Pasażerowie PKM idą na piechotę po torach
10545 wyświetleń 8 czerwca 2023 (290 opinii)Po tym, jak pociągi Polregio znalazły się na kolizyjnym kursie, ruch na linii 201 został wstrzymany. Zniecierpliwieni pasażerowie wysiedli ze składów i szli piechotą po torach.
Więcej na ten temat
Opinie (290) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-08 20:46
Opinia wyróżniona
(23)
I co ta komisja ustaliła tam przez te kilka godzin? Tak, szczęście że nie doszło do wypadku, ale pociąg było od razu wycofać i przywrócić ruch. Wnioski można wyciągać na podstawie rejestratorów, monitoringu i zeznań świadków, a nie wysadzać ludzi w polu i pozbawiać ich jedynego środka transportu na wiele godzin.
- 162 75
-
2023-06-12 06:27
Tak. Przez rozpruty rozjazd. Zastanów się co ty wypisujesz.
- 0 0
-
2023-06-09 11:54
Czemu portal notorycznie wyróżnia ignorantów? (1)
- 4 1
-
2023-06-09 14:42
Bo taki portal
- 4 0
-
2023-06-09 09:37
LOL
Światowej sławy ekspert kolejnictwa.
- 3 0
-
2023-06-09 08:55
Nie znam się, to się wypowiem
- 5 0
-
2023-06-09 08:03
Czerwone światło, stój (3)
Ludzie różnie reagują, może coś odwróciło uwagę, wzrok maszynisty.
- 1 9
-
2023-06-09 11:27
Oby nie smartfon
- 3 0
-
2023-06-09 10:34
a może miał
późne pomarańczowe?
- 1 4
-
2023-06-09 09:09
Albo ktoś, hy hy
Teraz taka pogoda że dziewczęta coraz krótsze sukienki zakładają. Mlask.
- 7 3
-
2023-06-08 22:00
Ustalenia
Komisja ustala przyczyny zdarzenia, wzywa policję na miejsce do sprawdzenia trzeźwości, ocenia jak zachować się w takiej sytuacji i czy da się bezpiecznie przeprowadzić cofnięcie składu. To co wydaje się proste dla osoby postronnej wcale nie jest takie proste dla pracowników.
- 55 0
-
2023-06-08 21:24
Przecież rozjazd został uszkodzony. (2)
Myślisz, że tak łatwo ruszyć pociągiem z uszkodzonego miejsca. Trzeba też naprawić rozjazd i urządzenia sterujące. Tego przez 10 minut się nie zrobi.
- 55 0
-
2023-06-09 12:30
Rozprucie rozjazdu nie oznacza jego uszkodzenia a jedynie niedoleganie iglicy. Jak by chcieli to przeprowadzili by skład pod nadzorem ale jak zwykle brak procedur i rozkmniianie na bierząco.
- 4 10
-
2023-06-09 00:07
Może dojść do jazdy po dwóch torach i przekoszenia całego pociągu jeden wózek pojedzie na bok a drugi prosto
- 13 2
-
2023-06-08 21:23
Nie ma możliwości od razu cofnąć pociagu, bo może dość do wykolejenia. Taki rozjazd trzeba sprawdzić pod kątem uszkodzeń i odpowiednio zabezpieczyć
- 63 2
-
2023-06-08 21:05
Jak się nie znasz to nie zabieraj głosu. (8)
- 70 23
-
2023-06-08 22:07
Dlaczego? (7)
Mówi jak myśli. Ci co się znają powiedzą czemu nie ma racji.
I przy okazji ja się dowiem. Bo też się nie znam- 34 11
-
2023-06-09 07:52
(4)
Do czasu zakończenia pracy przez komisję wypadkową to składy nie mają prawa ruszyć się nawet o milimetr.
- 20 1
-
2023-06-09 12:27
(3)
Komisja wypadkowa jest od wypadkow a tu takiego nie bylo. Jedyne co bylo to gapiostwo albo awaria semafora.
- 3 14
-
2023-06-10 01:45
Cokolwiek by to nie było (gapiostwo czy awaria) to jednak był wypadek. W nomenklaturze kolejowej jest to "wypadek bez następstw" - na całe szczęście.
