Więcej na ten temat
Opinie (453) ponad 50 zablokowanych
-
2022-04-09 15:30
Skoro doszło do tragedii i to tak blisko brzegu (3)
to znaczy że trzeba natychmiast zmienić systemy raportowania, powiadamiania i ratownictwa! Umiecie wyciągać wnioski?!
- 18 9
-
2022-04-10 12:16
Przeciez to ludzie zawiedli, nie zaden system. (2)
- 3 0
-
2022-04-10 14:45
a system na czym polega? (1)
- 0 0
-
2022-04-11 11:31
Twój, jak widać, miałby polegać na wysyłaniu śmigłowca za każda łódka.
- 0 0
-
2022-04-09 00:32
czy ktoś na lądzie monitoruje wyjścia jachtów i daje zezwolenia? (11)
- 23 15
-
2022-04-09 09:56
(6)
Nie, komuna się skończyła, możesz jak wolny człowiek wyjść na morze bez kontroli czy uciekasz do Szwecji. Zaleca się zgłoszenie do kapitanatu twojej mariny wyjść i planowanej trasy, jak nie masz ukf to możesz to zrobić telefonicznie lub przed wypłynięciem osobiście.
- 12 1
-
2022-04-09 11:02
W USA mają większą wolność, ale awionetki zgłaszają wyjścia... (5)
a u nas mamy ciągle strefę przygraniczną, czy ją zlikwidowali?
- 3 8
-
2022-04-09 12:11
Awionetka to samolot. (2)
I musisz zgłosić lot, tak jest na całym świecie.
- 10 1
-
2022-04-10 14:44
O awionetce napisałem w nawiązaniu do uwagi "Nie, komuna się skończyła" (1)
gdyby był obowiązek zgłaszania wyjść jachtów, zwłaszcza poza sezonem, to załoga by zapewne przeżyła
- 1 1
-
2022-04-11 11:29
Bo przecież fakt zgłoszenia zobowiązuje cały świat do pilnowania naszych tyłków.
- 0 0
-
2022-04-10 12:25
W USA jeszcze pol wieku temu byly osobne bary dla murzynow, taka tam wolnosc. (1)
- 0 4
-
2022-04-10 15:39
i mieli tę samą konstytucję... inna sprawa, że to epoka temu
w latach 60. policja wyłapywała gejów w Teksasie
- 0 0
-
2022-04-09 09:22
do 90lat tak bylo . juz nie ma w marinie tam na gkoekach nikogo
- 3 1
-
2022-04-09 09:18
Owszem jeśli jachty zgłaszają wyjście, delphie nie mają radia i pewnie nikomu nie zgłaszali wyjścia.
- 4 0
-
2022-04-09 01:05
Oczywiście. (1)
I na każdym parkingu też.
Przy wejściu na każde schody.
I w ogóle przy każdym łóżku.
Bezpieczeństwo przede wszystkim, jak umierać to tylko w domu.- 10 8
-
2022-04-09 02:59
Ja wolę umierać w grach komputerowych
już dawno stwierdziłem, że życie to nie gra
- 8 0
-
2022-04-08 20:27
Opinia wyróżniona
(9)
Miejmy nadzieję że się odnajdą,smutna sprawa.Jeszcze dzisiaj zimno i wietrzycho.
- 115 19
-
2022-04-09 11:22
Wróżbita mówił (4)
Że nikt nie przeżył.
- 8 2
-
2022-04-09 15:05
(2)
Przezyla jedna osoba, prosze nie wprowadzac w bląd
- 4 0
-
2022-04-10 15:54
Rusek przeżył? (1)
- 0 3
-
2022-04-11 10:34
Brat Ohoojskiej
- 1 2
-
2022-04-09 12:39
Zapytaj mnie, też tak myślę
- 4 1
-
2022-04-09 10:24
Mogli miec tzw "suchary"
- 2 3
-
2022-04-09 09:58
Nadzieja matką głupich oni juz są pokarmem dla rybek i tak maja szczescie ze unas niema rekinów
bo moze gdzies wypłyną by ich przynajmniej pochować
- 4 8
-
2022-04-09 00:11
...no własnie, słowo "klucz"
...zimno i wietrznie. Czy tego nie należy zakwalifikować jako bezmyślne ryzykanctwo? Mało tego, swoją egoistyczną decyzją uprawiania sportu ekstremalnego, z uwagi na warunki atmosferyczne, narażali życie osób ratujących! No i .....skończyło sie rumakowanie!
- 14 29
-
2022-04-08 23:34
Niestety. Czas utraty przytomności = temperatura wody.
- 18 1
-
2022-04-11 07:32
Im bardziej
Space, to na pokładzie brawura i śmierć.
- 1 1
-
2022-04-09 09:39
Niestety ludzie często myślą , że zatoka to nie morze (4)
To nie jezioro...a wiatry tutaj szaleją. Profesjonalna załoga, która dostaje patent w 3dni . Jeżeli umiesz pływać na jeziorku otoczonym lasem to nie znaczy że umiesz na innych wodach.
