Odśnieżanie wiat przystankowych a przepisy BHP
4146 wyświetleń 11 lutego 2021 (180 opinii)Odśnieżają wiaty przystankowe przy dworcu głównym w Gdańsku. Ale przydałoby im się jakieś szkolenie BHP.
Więcej na ten temat
Opinie (180) ponad 20 zablokowanych
-
2021-02-11 12:59
a dlaczego nie sypio solo ?
- 2 2
-
2021-02-11 13:06
Kij z BHP, gdzie obaj maski mają?
- 1 1
-
2021-02-11 14:41
Jakie Orły. (1)
Czy dzisiaj jest 1 kwietnia? A może panowie przegrali jakiś zakład. Ten na dole chodzi i pilnuje żeby drabiny nikt nie ukradł, a mógł drabinę przytrzymać. drugi zamiata dach wiaty nie wiadomo po co. Pewnie myśli, że śnieg jest cięższy od niego dlatego bez wahania staje na śliski wypukły dach. Ciekawe czy nie spadł z tego daszku. Pasażer bez wahania siada pod spodem - jakby to się zarwało - to nie zdążyłby mrugnąć nawet. Materiał szkoleniowy dla PIP, dla ZUS i inspektorów BHP.
- 2 1
-
2021-02-12 08:13
Żal
Żal mi ciebie ale jak policja ci zapuka to zrozumiesz co znaczy pisanie glupich komentarzy
- 0 0
-
2021-02-11 15:28
Ale ekipa :-)
- 3 0
-
2021-02-11 16:01
(5)
Metr sześcienny 200 kg...niesamowite.Zakładając że przez ostatni dni spadło circa 2500 mln płatków śniegu ile to ton czystey wody?Uważajcie kochani na te sople,nawisy,zwisy i lód ukryty pod białym puchem.Patrząc na prognozę jeszcze dobre 2 tygodnie zimy.
- 15 51
-
2021-02-11 17:03
Dr
odkąd doktoryzowałeś się piszesz coraz bardziej popaprane kwestie. Prośba nie rób habilitacji
- 19 1
-
2021-02-11 17:51
Eee...dziś już ruski TVN włączyli... (2)
- 8 16
-
2021-02-11 21:23
(1)
Ruskie to masz seriale w TVP.
- 11 3
-
2021-02-12 10:35
TVPiS to już nawet Kaczyński nie ogląda.
ostatnio sam się do tego przyznał!
- 2 2
-
2021-02-12 10:05
Skończ człowieku nazywać innych kochanymi i drogimi
Bo to takie niemęskie, to po pierwsze;
Brzmi to także nienaturalnie - to po drugie.
Może w końcu to zrozumiesz, choć czytając Twe wypowiedzi , to chyba coś nie tak z Twoim odbiorem treści- 1 3
-
2021-02-11 16:04
Lubie zimę :) (5)
Odśnieżyłem miesjce na auto przed blokiem , odsniezylem balkon a w weekend jade odsniezyc domek na działce. Za tak piękną zimę mógłbym to robić codziennie ! Chwilo trwaj !
- 119 22
-
2021-02-11 16:08
Zapraszam serdecznie (2)
Ja zimy nie lubie odsniezac tez nie... to męczące
- 6 8
-
2021-02-11 17:52
A marsze kiedy ? (1)
- 3 8
-
2021-02-11 18:34
Będą z pochodniami to sam stopnieje. Ze strachu.
- 6 1
-
2021-02-11 17:12
Ponieważ nie jestem złośliwy, nie poradzę Ci przeprowadzki na Antarktydę, ani nawet na Syberię
- 7 2
-
2021-02-11 18:25
Nie Pan jedyny lubi śnieg.
- 3 1
-
2021-02-11 16:06
Serio? (22)
Naprawde trzeba pisac artykul o tym dlaczego trzeba odsniezac dachy? W kraju gdzie zawalila sie hala wystawowa?