- 3 0
-
2023-06-09 22:06
Umiesz czytać ze zrozumieniem?
Semafor był na stój, pociąg ruszył i rozpruł rozjazd. Proste? To już był wypadek.
- 4 0
-
2023-06-09 13:09
Jest taka nazwa tej komisji i tyle w temacie.
- 5 1
-
2023-06-09 07:10
to sprawa fachowców (1)
a nie mędrców internetów
- 15 7
-
2023-06-09 14:08
Dokładnie. Niech ten mędrzec co kwestionuje, przeczyta raz jeszcze zdanie
"Przy okazji "rozpruł" rozjazd, który był ustawiony na pociąg z przeciwnego kierunku". Prawdopodobnie trzeba było coś naprawić. A poza tym takie wydarzenia i narażenie na katastrofę kolejową będą miały finał w sądzie, więc trzeba wszystko dobrze udokumentować. Ten, kto przejechał na czerwonym powinien zostac przykładnie ukarany, aby inni bali się dostać podobną karę od właściwych organów.
- 6 1
Wszystkie opinie
-
2024-03-09 11:05
Bernard
Przejechał semafor? usnął albo był pijany. Nie nadaje się do pracy.
- 0 0
-
2023-06-08 14:34
Prawie to i dużą różnicę. (16)
Wszystko do rze się skończyło . Trzeba wyciągnąć wnioski aby nie dochodziło więcej do podobnych sytuacji . Prowadzący składy mają nauczkę i zapewne więcej sytuacja się nie powtórzy. Gdybac można dalej. Ten kto nic nie robi błędów nie popełnia.
- 63 125
-
2023-10-05 09:05
Komentarz szybko się zestarzał
Niestety dzisiejszy wypadek pokazał, że wniosków nie wyciągnięto.
- 0 0
-
2023-06-08 15:25
(1)
Czy ty nie nazywasz się Mamoń , inż Mamoń?
- 13 3
-
2023-06-09 10:29
Życie i ciebie dopadnie
- 1 1
-
2023-06-08 17:53
Obraz rządów PO w Gdańsku (4)
- 8 53
-
2023-06-09 09:44
Samozaroanie
Incydent ma miejsce w Żukowie (powiat Kartuski), a ten PISze, że Gdańsk ma coś z tym wspólnego.
- 7 3
-
2023-06-09 07:27
oooooo głos rozsądku!
- 1 1
-
2023-06-08 22:52
Ten tor należy do PKP
Czyli wina PiSu
- 14 4
-
2023-06-08 19:32
Kacper. Daj spokój.
- 32 9
-
2023-06-08 20:02
i dio ta! (1)
Jak można w ogóle pisać takie bzdury o popełnianiu pomyłek???
Jest czerwone to stoisz, a nie pchasz się na skrzyżowanie - ale może ty tak robisz. Zabijesz kogoś, a potem będziesz twierdził, że nic się nie stało i może, aczkolwiek niekoniecznie, nauczysz się na tym błędzie?- 16 2
-
2023-06-08 20:31
automatyka powinna zadziałać, że dwa są na jednym torze naprzeciwko - i zadziałać
- 12 0
-
2023-06-08 15:18
(4)
Maszynista wjeżdżający na tor przy zamkniętym semaforze to nie błąd to rażąca grożąca niewyobrażalnymi skutkami nieodpowiedzialność żeby nie powiedzieć głupota. Jak była przyczyna takiego postepowania ?
- 78 7
-
2023-06-08 15:29
Przyjął nawyki kierowców (1)
- 28 9
-
2023-06-08 20:30
po prostu nie myśli
- 2 2
-
2023-06-08 20:05
To wyjaśni Komisja ds. Badania Wypadków Kolejowych
- 15 0
-
2023-06-08 17:42
Chłop dostanie naprawdę po uszach od prowadzenia pociągów z pewnością odpocznie na jakiś czas
- 28 1
-
2023-06-08 15:00
Czytaj to co piszesz zanim wyślesz.
