Odwilż, a oni odśnieżają dach
6805 wyświetleń 20 stycznia 2021 (116 opinii)Wszystko już się topi, a oni odśnieżają. Lepiej późno niż wcale? Pięć osób na dachu. Ulica Heweliusza w Gdańsku.
Więcej na ten temat
Opinie (116) 4 zablokowane
-
2021-01-21 13:19
(1)
po pierwsze nie za twoje odśnieżają, więc niech cię głowa o to nie boli. po drugie dobrze robią, bo mokry śnieg jest niebezpieczny, bo jest cięższy, albo, co gorsza może zamarznąć i wtedy będzie lipa. ale homo sovieticus musi wcisnąć swoje trzy grosze
- 1 2
-
2021-01-21 13:52
Nie za jej, ale za moje, więc bardzo mnie interesuje ponoszenie niezsadnych kosztów przez administratora
akurat przy obecnej pogodzie i opadach jakie były. Dzięki za ten filmik.
- 1 1
-
2021-01-21 13:04
proszę (1)
https://www.liveleak.com/view?t=uZfvm_1611190546
efekt nieodśniezania dachu. No ale co się może stać, co nie?- 0 2
-
2021-01-21 13:50
A skutki jeżdżenia autem? Te są dopiero niebezpieczne i powszechne, a nie jakiś błąd statystyczny zapuszczasz
żeby siać sensację.
- 0 0
-
2021-01-21 11:54
gosc
No cóż do tej pory uważałem , że bałwany spotyka się tylko ulepione ze śniegu . Niestety życie jednak potrafi zaskoczyć . hłe hłe hłe ble ble
- 1 0
-
2021-01-20 13:34
właśnie wtedy jest najcięższy śnieg! (2)
Proszę sobie przypomnieć katastrofę z halą na śląsku i gołębiami
- 21 2
-
2021-01-20 18:33
Nie jest najcięższy, co wy bredzicie (1)
problem powstaje, gdy ta paćka w nocy zamarza i zatyka, rynny odpływy itp. Potem kolejne opady dodają masę, która nie ma gdzie spłynąć, zamarza i spada następny śnieg ...
- 3 1
-
2021-01-21 10:22
Dokładnie, ale przy prognozach pogody na następne dni o żadnych nowych opadach nie było mowy.
Usługi wykonane bez żadnego uzasadnienia. Ten kto je zlecił powinien sam za nie zapłacić, a nie obciążać kosztami wspólnoty.
- 1 1
-
2021-01-20 23:27
Widzę sami znawcy (7)
Jak czytam te komentarze to widzę, że wszyscy coś tam studiowaliście związanego z budownictwem czy coś? A próbowaliście odśnieżać mokry albo świeży śnieg? Bo ja świeży to przez całe podwórko przepchnę, a mokry to na kilka razy. Wstawię Wam pewien cytat z mądrych dla Was rzeczy abyście się dokształcili: "Ciężar śniegu zwiększa się wraz z czasem jego zalegania. 1m3 świeżego śniegu waży około 200 kg, a tej samej objętości porcja śniegu mokrego ma ciężar dochodzący do 800 kg. Obciążenie śniegiem świeżym wynosi 1-2 kN/m3, mokrym 2,5-4 kN/1m3, zlodowaciałym do 9 kN/1m3. Łączny ciężar śniegu na dachu o powierzchni 150 m2 może sięgnąć nawet 40 ton!"
- 5 3
-
2021-01-21 09:57
Przeczytaj cieplutki co sam napisałeś (1)
"...tej samej objętości porcja śniegu mokrego ma ciężar..."
tu śniegu nie przybywa (o to cała afera, że odwilż), więc obciązenia dachu nie zwiększy. Ale zatka odpływy i kolejne opady zaczną robić problemy. No chyba że to już koniec zimy- 0 0
-
2021-01-21 10:19
Na następny tydzień z pewnością, więc o żadnym zatykaniu nie było w tej sytuacji mowy.
- 1 0
-
2021-01-21 00:28
Wszystko się zgadza, ale nie dotyczy to sytuacji gdy na dachu jest mniej niż 10 cm śniegu ;-) (3)
IMO defraudacja pieniędzy wspólnot przez zarządcę
- 1 0
-
2021-01-21 07:40
(2)
A co, warstwa cieńsza niż akurat 10 cm śniegu jest dogadana z fizyką, że ta jej nie rusza?
