Policyjna grupa Speed na Obwodnicy Trójmiasta
46204 wyświetlenia 9 września 2019 (583 opinie)Spędziliśmy dzień z policyjną grupą "Speed" na gdyńskim odcinku trójmiejskiej obwodnicy. Mandatów nie brakowało, praktycznie nie było przejazdu, podczas którego policjanci nie zatrzymaliby kierowcy, który przekroczył dozwoloną prędkość o co najmniej 30 km/h. Rekordzista jechał ponad 60 km/h za szybko.
Więcej na ten temat
Opinie (583) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-09 07:03
Opinia wyróżniona
Szybko ale bezpiecznie. To dewiza asów drogowych. (32)
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu, wykonują dziwne gesty. Według nich minimalna odległość przy 130km to 2 metry. Nie pozwalają innym spokojnie dojechać do domu... Królowie życia... I lawety. Obwodnica im się po prostu należy!
- 458 45
-
2019-09-09 07:05
(12)
To jedź prawnym pasem?
- 22 93
-
2019-09-09 07:09
Uderz w stół (1)
a as się odezwie :D
- 93 8
-
2019-09-10 08:39
szczerze to akurat na obwodnicy to akurat największym zagrożeniem jest jazda na zderzaku a nie prędkość...
- 9 0
-
2019-09-09 07:13
Jeżdżę ale czasami muszę wykonać manewr wyprzedzania. (8)
Mam po prawej ciąg tirów i wolniejszych aut to wyprzedzam. Ale mój błąd, że nie mam 200km pod maską. Nie mogę wykonać manewru tak szybko jakby tego chciał pan As drogowy.
- 86 5
-
2019-09-09 08:19
To prawda. (4)
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochoduAle są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochodu "flash to pass" (nawet skoda 1998r posiada coś takiego) z odległości kilkuset metrów - nie popieram, ale dużo jeżdżę i wiem jak to działa.
Co do tych "dwóch metrów":
Jak ktoś ma passata 1.9 TDi z 2000 roku to kiepsko.
Ale nowe samochody z aktywnym tempomatem CHYBA mają funkcję automatycznego hamowania przed kolizją - komputer reaguje 1000x szybciej od człowieka.
Mogę się mylić, ale na poboczu obwodnicy i w rowach leżą raczej stare złomy BMW a nie np. nowe A8 ;)- 7 26
-
2019-09-09 08:36
Wiara w technologię kiedyś Cię zgubi (1)
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na zderzaku auta, które też jedzie na zderzaku (i tak samo kilka aut przed wami) i wszyscy pakujecie się w stojącą przeszkodę/korek. Komputery też są na dla ludzi z wyobraźnią- 45 2
-
2019-09-09 11:48
Nigdzie nie napisałem...
...że wierzę w technologię ;)
Mój samochód przy 150 pewnie by się rozpadł, a 120 to chyba max przy jakim da się komfortowo jechać.
Mówię tylko, że istnieją takie systemy...- 8 1
-
2019-09-09 10:12
Jeżdżenie po naszej obwodnicy z aktywnym tempomatem to proszebnie się o wypadek. Tu jest zbyt gęsto, co chwilę wjedzie ci ktoś przed maskę, więc samochód zacznie zwalniać, żeby utrzymać zadaną odległość, a 2 metry za tobą jedzie kolejny samochód.
- 10 2
-
2019-09-09 10:26
Komputer reaguje szybciej, co nie znaczy, że samochód lepiej hamuje od poprzedzającego.
Wystarczy, że samochód przed Tobą jest zauważalnie lżejszy i ma dobre opony i żadna elektronika Ci nie pomoże...
- 10 0
-
2019-09-11 14:28
(1)
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając ciężarówki jadące 60km/h (co śmieszne prędkość cięzarówek jest spowodowana zawalidrogami w osobówkach, którym siedzą na tyłku) Włączyć się na lewy pas możliwie jak najszybciej.
- 1 0
-
2019-09-11 15:05
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko aleDokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko ale zawsze zjeżdżającym z drogi mrugam awaryjnymi w ramach podziękowania.
Drugą sprawą dość istotną jest to, że gdy trzymamy przepisową odległość między poprzedzającym pojazdem, zawsze znajdzie się melepeta która z różnicą 30km/h wciśnie się w tę lukę.- 1 0
-
2019-09-11 16:25
Kup mocniejsze auto, lachudro
- 0 3
-
2019-09-10 08:10
ty też jedź prawym - zgodnie z przepisami
- 2 2
-
2019-09-09 07:23
Szybko i bezpiecznie to trzeba umieć (1)
Większość nie umie, ja nieskromnie napisze, że idzie mi dobrze.
- 13 32
-
2019-09-09 18:12
każdemu dobrze idzie
do pierwszego dzwona
- 14 2
-
2019-09-09 08:21
Policja śpi.