- 102 24
-
2021-02-11 16:16
Tak (4)
bo tu mieszka POlactwo a o katastrofie już dawno nikt z nich nie pamięta - bo po co sobie główki zamartwiać..?
- 14 19
-
2021-02-11 17:12
ogarnij się (3)
- 10 7
-
2021-02-11 18:00
jak widać PISowcy mają w pogardzie Polaków (2)
- 11 10
-
2021-02-11 18:41
Serio nawet w odśnieżaniu dachu widzicie politykę? (1)
- 15 2
-
2021-02-11 23:59
PISowski analfabeta? Ja widze co czytam - -pisanie tu mieszka POlactwo - jest ewidentnie PISowską robotą
- 3 4
-
2021-02-11 16:18
To było 15 lat temu, kto by o tym pamiętał, zwłaszcza, że często mamy ciągiem zimy ze znikomymi opadami.
- 5 6
-
2021-02-11 17:46
No serio. Gdynia-Dąbrowa - Młodzieżowa Spółdzielnia Mieszkaniowa, czyli rejon ul. Paprykowej, Szafranowej itp. :)
- 0 1
-
2021-02-11 20:15
Nie porównuj ogromnej hali z blokami. Inne stropy, inna powierzchnia, inne przegrody (mieszkania podzielone na pokoje ze (2)
ścianami nośnymi i działowymi wspierającymi stropy i siłą rzeczy dach - to nie pusta hala). Podaj przykład bloku, w którym pod ciężarem śniegu zawalił się dach. Nie podasz? Dziękuję za uwagę.
- 16 0
-
2021-02-12 10:36
(1)
4 IX: Bujnaksk
8 IX: Moskwa
13 IX: Moskwa
16 IX: Wołgodońsk- 1 2
-
2021-02-12 19:37
to nie od śniegu
4 września 1999 doszło do eksplozji ładunków wybuchowych, umieszczonych w ciężarówce zaparkowanej przed budynkiem, w której byli zakwaterowani żołnierze rosyjskiej armii. Zginęły 64 osoby, a kilkadziesiąt innych zostało rannych.
- 0 0
-
2021-02-12 03:30
skoro sie zwalaiła
to chyba trzeba o tym pisac i rpzypomianc co nie?
- 2 0
-
2021-02-12 08:32
Serio?
Trzeba pisać o tym, że przed zawaleniem się hali bywały w Polsce śnieżne zimy i jakoś nic się nie zawalało
- 1 0
-
2021-02-12 09:31
Sondaż (3)
Ile waży tona śniegu... a ile tona piasku ze śniegiem?
- 1 0
-
2021-02-12 10:04
1 (2)
masa jest taka sama, ciężar jest minimalnie mniejszy tego z większą objętością(poprzez wypieranie części przez powietrze)
- 0 1
-
2021-02-12 10:38
a łatwo się o tym przekonać (1)
wystarczy sobie raz zrzucić na stopę kilogram ołowiu i kilogram pierza
- 2 0
-
2021-02-12 19:35
wrażenie na stopie nie zależy od masy towaru, lecz od jednostkowych nacisków
czołg może przejść po bagnie/torfie, a człowiek nie przejdzie
- 0 0
-
2021-02-12 12:01
(1)
U mnie administracji trzeba by wytłumaczyć. Wczoraj miałem sopel 1,65 cm. Pozdrawiam PSM Kolejarz
- 0 1
-
2021-02-12 19:33
pomiar laserm?
- 0 0
-
2021-02-12 13:14
Ludzie z otwartymi rękami przyjmują od ponad ostatnich 5 lat komunizm, więc każde przypomnienie jest na wagę złota. Polak ma pamięć złotej rybki stąd nigdy nie będziemy bogatym i rozwiniętym gospodarczo krajem, jak zachodnia i południowa Europa.
- 1 0
-
2021-02-12 15:00
owszem, wydarzyła się tragedia, ale na miliony dachów i przez setki lat
pewnie taka jedna i to powód, aby odśnieżać wszystkie dachy? To co zrobić z wypadkami na przejazdach kol., na których w każdym tygodniu prawie ktoś ginie?