- 1 2
-
2021-01-21 08:43
Nie, tyle że na tych dachach w poprzednich latach bywało i po 50 cm śniegu i to przez kilka tygodni
ale jakoś nikt nie niszczył poszycia drapiąc i waląc jakby chodnik betonowy odśnieżał. OK, jest pandemia, ludziom szuka się na siłę pracy, zlecenia muszą hulać, ale bez przesady. Nie w sytuacji trzydniowych opadów śniegu, bo takie były w Śródmieściu i nie kosztem wspólnot, które za te niezasadne działania będą musiały płacić ciężką kasę, a co niektóre i za naprawy dachów po tych prackach robionych bez żadnego wyczucia.
- 2 0
-
2021-01-21 07:50
Dla kolegi powyżej to tak jak z myciem za komuny...brud do 1 cm nie jest szkodliwy, ponad 1 cm sam odpada...
- 0 2
-
2021-01-20 23:34
czujemy się pozdrowieni:)
dzięki za rzeczowe wyjaśnienie tematu:)
- 1 1
-
2021-01-20 22:33
Jurek (2)
Miejsce śniegu w zimie w mieście jest również na dachu. Topniejący śnieg powinien swobodnie w postaci wody spływać do rynien i rur spustowych bez ingerencji ludzi, którzy mogą tylko wyrządzić krzywdę sobie lub poszyciu. Zmrożone poszycie bardzo jest wrażliwe na wszelkie uderzenia czy drapania łopatami. Tu, w tym przypadku prawdopodobnie chodzi o to, ze poszycie już jest nieszczelne na określonej wysokości opierzeń lub ogniomuru i jak śnieg topnieje to tamtędy woda dostaje się do wnętrza budynku. Ratuj się kto może. Tylko skutki mogą być tragiczne jak widać taką beztroskę. PIP ma co tutaj robić. Zanim dojdzie do tragedii.
- 6 0
-
2021-01-21 00:40
Problem w tym, że nie było nieszczelne :-( (1)
- 1 0
-
2021-01-21 10:17
Teraz już będzie :-D
- 1 0
-
2021-01-20 16:17
Oni (4)
Gdybyś ty fotografie za 5zl wiedział ile taki snieg waży przy odwilży to byś wiedział dlaczego odśnieżają ehh
- 9 5
-
2021-01-20 16:51
a snieg to nie woda co? (2)
- 4 1
-
2021-01-21 07:37
(1)
To załaduj sobie wiadro mokrego śniegu i porównaj z wiadrem śniegu, który padał kilka dni temu podczas mrozów.
- 0 4
-
2021-01-21 10:12
Ciężko z logicznym myśleniem u Ciebie. Żeby to sprawdzić trzeba załadować wiadro sniegu i poczekać aż zrobi się mokry. Będzie wtedy ważyć tyle samo.
- 2 0
-
2021-01-21 00:37
Tiaaa, ale nie dotyczy to kilku centymetrów śniegu, a wielodniowych opadów.
- 1 0
-
2021-01-21 09:57
Praca jest
Kasa płynie jest git
- 3 0
-
2021-01-21 09:53
Odśnieżają - źle. Nie odśnieżają - też źle.
Nie dogodzisz.
- 3 2
-
2021-01-20 17:36
Jak jest odwilż (3)
wówczas śnieg robi się ciężki i dlatego jest usuwany ale widzę kolego , że dziwisz się zapewne dlaczego dachy się odśnieża. Ta ekipa na terenie Gdańska ma do odśnieżania tych dachów sporo więc inteligentnego człowieka nie dziwi , że akurat ten dach jest odśnieżany dopiero jak jest odwilż.
- 7 5
-
2021-01-20 18:49
(1)
Inteligentny człowiek wie, że śnieg to woda i na płaskim dachu stopnieje równomiernie . Co innego na jakimś skomplikowanym, gdzie może w jedno miejsce zsunać się duża ilość.
- 3 0
-
2021-01-21 09:52
Inteligentny człowiek wie, że się mylisz
nigdy nigdzie nie topnieje równomiernie. Zależy to od grubości nawianej warstwy izolacji termicznej dachu, operacji słońca i tuzina innych szczegółów.
- 0 2
-
2021-01-20 18:35
nie, nie robi się ciężki
tylko ta breja zamarza w odpływach
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.