- 7 0
-
2019-09-09 08:28
Na obwodnicy
Największa bolaczka to trzymanie odleglosci pomiedzy autami niestety
- 35 0
-
2019-09-09 10:11
(2)
Ten co jeździ lewym pasem bo mu się tak podoba łamie przepisy tak samo jak królowie szos
- 7 4
-
2019-09-09 10:27
Jeżdżący lewym pasem najbardziej przeszkadzają tym, którzy sami by chcieli go zajmować cały czas... (1)
- 20 5
-
2019-09-09 10:50
A jak mają jechać skoro przekraczają dopuszczalną prędkość na całej trasie?
A to ich usprawiedliwia i uprawnia do hamowania przed maską blokującego pas.
Takie coś zawsze powinno kończyć się odebraniem prawka na 3 lata, a kolejny numer - na zawsze.- 4 2
-
2019-09-09 10:54
(1)
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego i nie zjedzie na prawy nawet na chwile. a wyprzedzanie prawym pasem nie nalezy do najrozsadniejszych. i tak sie wleczesz za taka dziurą, a jak juz zjedzie na prawy to nastepna ci sie wpitala bez kierunku z prawego "od tak bo moge"
- 14 12
-
2019-09-09 12:43
Zapomniales dodac
Ze tam gdzie "dziura" jedzie 80 jest ograniczenie do 70.
- 8 7
-
2019-09-09 11:06
Dobrze ze na chodnikach nie kontroluja (1)
bo uwielbiam zasuwać swoim rowerem po chodnikach 8)
- 3 1
-
2019-09-09 23:47
Marny troll
- 2 0
-
2019-09-09 15:27
Tak jeżdża prezie i dyrki - miszczowie życia! ;) (1)
w leasingowanych nie swoich autach...
- 3 2
-
2019-09-09 17:44
Bo wiadomo, że swoje, warte mniej, niż nowa Dacia z najniższej półki
To szczyt marzeń i na pewno jeździ lepiej, niż te odliczone od podatku ;)
- 0 0
-
2019-09-09 22:43
PoZdro (2)
Jak ci ktoś mruga to zapewne jedziesz jak fleja po lewym pasie ! Kończyłeś kurs ? Lewy pas jest do wyprzedzania nie do jechania pół obwodnicy od 20 km/j szybciej niż prawy ! Co do do tego ze ktoś jedzie 150 ?
- 5 6
-
2019-09-10 23:23
Noo tak bo prswy ma obwodnicy to jest zawsze pusty... (1)
- 1 0
-
2019-09-11 15:07
Czasem wyprzedzam prawym, bo się ludzie wloką 100, na odcinku Gdańskim.
- 0 0
-
2019-09-10 08:11
asy drogowe o jednym zapominają
że nie wykupili polisy na nieśmiertelność
- 2 1
-
2019-09-11 14:34
Szybko i bezpiecznie = właściwa odległosć
Dlaczego na kursach nie uczą, ile wynosi bezpieczna odległość?? Przy 100km/h nie jest to ani 1,5 m. ani 2 m.
- 0 0
-
2019-09-12 10:48
no nie wiem...
mi tam nikt nigdy jeszcze nie migał światłami...nigdy nikogo nie ma za mną w lusterku...hmmm
- 0 0
-
2019-09-09 07:27
Opinia wyróżniona
Tylko odcinkowy pomiar prędkości (27)
Tylko odcinkowy pomiar prędkości. Patroli policyjnych jest zdecydowanie za mało. Nie ma dnia bez stłuczek i dachowania na prostym odcinku drogi.
Karać ! Karać i jeszcze raz karać !- 320 94
-
2019-09-09 08:31
Niewiele to da (1)
Na obwodnicy jest takie natężenie ruchu, że z reguły średnia będzie poniżej dopuszczalnej.
Ale co z tego, skoro 50% jedzie na zderzaku, że tablicy rejestracyjnej w lusterku nie widzisz. A w najgłupszych przypadkach nie widzisz świateł.
Moim zdaniem nic się nie zmieni, dopóki na własne oczy nie zobaczę mandatu za jazdę na zderzaku.- 31 6
-
2019-09-09 09:26
z reguły / nie zreguły ... a jakby walili mandatami to by się chołota nie rozbijała 150-180 po obwodnicy
- 15 5
-
2019-09-09 09:02
Jak w policyjnym państwie. karać, karać i karać. Z myśleniem gorzej, ale to nie dziwi. (19)
Infrastruktura drogowa z lat 80., ruch współczesny. No, ale jak 500+ ważniejsze, to pozostaje rozwój państwa policyjnego
- 10 20
-
2019-09-09 09:29
w norwegii za każde przewinienie 1-2-3pkt / a ponad 6pkt to prawko na rok zabrane (2)
jakoś tam żaden pol-laczek nawet nie próbuje chojraczyć... i nie chodzi specjalnie o mandaty w EURO
- 22 2
-
2019-09-09 10:59
(1)
A Ty jesteś Polakiem czy Polacyem?
- 3 11
-
2019-09-09 22:32
w wolsce same wolaki wyklęte zostały
zdrapki z dna
- 1 0
-
2019-09-09 10:10
Przez ostatnich 15 lat (1)
Zbudowano w Polsce ponad 3000 km autostrad i dróg ekspresowych, a Janusze nadal płaczo, że infrastruktura jak za Gierka.
