Niektórzy piesi proszą się o wypadek 23.03.2016
14263 wyświetlenia 23 marca 2016 (483 opinie)Wszyscy czekają, ale zawsze znajdzie się jedna "mądra", która właduje się pod samochód. I potem dziwimy się, że są wypadki, jak niektórzy sami się proszą o potrącenie. Wystarczyło, że słońce wyszło.
Więcej na ten temat
Opinie (483) ponad 20 zablokowanych
-
2016-03-28 15:09
Po godzinach wpisów i "plusowaniu" widać kto tu siedzi. Sama sfrustrowana (12)
samochodowa klientela centrów handlowych. Większość normalnych (w tym rowerzyści i normalni kierowcy) korzysta z uroków pogody. Stąd mało minusów.
Też zaraz po obiedzie ponownie wychodzę z domu.- 10 20
-
2016-03-28 16:19
Korzystałem z uroków pogody (7)
Na miejsce korzystania zabierając żonę i dzieci oczywiście samochodem.
- 2 7
-
2016-03-28 16:56
oczywiście, w końcu sąsiedzi by pomyśleli, że zbiedniałeś (5)
charakterystyczne dla nowobogackiego plebsu
- 5 4
-
2016-03-28 17:44
W rzyci mam sąsiadów (4)
Ale do Orłowa zamiast 40 minut dostałem się w 15 (info dla stroskanych rajstopkowców: zapakowałem na miejscu parkingowym).
- 3 4
-
2016-03-28 22:22
A ja wolę w 40, a nawet w godzinę 40, ale naturę mam już od wyjścia z domu (3)
a ty swoje żałosne doopsko musisz dowieść tam samochodem i wygląda to tak:
5m do windy
5m od windy do samochodu
100m z parkingu do plaży i spowrotem
5m od samochodu do windy
5m od windy do mieszkania.
Spalonych kalorii: 60. Spożytych we frytkach z rybą na głębokim tłuszczu: 600
Ciekaw jestem jak wielką masz tą rzyć, ale chyba sporą , skoro byli tam już wszyscy sąsiedzi :-P- 4 4
-
2016-03-28 22:47
(2)
Żalisz się, czy chwalisz?
- 4 3
-
2016-03-28 22:54
jedyne zdanie o sobie, to że wolę te 40 minut wysiłkiem własnych mięśni, od którego on by chyba zawału dostał (1)
reszta już o nim
- 3 2
-
2016-03-30 12:07
no i brawo, tylko po co ta złość?
ja też czasem idę piechotą gdzieś,
ot dla rozrywki jak jest ładna pogoda,
a już z dziećmi szczególnie, niech się nacieszą światem
póki jeszcze mają dużo czasu i nie muszą czasu oszczędzać- 0 0
-
2016-03-28 16:25
proszę bardzo samochodem
ale dlaczego oczywiście?
Uważaj na swoje dzieci jak zaczną się samodzielnie poruszać po mieście i spotkają takich sympatycznych ludzi jak ty - jadących "oczywiście" samochodami - niekiedy po deptaku w Sopocie- 4 4
-
2016-03-28 16:17
Akurat frustratów na rowerach do normalnych bym nie zaliczala. (3)
Widać, że tu sami tacy siedzą, np. po twoim wpisie.
- 6 4
-
2016-03-28 22:24
Oksymoron (2)
nie ma frustratów na rowerach, bo jazda rowerem na łonie natury pięknie odstresowuje.
- 2 5
-
2016-03-28 22:44
(1)
Czy centrum miasta zaliczysz do lona natury? Chyba niebardzo. Sam/a potwierdziles/as, ze po miescie jezdza sfrustrowani cyklisci;)
- 3 2
-
2016-03-28 23:17
Nadinterpretujesz
ani słowa nie napisałem o tym że centrum miasta uważam za łono natury, ani nawet że jeżdżę po mieście, ani że cykliści są sfrustrowani.
- 2 2
-
2016-03-28 15:07
Wspólny mianownik (2)
dla Pań z materiałów oraz podobnych sytuacji to fakt, że... W OGÓLE ! ! !
nie popatrzyły przynajmniej po razie w obu kierunkach,
najpierw w kierunku, którego nie widzą, czyli w lewo.- 8 1
-
2016-03-28 22:16
Bo baby nie patrzą. Ani jak jeżdżą samochodem, ani jak łażą. (1)
Oczy im pi**ą zarosły.
- 4 3
-
2016-03-30 12:04
najlepsze jest jak ze sklepu wypadają an chodnik z obłędem w oczach
i nie wiedzą w którą stronę dalej
- 0 0
-
2016-03-28 14:27
pokolenie urodzone po 1980 to banda idiotów, nas uczyli w szkole że zanim wejdziesz na jezdnię spójrz w prawo w lewo (13)
a tych poczernobylskich tłuków nikt tego nie nauczył i łażą jak te ofermy
za wyeliminowanie takiej pokraki powinni dawać medale- 21 20
-
2016-03-28 14:52
(10)
Jestem z rocznika '96 i wyobraź sobie, że mnie jeszcze rodzice i nie tylko (przedszkole, podstawówka i nawet gimnazjum) uczyli żeby dochodząc do przejścia zatrzymać się, spojrzeć w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo. Stosuje tę metodę i ona działa, polecam wszystkim którzy idą jak święte krowy.
