Pasjonaci: Sam zrobił konsolę do gier
3401 wyświetleń 12 marca 2021 (96 opinii)Tony Hawk's Pro Skater, Mario, Pac-Man, Tekken, Mortal Kombat - te tytułu zna prawie każdy fan gier wideo. Paweł Nicewicz na podstawie wiedzy zaczerpniętej z internetu postanowił zbudować od podstaw przenośną konsolę, która umożliwia granie we wszystkie kultowe gry. - Po długim czasie przychodzi też przyjemne uczucie ulgi, że temat jest skończony i działa. Co ciekawe za wiele nie gram na konsoli, wydaje mi się, że potrzebowałem stworzyć coś takiego, aby pozbyć się tęsknoty za starymi grami - mówi "Nicek".
Więcej na ten temat
Opinie (96) 7 zablokowanych
-
2021-03-12 11:32
Opinia wyróżniona
Fajny temat na reportaż (1)
Nie spodziewałam się takich tematów na Trójmiasto.pl :) Więcej takich poproszę!
- 45 4
-
2021-03-12 13:35
faktycznie rewelacja ... stary facet zbudował konsolkę z gotowych elementów
ja w wieku 12lat naprawiałem już TV - wtedy jeszcze lampowe... (tranzystorowe radia jeszcze wcześniej)... i od podstaw zbudowałem nadajnik FM-UKF dla siebie i dla kolegi z klasy z innego bloku.... a wtedy to jeszcze był ten "strach", że MO namierzy i Sąd ukarze ;)))
- 6 2
-
2021-03-12 11:26
Opinia wyróżniona
Świetne - gratuluję (1)
Podziwiam ludzi, którzy lubią się zagłębić w jakiś temat i wyczarować coś fajnego :D
PS. zazdrośnikom mówimy nie. Sami spróbujcie.
pozdrawiam!- 41 4
-
2021-03-12 13:12
Gratuluję równie...ale nic nowego nie wyczarował.Raspi +gotowy obraz karty z neta i gotowe.
Do tego nie potrzeba być programistą lecz też nie brukarzem.- 3 2
-
2021-03-12 09:39
Opinia wyróżniona
Polskość (2)
W internecie do dyspozycji jest wiele tutoriali dotyczących tego jak namalować piękny obraz, jak stworzyć niepowtarzalny stół z żywicy epoksydowej, a nawet jak szyć ubrania!
Tyle, że nasuwa się pytania :
- czy każdy ma do tego predyspozycje by to odtworzyć ?
- czy każdy na chęci i podejmie się działania czy poświęcićW internecie do dyspozycji jest wiele tutoriali dotyczących tego jak namalować piękny obraz, jak stworzyć niepowtarzalny stół z żywicy epoksydowej, a nawet jak szyć ubrania!
Tyle, że nasuwa się pytania :
- czy każdy ma do tego predyspozycje by to odtworzyć ?
- czy każdy na chęci i podejmie się działania czy poświęcić godziny, dni na przeszkoleniu się w temacie?
- a jak już podejmie się tego wyzwania to czy miło jest posłuchać tylko krytyki?
Myślę, że polskość w niektórych komentarzach aż bije po oczach.
Na rynku dostępnych jest wiele utworów muzycznych o miłości, wiele gier o tematyce wojennej, ale czy to znaczy, że nie można już samemu zrobić czegoś podobnego?
Polacy, rodacy - łatwo komentuje się różne rzeczy ( tym bardziej jak jest się anonimowym w internecie). Łatwo jest wytykać palcem. Nie twierdzę, że wszystko zawsze musi być chwalone. Istotne jest to by rozbić swoją opinię na konstruktywną krytykę i opisać to co się nam podobało.
Jednakże odnoszę wrażenie, że co u niektórych nie istnieją w słowniku określenia "konstruktywna" i "pozytywne aspekty". Wszystko skupia się na krytyce. Przez to wszystko czasami odnoszę wrażenie, że nasz naród ( poza sławą w temacie kombinatorstwa) posiada jeszcze jedną kluczową cechę , a mianowicie jest jak pies ogrodnika - nie chce pozwolić innym na skorzystanie z czegoś, choć sama nie ma zamiaru z tego korzystać.