- 19 4
-
2022-04-09 21:21
Dlatego jest sternik i sternik morski (3)
- 1 1
-
2022-04-10 14:45
(1)
Godziny wypływane czy na lewo od znajomego wpisane?
- 2 0
-
2022-04-11 01:23
I tak się zdarza, niestety...
I mamy, co mamy.
Niedouczonych "skipperów", z ktorymi pływanie zagraża życiu!- 0 0
-
2022-04-09 21:55
Był.
Niestety...- 2 0
-
2022-04-10 20:50
ładne hobby ale niebezpieczne (1)
na własną prośbę jakby
- 2 0
-
2022-04-10 23:06
Wiatr ponoć był w Gdyni 15 metrów na sekundę, to jest 54 km/h
A teraz jeszcze weźmy, że w porywach to pewnie do 65 km/h... A oni w to na łódce zasadniczo jeziorowej.
- 2 2
-
2022-04-08 21:21
Brawura i nieodpowiedzialność (37)
Rozumiem,że jako profesjonaliści mieli założone kapoki i pomoc przez 3 godz nie byla im potrzebna.Do brzegu nie bylo daleko, więc po co wzywać służby i narobić sobie obciachu.Brak pokory i wiara we wlasne mozliwisci doprowadziło do tragedii .
- 66 35
-
2022-04-08 21:42
(15)
Pan mądry i wszystko wiedzący sie odezwał. Jezu jak mnie irytują tacy ludzie co zawsze po wypadku mądrze sie jacy to oni mądrzy a ci co zginęli nie odpowiedzialni
- 25 21
-
2022-04-08 23:38
(6)
łódka jest mieczowa, co ona wogóle robi na morzu? pytanie do właściciela, który z premedytacją ryzykuje życiem załogi.
- 8 12
-
2022-04-09 01:01
Misiu, łódki mieczowe pływają też po morzu i mają tam regaty. (3)
Blisko brzegu, ale jednak.
Nawet Optymisty.- 13 3
-
2022-04-09 09:31
Dokładnie (2)
Dziecko pływa na Optymiście również po Bałtyku, ale widać jaki znawca taka opinia :/
- 5 1
-
2022-04-09 14:03
dokładnie przeciez tu same dziadostwo komentuje (1)
same emeryty i wielcy znafcy. od kulinariów po kosmos. Same asy co w biedronce twarożek kupują i pałaszują pączki po 1 zł
- 2 5
-
2022-04-10 21:24
Szuwary
Oj się śmiejesz. Ci znafcy to zaraz znajdą przyczynę dlaczego mieczowa łudka się wywróciła w sztorm. Bo nie było w pobliżu szuwarów. Btw przykra sprawa, woda i wiatr to żywioł
- 0 1
-
2022-04-09 10:38
(1)
Tylko, ze to nie jest lodka mieczowa, a jacht regatowy z kilem.
- 0 3
-
2022-04-09 23:49
Z kilem powiadasz XD
- 0 0
-
2022-04-08 23:14
(7)
Raczej mało odpowidzialni, skoro małą łódką wypłynęli przy sztormowej pogodzie.
- 11 7
-
2022-04-09 07:05
To nie była zadna łódka tylko jacht (choć niewielki),ale jacht. (5)
Jak mnie wkur..ia ta glupia nowomowa. kiedyś nikt jachtow nie nazywał łódkami. Wzięła sie ta głupota gdzieś 20 lat temu od wodki (łódki) Bols w reklamie.
- 4 14
-
2022-04-09 10:11
Zgodnie z polskimi przepisami to jest łódź regatowa.
Najważniejszym wymogiem, który wyróżnia jacht jest to, że jacht (motorowy lub żaglowy) musi posiadać stałe miejsca do spania dla całej załogi oraz mieć urządzenia pozwalające przyrządzić ciepły posiłek. Twój wpis świadczy o tym małym doświadczeniu i słabej (bardzo) znajomości tematu.
- 6 0
-
2022-04-09 08:18
Nie masz racji. To staromowa. (1)
Właśnie od starego kapitana nauczyłam sie mówić "łódka". Tak się mówiło zawsze, nawet na duże jachty, jeszcze długo przed Bolsem. Jesteś jeszcze młody więc możesz nie wiedzieć. Posłuchaj jak mówią prawdziwi żeglarze (podkreślam prawdziwi) tacy którzy pływają 40 lat i więcej lat na żaglach a nie "jachtami motorowymi"!). Wykluczone było słowo żaglówka :).
- 12 1
-
2022-04-09 09:30
Jacht
Tylko nawet jak rejestrujesz w prs jest kategoriach "jacht motorowy", "łódź robocza"
- 0 0
-
2022-04-09 08:16
zjedz snickersa misiek
- 8 0
-
2022-04-09 08:11
Nie zgadzam się.
- 3 0
-
2022-04-09 09:22
Do sztormu brakowało dużo.
