych samochodach nie ma na przyklad klimatyzacji. A dajmy im ja! Co sie maja pocic!
- 1 1
-
2022-04-08 21:51
Bardzo lubię moją HH, a co, nie wolno? (7)
Prezent z zagranicy od brata, sprzed ponad 20 lat. Do chodzenia po mieście, na spacery pod miastem. Ale wodą morską na brzegu w Jastrzębiej Górze ochrzczona. Po kilku latach i nad Morzem Barentsa, tuż przy granicy Norwegia - Rosja. Mało kto tam zagląda. No, byłem na niej na dwumasztowym, zacumowanym statku żaglowym w Kopenhadze, ubrany w moją HH koło sterowe trzymałem. W rękawach ma nagumowane ściągacze, ale to ja wiem, osoby obok nie. Kurtka koloru ciemnozielonego, klasyczny wygląd, pewnie od nastu lat takich nie robią.
- 4 24
-
2022-04-09 08:48
Na chodzenie po mieście... No weź... Ze Starej Kiszewy jesteś? (1)
- 8 3
-
2022-04-09 15:01
Jestem z miasta i po mieście chodzę. A gdzie mam chodzić?
Do najbliższej wsi w linii prostej to jest kilka kilometrów, a chyba z 7-8. Brat mi tę HH kupił, świetna jest na deszczową pogodę, przemknąć gdzieś z 10 minut w deszczu bez parasola.
- 0 4
-
2022-04-09 00:10
I co? (4)
Dzwoni po pomoc ta kurtka?
- 17 0
-
2022-04-09 08:49
Na ślubie kolegi też byłeś w niej? (1)
- 7 3
-
2022-04-09 10:41
Prawie byłem na ślubie, ale nie kolegi
Byliśmy samochodem w Skandynawii, w tym nad Morzem Barentsa. Tuż przy granicy norwesko-r0syjskiej. Jadąc do morza po lewej zauważyliśmy nieduży kościółek z kamienia. Na mapie niby to się nazywa Grense Jakobselv czy jakoś tak. Ale domów w pobliżu zero. Zaparkowaliśmy, idziemy go zwiedzić, zaczęło padać, idziemy szybciej, a tu koło nas przebiegła para młoda i świadkowie, kierując się do kościółka. My za klamkę, wchodzimy do środka, nadzieja na schronienie przed już ulewą (typowy szkwał morski), a tu "Sorry, closed, private ceremony". Kościół mały, sieni czy kruchty nie było, aby w niej poczekać. I musieliśmy w ten silny, "morski" deszcz wracać do samochodu. A kurtka HH, choć na swym rodzimym terytorium, już nie dawała rady.
- 2 4
-
2022-04-09 08:17
Nie, nie dzwoni ale: ileś h!en rzuciło się z m!nusami na mój k0ment
Podczas gdy kiedy go pisałem, nie wiadomo było, że ktoś tam stracił życie. A czymże jest jakaś kurtka wobec życia ludzkiego. Po drugie, dziwiłem się, co człowiek tych kurtek się uczep!ł, ta moja (no, prawie identyczna) jest nadal jest w aktualnej ofercie tej firmy i kosztuje 500-700 zł. Z tym, że wczoraj ja bym w niej na ulicę nie wyszedł, choćby w polarze pod spodem, bo byłoby mi za zimno. Ile takie żeglarskie na zimniejszą, obecną pogodę mogą kosztować, czyli też dłuższe, to nawet nie wiem. Po trzecie, moja kurtka na lewej stronie klatki piersiowej ma kieszeń na pionowo wszyty zamek błyskawiczny i tak mi chodziło po głowie, że gdyby ktoś z tych ludzi miał podobną kurtkę z taką kieszenią, w środku zwykłą komórkę w czymś wodoszczelnym - to jeden telefon "z wody" i by było po problemie, zaraz by ktoś po nich przypłynął.
- 3 3
-
2022-04-09 03:03
pewnie nie dzwoni
Ali umi zaparzyć herbatę
- 7 1
-
2022-04-09 14:06
Zapomniałeś o jeszcze jednym.
No i nadajnik AIS
- 3 2
-
2022-04-09 08:47
a lgbtqir+ mówi ci coś? (2)
- 2 6
-
2022-04-09 09:35
Rib (1)
To ponton jakbyś nie kumał
- 5 0
-
2022-04-09 09:43
A Rąb, to taka figura geometryczna
Nie wiem czy słyszałeś
- 1 1
-
2022-04-08 22:17
radiopława satelotarna na regatowym moczydupku zatokowym?
ech, naczytałeś się sci fi- 9 2
-
2022-04-08 20:51
(1)
O znawca się znalazł bo zna coś takiego jak epirb, to przeczytaj szerloku jak epirb się włącza.