- 15 2
-
2016-03-29 12:35
(3)
na gimnazjum skończyłeś edukację gimbazo?
- 1 1
-
2016-03-29 21:52
skończyłam liceum i studia wyższe na GWSH pedagogike (2)
- 2 1
-
2016-03-30 12:02
hahahahaha
niezła samokrytyka
- 0 0
-
2016-03-30 11:40
i piękna i mądra... ale czy umie gotować?
- 0 0
-
2016-03-29 07:27
to czemu 99% gimbów w twoim wieku tego nie robi? urządź pogadanke na fejsie na ten temat, może kogoś uratujesz przed kalectwem (5)
albo w najlepszym razie przed opi......em
- 3 3
-
2016-03-29 09:12
Widać w Twoim przypadku (4)
Nie trzeba było Czarnobyla, byś był "tlukiem"...
- 2 3
-
2016-03-29 12:34
(3)
pajacu załóż rurki słuchawki na łeb i marsz pod koła, po wciągnięciu paru kresek poczujesz się jak w niebie
- 3 1
-
2016-03-29 16:39
Nie wiem skąd wniosek (1)
Że jestem mężczyzną... ale dobra.
- 0 2
-
2016-03-30 12:02
a to by wyjaśniło wszystko
- 0 0
-
2016-03-29 16:36
Polecasz swoje patenty?
Dzięki, nie skorzystam. Nie chce skończyć jak Ty- z dziurą zamiast mózgu.
- 0 1
-
2016-03-28 16:47
poczernobylskie tluki zaczynaja sie od 1986 rocznika
koncza sie gdzies ok 1996.
- 3 4
-
2016-03-28 15:01
a po co uczyć? przecie to jeszcze dzieci, jak dorosną to sie nauczczą same.
- 3 3
-
2016-03-28 13:33
(12)
Poza sytuacją, gdy auto na pełnym gwizdku leci w poślizgu i tak naprawdę nie wiadomo gdzie się zatrzyma ani dokąd doleci - winnymi potrąceń prawie zawsze są piesi!
Nawet gdy pieszy ma na pasach zielone światło należy obserwować otoczenie a nie iść ze spuszczonym wzrokiem. Zwróćcie uwagę na filmiki z potrąceniami - pomijając kwestię tego kto zawinił - czy piesi patrzą na nadjeżdżające samochody czy ślepo lezą jak barany na rzeź!
Nauczyłem dzieciaka, że ma zawsze obserwować otoczenie, jak przechodzimy z rodzinką na pasach zwracam uwagę na to czy i jak reagują na otoczenie. Nauczyli się tego już wszyscy, nauczcie się i Wy!- 30 10
-
2016-03-28 21:40
Taki mądry jesteś ? (6)
Mnie potrącił samochód który zapomniał stanąć na czerwonym świetle, bo mu się zmieniło w czasie jak pisał SMS.
Amputacja śledziony, wstrząs mózgu, blachy w miednicy, w nodze i w ręce, 4 miesiące w szpitalu, 4 rehabilitacji i rok batalii w sądzie mimo ewidentnej winy kierowcy bo miał dobrego papugę i musiałem udowadniać fakty wynikające z ekspertyzy policjantów na miejscu wypadku.
800tys odszkodowania i renta średnio mnie cieszy, bo ledwo chodzę i wszystko mnie nadal boli po półtora roku.
Ale jak dochodzę do przejścia dla pieszych, to nawet jak mam zielone nie wejdę, póki któryś samochód przed przejściem jest jeszcze w ruchu.- 4 0
-
2016-03-28 22:07
(5)
Czyli czegoś się nauczyłeś, w twoim przypadku musiało cię ładnie pierd... Żeby pewne sprawy dotarły.
- 2 10
-
2016-03-29 00:56
I gnoju jeden, obyś nigdy się nie dowiedział, co znaczy jak sprawy docierają do ciebie w taki sposób (3)
- 3 1
-
2016-03-29 10:59
(2)
Spokojnie. Jak prowadze pojazd to sie rozgladam i obserwuje przejscia dla pieszych, a jak ide pieszo to nie jest dla mnie problemem stanac i sie rozejrzec. Dzieki temu nie raz udalo mi sie nie wlezc pod auto bo mialem pierwszenstwo. Zamiast sie obrazac lepiej zastanowic sie nad tym co napisalem, to moze oszczedzic wielu przed pozniejszymi nieprzyjemnosciami.