- 14 2
-
2019-09-09 10:24
Płaczo, bo od 4 lat przestali budować.
Dokończyli tylko to, co już było przyklepane.
A taka na przykład S7 za Mławą?
Zapomnij...- 14 4
-
2019-09-09 10:33
bełkot pijanego komunisty (8)
infrastruktura jest najnowsza w Europie, Polska ma sieć nowych autostrad zbudowanych po wyjściu z Rosji i wejściu do Europy.
To co piszesz to bełkot obłąkanego alkoholika.- 7 1
-
2019-09-09 10:36
No dobra, mieszkamy w aglomeracji, która jest jedną z 5 największych w Polsce. (7)
Ile autostrad dociera do Trójmiasta? :D
- 4 8
-
2019-09-09 11:33
A ile byś chciał? I dokąd? (6)
Do Kartuz? Do Wejherowa? Do Trąbek?
- 9 2
-
2019-09-09 13:07
Do Szczecina, Warszawy i Olsztyna? (5)
- 2 2
-
2019-09-09 14:07
(4)
Do wszystkich tych miejsc są gotowe lub robione S-ki. Nasze drogi ekspresowe maja standard równy zachodnim autostradom, mają takie samo ograniczenie prędkości (120) i jako autostrady są klasyfikowane przez Eurostat.
- 8 1
-
2019-09-09 17:42
Chciałeś powiedzieć są w planach (3)
A część nie ma nawet podanego terminu...
- 1 1
-
2019-09-09 19:40
Tymi "planami" wczoraj dojechałem od Mławy. (2)
- 2 1
-
2019-09-09 22:03
To spróbuj jeszcze do Szczecina. I koniecznie A1 do południowej granicy, podobno na euro 2012 zrobili.
- 3 1
-
2019-09-09 22:49
Tak, Mława jest ważnym celem podróży...
- 2 0
-
2019-09-09 10:34
dobrobyt mamy, każdego stać na auto (3)
każ de go!
- 7 0
-
2019-09-09 11:27
ale na paliwo już nie :D (2)
- 3 2
-
2019-09-09 13:08
To wtedy zakładają podtlenek LPG
I już nie ma bata, żeby kogoś na gaz nie było stać ;p
- 3 1
-
2019-09-09 22:34
a to już skąpstwo Januszy, którzy wolą przepić
biedni bo głupi
- 0 2
-
2019-09-10 07:39
Sam napisaleś ze infrastruktura z lat 80 a pędzimy jak na 4 pasmowych autostradzch.Złe drogi to jeździmy wolniej tak mi podpowiada mi rozum . Dla niepokornych kary , kary i jeszcze raz kary.Proste.
- 1 1
-
2019-09-09 09:23
Kiedy! Kiedy! Kiedy!
- 1 0
-
2019-09-09 17:47
Szok
Jakim trzeba być człowiekiem ,żeby pisać takie komentarze ! Nie powinieneś mieszkać w trójmieście ,ale takich jak ty jest coraz więcej . Daj żyć !
- 2 5
-
2019-09-11 08:07
Karać też ....
Karać tych co jadą wolno utrudniają jazdę wszędzie ich pełno przez co reszta albo się korkuje albo zaczyna wyprzedzać stwarzając zagrożenie w ruchu drogowym
- 2 1
-
2019-09-11 14:31
Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o pieniądze
Od lat najwięcej wypadków i kolizji ma miejsce właśnie na obwodnicy. Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie to już dawno były odcinkowy pomiar prędkości między wjazdami a wyjazdami. Jak widać, zależy na ściąganiu pieniędzy z kierowców. Ilu kierowców zostało ukaranych za niebezpieczne manewry jak zajechanie drogi, manewr bez kierunkowskazu???? Czy
Od lat najwięcej wypadków i kolizji ma miejsce właśnie na obwodnicy. Gdyby komuś zależało na bezpieczeństwie to już dawno były odcinkowy pomiar prędkości między wjazdami a wyjazdami. Jak widać, zależy na ściąganiu pieniędzy z kierowców. Ilu kierowców zostało ukaranych za niebezpieczne manewry jak zajechanie drogi, manewr bez kierunkowskazu???? Czy ktoś zwrócił uwagę, że sami policjanci przekraczają swoje uprawnienia? Aby złapać kogoś, kto jedzie szybciej muszą jechać co najmniej 100 m za nim. Czyli sami przekraczają dozwoloną prędkość zanim staną się pojazdem uprzywilejowanym.
Poza tym, wideoradar mierzy prędkość ich samochodu a nie tych jadących przed nimi czy za nimi.- 1 0
-
2019-09-12 02:36
tylko odcinkowy pomiar predkosci
nie karać, a edukować. Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że jezeli zakażesz coś człowiekowi to i tak to zrobi, bo nie mysli o wielu konsekwencjach
- 0 0
-
2019-09-09 07:40
Opinia wyróżniona
Za poważne wykroczenia zagrażające bezpieczeństwu 200 i 300 pln kary? (30)
Te kary są przecież śmieszne, nawet jakbym zgubił te trzy stówy to bym się nie przejął
- 380 100
-
2019-09-09 08:18
te kary są za małe (5)
przecież piraci narażają zdrowie i życie innych
- 32 11
-
2019-09-09 09:25
skoro specjalnie pod elektorat subixów+ usuneli za >50km/h zabieranie prawka na 3miechy (3)
to bym tu nie liczył na zmianę przePiSowego taryfikatora ...