- 10 6
-
2022-04-08 20:53
Epirb można aktywować ręcznie bądź aktywuję się samoistnie po kontakcie z wodą bez pomocy człowieka, nie widziałem jeszcze by na tak małych jednostkach były radiopławy a szkoda.
- 21 4
-
2022-04-08 22:13
3h? (2)
A no dlatego proszę Pana, że załoga miała kraksę o 12 i nie mieli szans wezwać pomocy. Pierwszy na ich poszukiwania wyruszył swoim ribem właściciel Delphi gdy minął czas czarteru, a chłopacy nie wracali. I miał totalnego farta, że znalazł i podjął z wody kapitana po 3 godzinach dryfu. Wtedy wezwano pomoc .
- 21 2
-
2022-04-09 10:30
wytłumaczcie mi proszę... (1)
jak po 3 godzinach w wodzie o takiej temperaturze jak teraz, ten kapitan przeżył?
- 5 2
-
2022-04-09 21:19
Suchy sztormiak +pianka + bardzo dobra kondycja organizmu +duzo szczęścia
- 8 1
-
2022-04-08 21:18
A dlaczego załoga nie (4)
przestrzegała zasad i nie była w uprzęży i kamizelkach?
- 12 4
-
2022-04-09 10:31
Kamizelki mieli, a i pewnie "suchary" tez. "Suchar" - suchy kombinezon , do którego nie powinna dostać się woda. Popularne wśród ludzi pływających na dinghy czy jetski, kiedy jest zimna woda.
- 1 1
-
2022-04-08 22:11
Hah w regatówce. Ta i helikopter na pokładzie (1)
Pytam gdzie był helikopter?
- 10 5
-
2022-04-09 09:44
Gdzie są dzieci z Michałowa?
- 1 3
-
2022-04-09 09:44
Mieli uprząż ale jeszcze w torbie, na wieczór
- 3 0
-
2022-04-08 20:37
Bo wyszli na trening bez zabezpieczenia i
Nikt nie wiedział ze się wywrócili.
- 49 2
-
2022-10-07 14:21
XXI wiek, zatoka, przy brzegu, widoczność i prawie wszyscy giną?!
- 0 0
-
2022-04-09 10:02
podstawa ponad 20 kt a porywy prawie 50 kt (5)
takie były prognozy. Cięzko było iść pod wiatr. W takich warunkach wypływac bez asekuracji to igranie z życiem. Żadne regaty dla łodzi 24 stopowych, w tych warunkach nie byłyby prowadzone. Jach miał kategorie C-5 a w porywach było 9 Bf.
Tak morze każe zbytnią pewnośc siebie. Szkoda żeglarzy którz zaufali nieodpowiedzialnemu skiperowi.
R.I.P- 40 2
-
2022-04-25 13:50
mądry po szkodzie
zgadzam się z Twoją opinią ,jednak poczekajmy na śledztwo! Jako żeglarz z 55 letnim doświadczeniem przeżyłam wypadek na Omedze na szczęście mieliśmy asekurację bezpieczeństwa i uratowano syna 15 lat i męża sternika kilka metrów za Omegą i mnie na przewróconej Omedze do góry dnem ,było ciepło i woda na tyle bezpieczna dla syna 15 latka!
Tak się składa ,że jeden z załogantów który zginął był nam bliski jak SYN Duchowy od dziecka pływał na regatach rodzina żeglarska nikt już nie zobaczy żywego naszego drogiego żeglarza,kierujmy pytania do prokuratury prowadzącej śledztwo by w przyszłości wypływająca jednostka żaglowa była przez Bosmana Portu monitorowana!- 1 0
-
2022-04-10 12:03
Z morzem sie udalo, z karaniem juz gorzej :)
- 0 0
-
2022-04-09 21:22
I dlatego skiper odpowie prawnie za swoje decyzje (1)
- 3 1
-
2022-04-10 09:08
Oby tylko orzeczenie Izby Morskiej było odpowiednio surowe...
- 0 0
-
2022-04-09 11:56
O, w końcu się jakiś fachowiec odezwał; twoja opinia powinna być wyróżniona
- 8 0
-
2022-04-13 22:45
Takie to nasze nie znam sie ale sie wypowiem, albo bede zyc sensacja bo jestem nudziarzem i nie mam wlasnych pasji.
