Młodzieżowy Strajk Klimatyczny w Gdyni
1901 wyświetleń 20 września 2019 (581 opinii)Młodzieżowy Strajk Klimatyczny 20.09.2019 w Gdyni przyciągnął kilkaset młodych osób, które swoją obecnością pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego postanowiły zwrócić uwagę rządzących na kwestię kryzysu klimatycznego. Młodzi z całego Trójmiasta, wyposażeni w transparenty, przeszli ul. Świętojańską na skwer Kościuszki.
Więcej na ten temat
Opinie (581) ponad 50 zablokowanych
-
2019-09-20 14:59
To jest po prostu przykre
Nie popieram hipokryzji, ale naprawdę dużo ludzi uważa ten strajk za rzecz kompletnie bezsensu. Nikt nie jest w stu procentach być EKO, jednak rząd musi coś zacząć robić. Owszem Chiny, Ameryczka i inne mocarstwa póki się nie zmienią to będzie dalej bardzo źle, wystarczy spojrzeć na mapę smogu na południu.
Jak ludzie zaczną kupować papierowe opakowania to i producent zmieni je na takie bo mu się opłaca. To klient decyduje o tym co chce kupić i trzeba to uświadamiać innym!- 6 7
-
2019-09-20 15:03
Bełkot.
- 8 2
-
2019-09-20 15:08
Dziwię się że dzieciaki mają dostęp do Internetu a nie potrafią znaleźć rzetelnej wiedzy na temat zmian klimatu że to sciema. Klimat się zmienia A wpływ człowieka jest niewielki. Opłakanym stan umysłu naszej edukacji.
- 14 3
-
2019-09-20 15:12
Opinia wyróżniona
Dyskusja (26)
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź co bądź ciągle rozwijający się ) przemysł i plany jego hamowania dla dobra "planety". To tak jakby nałogowemu alkoholikowi i palaczowi grozić rakiem bo obgryza paznokcie. Nie mówię, że nie powinniśmy myśleć o naszej przyszłości, ale bądźmy świadomi, że możemy utrudnić sobie życie i nie zmieni to niczego w skali globalnej :)
- 189 82
-
2019-09-20 16:32
I właśnie dlatego takie akcje są potrzebne (4)
Bo taka wypowiedź pokazuje właśnie poziom ignorancji jakie panuje w tym temacie. Jak nic się nie zmieni, to dzisiejsza młodzież nie będzie miała żadnej przyszłości.
- 15 43
-
2019-09-20 17:05
(2)
Jakieś konkrety?
- 17 5
-
2019-09-20 17:22
Ta, konkrety, uważaj...
Oni potrafią tylko nosić to, co ktoś inny napisał. Nawet nie przetłumaczyć.
No i chyba lepiej przy piątku się przespacerować, niż w budzie siedzieć, prawda?
Ty zaś konkretów oczekujesz...- 24 8
-
2019-09-20 17:55
Konkrety są powszechnie znane ale ciągle wypierane. Są zbyt niewygodne by je z marszu zaakceptować .
- 8 7
-
2019-09-21 06:02
to zacznijta od siebie
wszyscy by tylko protestowali, a robić nie ma komu, a potem młodzież się uczy, że wystarczy tupnąć nogą, zablokować pół miasta i wydrzeć ryja i dostaje się co się chce.
zamiast pokazywać młodym jak ograniczać wpływ na srodowisko i przy okazji pieniążków przyoszczędzić, co pewno przyniosłoby więcej pożytku, to się ich napędza na takie dzikie akcje; a co ze szkołą?
chore to jest wszystko- 9 4
-
2019-09-20 17:53
Fundamentalnie nie masz racji (7)
Rozwój którego skutkiem ma być totalna destrukcja warunków do przeżycia na planecie to nie rozwój.
Ludzkość jest dziś właśnie jak narkoman na haju uzależniony od taniej energii z paliw kopalnych. Potrzebny jest odwyk a potem abstynencja.