- 3 2
-
2016-03-29 11:10
Napisałem Ci tak, bo nie Ty straciłeś śledzionę i spędziłeś 1.5 roku w bólu. (1)
Wysiada mi też wątroba bo od 1.5 roku jestem na przeciwbólowych. Więc napisanie mi tego w ten sposób było chamskie. Obyś nigdy o własnym błędzie nie przekonał się tak jak ja - takim czy innym błędzie. Jak się jednak przekonasz i poznasz jaka to cena, to zrozumiesz dlaczego się obraziłem.
Pomijając już, że nie była to moja wina. Chyba miałem prawo liczyć na to, że kierowca się zatrzyma na czerwonym świetle. Jedyną moją winą było to że mu zaufałem że stosuje się do przepisów i uważam że zapłaciłem za to zbyt dużą cenę.- 3 1
-
2016-03-30 11:58
a teraz posłuchaj sam/a siebie
ja i wielu innych nauczonych w latach 80tych na zajęciach z Milicją
ale także nauczonych przez mamę i tatę przechodzenia przez jezdnię,
my nigdy ni wchodzimy na pasy, nawet na zielonym, jeśli samochody są jeszcze w ruchu,
od lat mieszkam w UK, tu ludzie zachowują się tak samo,
czekają do bezwzględnego zatrzymania się auta,
niestety ponosisz winę za własny brak rozwagi
a może przez błędy w wychowaniu, w nauce poruszania się po mieście
i zasadzie ograniczonego zaufania,
wszystko się może zdarzyć, życie to nie bajka,
ty się nauczyłeś/aś w tragiczny sposób
i niech to będzie przestroga dla pozostałych świętych krów- 0 0
-
2016-03-29 00:46
Jak ty kogoś pier***niesz, to zapewniam, że jego adwokat dopilnuje aby i do ciebie pewne sprawy dotarły
- 4 1
-
2016-03-29 11:46
Ciekawa teoria. (1)
Czyli jak auto przelatuje na czerwonym, to jest to wina pieszego, tak ?
- 3 1
-
2016-03-30 05:13
Wy chyba sobie jaja robicie, a to już przecież po Wielkanocy
Nie chodzi o to, że to pieszy jest winny, gdy kierowca złamie przepisy, tylko o to, że PIESZY, WE WŁASNYM INTERESIE, POWINIEN ZWRACAĆ UWAGĘ NA TO, CO SIĘ NA JEZDNI DZIEJE. To nie żadna ujma na honorze, tylko świadome chronienie własnej d...
Pierwszeństwo to tylko umowne PRAWO, a nie GWARANCJA czegokolwiek, warto sobie to przemyśleć zamiast koniecznie sprawdzać na własnej skórze- 1 0
-
2016-03-28 20:54
Rozejrzeć się dookoła - żaden wysiłek. Plus - zwiększenie szansy na uniknięcie niebezpiecznej sytuacji :)
- 5 1
-
2016-03-28 16:47
boze chron nas przed takimi kierowcami.
- 1 2
-
2016-03-28 16:29
uważaj, jak sam wysiądziesz z samochodu
takiego jednego potrącił inny podobny do ciebie filozof na przejściu przy wysepce na Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.
Przestań przybierać pozę mentora - więcej empatii choćby w czasie świąt.- 2 7
-
2016-03-28 13:16
Ona widzi tylko ma w d*pie innych bo jej autobus jedzie to ze mogla wyjsc dwie minuty szybciej z domu nic nie zmieniaja (2)
- 28 8
-
2016-03-28 14:39
Spieszy się do pracy za tysiąc dwieście. (1)
- 2 5
-
2016-03-30 11:52
bo to walka o życie więc ryzykowac trzeba
albo zginiesz na jezdni albo pan cię pozbawi pensji,
na jedno wychodzi- 0 0
-
2016-03-28 12:40
a gdzie wam wszytkim sie spieszy ? (1)
i tak wyladujecie na cmentarzu to macie pewne
- 26 0
-
2016-03-30 11:51
spieszą się niewolnicy bo boją się kary
prawdziwy hrabia płynie dostojnie
(wtedy gdy zażywa spaceru używając własnych nóg)- 0 0
-
2016-03-28 12:30
(5)
Raz widziałem koło placu solidarności jak facet przebiegał i wpadł pod tramwaj!Przebiegał głowe miał odwróconą do znajomego i kaput , nawet nie wydał żadnego dźwięku , powiększała się plama krwi zbiegli się gapie a ja poszedłem na piwo. Raz też widziałem jak kobiete na wiejskiej szosie samochód potrącił , owszwm żyła miała złamanie otwarte nogi ,leżała na poboczu wyła z bólu i czerwone leśne mrówki ją obchodziły !Straszne dzwieki wydawała , karetka przyjechala po około 25 minutach .Krzyczała ja nie chce umierać.Mrówki nie słuchały lgneły do rany jak muchy do gów*a!