Więcej empatii ludzie :)- 35 10
-
2021-03-12 11:16
Wez juz nie placz. Zlozenie tej "konsoli" nie wymaga zadnego myslenia. Nie wymaga nawet abys mial dwie rece.
- 8 6
-
2021-03-12 10:14
Nie genarlizuj, nie wszyscy piszący komentarze to krytycy, ale zgadzam się, że skala trudności nie wskazuje, aby od razu pisać o tym w portalu regionalnym. Czy mam pochwalić moją żonę za samodzielną wymianę koła w samochodzie?
- 8 2
Wszystkie opinie
-
2021-03-12 08:13
No fajnie... (7)
Ale o czym właściwie jest ten artykuł, skoro w internecie są setki filmów i tutoriali jak na raspberry pi czy innym jednopłytkowy komputerze zrobić w kilka godzin retro konsolę, czy to stacjonarna czy ręczną. Takie coś robi się w weekend dla zabicia czasu. Nie żebym umniejszał, bo przyjemne hobby i czegoś można się nauczyć, ale znam sporo osób robiących takie rzeczy w wolnym czasie. Żeby od razu z tego artykul robić?
- 58 36
-
2021-03-12 08:17
(2)
Od jakiegoś czasu nastała moda na retro, czyli przedmioty, meble, auta w staromodnym stylu. Niestety wiele osób łączy je z nowoczesnością np. stara szafa i nowoczesna lampa. Pasuje to jak pięść do nosa.
- 3 3
-
2021-03-12 09:33
Nie tobie ma się to podobać
- 3 2
-
2021-03-12 12:21
Twoj tdi z zeszłego wieku, też nie bardzo pasuje
- 0 1
-
2021-03-12 09:54
tez nie rozumiem tego artykulu. to nie jest wiedza godna NASA aby robic z tego artykul.
- 9 1
-
2021-03-12 12:24
O tym, że on zrobił a Ty nie.
- 2 3
-
2021-03-12 14:59
Jak ja lubię takich ludzi (1)
co tylko potrafią gadać jakie to wszystko proste. Ot raptem pare kabelków połączyć... każdy i**ota tak potrafi.
Brawo miszczu, pokaż nam co potrafisz.- 2 1
-
2021-03-12 15:54
Ale to naprawdę nie jest rocket science, wiesz?
Mam w tej chwili na półce 2 konsole na retro pie i drona FPV, którego sam wydrukowałem na drukarce 3D,zmontowałem i oprogramowałem.
Nie przyszłoby mi do głowy, żeby lecieć z tym na trojmiasto pl.- 2 0
-
2021-03-12 08:26
Gdyby to zrobił 40 lat temu to byłby bogaty, teraz to tylko zabawa (1)
- 40 5
-
2021-03-12 11:32
to tak troche jak w skeczu Mana o gosciu co wychodzi po 40 latach z piwnicy
bo wymyslil kasete VHS i chce ja opatentowac.
- 0 0
-
2021-03-12 08:33
Fajny pomysł i ciekawy artykuł.
- 19 3
-
2021-03-12 08:33
nie widzę w tekście ile kosztowała go ta zabawka bo jak więcej niż na Alli to w sumie bez sensu (2)
w filmie chyba mówi o 180 zł ale do końca nie wiem czy dobrze zrozumiałem
- 4 15
-
2021-03-12 08:38
ja jak chciciałem pograć w stare gry to poszukałem ich albo odpowiedników na Androidzie
czyi na smartfonie sobie pograłem za 0 zł :D
- 6 11
-
2021-03-12 13:28
Mało tego, w artykule jest to nawet napisane.
- 2 1
-
2021-03-12 08:53
Nie chcę nic złego mówić (2)
Ale złożenie czegoś co jest dostępna instrukcja w necie - a sam autor o tym mówi - to nie jest równoważne z tym że "SAM" złożył. To tak samo jest z klockami LEGO: masz instrukcję dostępną i składasz wg niej (albo tworzysz coś innego). Pozatym już nadmieniam fakt że projekt został złożony z gotowców dostęnych z rynku - nic nie zostało skonstruowane przez autora. A na koniec napiszę że tak, zazdroszczę jemu! Bo ma czas na to by to zrobić i się tym bawić! Gratki! Ja od ponad 2lat nie mogę zabrać się za projekt PS2 z dyskiem po LANie (a też podobnie jak autor - elementy gotowe z internetu, poskładanie tego wg instukcji dostępnej w necie - a potem zabawa i gra :))
- 37 14
-
2021-03-12 09:22
(1)
Dokladnie tak, zlozyl "konsole" z gotowego schematu i czesci, a trojmiasto.pl zrobilo z tego wydarzenie.