Bardzo wspólczuje rodzinom i bliskim, wspolczuje sternikowi, ktory oprocz swoich traumatycznych przezyc bedzie sie musial zmierzyc z tymi znajacymi sie na wszystkim hejterami.
Ogromna tragedia z ktorej mam nadzieje ktos wyciagnie wnioski, pomysli jak zapobiec takim zdarzeniom.
Jeszcze raz wyrazy współczucia.- 2 0
-
2022-04-08 21:54
Co trzeba miec we lbie aby wyplywac w taka pogode, zawodowcy... (10)
Powinni pokryć koszty tej akcji i sprawa w sądzie za spowodowanie katastrofy!
- 20 22
-
2022-04-13 16:22
Pokryli koszty(
Z nawiązką (- 1 0
-
2022-04-13 12:58
Ty masz łeb
Co ty wogule myślisz
- 0 0
-
2022-04-08 22:35
"Zawodowcy i profesjonalisci" /jakoby/ - 2 godziny po rozpoczęciu czasu czarteru byli dopiero (7)
300-500 metrów od brzegu? Dziwne to wszystko.
- 3 6
-
2022-04-08 22:52
Oni byli na treningu. (6)
Nie płynęli w rejs do Sztokholmu.
- 13 3
-
2022-04-08 23:59
Wydawało mi się, że na takiej łódce trenuje się trochę dalej (5)
Nie 300-400 metrów od brzegu, a dwa razy tyle.
- 1 8
-
2022-04-09 14:40
(1)
No tak, a te dalej niż 500 m od brzegu to niby mieli przelecieć w powietrzu?
- 2 1
-
2022-04-11 11:39
Czyli jednak płynęli 200 metrow na godzinę?
- 0 1
-
2022-04-09 09:24
(1)
Nie masz najmniejszego pojecia o czym piszesz
- 4 0
-
2022-04-09 11:15
Za to wy wszyscy "fachowcy", co macie pojęcie, nawet stanu morza na dany okres
nie potraficie podać, w danym rejonie.
- 1 1
-
2022-04-09 01:12
Masz rację, wydaje ci się.
- 10 1
-
2022-04-09 00:39
(1)
Błagam, nie piszcie że to byli profesjonaliści. Za brak wyobraźni przychodzi czasami bardzo słono zapłacić.
- 26 8
-
2022-04-13 13:50
To byli profesjonaliści jeden z nich miał jakieś 20 lat doświadczenia
- 0 0
-
2022-04-08 22:07
Dziesiątki co prawda nie bylo . Trochę powiewało to fakt . No ,ale byli to starzy zejmani . Wiedzieli jak pływa sie w taką (7)
pogodę . Pewnie też bez kapoków , no bo jak to . Doświadczeni byli podobno...
- 13 25
-
2022-04-08 22:27
No ale co da kapok jak łodka lezy (2)
A jestes w wodzie kolo zera stopni. Przezyje bardziej wytrzymaly. Minuty sie licza
- 18 0
-
2022-04-08 22:40
Gdyby któryś miał zwykłą komórkę za pazuchą, to z wody by na brzeg zadzwonił (1)
Na 112 chociażby. Zwykłą używaną komórę, choćby 15-letnią Motoroli czy Siemensa. Aby z dobrym, nowym akumulatorkiem, kupionym ze 3 lata temu. Taki drobiazg by im życie uratował. Zer0myślenia.
- 4 10
-
2022-04-13 13:44
Tak by by dzałał w wodzie napewno.....
- 0 1
-
2022-04-13 13:43
Mieli kapoki potwierdził to ten który przeżył
- 1 0
-
2022-04-08 23:18
Mieli kamizelki asekuracyjne. Ale przy takiej temepreturze wody niewiele im pomogą jak byli tyle czasu w wodzie.
- 7 0
-
2022-04-08 22:48
są bardzo doswiadczeni, i oczywiscie ze z kamizelkami
- 4 0
-
2022-04-08 22:13
W czerwcu to by sobie sami do brzegu dopłynęli
Tylko że jest 8 kwietnia, nie 8 czerwca.
- 13 0
-
2022-04-08 21:49
(6)
"Na treningu, na jachcie Delphia24, była profesjonalna załoga Garden Space Sailing Club" zakładam że profesjonaliści mieli kapoki ?