- 18 16
-
2016-03-28 13:10
na lajcie (2)
a ja byłem dzisiaj na porannym spacerze z psem i widziałem drona ..
- 11 0
-
2016-03-28 13:16
(1)
Dron to dobry sposób na szpiclowanie :-D Raz jadę rowerem przez most w Sobieszewie patrze drona mam nad sobą , pokazałem środkowy palec i pojechałem dalej.Ale drona łatwo zestrzelić. Trzeba być zwyczajnie ostrożnym , telefon , tablet to zdradzieckie przedmioty .Są teraz nowinki technologiczne do szpiclowania tanim
kosztem, ale skuteczne tylko na maksymalnie 95% ludzi. Facebook też jest dobry do szpiclowania :-D- 3 4
-
2016-03-30 11:49
niektózy spacerują dronem
zamiast wyjść na świat osobiście,
taka współczesna choroba umysłowa- 0 0
-
2016-03-28 12:32
Ja na wzgórzu w gdyni (1)
Widziałem jak przebiegał przez tory SKM. Po jednej stronie szyny leżało pół i po drugiej pół. Pół oczywiście człowieka :-/
- 11 3
-
2016-03-30 11:49
widziałeś pół człowieka?
wow, gratki
- 0 0
-
2016-03-28 12:18
trzy filmiki, trzy kobiety (4)
- 21 6
-
2016-03-28 19:54
Trzech rezyserow (1)
- 3 0
-
2016-03-30 11:48
panie rezyserzu, panie rezyserzu
w prawo, w lewo
w prawo
w lewo,
spitalaaaaaaj- 0 0
-
2016-03-28 22:21
to nie wiesz że na FILMIKACH najczęściej pokazują kobiety?
- 2 0
-
2016-03-28 12:31
Wiesz
Na 365 dni, 60dni jest mokrych...
- 3 4
-
2016-03-28 12:18
Nie widzę nic zdrożnego w zachowaniu pieszego (13)
Bez przesady, aby się czepiać zachowania pieszego przy centrum handlowym. Radzę trochę wyrozumiałości będąc kierowcą tak jak ja.
- 56 138
-
2016-03-28 13:48
(5)
Nawet jeśli kierowca łamie przepisy, to nic nie zwalnia pieszego z myślenia i instynktu samozachowawczego. O przepraszam, postępująca tępota zwalnia ich z tego, niestety.
I stąd się biorą światła na każdym skrzyżowaniu, bo zamiast jeden i drugi pomyśleć, rozejrzeć się, mieć choćby instynkt samozachowawczy jak pies czy koza, to nie. Każdy wytresowany jak na gwizdek.- 14 4
-
2016-03-28 16:20
a co zwalnia kierowcę z nieprzestrzegania przepisów? (1)
prawo silniejszego nie jest prawem krajów cywilizowanych
- 3 1
-
2016-03-30 11:46
a kto mówi, że Polska jest krajem cywilizowanym
tu się liczy tylko przemoc
oszustwo
i Kościół Katolicki- 0 0
-
2016-03-29 01:03
Ludzie są jak sarny lub jelenie . walą po prostej a później lup i czarny worek .
- 2 1
-
2016-03-28 17:41
Nawet jeśli kierowca łamie przepisy
to żeś zabłysnął....
- 4 0
-
2016-03-28 15:19
a ty za to zawsze empatyczny, również dla niedołężnych i niedowidzących
nigdy nie popełniasz błędów i generalnie jesteś super
- 3 7
-
2016-03-28 13:04
Spoko, ja też nie widzę w tym nic złego. (1)
Przecież jest Wielkanoc. Może ci ludzie tak głęboko wierzą w zmartwychwstanie?
- 31 2
-
2016-03-30 11:45
skoro martwi się nie żywią
to dlaczego żywi się martwią?
- 0 0
-
2016-03-28 18:43
.. (1)
Idąc tą logiką , jeśli wjechałbym na chodnik gdzie chodzą człowieki tuż obok stacji benzynowej to nie można byłoby się mnie czepiać. ?