- 10 3
-
2021-03-12 11:33
a wiecie ze ja 25 lat temu sam zlozylem komputer
z zakupionych czesci.
- 6 0
-
2021-03-12 09:03
Też coś ! (4)
A ja zrobiłem synowi procę, ciekawe czy to ktoś jeszcze potrafi !!!
- 25 8
-
2021-03-12 10:28
To teraz zrób łuk.
- 6 0
-
2021-03-12 11:00
Po pierwsze to utwierdzasz dziecko, że tylko bronią i przemocą można coś zdziałać w życiu (2)
A poza tym skąd masz pewność, że to syn? Może zidentyfikuje się jako niebinarny?
- 0 10
-
2021-03-12 12:30
Ale to jest ....
Ale to jest proca pacyfistyczna. Strzela ona tylko dobrymi ideami.
- 3 0
-
2021-03-12 15:02
Właśnie tak jest wychowywany. Dziękuję.
- 1 0
-
2021-03-12 09:15
Ja bym kupił taką konsole z grami z lat 80! (4)
...oczywiście tymi kultowymi.
Proste małe konsole z chin posiadają niestety gry, ktore są poniżej krytyki.- 6 1
-
2021-03-12 09:36
No to kup raspberry pi ale nie w wersji zero(czyli tej mikro) 2 retro pady na usb z allegro i masz :) Wrzucasz obrazek na kartę, podłączasz do tv i grasz :)
- 2 1
-
2021-03-12 12:36
Polecam Retroflag GPI Case. W necie można znaleźć na temat tej konsolki.
- 0 0
-
2021-03-12 19:02
Przecież te gry w chińskich konsolkach to kopie oryginalnych gier ;) A jak chcesz coś do emulacji starych konsol na PC, to polecam RertoPie.
- 0 0
-
2021-03-15 14:48
u chiczyka za 200-300 zeta mozesz dostac konsolke z emulacja starych coin-up'ow
romy ladujesz jakie chcesz i jedziesz. sa tez emulatory na androida, przydaje sie wtedy dodatkowy pad np. od xboxa.
- 0 0
-
2021-03-12 09:18
Opinia wyróżniona
Do komentujących (4)
Chciałbym zapytać komentujących tutaj - o co chodzi? Ludzie - fakt - gość złożył konsole jak z klocków więc nie ma tutaj nic niemożliwego do zrobienia. Ale! Czy któryś z Was komentujących potrafiłby zrobić coś podobnego czy tylko mówicie, że to proste, każdy tak potrafi i to nie nadaje się artykuł? Moim zdaniem to ciekawy projekt i wykonanie. To dużo ciekawsze niż kolejny wieczór tankować alko, jak wielu mieszkańców naszego kraju. Życzę powodzenia w kolejnych projektach.
- 30 9
-
2021-03-12 10:30
Ja zbudowałem dwie: jedna oparta na RPi 3 a druga na Zero. Nie jest to szczególnie trudne, ale przy Zero nie korzystałem z gotowych rozwiązań, zrobiłem własny projekt obudowy, własne sterowniki do obsługi przycisków, itp. W tym drugim nie było to trywialne. Na RPi 3 to był "gotowiec" do wydrukowania, zainstalowania RetroPie, tu się da to zrobić z minimalnymi umiejętnościami domorosłego elektronika.
- 6 1
-
2021-03-12 11:24
święte słowa (1)
Chłopak zrobił coś spoko, pokazał, ale hejt jest hejt. Musi być. Jakby zbudował rakietę, która ląduje to byłby hejt, że przecież spacex już lądowało więc lipa... ach Polsko... :/
- 5 2
-
2021-03-15 14:53
poziom trudnosci nizszy niz pospawanie wydechu w starym tdi
a nikt o spawaczach wydechow nie robi artykulow. fajnie ze sie koles bawi i uczy, hejt jest raczej na pismakow po cholere o tym artykuly na trojmiescie.
kumpel zbudowal wlasny automat w skali 1:1 oparty o hyperspin i elektronicznego flippera. tu przynajmniej musial sie nakombinowac z projektem obudowy wycinaniem tego lakierowaniem itp. do tego robil to jakies 5-6 lat temu kiedy wiele drzwi musial sam wywazac. jakos nie polecial z tym do gazet.- 0 0
-
2021-03-12 11:27
Tak, każdy by taką zrobił- serio
Wystarczyłaby godzinka-dwie w internecie, poczytanie o arduino, kilka filmików na youtube gdzie ludzie robią swoje konsolki (są ich dziesiątki jak nie setki), i pozostaje zamówienie "klocków" do interesującego nas wariantu jaki sobie wymyśliliśmy.
