Pełno rowerzystów na chodniku ul. Świętojańskiej
10054 wyświetlenia 20 sierpnia 2020 (446 opinii)Porobili pasy rowerowe, jednokierunkową... Czego jeszcze trzeba, żeby szanowni rowerzyści zjechali z chodników?
Więcej na ten temat
Opinie (446) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-22 21:15
Porobili wszedzie te kijowe ścieżki które są de facto zwykłymi chodnikami (3)
przez lata zmuszali rowerzystów do jezdzenia po chodnikach i teraz zdziwienie...
trzeba bylo od początku tworzyc porządną infrastrukturę rowerową odseparowaną od chodników jak w każym innym cywilizowanym kraju to problemów by teraz nie było...
Nigdzie na świecie nie robi sie paseczków różowych na wąskich chodnikach i twierdzi się że to droga dla rowerów.- 25 12
-
2020-08-22 23:21
Robi się. Nie znasz jak widać treści w tym (2)
temacie, publikowanych na Fb i Youtube.
- 1 2
-
2020-08-23 09:43
(1)
Przy ulicach o takim ograniczeniu prędkości jak armii krajowej czy 23 marca w Sopocie baranku robi się różowe szlaczki na chodniku? kolejne pytanie po jaką cholere na styku jezdni i tego czegoś dla rowerów robi się ustawione w poprzek krawężniki? Dlaczego rowerzysta musi ciągle podbijać na tych progach które nigdy nie są na płasko osadzone? Po cholere przed skrzyżowaniem z Wojska Polskiego te głupie metalowe kraty na których można wywinac piękny poślizg w razie hamowania?
- 1 1
-
2020-08-27 11:23
kraty są, by woda mogła zasilać korzenie drzew rosnących obok
jak jeździsz normalnym tempem miejskim, szanse na poślizg w razie hamowania są pomijalnie małe. Nie udawaj tutaj kozaka wiedzącego najlepiej jak kształtować infrastrukturę miejską przyjazną dla niezmotoryzowanych - pieszych i rowerzystów, bo ci żyłka pęknie.
- 0 0
-
2020-08-22 19:09
niestety z nimi trzeba krótko (2)
Czy jak prowadze auto czy jako pieszy zawsze jestem gotowy wyjaśnić przychlastowi na dwóch kółkach ze się myli i to bardzo
- 31 18
-
2020-08-27 10:38
XD że tacy samochodziarze jak ty istnieją
- 0 0
-
2020-08-23 23:09
Najlepiej zlikwidować rowerzystów. Będzie spokój. Jeden środek transportu (samochód), jeden styl ubierania, jeden typ człowieka. Wszystko będzie takie proste.
- 4 0
-
2020-08-20 14:21
Fajny film, widac ze rowerzysci jezdzac po chodniku zachowuja sie prawidlowo, ustepuja pieszym, jada wolno itd. (33)
Najbardziej dosadny przykład pieszego to ten, który nawet nie musial glowy znad telefonu odrywać, a i tak do mrożącej krew w zylach sytuacji na styku pieszy - rowerzysta nie doszło. Uff.
- 190 277
-
2020-08-23 11:08
Szklanka do połowy pełna, albo do połowy pusta. (1)
Jak jeden rowerzysta wykazuje się empatią, to znaczy, że wszyscy są tacy dobrzy,
jak jeden kierowca samochodu nie wykazuje się empatią, to znaczy, że wszyscy są tacy źli.
Tylko gdzie są zasady ?
Czy jak pieszy wykona jakiś nieprzewidziany ruch to rowerzysta zdąży zareagować ?
Jak dziecko zachowujące się naturalnie, aczkolwiek żywiołowo, wybiegając z lizakiem ze sklepu, albo pies na smyczy wbiegnie pod koła to czyja będzie wina ? Tego jednego pieszego ? Bo piesi to też źli ludzie ?- 11 2
-
2020-08-26 20:49
tak , rowerzysta zdąży zareagować, jeśli jedzie z normalną prędkością rowerzysty miejskiego
między 15 a 25 km/h
- 0 0
-
2020-08-23 10:09
Prawidłowo ????? A gdzie Ustawa. Prawo o ruchu drogowym. (1)
Są tylko 3 TRZY przypadki kiedy cyklista może jechać chodnikiem. Dowidzenia
- 15 3
-
2020-08-24 12:26
Jest ZERO wyjątków dla zwykłych samochodów osobowych kiedy mogą przekraczać prędkość.