- 3 1
-
2016-03-29 13:07
nie . Twoja logika nie działa
tu pieszy przechodził przez jezdnie , a w Twojej wersji to kierowca przecina chodnik więc musi uważać . sytuacje należy odwrócić pomyśleć a potem komentować . \ale widać ,że tobie nic nie pomoże
- 0 0
-
2016-03-28 12:47
Masz racje ;-) (1)
Nie ma się co czepiać pieszego, należy tylko mieć nadzieję, że szybko nauczy się zasad bezpieczeństwa, bo inaczej któregoś pięknego dnia skończy w czarnym worku
- 30 8
-
2016-03-29 01:02
Więcej czarnych worków . będzie się lepiej jeździć
- 4 2
-
2016-03-28 13:28
Ja widzę tyle złego, że skręcający takim samochodem przy ostrym skręcie może mieć tych ludzi w martwej strefie zrobionej słupkiem. W takim wypadku jedyne co może takich ludzi uratować to refleks kierującego. Niech sobie przechodzą z 10 metrów dalej od skrzyżowania
- 12 5
-
2016-03-28 12:17
(59)
Piesi chodzą też po drogach rowerowych mimo że obok mają chodnik albo przechodzą po przejeździe dla rowerzystów mimo że obok jest przejście dla pieszych a najgorsza patologia to rolkarze
- 102 37
-
2016-03-29 11:35
sr*nie w banie (1)
Rowerem to po ulicy się jeździ.Włodarze miast zabierają pieszym chodniki i to jest dobre by zadowolić rowerzystów co jeździć ulicą nie umieją bo nie znają przepisów drogowych??
- 2 1
-
2016-03-30 11:44
jeździ a nie powinno
ale naprawimy przestarzałe przepisy
- 0 0
-
2016-03-29 06:22
Pedalarze przepisy maja w nosie (2)
Pieszym nie ustapia pierszenstwa. Przejezdzaja przez jezdnie po przejsciu dla pieszych. Jezdza droga mimo, ze obok maja sciezke rowerowa. Itp itd
- 2 0
-
2016-03-29 11:40
Oczywiście nigdy nie widziałeś jak piesi przechodzą przez jezdnię po przejeździe dla rowerów (1)
Jak po nim idą a ja chcę przejechać, to powiedz mi, krynico mądrości co mam zrobić ? Próbuję się przebić tam gdzie jest choć trochę miejsca, a najczęściej jest właśnie na przejściu dla pieszych - blachosmrodziarzu.
- 0 4
-
2016-03-30 11:43
zaróno piesi o których piszesz jak i rowerzyści o których jest mowa
nie posiadają prawa jazdy
i nie umieją poruszać się po drogach
ot aż tyle i tylko tyle- 0 0
-
2016-03-28 20:24
Wiesz co, rolkarzy jestem w stanie znieść. (12)
Dla nich nie ma ścieżek, a ciężko się jeździ na rolkach po chodnikach.
Jest to ścieżka z nazwy rowerowa, ale tak naprawdę, jest to ścieżka rekreacyjna a nie tor wyścigowy dla rowerów.
Wiem że technika jazdy na rolkach jest "szeroka" ale wystarczy delikatny dzwonek i cię puszczają. Pozdrawiam parę miłych dziewczyn które mijałem dziś po 18-ej na Hallera :-)
Już bardziej mnie wk***ją parki rowerzystów jadące obok siebie zajmując 3/4 szerokości ścieżki i jadące ślimaczym tempem i ani myślą gęsiego nawet jak zadzwonisz, bo są u siebie. Albo tacy co jadą 5kmh a nosi ich po całej szerokości, jakby była to prywatna ścieżka.- 11 0
-
2016-03-28 20:41
Doliczyłbym jeszcze tych nieoświetlonych po zmroku.. w słuchawkach.. ze smartfonem w łapie (5)
- 4 0
-
2016-03-28 20:56
Podziwiam cyrkowców, którzy jadą np przy sądzie na Nowych Ogrodach bez trzymanki (1)
Tam jest wystarczająco niebezpiecznie trzymając kierownicę oburącz.
Wystarczy że ktoś ci nagle wlezie pod koła, a tam zamyśleni wyłażą z sądu i sekundę którą masz na reakcję tracisz na złapanie kierownicy. Idiotyzm najczystszej próby.
Co do słuchawek...sam w nich jeżdżę. Nie serwuję sobie max volume prosto w kanały uszne bo nie chcę ogłuchnąć, więc pojazdy uprzywilejowane i samochody a nawet wiatr słyszę dobrze.- 3 0
-
2016-03-30 11:42
młodzi, głupi, jak dożyją to zmądrzeją
- 0 0
-
2016-03-28 20:47
najlepsi są tzw. batmani (2)
ciemna kurtka, czapka na czerwoną i spoconą mordę no i fruu jazda rowerem bez żadnego oświetlenia
- 5 3
-
2016-03-30 00:59
"Batmanów" powinno się surowo karać - powinny być mandaty po 2000-3000 na głowę, bo kierowcy można chociaż prawo jazdy odebrać za taką jazdę (jak przekroczy limit punktów karnych), a rowerzyście nic poza niewysokim mandatem nie grozi. "Batman" stwarza duże zagrożenie dla każdego, także dla pieszych - zwłaszcza, że często "batmani" poruszają się chodnikiem.