- 3 2
-
2021-03-12 09:20
(7)
Nicek sciemniaczu. Nie dawno zajeles się elektronika ale szkole energetyczna na reja skończyłeś:) chyba zapomniales
- 14 7
-
2021-03-12 09:23
No, a teraz kupil Raspberry Pi z wyswietlaczem i obudowa i udaje wynalazce.
- 14 7
-
2021-03-12 09:32
(2)
Nie zapomniałem :) Jednak należy pamiętać, że skończyłem klasę o profilu informatycznym i z elektoniką nie mieliśmy styczności :)
- 11 2
-
2021-03-12 16:08
Jak to mozliwe?
Ta we wrzeszczu?
- 2 0
-
2021-03-13 01:17
A ja Ciebie pamietam jeszcze z czasów s3m i fajnie że się tak rozwijasz. :D Super, że Trójmiasto odkrywa takie osoby. :)
- 2 0
-
2021-03-12 11:03
A ty skończyłeś jakąkolwiek szkołę? (2)
"nie dawno"?
"zajełeś"?
Interpunkcja? Mówi co to coś?- 9 1
-
2021-03-12 11:33
(1)
W Energetyku nie uczyli interpunkcji tylko elektroniki :-)
- 8 2
-
2021-03-12 16:08
ta szkola na grumwaldzkiej dawno zliwkidowana przez prezydenta miasta
- 3 0
-
2021-03-12 09:39
Opinia wyróżniona
Polskość (2)
W internecie do dyspozycji jest wiele tutoriali dotyczących tego jak namalować piękny obraz, jak stworzyć niepowtarzalny stół z żywicy epoksydowej, a nawet jak szyć ubrania!
Tyle, że nasuwa się pytania :
- czy każdy ma do tego predyspozycje by to odtworzyć ?
- czy każdy na chęci i podejmie się działania czy poświęcić godziny, dni na przeszkoleniu się w temacie?
- a jak już podejmie się tego wyzwania to czy miło jest posłuchać tylko krytyki?
Myślę, że polskość w niektórych komentarzach aż bije po oczach.
Na rynku dostępnych jest wiele utworów muzycznych o miłości, wiele gier o tematyce wojennej, ale czy to znaczy, że nie można już samemu zrobić czegoś podobnego?
Polacy, rodacy - łatwo komentuje się różne rzeczy ( tym bardziej jak jest się anonimowym w internecie). Łatwo jest wytykać palcem. Nie twierdzę, że wszystko zawsze musi być chwalone. Istotne jest to by rozbić swoją opinię na konstruktywną krytykę i opisać to co się nam podobało.
Jednakże odnoszę wrażenie, że co u niektórych nie istnieją w słowniku określenia "konstruktywna" i "pozytywne aspekty". Wszystko skupia się na krytyce. Przez to wszystko czasami odnoszę wrażenie, że nasz naród ( poza sławą w temacie kombinatorstwa) posiada jeszcze jedną kluczową cechę , a mianowicie jest jak pies ogrodnika - nie chce pozwolić innym na skorzystanie z czegoś, choć sama nie ma zamiaru z tego korzystać.
Więcej empatii ludzie :)- 35 10
-
2021-03-12 10:14
Nie genarlizuj, nie wszyscy piszący komentarze to krytycy, ale zgadzam się, że skala trudności nie wskazuje, aby od razu pisać o tym w portalu regionalnym. Czy mam pochwalić moją żonę za samodzielną wymianę koła w samochodzie?
- 8 2
-
2021-03-12 11:16
Wez juz nie placz. Zlozenie tej "konsoli" nie wymaga zadnego myslenia. Nie wymaga nawet abys mial dwie rece.
- 8 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.