Jest nawet przepis mówiący o 1 metrze odległości od omijanych i wyprzedzanych obiektów.
Do tego rozwiążmy problem z teleportacją i przerzucaniem ze strony na stronę. Lub nagłym przejściem ścieżki z jezdni na chodnik + krawężnik 15 cm (równolegle).
Wtedy rowerzyści zaczną się do tego stosować ponieważ nie będą się bali jechać na jezdni i będą wiedzieć że jest infrastruktura dalej, a nie że znika lub przeskakuje. Bo to do tego się sprowadza problem.- 3 0
-
2020-08-24 11:53
Piesi na ściezki rowerowe
Skoro rowerzyści jeżdża po chodnikach, gdzie obok mają ścieżkę rowerową, to chyba nie będzi eim przeszkadzało, jak piesi będą chodzić po ściżkach rowerowych. Oni jeżdża ostrożnie, to i piesi chodzą ostrożnie. Przecież piesi znacznie wolniej się poruszają.
Ciekawe czy autor tego mądrego postu zrozumie aluzję?- 2 0
-
2020-08-22 18:14
nie zachowuja sie prawidlowo, bowiem jest dla nich sciezka i maja obowiazek z niej korzystac (15)
to nie kwestia wyboru i dodatkowo wszedzie gdzie jest sciezka nie maja prawa korzystac z jezdni.
- 84 24
-
2020-08-22 18:30
To że wy sobie ustaliliście jakieś zasady nie znaczy że ja musze je znać i stosować. (10)
Jestem wolnym człowiekiem.
- 11 92
-
2020-08-22 18:38
Masz rację (1)
zawsze możesz się wyprowadzić z kraju w którym te zasady obowiązują. Przenieść się do jakiejś Somalii albo innego anarchistanu
- 63 7
-
2020-08-24 09:06
wrocław
we Wrocławiu na chodnikach wszyscy jeżdżą a to nie Somalia...
- 1 7
-
2020-08-23 22:27
Jesteś co najwyżej powolnym człowiekiem.
- 0 0
-
2020-08-23 18:35
Fakt.
Ja też nie muszę. Mogę rozjeżdżać każdego jak leci. Jestem wolnym człowiekiem.
- 1 0
-
2020-08-23 11:51
Wolnosc to odpowiedzialnosc a nie zwolnienie z niej
- 14 0
-
2020-08-23 11:04
to dokladnie to znaczy i nie ma to zwiazku z wolnoscia,
poza tym twoja wolnosc konczy sie tam gdzie zaczyna wolnosc innego
- 12 0
-
2020-08-23 10:56
Nieznajomość prawa i przepisów nie zwalnia z ich przestrzegania i ponoszenia konsekwencji
z ich łamania.
- 17 1
-
2020-08-23 08:27
Jesteś bufonem, który nie nadaje się do życia w społeczeństwie
- 16 2
-
2020-08-22 21:29
Ty jesteś wolny ale jeśli używasz urządzenie które podlega jakimś przepisom to i ty wtedy im podlegasz
Inaczej każdy Janusz kupiłby sobie samolot i latał bo jest wolny
- 20 1
-
2020-08-22 19:17
badz wolny ale mysl szybko, albo w ogole mysl
- 24 0
-
2020-08-22 23:36
jak przez 3 dni nie zobaczę żadnego pieszego na ścieżce rowerowej (3)
to dopiero wtedy zacznę czepiać się rowerzystów na chodnikach; jedni drugich warci
- 22 19
-
2020-08-23 11:03
komu stawiasz warunek?!
- 5 0
-
2020-08-23 09:18
tzw. whataboutism (1)
- 2 2
-
2020-08-23 10:34
umcia ciarumcia
- 1 0
-
2020-08-23 19:43
Chodnik jest dla pieszych. (2)
- 7 1
-
2020-08-23 20:08
(1)
Powiedz to Japończykom.
Udział rowerzystów w miejskiej dżungli komunikacyjnej Tokio jest większy niż np w Berlinie lub Londynie, a rowerzyści mają prawo jeździć (i jeżdżą) po chodnikach. Wypadków tam mniej niż tu, choć tłok srylion razy większy.