- 15 17
-
2019-09-09 09:59
bzdury wypisujesz (2)
Kto i kiedy usunął przepis o zabieraniu prawa jazdy za przekroczenie o ponad 50 km/h dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym??
Trzeba być i**otą, żeby pisać takie farmazony!- 27 3
-
2019-09-09 10:21
Masz tak małą szansę na to, że szkoda gadać...
- 1 4
-
2019-09-09 12:13
w projekcie było zabieranie prawka - zawsze i wszędzie -
... ale podczas procedowania poPiSowo cichaczem bez konsultacji usunięto zapis - zawsze - wprowadzono - tylko w terenie zabudowanym -
- 10 1
-
2019-09-10 00:32
Funkcjonariusz do szkoły, bo kierownicy nie potrafi trzymać to jak on obsługuje radar, pewnie według wytycznych.... i cyk wyższy mandacik.
- 1 2
-
2019-09-09 09:39
(13)
Mandaty powinny być nakładane od zarobków ja we Francji i każdy byłby zadowolony.
- 20 9
-
2019-09-09 10:03
(6)
A co, samochód dresiarza na zasiłku jest mniej niebezpieczny niż samochód uznanego lekarza? Jak rozjedzie dzieciaka to śmierć będzie proporcjonalnie mniej dotkliwa? Kary powinny po prostu być rosnące, a wykroczenia "resetować" się w okresie nie krótszym niż 5-letni. Tym samym ktoś, kto prawie nie popełnia wykroczeń zapłaci relatywnie mało, a wielokrotny recydywista - bardzo poważne kwoty. A przede wszystkim, wysokość kary jest drugorzędna. Należy się skupić na jej nieuchronności.
- 28 9
-
2019-09-09 10:22
To wszystko miałoby sens, gdyby mandat można było dostać chociaż raz na 50 wykroczeń.
A tak, ilu ludzi codziennie przekracza prędkość i jak często dotyka ich za to kara?
- 9 2
-
2019-09-09 10:42
To tak nie działa jak wypisujesz. Minimalna jest ustawowa z taryfikatora wg średniej wynagrodzeń (1)
Jak nie masz kasy, a popełniasz wykroczenia, to zwyczajnie idziesz odsiedzieć.
Nie może być też tak, że ten kogo stać, może mieć wszystko gdzieś, jak teraz jest w Polsce.- 8 2
-
2019-09-09 13:05
No dobra, ale po to właśnie są punkty karne...
- 5 0
-
2019-09-09 10:44
Też uważam podobnie (1)
Każde kolejne wykroczenie powinno zwiększać kwotę mandatu - masz jedno wykroczenie na koncie = mandat x2, 2 wykroczenia = x4, 3 = x8 itd. Policjanci mogą to przecież w chwili obecnej sprawdzić bez żadnego problemu. No i za poważne wykroczenia powinna być taka ilość punktów, że każde kolejne, nawet błahe, wiązałoby się z przekroczeniem maksymalnego progu i odebraniem prawa jazdy. Czas resetu co najmniej 3 lata a nie rok jak to jest u nas.
- 9 5
-
2019-09-10 08:01
i to miałoby sens
w końcu raczej nietrudno sprawdzić kto notorycznie przekracza prędkość (oraz czyni inne wykroczenia)
- 4 2
-
2019-09-10 11:48
zamiast spierania się o to, czy ważniejsza jest nieuchronność czy surowość kar
warto skupić się na rozsądnym kształtowaniu infrastruktury ulicznej w miastach: ksztaltować ją tak, by jej układ sugerował przestrzeganie limitów prędkości bez oglądania się na prędkościomierz. (esowanie osi jezdni, zwężanie pasów, mniejsze promienie skrętów, strefy tempo 30 etc. etc.
- 0 2
-
2019-09-09 10:05
Szczególnie sebixy utrzymujące się z 500+... (2)
- 6 3
-
2019-09-09 12:20
teraz to 3x500+ wystarczy sebixowi na ponad 100mandatów w miesiącu ... (1)
i jeszcze na PÓŁliterka mu zostanie
- 2 1
-
2019-09-09 14:01
Wystarczy mu na więcej mandatów, niż policja zajęta wycinaniem konfetti jest w stanie wystawić.
- 4 0
-
2019-09-09 20:55
Mandaty powinny być wyższe dla 10 letnich złomów (2)
Bentley bezpiecznie poleci nawet 200 na godzinę, ale jak ktoś w śmierdzącym dieslu z Niemiec próbuje wycisnąć ile się da to może się nie utrzymać na drodze. To właśnie kozaczki z marginesu stwarzają najwięcej problemów.