- 38 12
-
2023-06-08 20:46
Opinia wyróżniona
(23)
I co ta komisja ustaliła tam przez te kilka godzin? Tak, szczęście że nie doszło do wypadku, ale pociąg było od razu wycofać i przywrócić ruch. Wnioski można wyciągać na podstawie rejestratorów, monitoringu i zeznań świadków, a nie wysadzać ludzi w polu i pozbawiać ich jedynego środka transportu na wiele godzin.
- 162 75
-
2023-06-12 06:27
Tak. Przez rozpruty rozjazd. Zastanów się co ty wypisujesz.
- 0 0
-
2023-06-08 21:05
Jak się nie znasz to nie zabieraj głosu. (8)
- 70 23
-
2023-06-08 22:07
Dlaczego? (7)
Mówi jak myśli. Ci co się znają powiedzą czemu nie ma racji.
I przy okazji ja się dowiem. Bo też się nie znam- 34 11
-
2023-06-09 07:52
(4)
Do czasu zakończenia pracy przez komisję wypadkową to składy nie mają prawa ruszyć się nawet o milimetr.
- 20 1
-
2023-06-09 12:27
(3)
Komisja wypadkowa jest od wypadkow a tu takiego nie bylo. Jedyne co bylo to gapiostwo albo awaria semafora.
- 3 14
-
2023-06-10 01:45
Cokolwiek by to nie było (gapiostwo czy awaria) to jednak był wypadek. W nomenklaturze kolejowej jest to "wypadek bez następstw" - na całe szczęście.
- 3 0
-
2023-06-09 22:06
Umiesz czytać ze zrozumieniem?
Semafor był na stój, pociąg ruszył i rozpruł rozjazd. Proste? To już był wypadek.
- 4 0
-
2023-06-09 13:09
Jest taka nazwa tej komisji i tyle w temacie.
- 5 1
-
2023-06-09 07:10
to sprawa fachowców (1)
a nie mędrców internetów
- 15 7
-
2023-06-09 14:08
Dokładnie. Niech ten mędrzec co kwestionuje, przeczyta raz jeszcze zdanie
"Przy okazji "rozpruł" rozjazd, który był ustawiony na pociąg z przeciwnego kierunku". Prawdopodobnie trzeba było coś naprawić. A poza tym takie wydarzenia i narażenie na katastrofę kolejową będą miały finał w sądzie, więc trzeba wszystko dobrze udokumentować. Ten, kto przejechał na czerwonym powinien zostac przykładnie ukarany, aby inni bali się dostać podobną karę od właściwych organów.
- 6 1
-
2023-06-09 11:54
Czemu portal notorycznie wyróżnia ignorantów? (1)
- 4 1
-
2023-06-09 14:42
Bo taki portal
- 4 0
-
2023-06-08 21:24
Przecież rozjazd został uszkodzony. (2)
Myślisz, że tak łatwo ruszyć pociągiem z uszkodzonego miejsca. Trzeba też naprawić rozjazd i urządzenia sterujące. Tego przez 10 minut się nie zrobi.
- 55 0
-
2023-06-09 12:30
Rozprucie rozjazdu nie oznacza jego uszkodzenia a jedynie niedoleganie iglicy. Jak by chcieli to przeprowadzili by skład pod nadzorem ale jak zwykle brak procedur i rozkmniianie na bierząco.
- 4 10
-
2023-06-09 00:07
Może dojść do jazdy po dwóch torach i przekoszenia całego pociągu jeden wózek pojedzie na bok a drugi prosto
- 13 2
-
2023-06-09 08:03
Czerwone światło, stój (3)
Ludzie różnie reagują, może coś odwróciło uwagę, wzrok maszynisty.
- 1 9
-
2023-06-09 11:27
Oby nie smartfon
- 3 0
-
2023-06-09 10:34
a może miał
późne pomarańczowe?
- 1 4
-
2023-06-09 09:09
Albo ktoś, hy hy
Teraz taka pogoda że dziewczęta coraz krótsze sukienki zakładają. Mlask.
- 7 3
-
2023-06-09 09:37
LOL
Światowej sławy ekspert kolejnictwa.
- 3 0
-
2023-06-09 08:55
Nie znam się, to się wypowiem
- 5 0
-
2023-06-08 22:00
Ustalenia
Komisja ustala przyczyny zdarzenia, wzywa policję na miejsce do sprawdzenia trzeźwości, ocenia jak zachować się w takiej sytuacji i czy da się bezpiecznie przeprowadzić cofnięcie składu. To co wydaje się proste dla osoby postronnej wcale nie jest takie proste dla pracowników.
