Pani nie ogarnia, że ma 3 pasy do wykorzystania
10700 wyświetleń 12 maja 2020 (108 opinii)90% kierowców nie kuma, że może tu wjechać na prawy pas i płynnie włączyć się do ruchu. Może więc dobrym sposobem jest pokazywanie im, że pas, który po dłuuugich metrach kończy się przystankiem, nie jest lawą?
Więcej na ten temat
Opinie (108) 7 zablokowanych
-
2020-05-12 09:19
standard (5)
Musi wjechać od razu na lewy, bo za 3 km skręca na obwodnicę.
- 121 13
-
2020-05-12 09:46
Z niektórymi kierowcami jak z szympansami (3)
dałbyś klocek kwadratowy i trójkątny z poleceniem włożenia w otwór o takim kształcie to by ich przerosło. Pasy rozbiegowe to fizyka kwantowa, zarówno na Armii Krajowej, czy obwodnicy. No po prostu ogarnięcie 5 latka.
- 5 6
-
2020-05-12 09:56
(2)
A gdzie tam masz pas rozbiegowy ? Skręca Citroen, wcześniej zaparkowany jest Toyota, co na pewno ograniczyło widoczność Skodzie. Środkowym pasem jadą dwa auta równolegle z rowerzystą. Kierowca zachował ostrożność bo tak jak ktoś już niżej napisał auta ze środkowego pasa mogły nagle zmienić pas na prawy i kolizja gotowa. Psim obowiązkiem rowerzysty było poczekać, aż Skoda odjedzie.
- 17 6
-
2020-05-12 12:45
(1)
psim obowiązkiem to jest nie blokowanie na co ja mam czekać aż każdy baran sobie wyjedzie z boku?I za kawałek powtórka z rozrywki?To ja za przeproszeniem mam stać i czekać czy jechać?Jest miejsce z prawej strony nie jest to pas rozbiegowy ale pas jezdni nie ma żadnego oznakowania które zakazuje z niego korzystać
- 3 3
-
2020-05-12 14:04
Rowerzysta nie był na przejeździe w związku z czym powinien się zatrzymać i poczekać chyba, że jaśniepanu i królewiczowi wszyscy muszą schodzić z drogi. Kierowca na pewno też umyślnie nie zastawił tego przejazdu i liczył na szybsze opuszczenie. Przeczytaj sobie jeszcze raz to co napisałem wyżej i może zrozumiesz co mogło być powodem. Nawet widać na końcu, że auto chciało ruszyć i zjechać ale oczywiście rowerzysta musiał pokazać jaki to on "sprytny"
- 8 2
-
2020-05-12 17:19
Kiedyś przez takiego
dziada leżalem na moto, wyjeżdżal na Grunwaldzką spod mediamarktu i od razu na lewy skrajny bez kierunkowskazów, chłostać !!
- 0 0
-
2020-05-12 09:38
Tylko po co to paja.owanie (29)
skoro nie miałeś w tej sytuacji pierwszeństwa ? Stajesz, czekasz auto włacza się do ruchu i jedziesz dalej. A jak już tak bardzo musiałeś przejechać to trzeba było to zrobić za autem.
- 196 43
-
2020-05-12 09:39
Dokladnie..ale wymadrzac sie to pierwszy
- 38 6
-
2020-05-12 09:45
Za autem? (2)
Jazda po przejściu jest nielegalna
- 11 31
-
2020-05-12 09:50
Tak samo jak wymijanie tego samochodu z lewej strony, dlatego napisałem
"jak już tak bardzo musiał jechać". Powinien poczekać, aż auto odjedzie i koniec. Poza tym zawsze mógł zsiąść i przeprowadzić rower przez pasy za autem a nie stwarzać zagrożenie. Szczególnie, że auto chciało na koniec opuścić ścieżkę ruszając ale rowerzysta musiał pocwaniakować i by prawie doszło do potrącenia. A potem płacz.
- 42 15
-
2020-05-12 09:57
czytając Twój wpis można domniemywać, że myślenie też.
- 7 8
-
2020-05-12 10:04
(15)
Ale jak to nie miał pierwszeństwa?