- 3 12
-
2019-09-09 22:31
wystarczy OC zrobić jak w innych krajach, x10
i się skończy, cena wyższa od pojemności, od wieku poniżej 30 lat to samo, żeby byle piskorz nie mógł szaleć szpachlą z Niemiec, momentalnie będzie porządek na drogach
- 2 3
-
2019-09-10 08:05
ty w Bentleyu też widać kozaczysz bez pomyślunku
nie przeceniaj możliwości auta, nie tylko ono jest czynnikiem mogącym wpłynąć na "zdarzenie" drogowe (np. twoje umiejętności, zachowanie innych uczestników ruchu, zwierzyna na drodze, czy nagła usterka w aucie typu pęknięcie opony - tak trudno rozważyć, że Bentley może cię nie uchronić?) słabo z wyobraźnią = słabo z umiejętnościami
- 2 1
-
2019-09-09 11:12
(1)
Ty byś się nie przejął , ale zwykły Kowalski już tak.
Kowalski z legalnej pracy nie zarobiłby na mandat wiec musiałby kombinować (np. ukradłby coś żeby zarobić na karę) a to doprowadziłoby do zwiększenia przestępczości w naszym kraju- 3 6
-
2019-09-11 16:22
Znaczy, ze praca nie powinna byc legalna.
- 0 0
-
2019-09-09 11:21
150 na 120 na ekspresówce (1)
jest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy lewym ktoś jedzie przepisowe 120- gwałtowne manewry i gwałtowna zmiana prędkości są najwiekszym zagrożenie, ale co tam, lepiejjest bezpieczniejsze niż 80 na 50, które obserwujemy na codzień praktycznie wszędzie, więc nie przesadzałbym z tym 'poważne'
a na pewno jest mniej niebezpieczne niż wyjeżdżanie na lewy pas zza tira przy 80-90, gdy lewym ktoś jedzie przepisowe 120- gwałtowne manewry i gwałtowna zmiana prędkości są najwiekszym zagrożenie, ale co tam, lepiej brzmi w artykule 'wariat jechał 200km/h'- szkoda, ze nikt nie napisze, że na pustej autostradzie...o jeździe na zderzaku i blokowaniu lewego pasa to już nawet nie wspominam...- 20 10
-
2019-09-10 11:26
W punkt
Ludzie najbardziej krytykują rzeczy, o których nie mają w ogóle pojęcia.
- 4 0
-
2019-09-09 12:17
tak, ale juz za 200 pln mandatu masz 6 pkt a za 300 - 8 pkt. 8 punktow za jedno zadrzenie to już sporo
- 1 2
-
2019-09-09 13:01
Auta z blokada prędkości (2)
Na rynku powinny byc auta z ograniczeniem prędkości do max 140km/h albo tachografy z zapisem jaka prędkość na jakiej drodze. Policja i stacje diagnostyczne wyposażone w urządzenia do odczytu info do CEPIKu i zbiorowy mandat dla właściciela auta z określona liczba punktów Auta z wypożyczalni sa najmowane przez konkretne osoby przez aplikacje wiec nie byłoby problemu z identyfikacja.
- 7 14
-
2019-09-09 22:31
jak już jest w innych krajach
popieram
- 0 4
-
2019-09-10 11:27
Nie
Precz z Komuną!
- 1 1
-
2019-09-09 22:59
A może rabacik? Albo jakaś promocja? No panie władzo
- 0 1
-
2019-09-10 14:19
Ty może byś się nie przejął, innemu może na chleb zabraknąć.
- 0 0
-
2019-09-11 15:26
A ten wideo-radar to czyją prędkość rejestruje
radiowozu ? Bo jeśli tak to skąd wiadomo z jaką prędkością jedzie inny uczestnik ruchu? Na oko policjanta że z taką samą? Jak dokładne jest oko policjanta? No i czy zmierzona prędkość jest prędkością średnią? Jeśli tak to na jakim odcinku/czasie? Bo jeśli to średnia z 3 sekund to równie dobrze można powiedzieć że to prędkość chwilowa... Na podstawie tych wątpliwości sądy już orzekły że taki pomiar to mogą sobie wsadzić...
- 0 2
Wszystkie opinie
-
2019-09-09 07:02
Używam CB i yanosika, wiem wszystko, nie płacę. (32)
- 136 269
-
2019-09-09 07:08
(22)
CB powinno być zdelegalizowane.
- 28 57
-
2019-09-09 07:11
Też używam- w osobówce (11)
8 lat już mam je w samochodzie, od tego czasu żadnego mandatu, ba żadnej kontroli drogowej
- 31 21
-
2019-09-09 08:30
Ja od 8 lat NIE używam (10)
I też mandatu nie dostałem...
- 56 9
-
2019-09-09 10:06
Fakt, 3 samochody temu, czyli dobre 12 lat, była taka moda (5)
Największy ubaw był z tych z najdłuższym drutem, jak wjeżdżali na parkingi podziemne. Potem CB straciło rację bytu - tylko bluzgi, a wartość dodana praktycznie żadna. O wypadku ostrzeże Cię nawigacja lub aplikacja, ostatnią kontrolę drogową miałem lekko z dekadę temu. Nie ma kto nawet jej robić, policję widuje się od wielkiego dzwonu...