Kultura osobista też zwykle ciut ciut większa, ale nie od razu Tokio zbudowano. Oczywiście jesli trojmiasto.pl woli promować hejt, oraz wycinać wpisy losowo, to ciężko na nich wpłynąć.- 8 10
-
2020-08-23 23:51
Japonia och Japonia
Przykład z drugiego końca globu trochę z d*py... Masz w domu osobne kapcie do pokoi i łazienki? Gdzie wkładasz wizytówki?
Przepisy są jasne jeśli świadomie je łamiesz jesteś prostakiem niezależnie od tego czy odbyłeś wycieczki do Tokio czy Amsterdamu.- 7 1
-
2020-08-23 18:33
Rowerzyści jeżdżąc po chodniku nie mogą zachowywać się prawidlowo
Bo nie mają prawa tam jeździć.
- 8 4
-
2020-08-23 15:11
Ostrożni rowerzyści
Rzeczywiście dziwny ten kraj.. Ludzie czepiają się rowerzystów którzy ostrożnie jadą (przykłady na filmie z artykułu) a są ślepi na kierowców którzy jeżdżą na centymetry. Jest zakaz jazdy rowerem po chodniku - czas to zmienić a za niebezpieczną jazdę rowerem i samochodem wlepiać mandaty zdecydowanie wyższe niż 500zł!
- 2 6
-
2020-08-23 08:29
Narastajacy problem to rowerzysci pseudo kolarze,ciagle lamiacy przepisy bo ich nie znaja.
- 17 1
-
2020-08-22 23:18
Odpowiedź na komentarz patola
Ale ty głupi(a) jesteś.
- 1 7
-
2020-08-22 22:56
tak, a na pierwszym filmiku widać jak osiołek w białym aucie skręca w prawo i pod prąd, każdy Polak ma w d..pie znaki i przepisy, taki to kraj.
- 16 4
-
2020-08-22 22:18
Pani nie ma innych problemów?
O wypadek nietrudno. Ciekawe ile tych wypadków na chodnikach było. Niech poda jakieś statystyki a nie rzuca oskarżeniami. Niech się policja weźmie za marudzące osoby. Ilekroć jadę świętojańską w dół, zawsze ale to zawsze jedzie pod górę jakieś auto, nie będące autobusem. A te pasy rowerowe wzdłuż miejsc parkingowych to super sprawa. Kierowcy wysiadają, otwierają drzwi, o wypadek nietrudno.
- 10 32
-
2020-08-22 19:51
Jestem rowerzysta i zgadzam się z pieszymi.
Szczególnie teraz gdy ulica jest jednokierunkowa, rowerzyści nie powinni znajdować się na chodniku. Policja powinna spędzić tam trochę czasu i wracać regularnie. Mandaty tak jak dla kierowców, którzy ignorują zakaz wjazdu od Prezydium.
- 36 2
-
2020-08-22 18:42
Na początek od razu po 500 potem nawet 1000
Też jestem rowerzystą i wstyd mi za taką choło......ę .Powiem jedno pomogłyby mandaty i to bezwzględne każdemu od razu po pincet ,tak samo za wprowadzanie psow na plaże nawet tych najmniejszych też od razu mandat bez żadnego tłumaczenia.
- 58 10
-
2020-08-22 18:25
Trudno mówić o prawidłowym zachowaniu, gdy sama ich tam obecność jest łamaniem prawa
- 49 6
-
2020-08-23 14:11
Nie tylko chodniki. (8)
Są ścieżki rowerowe ale niektórzy rowerzyści jeżdżą ulicą dla samochodów obok ścieżek rowerowych. Co więcej, policja to widzi i nie reaguje a kiedy zapytałem policjantów, wskazując na takiego rowerzystę, dlaczego nic z tym nie robią, odpowiedzieli że nie ma przepisu w Polsce zakazującego jeździć rowerzystom po ulicach. Po co w takim razie ścieżki rowerowe? Ale widziałem gorszą rzecz, mianowicie na ul. Sopockiej, gdzie ruch jest spory, widziałem rodzinkę na rowerach, gdzie jeden z rowerzystów ciągnął przyczepkę z malutkim dzieckiem w środku, co więcej, widziałem to kilka razy na wspomnianej ulicy. Czy ci rodzice są normalni i czy to w ogóle normalne??