Pojazd zajechał mu drogę i utrudniał ruch.- 13 24
-
2020-05-12 10:15
(14)
Pierwszeństwo ma tylko przed pojazdami, ze swojej lewej strony, które będą skręcać w prawo i przecinać ścieżkę. Taka sytuacja jak na filmie nie jest określona w kodeksie jakoby rowerzysta miał pierwszeństwo. Owszem utrudnił mu ruch ale ze względu na układ skrzyżowania nie miał innej możliwości. Założył, że prawdopodobnie uda mu się szybciej opuścić skrzyżowanie. Niemniej jednak podsumowując skoro auto już stało na ścieżce to rowerzysty obowiązkiem było poczekać lub przeprowadzić rower po pasach.
- 19 13
-
2020-05-12 10:24
(9)
zawsze ma pierwszeństwo. kolejny co prawko w chipsach znalazł.
Jak nie jest określona w kodeksie? Przejazd dla rowerzysty nie jest określony w kodeksie?
Znak drogowy A-7 to kogo dotyczy niby? nie ma go w kodeksie?
Znak D6a to kogo dotyczy? nie ma ko w kodeksie?
poza tym czy tam kierowca nie włącza się do ruchu?
Ja się nie dziwie że jest tyle wypadków przy takiej znajomości przepisów.- 12 17
-
2020-05-12 10:39
(4)
A-7 w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony, więc nie ma zastosowani do drogi rowerowej. D6a jest znakiem informacyjnym. Rowerzysta miałby pierwszeństwo jeżeli znajdował by się na przejeździe, tak samo jak piesi na pasach.
- 10 6
-
2020-05-12 12:47
(3)
aha baranie czyli święte samochodziki nie mogą być blokowane ale pieszemu po stopach można przejechać prawda i zablokować mu starym gratem możliwość przejścia a pas prawy skrajny wolny no ale to trzeba ogarnąć technikę ciaśniejszego skrętu co przerasta wielu
- 8 13
-
2020-05-12 13:55
(2)
A widzisz tam jakiegoś pieszego ? Pieszy na przejściu jak i rowerzysta na przejeździe ma pierwszeństwo. Ale tu jest zupełnie inaczej. Czasami sytuacje są takie jak na filmie i to rowerzysta zachował się poniżej krytyki. Dajesz tu jakieś przykłady z chmurki i jeszcze się pienisz. Zakładam, że niepracujący rodzic albo mama24h ?
Ludzie ogarnijcie się bo dziś kierowca Skody (aczkolwiek nie jest niczemu winny), jutro Wy. Trochę ogarnięcia. A co do pierwszeństwa to umówmy się, że niepisana zasada jest jedna - większy ma pierwszeństwo i wbijcie sobie to do łba bo życie macie jedno. A mi się już nie chce kontynuować dalszej rozmowy w której przeciwna strona nie ma argumentu i pisze coś byle napisać. Życzę powodzenia z pierwszeństwami- 12 5
-
2020-05-12 18:21
(1)
nie widzę i co w związku z tym?Blokujemy gościa na rowerze?On jest winny temu że jakaś p..da życiowa wsiadła w samochód i udaje że umie jeździć?Nie ma niepisanych zasad bo stosując to kretyństwo rowerzysta nie ma pierwszeństwa na zielonym na jezdni z pierwszeństwem i**ota samochodem może sobie wyjechać metr przed rowerzystą jadącym 40 km/h i powoływać się na zasady dużego i małego jak można być takim kretynem
- 6 10
-
2020-05-12 19:51
Zasada dużego i małego jest dla własnego bezpieczeństwa jednak Cię to przerasta. Co do przepisów to powalałem się wielokrotnie na ustawę PoRD. Ty nie przedstawiłeś żadnego argumentu tylko piszesz te swoje kocopoły. Ale z reguły tak jest, że jak się nie ma rzeczowego zdania to piszę się byle co.
Auto wjechało jako pierwsze na przejazd i tym sposobem rowerzysta musiał poczekać, aż auto zjedzie bo nie ma tam pierwszeństwa. Taki jest układ skrzyżowania ale w Twoim mózgu to się nie mieści. Rower był na tyle daleko, że kierowca mógł uznać, że zdąży odblokować mu przejazd co prawie zrobił na końcu filmiku.
Przykład z sygnalizacją świetną zostawiam bez komentarza bo sprowadzasz mnie do swojego i tak niskiego poziomu i zniszczysz za chwilę doświadczeniem.