- 18 2
-
2019-09-09 12:17
Są miejsca gdzie policja suszy regularnie, ale - wiadomo - nie zawsze
i w takich miejscach lubię używać Yanosika.
A przeciwnikom Yanosika przypomnę, że policja uznaje tę aplikację za taką, która działa prewencyjnie :)- 13 1
-
2019-09-09 12:34
taki maly szczegol, cb nie potrzebuje baterii, w przeciwienstwie do gownianego smartphona (2)
- 1 18
-
2019-09-09 14:04
To po co jest ten kabelek do zapalniczki? (1)
- 26 0
-
2019-09-09 14:10
Co więcej, nawet jak ktoś nie ma w samochodzie USB i posiada jakiegoś dziadowskiego smartfona, co się wyładowuje w kilka godzin, może podłączyć telefon do gniazda zapalniczki przejściówką za 5 zł. Bateria to tylko bonus ;)
- 7 0
-
2019-09-11 14:52
Ostatnio robiłem trasę 800km, widziałem 3 radiowozy w tym jeden pusty zaparkowany na chodniku. Faktycznie mamy deficyt w służbie porządkowej.
- 1 0
-
2019-09-09 10:36
nigdy nie używałem, 10 lat intensywnej jazdy, zero mandatów (1)
mandatów nie dostaje się z przypadku, mandaty się dostaje jak się o nie prosi
- 10 3
-
2019-09-09 11:26
Mandaty dostaje się jak sie jest głupim i ma się dodatkowo pecha.
- 8 3
-
2019-09-09 10:54
(1)
Ja nie uzywalem 19 lat i zaczalem uzywac jak dostalem mandat za przekulanie sie przez STOP z predkoscia mniejsza niz piechur. Na pustej drodze, przy dobrej widocznosci, w pogodny dzien.
- 11 3
-
2019-09-11 10:44
Powinni cię w więzieniu za to zamknąć. Albo kamieniołomy.
- 2 0
-
2019-09-09 08:40
CB jest dla bezpieczeństwa ... (9)
... a jak będziesz miał wypadek w miejscu po za zasięgiem GSM to jak wezwiesz pomoc frajerze?
- 12 36
-
2019-09-09 08:52
Ktos inny wezwie frajerze (1)
- 19 10
-
2019-09-09 09:06
tak zatrąbi ci na Rkę z DU&Y
- 6 8
-
2019-09-09 08:55
Na obwodnicy to rozumiem takich miejsc bez zasięgu to więcej jak dosyć...
- 11 0
-
2019-09-09 09:19
Cb oprócz tirowcow już nikt nie używa, od kilku lat głucho w eterze
- 13 1
-
2019-09-09 09:39
(2)
no akurat nie trafiłeś bowiem od pewnego czasu cała polska a przynajmniej w okolicach każdej drogi ma zasięg na to żebyś wykonał połączenie. czasy się zmieniły
- 9 1
-
2019-09-10 23:17
Noo sie grubo mylisz (1)
Mazury, Kaszubskie lasy, tereny przygraniczne etc zasiegu nie ma i to nie w jednej sieci...
- 3 1
-
2019-09-11 14:53
Może kup dobry telefon, a nie na jakimś szmelcu działasz.
- 0 3
-
2019-09-09 11:21
Cieciu pod 112 zadzwonisz zawsze
- 5 1
-
2019-09-09 11:33
a ile jest takich miejsc ?
- 2 0
-
2019-09-09 07:11
zacznij uzywaz mozgu... (2)
lepiej ci to wyjdzie...taniej
- 48 6
-
2019-09-09 08:46
zeby uzywac trzeba miec... (1)
- 11 0
-
2019-09-09 10:13
Też prawda
jw
- 5 0
-
2019-09-09 08:16
A rozum od czasu do czsu używasz?
- 6 3
-
2019-09-09 08:24
Kiedyś
Zaplacisz oby nie zyciem
- 13 1
-
2019-09-09 16:12
Ludzie, kto dzisiaj jeździ na CB. W nawigacji są informacje o korkach,google maps wprowadza ostrzeżenia jak w yanosiku, nie wspominając o samym yanosiku.
- 2 1
-
2019-09-09 22:06
Inni płacą życiem i zdrowiem za brawurę cwaniaków
- 3 1
-
2019-09-11 14:48
Dokładnie.
- 1 0
-
2019-09-12 10:45
uważaj...
żeby ysnosik nie wykorzystał Ciebie...
- 1 0
-
2019-09-09 07:03
Tylko odcinkowy pomiar prędkości (12)
..połączony z automatycznym pomiarem odstępów jest w stanie utemperowac kierowców.
To, plus drastyczne podniesienie mandatów, które nie były zmienianie od chyba kilkunastu lat.
500zl to jest śmiechu warte
Technologia dawno jest, brakuje tylko woli, żeby w końcu zrobić z tym porządek.
No ale najwyraźniej wszyscy akceptują 3000 trupów co roku, byle się nie narazić kierowcom przed wyborami- 255 68
-
2019-09-09 07:08
A ty rowerkiem (2)
- 7 33
-
2019-09-09 07:11
(1)
Już sobie zrobiłeś rowerowego chochola? No to dawaj, tłucz w niego...