- 55 0
-
2023-06-08 21:23
Nie ma możliwości od razu cofnąć pociagu, bo może dość do wykolejenia. Taki rozjazd trzeba sprawdzić pod kątem uszkodzeń i odpowiednio zabezpieczyć
- 63 2
-
2023-06-08 15:18
Dyżurna użyła przycisku "radio-stop", który zatrzymuje wszystkie pociągi w pobliżu stacji (6)
Zadziałała prawidłowo i przytomnie.
A teraz maszynista, który "przerżnął" semafor będzie się gęsto tłumaczył...- 68 0
-
2023-06-11 18:59
A skąd wiesz ze Użyła radio stop
- 0 0
-
2023-06-08 17:49
(3)
Uszkodził też zwrotnicę
- 15 0
-
2023-06-08 20:24
(1)
Rozprucie rozjazdu nie jest równoznaczne z jego uszkodzeniem. Konieczna będzie regulacja pędni w tym przypadku.
- 6 0
-
2023-06-09 19:24
Jo
Ale znawca
- 0 0
-
2023-06-09 19:23
Jo
Rozjazd się mówi
- 0 0
-
2023-06-09 19:23
Jo
Chyba w gaciach nacisnęła
- 0 0
-
2023-06-08 14:41
Znam sprawę bo szwagier jest motorniczym na PKM (29)
Mówi że bałagan straszny, systemy się krzaczą i często dwa są na kolizyjnym. Ale miasto wydaje dziesiątki milionów na system Fala który oczywiście nie działa.
Zbyszek- 65 74
-
2023-06-11 18:54
Motorniczy
Nie pisz głupot jak nie masz pojęcia.
- 0 0
-
2023-06-08 20:36
(3)
To motorniczy jeździ pociągami?
- 5 0
-
2023-06-09 22:14
Motorniczy z PiS
Mieszka na Żoliborzu
- 0 0
-
2023-06-09 05:57
A kto prowadzi pociąg ? (1)
- 0 4
-
2023-06-09 06:32
Maszynista nieuku!
Nazwy zawodów uczą w przedszkolu.
- 4 0
-
2023-06-08 15:01
(12)
PKM nie podlega pod "miasto". Więc nie łącz z (niedziałającą) Falą. Po prostu w tym kraju tak już jest...
- 52 5
-
2023-06-08 15:19
podlega (7)
Pod samorzad.
- 10 30
-
2023-06-08 15:31
Nie ten poziom samorządu (5)
Pod marszałka województwa. I to tylko w zakresie organizacji transportu. Maszyniści są z "państwowego" PKP
- 27 5
-
2023-06-09 20:02
i co to zmienia? (1)
Jak zwykle, "kolega"...
To jedna paczka, ludzie tego samego chowu, gdanskich liberalow. Pija na tych zamych imprezach i te same kawaly opowiadaja...- 0 4
-
2023-06-09 22:12
...i śmieją się z durnych PiSowców
- 3 1
-
2023-06-08 20:15
Maszyniści są z Polregio. (1)
Oprócz Agencji Rozwoju Przemysłu udziałowcami twj firmy sa też marszałkowie, w tym pomorski. Aha, Polregio nie jest w Grupie PKP.
- 2 3
-
2023-06-09 06:32
polregio pakiet wiekszosciowy agencja rozwoju przemyslu!,marszalek moze tyle co opozycja w sejmie!!.
- 6 0
-
2023-06-08 22:54
Nawet nie
To nie jest tor PKM tylko PKP. Podlega pod spółkę zarządzaną z Warszawy.
- 3 0
-
2023-06-08 18:10
Nadal nie, zadaniowy trollu
Powołałeś się ma systemy SRK, które na tej linii kolejowej są w gestii pkp plk, czyli Twoich.
- 12 1
-
2023-06-09 15:40
miasto to porażka
nic im nie podlega nawet ogrzewanie niemcy kupili.