Nawet jestem w stanie stwierdzić, że reprezentujesz właśnie rowerzystów a autem jeździsz od święta lub nawet w ogóle.- 9 4
-
2020-05-12 10:46
(2)
Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602
Art.27.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
Więc daruj sobie tekściki z chipsami. Podkreślę Ci jeszcze "ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe" rowerowi znajdującemu się na przejeździe...- 12 5
-
2020-05-12 11:38
(1)
Znajdujacemu sie na przejezdzie. Ty sie zblizalas do przejazdu. Wymijajac ten samochód z lewej strony postapilas bardzo nieroztropnie, moglo sie to zle skonczyc. Jestem rowerzystka, pieszą, i kierowca, i twoje zachowanie oceniam jako przesadę i stwarzanie niebezpieczenstwa. Ja zaczekalabym az samochod sie wlaczy do ruchu, czesto tak robie, korona mi nie spadla. Kierowcy to czesto d**ile, ale tutaj nic zlego nie zrobil
- 17 1
-
2020-05-12 11:44
Tylko to nie ja jestem rowerzystą :) i też jestem zdania, że rowerzysta powinien poczekać dlatego przytoczyłem podstawę prawną, która mówi, że pierwszeństwo miałby "na przejeździe"
- 8 1
-
2020-05-12 12:15
To jak tam z tym bezwzględnym pierwszeństwem rowerzysty ? masz podstawę czy jeszcze szukasz ?
- 9 0
-
2020-05-12 10:25
(3)
Znaczy jak jedziesz drogą z pierwszeństwem (jak rowerzysta) to ustępować ci muszą tylko pojazdy z lewej?
Większej fanaberii dawno nie słyszałem :)
Rowerzysta miał pierwszeństwo nad tym autem i auto wymusiło na nim pierwszeństwo.
Nic dodać, nic ująć.
Jednakże rowerzysta powinien ominąć samochód i niezwłocznie wrócić na drogę dla rowerów a nie wjeżdżać na jezdnię i nią kontynuować jazdę.- 3 6
-
2020-05-12 10:39
Podasz podstawię prawną, że w tej sytuacji miał pierwszeństwo ?
- 5 0
-
2020-05-12 10:48
(1)
Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602, Art.27.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe. W tym przypadku rowerzysta nie znajdował się na przejeździe.
- 10 1
-
2020-05-12 14:45
dokładnie, rowerzysta był jakieś 100m przed przejazdem, jak samochód już wjeżdżał na przejazd
- 4 2
-
2020-05-12 10:21
Blokować przejazdu innym tym bardziej nie można. (4)
a pierwszeństwo w tym miejscu miał. Widząc nadjeżdżający rower powinien poczekać aż przejedzie.. Na tym polega pierwszeńśtwo.
- 6 10
-
2020-05-12 10:40
(3)
Rower miałby pierwszeństwo gdyby był na przejeździe
- 13 3
-
2020-05-12 10:52
(2)
Gdyby nie było tam skrzyżowania tylko odosobnione przejście + przejazd dla rowerów to miałbyś racje.
Ale tutaj jest skrzyżowanie i samochód zmienia kierunek ruchu.
W tym przypadku musi ustąpić wszystkim pojazdom (i samochodom i rowerom na drodze dla rowerów) których ruch przecina.
Lepiej oddaj prawko jeśli tego nie wiedziałeś.- 3 8
-
2020-05-12 11:00
Tylko, że to jest przejazd dla rowerów a zgodnie z Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602 Art.27.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.
- 7 1
-
2020-05-12 14:54
kierujący pojazdem skręcając w drogę poprzeczną, przez którą przebiega droga rowerowa jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa rowerzyście, w tym przypadku przez drogę w którą skręca pojazd nie przebiega droga rowerowa, tylko wzdłuż niej, więc pojazdy, które skręcają w tą drogę z tych 3 pasów mają ustąpić pierwszeństwa rowerzyście, natomiast wyjeżdżając z tej drogi tak jak ta pani tylko rowerom znajdującym się na przejeździe dla rowerów, a nie kilkadziesiąt metrów przed przejazdem
- 3 1
-
2020-05-12 10:34
Skrzyżowanie zablokowane = zakaz wjazdu na nie (1)
- 1 2
-
2020-05-12 10:39
przejazd dla rowerzysty to nie skrzyżowanie.
chłopie to są podstawy
- 4 2
-
2020-05-12 19:18
Chyba droga rowerowa powinna być pusta ?