Treningi regatowe odbywają się w różnych warunkach. To nie jachting gdzie ludzie wypływają przy ładnej pogodzie aby się opalać.
- 2 3
-
2022-04-08 22:53
Wszystko wiedzący internetowy spec kanapowy (6)
A ty już wszystko wiesz jak było i dlaczego.
- 6 5
-
2022-04-08 23:15
(5)
Nie musi wiele wiedzieć. Wystarczy, iż widzi jaka jest za oknem pogoda. Na pewno nie na czarterowanie jachtu.
- 11 5
-
2022-04-08 23:25
(3)
Wyboraź sobie, że ludzie pływają po świecie nie tylko gdy świeci słońce i wieje lekka bryza... Wiesz jaki był ich poziom wyszkolenia? Do czego się przygotowywali?
- 6 10
-
2022-04-10 14:51
jasne, jeśli wypłyną przy ładnej, to potem może się pogorszyć
niektórzy wypływają, bo muszą - marynarka wojenna, strażacy, ratownicy, ale hobbyści?
- 1 0
-
2022-04-10 10:38
Jak widać bylo bardzo przygotowani ...
Pytanie czy swoje dzieci też "profesjonalnie" przygotowali na sieroctwo?
- 2 0
-
2022-04-09 12:18
Do niczego nie byli przygotowani, skoro efekt jest taki jaki jest.
- 6 0
-
2022-04-08 23:37
plywają, ale porządnymi jachtami kilowymi, a nie takimi, które przy 6B się wywracają i nie wstają.
- 13 5
-
2022-04-08 21:41
Opinia wyróżniona
Zastanow się...co da Tobie kapok przy takiej temperaturze? (9)
Sam nigdzie nie dopłyniesz, możesz jedynie liczyć ze ktos szybko wyłowi Ciebie z wody.
- 37 20
-
2022-04-08 23:40
(4)
Kapok da ci to, że ja oberwiesz bomem lub masztem w glowe i wpadniesz nieprzytomny do wody to obroci cie twarza do gory
- 30 1
-
2022-04-09 07:15
(3)
Kapok w wodzie nie musi obracać twarzą do góry - takie wymogi to dotyczą kamizelek ratunkowych.
- 2 4
-
2022-04-09 09:25
Kapok to potoczna nazwa na pas ratunkowy. (1)
Żegluje się w kamizelkach asekuracyjnych.
- 4 2
-
2022-04-10 08:54
Kapok to potoczna nazwa dla kamizelek ratunkowych
- 2 0
-
2022-04-09 08:00
Oczywiście zależnie, co się uważa za kapok (bo prawdziwych kapoków, czyli z włókna roślinnego już się od dawna nie produkuje).
Czy przewróci na plecy, czy nie - to jest dodatkowa funkcja. Najważniejsze, że utrzyma na powierchni, gdzie łatwo ktoś znajdzie i wyciągnie z wody.- 5 2
-
2022-04-08 23:35
(1)
tak, utrzyma na powierzchni przez wiele miesięcy, martwego
- 5 9
-
2022-04-09 08:10
Jacht był obok
Przypominam, że jacht nie zatonął.
- 6 3
-
2022-04-09 00:30
dzięki żółtemu kolorowi łatwiej znajdą
- 16 0
-
2022-04-08 22:04
chociaż utrzyma cię na powierzchni
nie zatoniesz od razu
- 27 3
-
2022-04-09 10:04
Takie posty powinny byc kasowane to totalne bezmózgowce zawsze muszą sie głupota chwalić
tacy jak on zaprzeczają zapinaniu pasów w aucie ,płaskoziemncy holerne
- 0 1
-
2022-04-09 09:19
Widać, że udajesz znawcę.
W kapokach (pas ratunkowy to się nazywa) się nie żegluje, poprostu jest to niemożliwe. Na pokładzie używa się kamizelek asekuracyjnych. Żeglarstwo to nie jachting, pływa się też gdy jest zimno i wietrznie. Do sztormu jeszcze wiele brakowało więc nie było tu żadnej brawury. Jedynie czepiałbym się zabezpieczenia tego treningu regatowego, powinna być jakaś asekuracja, choćby obserwacja z lądu.
- 7 1
-
2022-04-08 23:23
A Ty skoro byłeś tam na miejscu i wszystko widziałeś, to czemu nie zadzwoniłeś??
- 5 6
-
2022-04-08 23:03
glupoty
- 2 1
-
2022-04-10 16:00
pewnie od tysięcy lat w Gdyni nie było takiego wypadku, więc nikt tragedii nie wziął poważnie pod uwagę...
ale teraz trzeba coś zmienić...
- 0 1
-
2022-04-10 15:57
w USA jest taka wolność, że młody Kennedy wziął dwie panie z rodziny i bez
zgody - nie miał uprawnień do pilotowania w ciemności - poleciał na wesele
- 2 0
-
2022-04-10 15:52
a rakietnica?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.