- 2 0
-
2021-02-12 20:38
czy w kraju, w którym co kilkanaście dni wpada auto do wody
należy o tym pisać?
- 0 0
-
2021-02-13 11:25
Hala wystawiennicza w Katowicach zawaliła się, bo była źle zaprojektowana i zbudowana, a nie dlatego, że dachu nie odśnieżano. Prawidłowo zaprojektowany i wybudowany budynek po prostu powinien wytrzymać takie opady śniegu, jak teraz - i to z dużym zapasem.
- 1 0
-
2021-02-11 16:07
Gdy przyjdzie odwilż, nie zwiększy się masa śniegu, tylko jego gęstość. (12)
Z 30 cm puchu zrobi się 10 cm śniegu "dobrego na bałwana". A na koniec, oczywiście, 2 cm wody. Co nie zmienia faktu, że nacisk na jednostkę powierzchni będzie taki sam.
- 109 4
-
2021-02-11 16:30
(4)
Przecież nikt nie twierdzi, że śnieg się zrobi cięższy.
- 1 12
-
2021-02-11 16:38
(3)
Twierdzi redaktor as
- 21 2
-
2021-02-11 17:33
(2)
Nie. Jest napisane że metr sześcienny śniegu mokrego waży więcej jak metr sześcienny śniegu suchego.
- 13 4
-
2021-02-11 19:03
No właśnie, tu można zadać pytanie (1)
Jak to się dzieje, że metr śniegu suchego zamienia się w metr śniegu mokrego, bo nikt nie napisał że jest to skrót myślowy...że jedno z drugim nie ma nic wspólnego, za wyjątkiem tego że białe i z wody.
Po drugie każdy wie, bo widział, że świeży śnieg nie łamie gałęzi a mokry łamie wiec jak to się dzieje mimo że ciężar jest taki sam ...- 7 6
-
2021-02-12 15:22
Jesteś w błędzie.
Świeży śnieg, w trakcie opadów, jak nie złamie gałęzi, to tak zostanie. Gałęzie łamane przez śnieg są w trakcie opadów śniegu. Mokry śnieg powstaje podczas jego powolnego topnienia. Krople wody skapują na niższe gałęzie, do których słońce tak nie dociera i zamarzają. Najczęściej łamią się gałęzie na północnych stokach wzniesień, lub północnej stronie drzewa.
- 0 0
-
2021-02-11 17:20
Niestety, nie do końca masz rację.... Śnieg jest bardzo higroskopijny i jego gęstość rośnie, (4)
a objętość pozostaje prawie stała. Dodatkowo stopień higroskopijności jest funkcją temperatury.
Wniosek - usuwać śnieg póki jest lekki !!!- 31 0
-
2021-02-11 23:25
Racja. Podczas ocieplenia śnieg zaczyna "pochłaniać" wilgoć. Objętość zmniejsza się, jednak ciężar jak i nacisk wzrasta. Jeśli temperatura nie jest na tyle wysoka, by nacisk stopił spodnią warstwę nie powstanie woda, jak to sugeruje podmówca, tylko lód, który nadal obciąża dach.
- 2 1
-
2021-02-12 09:18
" Śnieg jest bardzo higroskopijny" (2)
a skąd bierze się ta dodatkowa wilgoć? bo jeśli z dodatkowych opadów, to znaczy, że mamy przyrost masy wskutek opadów a nie pochłaniania pary?
- 1 1
-
2021-02-12 10:37
a o wilgoci w powietrzu slyszales? :) (1)
- 2 1
-
2021-02-12 15:26
A ta wilgoć w powietrzu to niby skąd się bieże?
- 0 0
-
2021-02-11 18:44
(1)
Nie będzie takiego samego nacisku, bo zadziała grawitacja i woda będzie odpływać. W jednych miejscach odpłynie i nacisk się zmniejszy, w innych przypłynie i nacisk się zwiększy.
- 2 1
-
2021-02-12 15:27
I tak powstają sople.