WIELKIE FAKI dla "batmanów" na Ścieżce Nadmorskiej, jadących chodnikiem, choć mają szeroką ścieżkę. ROZWALCIE SIĘ NA DRZEWACH I POŁAMCIE NOGI !!! - tego wam życzę. I pozdrowienia dla normalnych rowerzystów, do których sam się zaliczam- 1 0
-
2016-03-28 21:57
do mordy to mogę ci podać
- 2 5
-
2016-03-28 22:44
rolki wg prawa to rower! (5)
Prawo nie okresla ksztaltu. tylko naped (nasze mięśnie oraz może być pomocniczy dodatkowy słaby napęd mechaniczny, np elektryczny ) oraz szerokosc maksymalna. hulajnogi, wrotki, wozki inwalidzkie, nartorolki itd też się łapią. a szeroka ryksza rowerowa juz nie, bo za szeroka, chyba że znak DDR specjalnie dopuszcza też "wózki rowerowe" (uwaga więc ryksiarze w Sopocie :-)
inna rzecz, czy dane rolki to wystarczająco wyposazony rower. bez odblasku, a po ćmaku bez świateł, psy mogą im dać mandat za braki wyposazenia. ale nie za jazdę po drodze dla rowerów :-) oczywiście bywają w PL i na świecie głupi policjanci i głupi sędziowie, ale Prawo jest klarownie oczywiste!- 1 2
-
2016-03-29 17:36
pijany inwalida (2)
Czy pijany inwalida może stracić prawo jazdy? Albo rolkarz
- 1 0
-
2016-03-30 00:49
(1)
oczywiście :)
to działa też w odwrotną stronę:
kiedyś znany żeglarz P za jazdę samochodem stracił kapitański patent żeglarski- 1 1
-
2016-03-30 11:35
za jazdę po pijaku, uciekło mi
na Nowych Ogrodach
może ktoś pamięta- 0 0
-
2016-03-28 22:58
pojazd musi mieć kierownicę (1)
więc rolki to NIE rower ;)
- 1 2
-
2016-03-28 23:07
z łatwością pokażę ci setki obrazków pojazdów,
gdzie nie tak łatwo wypatrzysz kierownicę
(w tym moja poziomka ma ją nieźle ukrytą, pojazdem jest policyjny segway, są też pojazdy wodne)
a poza tym pokaż mi w PoRD lub innym PRAWiE podstawę twojego... mniemania :-)
masz pojazdem KIEROWAĆ, a jak - to twoja broszka
doczytaj! powściągnij arogancję!- 2 0
-
2016-03-28 14:00
Chociaż raz (9)
Niech chociaż raz roweżysta ustąpi mi pierwszeństwa na skrzyżowaniu ścieżki z chodnikiem, to przestanę chodzić po scieżce
- 20 7
-
2016-03-28 16:46
a czemu miałbym ustąpić? (6)
pieszy ma pierwszeństwo na przejściu, nie przed.
- 5 10
-
2016-03-28 19:02
osoby, które dały mi minusa to posiadacze podwójnej moralności (5)
pieszy wlezie pod auto - winny pieszy. Wlezie pod rower - winny rowerzysta. Wesołych swiąt, hipokryci :)
- 5 5
-
2016-03-29 00:37
Nie jesteś w stanie znieść, że ktoś dał Ci minusa ? (1)
Mój Boże....co za zniewaga...Chcesz o tym porozmawiać ?
- 3 2
-
2016-03-30 11:41
znielajkowałem go :)
- 0 0
-
2016-03-28 20:34
Poluźnij barchany żony.. (2)
Bo ty też jesteś czasami pieszym..
- 3 2
-
2016-03-28 22:58
ale nie pakuję się innym pod koła (1)
- 1 0
-
2016-03-28 23:21
a ja owszem,a ja tak, takie hobby,lubię,ajlajkit
- 0 1
-
2016-03-28 21:01
Zgadzam się z Tobą w 100% - roweŻyści niech ustępują nawet mrufkom :-)
- 1 1
-
2016-03-28 19:24
1. to nie jest skrzyżowanie
2. zabrania się wchodzenia pod nadjeżdżaący pojazd, także na przejściu dla pieszych
- 6 1
-
2016-03-28 13:38
Dlaczego byłem pewien.. (10)
Że pod artykułem dotyczącym pieszych i samochodów znajdzie się dureń w obcisłych gaciach, żeby wylać swoje gorzkie żale o ścieżkach rowerowych??? Zróbmy tak, ty przestaniesz bezprawnie jeździć po chodniku, ja przestanę ci włazić na ścieżkę rowerową.. I obaj przestaniemy łamać przepisy.... Aaaa.. zapomniałem, przecież obcisłe gacie zwalniają z przestrzegania prawa..
- 37 7
-
2016-03-28 15:17
rozumiem, obchodzący święta doskonały absolucie (1)
nigdy nie parkujesz na chodnikach i włączasz się w akcję popierającą likwidację prawa do parkowania samochodów na chodnikach?
Limitów prędkości nie przekraczasz?
Rozumiesz sens uspokajania ruchu?
na skrzyżowaniach równorzędnych patrzysz się czy prawa wolna?