Musi ustąpić pierwszeństwa na głównej na której również znajduje się droga rowerowa, czyli rowerzyście tez musi ustąpić. O co kaman ? Drogi rowerów za zawzyczaj dwukierunkowe wiec tez w prawo i lewo patrz. Blednie. Pojedź do Amsterdamu i patrz tylko w lewo. Powodzenia
- 2 1
-
2020-08-18 14:38
Po części dobrze piszesz - ja bym przejechał za autem ze względu na swoje bezpieczeństwo, ale pierwszeństwo to raczej miał
- 1 0
-
2020-05-12 09:38
(3)
Rowerzysty ...jak ja nimi gardze
- 59 21
-
2020-05-14 17:29
kogo
obchodzą te twoje '' przemyślenia ''
- 3 1
-
2022-11-14 09:45
Rowerów
Nie lubisz?
- 0 0
-
2023-05-30 11:08
Łuneee?
Normalne to nie jest...
- 0 0
-
2020-05-12 09:40
Te gacie to muszą ciebie mocno cisnąć!
- 66 15
-
2020-05-12 09:43
(12)
Miałem ostatnio podobną sytuację. Samochody jadą lewym pasem, prawy cały wolny. Włączam się na prawy pas... i co, nagle pan z lewego pas stwierdził, że jednak należy jeździć prawym pasem, kiedy jest wolny i doszło do kolizji. I czyja wina?
- 10 5
-
2020-05-12 09:47
(10)
Jak byłeś już cłym autem na swoim pasie to jego a jak nie to raczej współwina ? Jak się ostatecznie skończyło ?
- 2 3
-
2020-05-12 09:54
(2)
Raczej jeszcze całkowicie nie byłem. Dostałem w "dziób", a on miał delikatną obcierkę. Poszło z mojego OC.
- 8 1
-
2020-05-12 10:00
(1)
Czyli pewnie po oględzinach uznali, że wymusiłeś. To są takie głupie sporne sytuacje. Dlatego zachowanie kierowcy Skody jest moim zdaniem zasadne w tej sytuacji chociażby biorąc pod uwagę Twój przypadek.
- 16 1
-
2020-05-12 10:40
Tak, dlatego dałem ten przykład. Prawy pas jest wolny, ale tak do końca nigdy nie będę pewny, czy nagle ktoś z lewego nie zjedzie na prawy - a ma do tego prawo. I to osoba skręcająca musi mu ustąpić. Trzeba zachować ostrożność.
- 13 0
-
2020-05-12 09:59
(6)
Jaka wina tamtego? Jaka współwina? Wykonując manewr skręcania z drogi podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem masz obowiązek zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa przejazdu wszystkim poruszającym się drogą pierwszeństwem. Wina ewidentnie skręcającego. Zgodziłbym się gdybyś był całym pojazdem przejechał ok. 30 m i dopiero wtedy byłoby uderzenie. To racja wina tamtego. Pamietaj, że masz wykonać manewr od początku do końca nie utrudniając nikomu ruchu. A jeśli wyjedziesz przed auto, będąc dalej w obrębie skrzyżowania, zajmując pas ruchu to dalej jest twoja wina, gdyż skutecznie skrocileś mu drogę hamowania
- 5 2
-
2020-05-12 10:03
(3)
A zmieniając pas już nie musisz ustąpić pojazdom znajdującym się na tym pasie na który chcesz wjechać ? jeżeli włączający się do ruchu był w połowie wykonywania manewru tak samo jak zmieniający pas to jak dla mnie wina po obu stronach.
- 6 3
-
2020-05-12 12:19
(2)
Po pierwsze nie włączając się do Ruchu, a zmieniając kierunek jazdy ( przeczytaj uważnie co to jest włączenie się do ruchu), po drugie masz za pewne znak A-7, który nakazuje Ci ustąpić pierwszeństwa wszystkim na drodze na którą skręcasz. Nawet jeśli ktoś by jechał pod prąd to masz obowiązek ustąpić mu pierwszeństwa. Ludzie zacznijcie się dokształcać. Poza tym różnica jest między zachowaniem ostrożności podczas danego manewru, a zachowaniem szczególnej ostrożności.