- 0 0
-
2021-02-11 16:08
(1)
Polakom trzeba powiedzieć żeby nie odśnieżali to będą odśnieżać.
- 86 6
-
2021-02-11 18:28
faktycznie :))) coś w tym jest - wszystko na odwrót robią
- 10 0
-
2021-02-11 16:08
Oznacza to, że przy pokrywie metrowej grubości (do czego daleko)... (16)
...mielibyśmy 200 kg na metr kwadratowy.
Jeśli dach tego nie dzwignie, to tylko źle świadczy o dachu. Standardowa, projektowa nośność stropu to pół tony na m2.- 39 9
-
2021-02-11 17:43
W okolicy Osowej jest w wielu miejscach ponad metr (2)
Na moim tarasie było ok. metra grubości śniegu, trochę za sprawa wiatru, ale głównie to jednak ciągłe opady. Odśnieżyłem w poniedziałek, a dziś znowu ok. 20 cm :(
- 10 0
-
2021-02-11 23:29
(1)
Pół tony to ok. pół metra mokrego śniegu.
- 1 0
-
2021-02-12 15:32
Nie mokrego, a świeżego.
- 0 0
-
2021-02-11 17:51
Tak (2)
wliczając w to ciężar samego stropu, jakieś 300kg/m2.
Zostaje rezerwa na 50-70cm śniegu, 20cm lodu lub kombinację 6cm lodu i 35cm śniegu. To ostatnie takie nierealne na dachu?- 5 2
-
2021-02-11 21:25
Do nośności nie dolicza się wagi samego stropu
- 8 0
-
2021-02-13 11:27
Ciekawe.. U mnie strop nad garażem (taras w budynku jednorodzinnym) ma masę ok. 550 kg na metr kwadratowy. Bez śniegu ;). Tylko to projektował prawdziwy architekt.
- 0 0
-
2021-02-11 17:58
daleko? chłopie chyba ostatnio nie wychodziłeś z domu, i nie widzisz dachów
śniegu jest minimum pół metra - nawet na dachach samochodów, a jak wiadomo na dachach (i nie tylko) śnieg potrafi gromadzić się w większej ilości w pewnych miejscach
na 100% w wielu miejscach jest metr - ja to widzę dokoła- 4 4
-
2021-02-11 19:10
Stropu może tak, (1)
Obciążenie normowe dachu to 300kg/m2
Hala w Katowicach miała przyjęte 150kg/m2 z tego co pamietam- 1 3
-
2021-02-13 11:28
Hala w Katowicach była też błędnie zaprojektowana i wykonana
- 0 0
-
2021-02-11 21:07
co Ty za bzdury wypisujesz?!? (3)
"Standardowa, projektowa nośność stropu to pół tony na m2." - zgodnie z normą obciążeniową - śniegową na pomorzu dopuszczalne obciążenie od śniegu na dachu to 96kg/na m2.
Na pół tony to się nie projektuje stropów między kondygnacyjnych w mieszkaniach.
Jak nie wiesz to nie wypisuj bzdur bo jeszcze ktoś w nie uwierzy. i będzie później tragedia.- 6 0
-
2021-02-11 23:32
Możecie to uzgodnić między sobą i wydać jakieś wspólne oświadczenie, bo każdy z was podaje co innego.
- 3 0
-
2021-02-11 23:44
no wlasnie widze ze ktos juz to napisal. pozdro
- 1 0
-
2021-02-12 13:18
a na czym polegałaby tragedia, skoro zbudowałby dach na większe obciążenie?
- 0 0
-
2021-02-11 23:43
myslisz sie, standard obecnie to 96kg/m2 (2)
- 3 1
-
2021-02-12 13:20
"myslisz sie"???
- 0 0
-
2021-02-12 15:41
Czyli osoba o wadze 105 kg ma zakaz wchodzenia na taki dach.
Powiedz to dekarzom i inżynierom budownictwa, a usłyszysz ogromny śmiech z tej głupoty.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.