Zawsze jesteś miły dla innych użytkowników dróg, ulic i chodników?- 2 4
-
2016-03-30 11:40
:) dosłownie wszystko o mnie
ale w moim kraju to możliwe,
w waszym wątpię- 0 0
-
2016-03-29 13:25
jak wybudujesz wszędzie ścieżki rowerowe żeby nie trzeba było chodnikami jeździć to spoko, na chodnik już żaden rowerzysta nie wjedzie. Dla żadnej ze stron jechanie po chodniku nie jest przyjemno.ścią
- 0 0
-
2016-03-28 15:14
być może to dureń prowokator podszywający się pod ogół rowerzystów? (6)
jak na razie to główny nurt agresywnych wypowiedzi pochodzi od - zgadnij kochanieńki?
(po postawieniu hipotezy poświęć chwilę i policz dokładnie)- 5 5
-
2016-03-28 20:40
To może zobacz kto i z kim prowadzi "wojnę".. (5)
1)Kierowca vs rowerzysta
2)Kierowca vs pieszy
1)Pieszy vs kierowca
2)Pieszy vs rowerzysta
1)Rowerzysta vs kierowca
2)Rowerzysta vs pieszy
3)Rowerzysta vs rolkarz
4)Rowerzysta vs deskorolkarz
5)Rowerzysta vs inny rowerzysta!
...- 5 2
-
2016-03-28 21:54
a kierowca GD i GA vs kierowcy GKA GWE N..... ? (4)
a kierowcy vs autobusy ? To odrębna kategoria kierowców, której nie trawicie bo nie pozwalają wam śmigać po kartuskiej, sobieskiego, spacerowej itp.
a kierowcy vs służby miejskie, które zawsze robią remonty dróg, dla was, tylko nigdy wtedy kiedy wam to pasuje ?- 3 1
-
2016-03-28 22:19
Więc dolicz ich też do rowerzystów... (3)
I jeszcze dodaj UM który mało ścieżek buduje i UM który je buduje głupio i UM które je buduje tam gdzie wam nie pasują.....
- 1 1
-
2016-03-28 22:33
Dlaczego mam ich doliczać do rowerzystów ? (2)
Dla mnie jako rowerzysty to jedna grupa: kierowcy i raczej bym właśnie wyłączył kierowców autobusów, bo oni cholernie uważają - mają kamery które rejestrują jak oni jeżdżą.
Służby miejskie mi nie przeszkadzają. To złotówy najczęściej mi ścieżki rowerowe zastawiają. Służby miejskie mogłyby co prawda trochę lepiej z piachu je sprzątać, po zimie, ale to drobiazg, nie jeżdżę tak szybko żeby mi to przeszkadzało czy zagrażało.
A UM-owi jestem wdzięczny za ściezki rowerowe, dzięki temu mogę całe miasto przejechać w 100% po ścieżkach rowerowych różnymi wariantami trasy. Mam ich pod dostatkiem a będzie jeszcze więcej - zobacz na stronę DRMG co jest w przygotowaniu, a nawet będą poprawiać te które już są.
:-D- 3 1
-
2016-03-28 23:03
(1)
widać że nosa nie wystawiasz na północ od centrum.
w Oliwie już gorzej,
w Gdyni trochę lepiej niż tragicznie, bo inwestują ostatanio
ale Sopot to dno, dzicz :-(- 2 1
-
2016-03-29 00:05
Haha, to zabrzmiało jakbym nigdy nie wyjechał ze swojej dzielni.
Widziałem pół świata, ale najlepiej mi w Gdańsku, uważam że jest fajniejszym kurortem niż Miami i Venice Beach razem wzięte. Tam nie ma tak zaje**stych ścieżek rowerowych i lasów nad samym morzem i tak zaje**stych dziewczyn. Nie potrzebna mi też Gdynia ani Sopot. Gdańsk i tylko Gdańsk - na południe od Żabianki i na wschód od Grunwaldzkiej :-P
- 2 1
-
2016-03-28 13:26
(8)
rolkarze, też muszą się po czymś poruszać, lepiej po ścieżce rowerowej niż po chodniku.
- 22 5
-
2016-03-28 22:33
(7)
rolki to też rower
prawna definicja roweru jie mowi nic o jego kształcie, tylko o napędzie i szerokości- 5 5
-
2016-03-28 22:40
(6)
definicja mówi konkretnie co to jest rower
a nie ma prawnej definicji rolkarza- 3 1
-
2016-03-29 12:14
(4)
nie definiowano rolkarza
bo uznano że def nie jest potrzebna, a definiowanie wszystkiego to bałaganienie
w zależności od wieku rolkarze są albo pieszymi albo rowerzystami.
akurat ta część polskiego prawa jest klarowna i jasna.
i to jest OK.