- 10 6
-
2020-08-25 14:54
"ulicą dla samochodów"...
- 0 0
-
2020-08-23 16:00
normalne jest zachowywanie się zgodne ze swoimi preferencjami, przy uwzględnieniu ryzyka (2)
rowerzysta jadący po jezdni ulicy Sopockiej nie stwarza zagrożenia dla jeżdżących tam kierowców, rodzic jadący z dzieckiem na przyczepce rowerowej naraża się jedynie na (umiarkowane) ryzyko. Jego zachowanie w cywilizowanym kraju jest traktowane jako zupełnie normalne. Polska jest krajem cywilizowanym, wyzwaniem jest nadopiekuńczość wykazywana przez wielu uczestników dyskusji na tym portalu: wiele wpisów świadczy o tym, że rowerzyści i ich zachowania są łatwym tematem wykazywania się swoją pseudowyższością intelektualną lub moralną. Takie postawy wykazują często osoby cierpiące nieświadomie na samochodozę: nie potrafiące wyobrazić sobie cywilizowane sposoby skutecznego wpływania na zachowania kierowców przez odpowiednie kształtowanie infrastruktury miejskiej i skłanianie do miarkowania prędkości jazdy samochodów.
- 1 3
-
2020-08-23 16:51
Chodziło o dziecko w przyczepce rowerowej. (1)
Ja również byłem świadkiem takiej sytuacji. Za tym rowerzystą ciągnął się sznur samochodów. Widziałem również gościa, który za swoim rowerem ciągnął na zaczepie dzieciaka na małym rowerku i uważam, że na Sopockiej która jest niebezpieczna, takie zachowanie jest mało odpowiedzialne. Również jeżdżę sporo na rowerze ale przy okazji dbam o własne bezpieczeństwo. Kiedy wywalę się na ścieżce rowerowej, najwyżej zedrę skórę, kiedy na ulicy wywali się gość z przyczepką, ryzykuje przejechanie przez samochód siebie lub dziecka bądź obojga i nie ma to nic wspólnego z moralnością, poziomem intelektualnym czy niechęcią do rowerzystów, tylko ze zdrowym rozsądkiem.
- 3 2
-
2020-08-24 20:10
twoja wypowiedź ma tak czy inaczej wiele wspólnego z nadopiekuńczością
ryzyko wywrócenia się rowerzysty na równym asfalcie w warunkach normalnej jazdy miejskiej jest pomijalnie małe. Jeżdżę rowerem od kilkudziesięciu lat i ani razu mi się to nie zdarzyło, w czasie jazdy terenowej owszem, klika razy.
- 0 0
-
2020-08-23 19:09
w żadnych przepisach drogowych nie ma nic o żadnych " ścieżkach " (3)
doucz się.
Policjant ci dobrze odpowiedział. Rowerzysta ma pełne prawo korzystać z jezdni, a to że ci się to nie podoba.... to idź z tym do lekarza- 2 3
-
2020-08-23 19:33
Czytasz i nie rozumiesz tekstu. Załamka..... (1)
- 1 1
-
2020-08-24 06:53
Ale czego nie możesz pojąć? Tego że policjant powiedział jak jest co im się rzadko zdarza? Ustawa mówi o obowiązku jazdy droga dla rowerów albo specjalnym pasem na jezdni. To już nie wina ustawy że w polskich miastach nie ma dróg dla rowerów spełniających kryteria ustawy są jakieś tam chodniki z czerwonej kostki w żaden sposób nie oddzielone od chodnika z szarej kostki
- 0 1
-
2020-08-23 19:25
Ty naucz się czytać ze zrozumieniem. Polecam fragment gdzie mowa o policjantach.
- 0 2
-
2020-08-24 23:28
Mam wrażenie, że komuś na tym portalu bardzo nie podobają się zmiany na świetojańskiej, najpierw artykuł jaki to chaos jest teraz na tej ulicy i wyssane z palca minusy, teraz to. Bywam na tej ulicy codziennie i widzę znacząco zwiększony ruch rowerów, ale na jezdni. Może 5% jeździ po chodnikach i są to głównie dostawcy, którzy odbierają jedzenie z różnych restauracji.