- 21 3
-
2019-09-09 08:20
Dlaczego obrażasz mniejszości narodowe?
- 1 4
-
2019-09-09 07:35
Tak tak, budujmy sobie Nwo na ziemi.
- 7 9
-
2019-09-09 08:06
(4)
Powinno być tak że wysokość mandatu uzależniona jest od wysokości zarobku. Wtedy by bolało. Bo tak jak ktoś zarabia bardzo dobrze to gdzieś ma mandat 300, 500 czy nawet 1000 zł.
- 15 5
-
2019-09-09 08:41
i przynajmiej wobec mandatów - ZERO immunitetu
- 15 1
-
2019-09-09 15:55
(2)
wtedy wszyscy na papierze zariabialiby minimalna krajowa. Nie rozumiem dlaczego w Polsce 30 lat po upadku komuny nie mozna przyjac rozwiazan dzialajaych w innych krajach europy tylko probuje sie za kazdym razem wynalezc kolo od nowa.
Wystarczy informacja do ubezpieczalni i przy odnowieniu umowy zwyzka o 50%. Wystarczy laweta za brak PJ, OC czy badan technicznych. Bez dyskusji, typu, jutro panie wladzo obiecuje, ze to zalatwie. Znikna z drogi wraki, znikna wariaci.- 5 0
-
2019-09-11 14:55
(1)
tak, już widzę jak każdy bierze pieniądze pod biurkiem w obawie o mandaty... Osobiście wolę by do ZUS'u odprowadzano mi pełną należność, niż by na stare lata jeść tynk ze ścian...
- 2 0
-
2019-09-12 10:25
Wierzysz w ZUS? I tak na stare lata będziesz jadł tynk ze ścian, niestety...
- 1 0
-
2019-09-11 12:01
Swiete slowa!
Co to za glupota ludzka, ze wazniejsze sa wyborcze glosy ludzi niz ludzkie zycia.....
- 1 0
-
2019-09-12 16:31
Najprościej d*******.... kierowcą. Pokaż Mi ośrodki doszkalające i uświadamiające kierowców, na których możesz potrenować w normalnych pieniądzach, bez zapisywania sie 3 miesiące wcześniej. Pokaz mi rozwiązania zmniejszające korki przy zjazdach z głównych arterii. Pokaż Mi tory wyścigowe gdzie możesz jechać sprawdzić swoje umiejętności przy większych prędkościach w bezpieczny sposób??
- 1 0
-
2019-09-13 08:03
Tylko progi zwalniajace na calym odcinku co 10m.
- 0 0
-
2019-09-09 07:03
Opinia wyróżniona
Szybko ale bezpiecznie. To dewiza asów drogowych. (32)
Oni zawsze zdążą, po co policja? Asy drogowe wiedzą lepiej. Jak poznać Asa drogowego? Pędzi lewym pasem (zawsze o wiele szybciej niż nakazują przepisy), miga światłami. Takie osobniki zawsze,, gotują się '' z tyłu, wykonują dziwne gesty. Według nich minimalna odległość przy 130km to 2 metry. Nie pozwalają innym spokojnie dojechać do domu... Królowie życia... I lawety. Obwodnica im się po prostu należy!
- 458 45
-
2019-09-09 07:05
(12)
To jedź prawnym pasem?
- 22 93
-
2019-09-09 07:09
Uderz w stół (1)
a as się odezwie :D
- 93 8
-
2019-09-10 08:39
szczerze to akurat na obwodnicy to akurat największym zagrożeniem jest jazda na zderzaku a nie prędkość...
- 9 0
-
2019-09-09 07:13
Jeżdżę ale czasami muszę wykonać manewr wyprzedzania. (8)
Mam po prawej ciąg tirów i wolniejszych aut to wyprzedzam. Ale mój błąd, że nie mam 200km pod maską. Nie mogę wykonać manewru tak szybko jakby tego chciał pan As drogowy.
- 86 5
-
2019-09-09 08:19
To prawda. (4)
Ale są też rzeczy, o których wielu ludzi nie wie.
Śpieszę więc z wyjaśnieniem:
W Polsce ludzie podjeżdżają (jak słusznie zauważono) dwa metry za pojazd z przodu, hamują i dopiero wtedy migają, a potem znów gaz w podłogę do oporu - mało to ekonomiczne :D
w normalnych krajach natomiast, ludzie używają funkcji samochodu "flash to pass" (nawet skoda 1998r posiada coś takiego) z odległości kilkuset metrów - nie popieram, ale dużo jeżdżę i wiem jak to działa.
Co do tych "dwóch metrów":
Jak ktoś ma passata 1.9 TDi z 2000 roku to kiepsko.
Ale nowe samochody z aktywnym tempomatem CHYBA mają funkcję automatycznego hamowania przed kolizją - komputer reaguje 1000x szybciej od człowieka.
Mogę się mylić, ale na poboczu obwodnicy i w rowach leżą raczej stare złomy BMW a nie np. nowe A8 ;)- 7 26
-
2019-09-09 08:36
Wiara w technologię kiedyś Cię zgubi (1)
Marketingowy bełkot przy każdym nowym modelu sobie, a fizyka sobie.