- 2 0
-
2020-05-12 12:35
Tak samo jeden jak i drugi musi zachować ostrożność, w tym przypadku obaj kierujący tego nie zrobili.
- 1 0
-
2020-05-12 14:38
no i właśnie, te przepisy są chore, gościu za jazdę pod prąd dostanie mandat 100zł, punkcik karny i za friko naprawiony samochód, a ten drugi bogu ducha winny dwa mandaty po kilka stów (za nie ustąpienie pierwszeństwa i za spowodowanie kolizji), kilkanaście punktów karnych, straci zniżki z OC, i jeszcze z własnej kieszeni wyklepać samochód
- 1 0
-
2020-05-12 10:45
(1)
Zgadza się, wina była moja. Nie kwestionuję tego. Ale ile osób wyjeżdża w ten sposób, że mając prawy pas wolny włącza się do ruchu, gdy lewym jadą samochody? Od tego wydarzenia sam raczej już tak nie wyjeżdżam i czekam na oba pasy wolne - chociaż niektórym za mną się spieszy :)
- 6 0
-
2020-05-12 12:20
Miałem podobną sytuację i uratowało mnie to, że poruszałem się z minimalną prędkości i zatrzymałem pojazd w miejscu.
- 1 0
-
2020-05-12 11:13
Twoja
Ale obcisłoportki rowerzysta musi robić aferę.
- 7 3
-
2020-05-12 09:57
no tak
film umieścił obcisłogaci i jest dumny z siebie, że zaistniał w sieci (i został przez to bohaterem w swoim domu....)
- 56 12
-
2020-05-12 10:06
tak to jest...
...gdy się wjedzie na rondo i tudno się zdecydować dokąd dalej...
- 3 2
-
2020-05-12 10:20
To samo jest na Słowaka w GD. Zlikwidowali ddr żeby kierowca miał pas wjazdowy.
Co z tego jak kierowcy nie wiedzą jak z niego korzystać.
Jest pas wjazdowy to stoi centralnie na przejeździe jak ten tłuk.- 5 7
-
2020-05-12 10:24
Ja bym tak odważnie na rowerze samochodu z przodu nie wymijał, jakiegokolwiek pierwszeństwa bym nie miał. (1)
- 30 1
-
2023-05-30 11:11
Jakie pierwszeństwo?
Przecież rowerzysta nie miał tu żadnego pierwszeństwa!
Po co ta sugestia że jakieś miał, skoro nie miał?
Znasz przepisy?- 0 0
-
2020-05-12 10:36
I co masz za problem (4)
Tyłem nie mogłeś go ominąć? Po co mu pchasz się przed maske
- 57 8
-
2020-05-12 10:37
(3)
w tyle jest przejście, a kierowca nie mógł poczekać przed przejazdem?
po co się pchał?- 7 14
-
2020-05-12 11:13
(1)
ponieważ jest tam parking i auta parkują wzdłuż ulicy. Samochód musi wysunąć się jak na załączonym filmie. Innej możliwości nie ma. W moim odczuciu ukarany powinien zostać kierowca roweru. To co zrobił było bardzo niebezpiecznym manewrem. Nic by się nie stało jak by objechał auto tyłem. Widać poważne problemy z przepisami ruchu drogowego albo głową u kierowcy roweru. Do redakcji ....Filtrujcie te filmy bo to jest żałosne. Tracę ochotę na przeglądanie tego serwisu po takich nadzwyczajnych filmach osoby wyraźnymi problemami życiowymi.
- 19 1
-
2020-05-12 12:53
dobrze pojechał w ogóle gdyby jechał jezdnią jak przystało na pojazd to nie byłoby całej sytuacji ale tak to jest jak banda kretynów z uporem godnym lepszej sprawy wymyśla sobie te "chodniczki rowerowe z czerwonej kostki"
- 1 2
-
2020-05-14 12:41
Po to się "pchał", że zza przejścia nie widać czy można się włączyć do ruchu.
Jak tylko jeździłem na rowerze też mnie to irytowało, ale jak się trochę pojeździ samochodem to punkt widzenia się zmienia.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.