- 0 0
-
2020-08-22 18:07
To się nigdy nie skończy (19)
Wymaganie czegokolwiek od rowerzystów to strata czasu, przynajmniej w sytuacji gdy są to święte krowy na które łoży całe społeczeństwo. Tylko dotkliwe kary i obligatoryjna konfiskata rowerów może sytuacje poprawić.
- 288 79
-
2020-08-22 19:44
Nie fantazjuj (5)
Jestem kierowcą i jeżdżę często na rowerze. Kierowcy w dużej mierze zachowują się niebezpiecznie, jadą często wręcz na rowerzyście, bo nawet na zderzaku tak nie jadą, bo zbyt ryzykownie, a wszystko przed rowerzystą widać. Wystarczy cokolwiek i dojdzie do kolizji. Rower może sprawić niespodziankę.
To samo z wyprzedzaniem i zachowaniem 1m, któego nikt nie zachowuje. Poza tym uważam za skandal, że zmniejszono z 1,5, bo to trzeba nie rozumieć ryzyk.- 10 12
-
2020-08-22 21:12
To może mi odpowiesz (4)
dlaczego rowerzysta nie musi zachować odstępu i wpycha sie między krawężnik a samochód?
- 20 8
-
2020-08-23 09:29
(2)
Bo może palancie nikt nigdzie w Europie nie ma z tym problemu bo dzieje się to zwykle w korkach gdzie prędkość jest minimalna a nie jak i**ota w tirze podjeżdża mi na koło przy zjeździe z górki rekowskiej ja jadę na rowerze 55 na godzinę wyprzedzać nie ma jak bo jest jeden pas i bariery a ograniczenia prędkości do 60 pilnuje odcinkowy fotoradar mogę zapytać co temu idiocie daje taka jazda?
- 3 6
-
2020-08-24 23:01
Agresor
Typowy rowerzysta, agresja w za ciasnych gaciach...
- 1 0
-
2020-08-23 18:42
To niech jedzie do Europy.
- 2 0
-
2020-08-22 21:48
Bo mu przepisy
Pozwalaja.
- 8 3
-
2020-08-22 18:55
Wypadki 2019: (3)
Wina pieszych 31.7% wina kierowców to 68,7% Wina rowerzystów była w 36.7% a kierowców to 63.3% szkoda, że tu nie ma lamentu, bo świety polski janusz w dieslu uważam, że jest KIMS, bo ma samochód rozumiesz on ma samochód, jest kimś.
- 8 29
-
2020-08-23 18:44
Chory z zazdrości jesteś?
Jaki procent uczestników ruchu stanowią rowerzyści? Policz, wtedy te statystyki będą sensowniejsze.
- 1 2
-
2020-08-22 19:15
Czyli ponad 1/3 to wina rowerzystów, ale to kierofczyki to święte Janusze w TDI. (1)
1/3 to święte Brajany w lycrze.
- 11 3
-
2020-08-22 19:52
Splycasz temat, a tu chodzi wylacznie o liczbe niepelnosprawnych intelektualnie w spoleczenstwie.
- 3 2
-
2020-08-22 19:25
Ty łożysz na innych ? Tylko ty koleś płacisz (5)
podatki, w tym np. ten od nieruchomości ?
- 2 2
-
2020-08-22 21:19
Koleś to może z tobą jeździ na rowerze. (4)
Może nie wiesz ale prawie połowa ceny paliwa to wszelkiego rodzaju podatki które mają iść na drogi a nie na utrudnianie ruchu. Rowerzyści nie mają pojęcia o bezpieczeństwie i to jest niestety fakt. Zresztą winni są również ci, co wprowadzaja i**otyczne przepisy. Jesli rowerzysta bez swiateł sądzi, że wieczorem kierowca przy skręcie w prawo zobaczy go w lusterkach to ma spore szanse na szybkie przeniesienie do lepszego świata. Na oko 70-80% rowerzystów łamie wszelkie przepisy. Przez nich obrywa się tym 20-30% którzy jeżdżą "z głową".
- 21 8
-
2020-08-23 09:24
(1)
Ale one nie idą na drogi głupku bo za te grosze niczego nie wybudujesz same koszty wypadków drogowych przewyższają kwotę tych twoich podatków pacanie
- 5 5
-
2020-08-23 12:25
Wyzwiska umiesz prawić, ale czytać używając muzgu już nie.