- 2 3
-
2023-06-08 18:01
Nic nie podlega pod Dulkiewicz ? (2)
Zobacz co ona wyprawia.
Mariola- 6 18
-
2023-06-09 06:34
(1)
w polregio?,na Sasina nie ma mocnych,przeczytaj co ty wypisujesz!.
- 5 2
-
2023-06-09 09:56
Sasin?
A co ty chcesz od Sasina?
Jeszcze trochę to dzięki jego staraniom, będziemy mieli nową jednostkę monetarną.
Złoty zostanie zastąpiony przez Sasina. 1zł 1sasin- 2 2
-
2023-06-09 16:52
PKM nie zatrudnia maszynistów
więc piszesz bzdury albo szwagier pracuje gdzie indziej.PKM to infrastruktura
- 1 0
-
2023-06-08 15:22
(2)
W PKM nie pracuje ani jeden motorniczy/maszynista, bo PKM nie jest przewoźnikiem tylko odpowiada za tory, semafory, perony, wiaty, itd. Więc albo bzdury piszesz, albo pomyliłeś PKM z Polregio
- 27 1
-
2023-06-08 15:32
Nie zmienia to faktu, że (1)
Jedno i drugie jest peowskiego marszałka struka
- 8 33
-
2023-06-09 06:35
marszalek ma pakiet miejszosciowy!,tak to jest urzadzone.
- 4 1
-
2023-06-09 03:31
Ale wypisujesz durnoty.
Nie są często dwa na kolizyjnym, bo za takie numery UTK by odebrało przewoźnikom czy zarządcy infrastruktury licencję. Takie przypadki jak ten w Żukowie to bardzo sporadyczne choć oczywiście niebezpieczne incydenty, zdarzające się raz na milion.
- 3 0
-
2023-06-08 21:17
Zbynio jesteś smutasem i tyle.
- 3 0
-
2023-06-08 19:17
Ja znam koleżankę żony twojego szwagra
I ona mówi, ze na pkm nie ma kontroli ani stanu zdrowia motorniczych ani ich prawdomówności
- 10 0
-
2023-06-08 15:47
(1)
Chciałeś zabłysnąć, a dokonałeś samozaorania. Miasto nie odpowiada za infrastrukturę na PKM. Prowadzący pociąg to maszynista, a nie motorniczy. PKM nie jest przewoźnikiem tylko operatorem infrastruktury.
- 25 2
-
2023-06-08 18:10
I to nie na tym odcinku
- 9 0
-
2023-06-08 17:06
Maszynista lub mechanikiem
- 5 0
-
2023-06-08 15:19
motorniczym pkm? a może kierowca bombowca?
- 32 1
-
2023-06-11 09:59
(1)
Jestem jedną z pasażerek która wtedy znajdowałam się w tym pociągu. To nieprawda, że ludzie źle odnosili się do kierownika pociągu. Zatrzymaliśmy nie nagle w polu i po dłuższym postoju zjawił się kierownik składu informując pasażerów że doszło do kolizji bez udziału czynnika ludzkiego, tak się wyraził. Powiedział że poinformował swoich przełożonych o zdarzeniu i przysłana będzie komisja która sfotografuje zaistniałe zdarzenie. Komisja miała się zjawić do godziny czasu. Więc dalej będziemy tkwić w zamkniętym składzie przy zewnętrznej temperaturze 27 st. Na prośby czy może
otworzyć o okna lub drzwi odpowiedział,że nie bo to niezgodne z przepisami. W pociągu było mnóstwo pasażerów, starszych ludzi, małe dzieci oraz psy. Było fiszki i gorąco. Piszczały dzieci i psy. Po dłuższym postoju ,nowy pojawił się kierownik i na pytania co dalej nie był w stanie udzielić nam żadnej informacji twierdząc że nie ma żadnej decyzji i że czekają na komisję. Po ok. 1,5 godziny przyszedł ponownie i powiedział że komisja będzie być może za 2 godziny i jeżeli ktoś chce może opuścić pociąg. Na pytania czy jest jakaś komunikacja zastępcza oświadczył nam że nie będzie i każdy musi organizować sobie transport na własną rękę. Mam 63 lata w moim wieku w