Nie pomogły ABS, wspomaganie hamowania, automatyczne światła awaryjne... Nie pomoże też automatyczne hamowanie. Bo wyobraź sobie, że jedziesz na zderzaku auta, które też jedzie na zderzaku (i tak samo kilka aut przed wami) i wszyscy pakujecie się w stojącą przeszkodę/korek. Komputery też są na dla ludzi z wyobraźnią- 45 2
-
2019-09-09 11:48
Nigdzie nie napisałem...
...że wierzę w technologię ;)
Mój samochód przy 150 pewnie by się rozpadł, a 120 to chyba max przy jakim da się komfortowo jechać.
Mówię tylko, że istnieją takie systemy...- 8 1
-
2019-09-09 10:12
Jeżdżenie po naszej obwodnicy z aktywnym tempomatem to proszebnie się o wypadek. Tu jest zbyt gęsto, co chwilę wjedzie ci ktoś przed maskę, więc samochód zacznie zwalniać, żeby utrzymać zadaną odległość, a 2 metry za tobą jedzie kolejny samochód.
- 10 2
-
2019-09-09 10:26
Komputer reaguje szybciej, co nie znaczy, że samochód lepiej hamuje od poprzedzającego.
Wystarczy, że samochód przed Tobą jest zauważalnie lżejszy i ma dobre opony i żadna elektronika Ci nie pomoże...
- 10 0
-
2019-09-11 14:28
(1)
Możesz. Miałem przyjemność jeździć autem o mocy 75ps w pracy. nigdy nikt nie mignął na mnie światłami, nie był zmuszony do hamowania ani zdenerwowany. Wystarczy do cholery potrafić redukować biegi i wyprzedzając ciężarówki jadące 60km/h (co śmieszne prędkość cięzarówek jest spowodowana zawalidrogami w osobówkach, którym siedzą na tyłku) Włączyć się na lewy pas możliwie jak najszybciej.
- 1 0
-
2019-09-11 15:05
Dokładnie, nie masz momentu, to redukcja.
Aktywny tempomat to porażka, asystent hamowania awaryjnego jeszcze większa, każdy kto ma przekonał się o tym doskonale na rondach.
Problem jest z tymi co w sytuacji gdy zobaczą mrugnięcie specjalnie hamują. Czasem też zdarza mi się zaspać, w takich sytuacjach też jadę szybko ale zawsze zjeżdżającym z drogi mrugam awaryjnymi w ramach podziękowania.
Drugą sprawą dość istotną jest to, że gdy trzymamy przepisową odległość między poprzedzającym pojazdem, zawsze znajdzie się melepeta która z różnicą 30km/h wciśnie się w tę lukę.- 1 0
-
2019-09-11 16:25
Kup mocniejsze auto, lachudro
- 0 3
-
2019-09-10 08:10
ty też jedź prawym - zgodnie z przepisami
- 2 2
-
2019-09-09 07:23
Szybko i bezpiecznie to trzeba umieć (1)
Większość nie umie, ja nieskromnie napisze, że idzie mi dobrze.
- 13 32
-
2019-09-09 18:12
każdemu dobrze idzie
do pierwszego dzwona
- 14 2
-
2019-09-09 08:21
Policja śpi.
- 7 0
-
2019-09-09 08:28
Na obwodnicy
Największa bolaczka to trzymanie odleglosci pomiedzy autami niestety
- 35 0
-
2019-09-09 10:11
(2)
Ten co jeździ lewym pasem bo mu się tak podoba łamie przepisy tak samo jak królowie szos
- 7 4
-
2019-09-09 10:27
Jeżdżący lewym pasem najbardziej przeszkadzają tym, którzy sami by chcieli go zajmować cały czas... (1)
- 20 5
-
2019-09-09 10:50
A jak mają jechać skoro przekraczają dopuszczalną prędkość na całej trasie?
A to ich usprawiedliwia i uprawnia do hamowania przed maską blokującego pas.
Takie coś zawsze powinno kończyć się odebraniem prawka na 3 lata, a kolejny numer - na zawsze.- 4 2
-
2019-09-09 10:54
(1)
zapomniales dodac o asach ktorzy jada lewym pasem 80/h bo takich tez jest pelno. najczesciej pojazdy typu babskiego jakis babski suv albo micra albo toyota aygo lub inne zelazko. chociaz tez zdazaja sie plastikowe dziunie w bmw ktora lewy pas blokuje przez 2km bo tam na prawym pasie kilometr przed nia jedzie tir a ona jedzie 10km szybciej od niego i nie zjedzie na prawy nawet na chwile. a wyprzedzanie prawym pasem nie nalezy do najrozsadniejszych. i tak sie wleczesz za taka dziurą, a jak juz zjedzie na prawy to nastepna ci sie wpitala bez kierunku z prawego "od tak bo moge"
- 14 12
-
2019-09-09 12:43
Zapomniales dodac
Ze tam gdzie "dziura" jedzie 80 jest ograniczenie do 70.
- 8 7
-