Wyraźnie jest napisane: mają iść na drogi.
- 4 2
-
2020-08-23 11:56
Dokladnie tak jest...
To kierowcy łożą na utrzymanie drog a nawet Państwa.wyobraźmy sobie że oto nadchodzi "rowerowy świat" - po drogach jeżdzą tylko rowery. samochody ,,wygineły".Raj na ziemi? Niekoniecznie - bo oto okazuje się ze Państwo musi zrekompensowac sobie gigantyczny uszczerbek na podatkach jakie utraciło. I nie ma wyjścia tylko trzeba opodatkować rowerzystow.Nie mam pojęcia jak - moze podatek od zakupu roweru?moze jakiś abonament? Winiety ? Liczniki "fiskalne" kilometrow na rowerach? Nieważne - ręczę że ten "rowerowy raj" okazal by się dla cyklistow pieklem...Tak wiec szanowni rowerzysci wezcie pod uwage ze posrednio dzieki samochodom mozecie cieszyc sie wolna (i nieopodatkowana ;-) ) jazda rowerem....
- 7 5
-
2020-08-22 21:26
Jurek slusznie prawi.
- 8 6
-
2020-08-23 09:21
dokładnie to samo można powiedzieć o kierowcach.
- 1 0
-
2020-08-22 21:31
Kiedyś ORMO miało bardzo skuteczną metodę na rowerzystów. Wykręcali z kół wentylki. Może to przetestować? (1)
- 11 6
-
2020-08-22 23:49
Do ormo brali największych, tępych, i**otow.
To fakty
Doczytaj bo w końcu to o twoich przodkach- 4 7
-
2020-08-24 22:15
Oj jojjoj
Faktyczne temat na artykół kobieta sama jeżdzi rowerem jak inni i sensacje robi lepszy temat byście dali.
- 0 0
-
2020-08-23 10:53
Numery rejestracyjne dla rowerow (5)
Jestem za nadawaniem numerów rejestracyjnych rowerom i obligatoryjnym egzaminem dla rowerzystów. Na swietojanskiej non stop jakieś kołki jadą chodnikiem czasem z prędkością światła. Wczoraj wjechał taki na ulice obok swojego pasu i wjechał w trajtek który wyminął z lewej strony powodując prawie wypadek. Jeszcze zbluzgał kierowcę autobusu. dzięki takim pajacom nie lubimy rowerzystów. Takie egzemplarze w za ciasnych gaciach zdarzają się codziennie i żeby temu zapobiec proszę o rejestrowanie rowerów i obowiązek egzaminów.
- 16 18
-
2020-08-23 11:02
(3)
rowerzysta jedzie 20kmh - prędkość światła P-r-a-w-i-e powoduje wypadek
śmierdziel jedzie 200kmh - zabija - młody to musiał się wyszaleć, każdemu mogło się zdarzyć
egzorcyzmy też nie pomogą, to może kołek osikowy?- 8 2
-
2020-08-23 14:17
20km/h to 4 razy więcej niż człowiek. To mało? (2)
- 2 5
-
2020-08-24 20:13
różnica prędkości między pieszym a rowerzystą to tylko 15 km/h
nie stwarza ryzyka istotnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, tak jak jazda samochodem w strefie Tempo 30 z prędkością 30 km/h.
- 0 0
-
2020-08-24 06:54
Mało
- 1 0
-
2020-08-23 11:27
Dlaczego nie maja ich nigdzie na swiecie? Dzban z blachosmroda by wiedział ale musiał by miec czym myslec
- 4 1
-
2020-08-24 19:05
rowerzysci
Rowerysci to nie święte krowy nie mają imunitetó Policja iStraż miejska nie podejmują karania Trzeba powiadomić komendanta Policji centralnej Bo przypomina mi to zabawe w kotka i myszke Czekamy na kolejną kolizje rowerzysty z pieszym Powodzenia
- 0 1
-
2020-08-24 15:35
to nie rowerzyści, to ukraińce, co rozwożą zakupy i żarcie, to jak dostawca firmy cateringowej
co to ma wspólnego z rowerzystami, którzy chcą na co dzień korzystać ?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.