nadano rolkarzom prawa, ale i obowiązki. żeby nie było, jazda z zataczaniem się i uniemożliwianie bezpiecznego wyprzedzenia jest równie nielegalne dla rolkarza jak rowerzysty. tak samo batmanienie. tak samo nie sygnalizowanie manewrów.
jak bym ja urządzał świat, każdy policjant, nawet biurwa, miał by psi obowiązek odbywać patrole, by nie tracić pojęcia o służbie. biurwy raz na tydzień, ale drogówka dwa razy dziennie, z połgodzinnymi przerwami na papierologię. a co najmniej co piąty patrol musiał by odbywać rowerem, oraz co najmniej co piąty pieszo
skończyło by się agresywne chodnikowanie i batmanienie rowerzystów, ale też skończyło by się łosiowe parkowanie i wymuszanie zielonej strzałki kierowców. i skończyła by się plaga wiosennych motocyklistów, z jazdą na jednym kole po ulicach miast. natomiast pieszym pozwolił bym na niemal wszystko. totalnie wszystko.
prawa bym nie ruszał, zanim nie sprawdził bym, jak działa, gdy je traktować serio. praktyka służbowa powinna wystarczyć.- 2 0
-
2016-03-29 12:17
możesz wytłumaczyć pojęcie "batmanienie" ? Bo nie znalazłem go w Kodeksie Drogowym (3)
- 3 0
-
2016-03-30 00:52
a'propos "batmanienia" (1)
To slang z CB radia - "batmanem" nazywamy rowerzystę poruszającego się jezdnią, bez świateł i bez odblasków, często w "stanie wskazującym na spożycie". Określenie to jest czasami używane także wobec pijanych pieszych, zataczających się na poboczu lub idących środkiem jezdni (czasami "ruchem posuwistym" od lewej do prawej). Jak ktoś jeździ wieczorami po wiejskich drogach, to wie (widziałem takowe osobniki także na drogach wojewódzkich, m.in. 224, 214 i 228). Przeważnie ma to miejsce na wsi. Osobiście wolę określenie "pijany Wędrowycz", ale nie każdy jest miłośnikiem książek Pilipiuka :) Zresztą Jakub Wędrowycz akurat uważał na jezdniach, poza tym często jeździł konno.
Szerokości!- 1 0
-
2016-03-30 11:38
aaa, ninja seppuku czarna żmija asfaltowa
znam, znam, popularne zwierzę
- 0 0
-
2016-03-30 00:57
a znalazłeś "Kodeks Drogowy"? brawo, jesteś taki dzielny ;-)
("batman" rowerzysta w nocy bez oświetlenia
przeciwne do "lucyfer" rowerzysta oślepiający za silnym
i źle ustawionym światłem)- 0 0
-
2016-03-28 22:45
ucz się bardziej
- 1 0
-
2016-03-28 12:22
(5)
Jeśli cyklogłupki mogą pędzić chodnikami, to piesi mogą chodzić po drogach rowerowych.
- 37 25
-
2016-03-28 22:52
Jak kierowcy mogą parkować na ścieżkach rowerowych, (4)
to rowerzyści mogą jeździć po ulicach.
Pasuje ?- 3 4
-
2016-03-29 07:53
To rowerzyści mogą parkować na asfalcie.. (3)
- 1 0
-
2016-03-29 11:38
Tak ? Dobra. Mówisz i masz. (2)
- 1 0
-
2016-03-29 11:49
Spoko. Mój suv nie takie przeszkody pokonuje :) (1)
- 0 2
-
2016-03-29 11:54
Założę się że twój plastikowy zderzak skapituluje
i mimo że przejedziesz po moim stalowym rowerze, to ujedziesz max 50m zanim ujdzie ci cała woda z chłodnicy :-)
- 3 0
-
2016-03-28 22:10
A rowerzyści (1)
to święte krowy i poruszają się tylko po drogach rowerowych?! - człowieku otwórz oczy - notorycznie przejeżdżają na czerwonym, jeżdżą po chodnikach i po alejkach parkowych - wrzeszcząc że to oni mają wszędzie pierwszeństwo!! W Gdańsku zlikwidowano ścieżkę wiodącą przy Maratonie - nawet stoi znak zakazu dla rowerzystów - ale niestety te święte krowy tego nie widzą!!!
- 6 0
-
2016-03-28 22:31
Gdzie?
Chyba przy CH. Morena?
Tam B9 dotyczy jezdni, a ustawiony jest C16, czyli ciąg pieszy.- 0 1
-
2016-03-28 14:06
pozdrawiam (1)
najgorsza patologia to rowerzyści na słowackiego nowej i nowym tym moście nad kolejką, po jednej stronie mają ścieżki rowerowe ale zawsze jadą po drugiej nieważne jak wąsko jest i dzyndzolą na pieszych.
- 16 7
-
2016-03-28 19:02
bujdy anegdotyczne zostaw dla siebie
- 1 5
-
2016-03-28 12:25
Od rolkarzy wara!
- 16 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.