- 13 4
-
2022-04-13 12:57
Tak mieli
Mieli byłem z nimi w klubie i zawsze niezależnie od pogody mieli kapoki
- 1 0
-
2022-04-08 22:46
(1)
oczywiscie ze mieli
- 3 0
-
2022-04-09 11:46
ale w schowku w kabinie :-)
- 4 0
-
2022-04-08 22:24
Kapok kapokiem (1)
Ale jak wpadniesz do wody o temp kolo zera to on cie raczej nie ogrzeje
- 13 1
-
2022-04-09 11:45
nie ogrzeje ale nie utoniesz i cię wyłowią. A jak widzę do dzisiaj dwóch nie znaleziono i poszukiwania trwają.
- 1 0
-
2022-04-08 22:01
mieli kamizelki asekuracyjne
potwierdziła to osoba uratowana
- 7 2
-
2022-04-11 17:43
(1)
Czy znaleziono trzecią osobę?
- 1 0
-
2022-04-13 09:37
nie
- 0 0
-
2022-04-08 20:37
Od Czolgistow idzie korytarz wietrzny. (24)
Przy zachodnich wiatrach kiedy sie wplynie na wysokosc wylotu ulicy mozna dostac silny podmuch
- 58 6
-
2022-04-13 00:25
Myśmy z tego na regatach korzystali.
Obecnych profesjonalistów to zabija...- 0 0
-
2022-04-08 20:46
Czołgistów? (14)
U nas jest 2022r...
- 9 23
-
2022-04-09 06:02
32 lata temu to była ul. Czołgistów! (5)
- 8 1
-
2022-04-09 09:08
Co zlego bylo w czołgistach a co dobrego jest w Piłsudskim? (4)
Przypomne jedynie że, za wikipedią, "..po wojnie alei nadano nazwę Czołgistów dla uczczenia przejazdu tym traktem w dniu 27 marca 1945 czołgów I Brygady Pancernej im. Bohaterów Westerplatte"
- 15 0
-
2022-04-10 12:07
Pilsudski to nasz wielki maz stanu. Wladze przejal sila, mordujac przy tej okazji Polakow, byl tez wielkim przyjacielem Hitlera. (2)
- 1 3
-
2022-04-10 16:00
Nie wszystkich jak widać a szkoda (1)
- 1 0
-
2022-04-11 11:22
Dobrze, ze nie pożył dłużej, bo zapewne by tych ludzi-k. więcej wymordował.
- 0 0
-
2022-04-09 14:27
To ta brygada spod Lenino?
- 0 4
-
2022-04-08 20:46
(7)
To tam koło wzgórza nowotki
- 35 4
-
2022-04-08 21:15
Wzgórze św Maksymiliana. (4)
- 2 11
-
2022-04-09 03:06
Wzgórze św. Nowotki (3)
systemy się zmieniają, świeci pozostają ci sami
- 17 2
-
2022-04-09 23:11
FOCHA
- 2 0
-
2022-04-09 08:20
Tak samo myśli Putin (1)
Towarzyszu
- 2 6
-
2022-04-09 09:37
nie zrozumiałeś sarkazmu
a nie był zbyt skomplikowany
- 15 1
-
2022-04-08 21:12
A dalej Czerwonych Kosynierów (1)
- 16 1
-
2022-04-09 13:05
Oraz Dzierżyńskiego
- 2 3
-
2022-04-08 21:18
(5)
Starsi ludzie używają starych nazw
- 23 2
-
2022-04-09 11:44
niektórzy nadal chodzą do Prezydium anie do Urzędu Miasta
- 7 1
-
2022-04-08 23:27
(3)
A w sklepie dalej operują kwotami sprzed denominacji tak? Co za bzdury
- 2 13
-
2022-04-09 08:21
W sklepie nie. Ale w domu nadal mają portret I Sekretarza (2)
I głosują na komunę (POKO)
- 2 12
-
2022-04-09 10:56
Sekretarza Piotrowicza.
- 7 0
-
2022-04-09 09:15
Pis jest typowo socjalistyczną partią
- 8 0
-
2022-04-08 20:45
(1)
Teraz już Piłsudskiego ale tak, Gdynia dawniej miała taki układ urbanistyczny by miasto się samo wietrzyło, rozkład ulic i budynków tworzył swoiste kanały wentylacyjne gdzie wiatr się rozpędzał a mieszkańcy mieli świeże powietrze. Ale teraz po wciśnięciu gdzie się da deweloperki to już wspomnienie.
- 33 3
-
2022-04-08 21:16
o jakiej deweloperce mówisz?
układ urbanistyczny nie zmienił się od powstania miasta - jest nadal jak było kiedyś
- 11 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.