pociągu było bardzo dużo osób. I proszę mi powiedzieć jak można było zostawić ludzi bez żadnej pomocy ? Ludzie zaczęli wychodzić ze składu i znaleźliśmy się na torowisku. Do Żukowa było dość daleko. Ciągnęłam swój bagaż po torach a za mną i przede mną szło mnóstwo ludzi. Płakały dzieci, bo musiały same iść, nikt ich nie niósł bo trudno się idzie po torowisku i rozkopanej drodze. Jestem wściekła na dyrekcję pkm że nie zadbała o swoich pasażerów a przecież dzięki nam siedzą na swoich stołkach! Jestem wściekła,że zostawiono nas bez zabezpieczenia transportu a przeciek kupiliśmy bilet na ten kurs ! I trzeba było wydać dodatkowe pieniądze żeby dostać się do domu, a ja byłam w połowie drogi do domu. Miałam jeszcze kolejne 30 km !- 1 0
-
2023-06-11 12:24
Nie do pkm pretensje tylko do regio . Jakby chcieli to by zorganizowali komunikacje zastpeczą w postaci busów, ale widać po raz kolejny gdzie maja czlowieka
- 0 0
-
2023-06-10 18:28
Haniebna podróż
- 2 0
-
2023-06-10 18:26
Jestem jedną z pasażerek, która była wtedy w tej kolejce, to że ludzie pomstowali na kierownika to kłamstwo. Tak jak ja i inni
- 9 1
-
2023-06-08 14:43
Przypominam, ze pkp plk (14)
to SSP kierowana przez nominatów PiS
- 61 59
-
2023-06-10 17:25
Weź...
Ale masz siekę w głowie gościu. Przebieg zdarzenia wyraźnie wskazuje na błąd maszynisty. To po pierwsze. Po drugie za czasów Szczekocin jeżeli ci się o uszy obiło rządziło peło twoje ukochane i co? Ich wina? Czy raczej dyżurnych którzy olali procedury i karierowiczów przełożonych którzy wchodzą w D każdej władzy która nastanie? Przestań oglądać tyle Tefaułenu bo to szkodliwe a zacznij myśleć
- 0 0
-
2023-06-08 22:24
Tajne info (1)
Szwagier pracuje w PKP i mówi, że tym pociągiem jechał sam Jarosław Kaczyński. Wypadek chciał spowodować by zaszkodzić włodarzom miasta z PO. Zaraz po zdarzeniu odleciał helikopterem na Żoliborz.
- 3 3
-
2023-06-10 11:28
I tu wpadłes bo chodziło Donalda Tuska :) co zapomniał pieska wyprowadzic przypomniał sobie jak latał do sopotu na obiad
- 1 0
-
2023-06-10 11:27
POkemon jak zawsze musi swoja głupote przypominac
- 0 0
-
2023-06-08 16:48
można (1)
Pracuję na kolei blisko 30 lat i nie należę do PiSu
- 5 3
-
2023-06-09 22:16
No to już długo nie popracujesz
- 0 0
-
2023-06-08 14:45
A pociagi były marszałka struka (5)
Niezla patola tam pracuje. Jeden właśnie mial przepisy gdzies i wjechal na czerwonym.
- 15 10
-
2023-06-08 16:23
PolRegio należą do Marszałka tak samo jak SKM (4)
Te trolle coraz głupsze są.
- 10 4
-
2023-06-08 20:17
Marszałek ma udziały (1)
i w Polregio i w SKM oraz jest jedynym właścicielem PKM.
- 6 2
-
2023-06-09 08:01
doczytaj dokladnie!,kto ma pakiet wiekszosciowy!,to nie Lotos ze maluczki 30% udzialu ma glos decydujacy.
- 3 1
-
2023-06-08 20:11
(1)
Skm należy do pkp
- 5 5
-
2023-06-08 20:15
A ktoś napisał coś innego?
- 2 1
-
2023-06-09 03:34
Z tym akurat zdarzeniem pkp plk nie ma nic wspólnego.
Tu będzie wina po stronie pracownika Polregio.
- 2 0
-
2023-06-08 20:10
Ale bredzisz słońce ci szkodzi?
- 4 1
-
2023-06-10 14:36
nie można tak od razu ?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.