Inaczej skończymy tak jak zazwyczaj kończą narkomani...- 11 11
-
2019-09-20 18:04
Ludzie to nowotwór (1)
Jak chcecie uratować Ziemię, to wyeliminujcie czynnik, który ją niszczy. I co by kto nie wymyślił wszystko doprowadzi do jednego konkretnego czynnika - człowieka.
Nie będzie ludzi niszczących wszystko co otrzymali od matki natury, to Ziemia bedzie miała się prześwietnie.- 13 5
-
2019-09-20 18:15
Wystarczy zmienić się z nowotworu złośliwego, ciągle rosnącego, naciekającego i niszczacego bez zahamowań wszystko wokoło, dającego przerzuty i trawiącego swego żywiciela do śmierci w nowotwór łagodny, który nadal zupełnie nie pasuje do swego gospodarza ale może z nim funkcjonować we względnej równowadze.
- 5 3
-
2019-09-20 18:26
(4)
Jak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobić mniej, aby pozytywny efekt dla tegoż był większy!
Mówili to na zgrupowaniu?
Idźmy dalej: jaki jest zatem sens organizowania tego typu akcji w Polsce?
Jeśli przerabialiście już wyciąganie wniosków i logiczne myślenie, to też uznasz, że chodzi o rozrywkę i lans...
BTW - wiesz, że pisząc komentarze, uruchamiasz olbrzymią strukturę IT, która jest zasilana produktem elektrowni węglowych?
Gratulacje, dopisz to na transparencie. Może być po hindusku (wybór nieprzypadkowy).- 19 3
-
2019-09-20 19:45
A jak się zapatrujesz na emisje per capita ? (3)
Usprawiedliwianie bezczynności podając całościowe emisje w oderwaniu od per capita to demagogia.
- 3 4
-
2019-09-20 20:01
(2)
Nijak.
Zwłaszcza, że tych kapit w Polsce jest nieco mniej, niż w Chinach, czy nawet w Indiach.
No, chyba że percapita jest szkodliwsza, niż globalna emisja...
A do szkoły, to rodzice odwożą? Melexem?- 14 2
-
2019-09-21 02:31
Oczywiście że per capita jest szkodliwsza. (1)
No chyba że zamierzasz każdemu dajmy na to Chińczykowi odmówić prawa do życia na takim poziomie jak Ty, albo co gorsze zamierzasz zredukować ich liczbę....
- 3 3
-
2019-09-21 08:59
Oj, chyba jak przerabialiście czytanie ze zrozumieniem, to byłeś na zwolnieniu...
- 3 1
-
2019-09-20 18:24
Piękne hasła i pomysły (5)
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony środowiska. Mowa rzecz jasna o Chińskiej Republice Ludowej. Wszyscy korzystamy z ich rozbuchanej i agresywnej polityki gospodarczej. Chcesz pomóc planecie ? Nie kupuj produktów produkowanych w tym kraju. Papierowe słomki.... made in china.
- 18 0
-
2019-09-20 19:50
(4)
Nie chciałbym zbyt brutalnie burzyć Twojego światopoglądu ale wg najnowszych danych za 2018 rok wzrost emisji CO2 per capita w Polsce był wyższy niż w Chinach i Indiach.
- 2 15
-
2019-09-20 22:10
(3)
Acha, wzrost...
A z jakiego poziomu? I na jakim poziomie jest on obecnie? Oczywiście - w Polsce, Indiach i Chinach.
Czemu unikasz podawania konkretnych danych?- 10 1
-
2019-09-21 02:28
Proszę bardzo: (2)
Średnio każdy Polak emituje rocznie 8,5 tony CO2. Chińczyk 7 ton a Hindus mniej niż 2.
- 2 9
-
2019-09-21 09:14
Dobra.
To jeszcze porównaj dla Polski, Chin i Indii.
- Areał lasów (naturalny absorber CO2).
- Produkcję CO2 per capita pomnożoną przez liczebność populacji.
- Całkowitą produkcję CO2.
To powinno dać rzeczywisty obraz problemu.
I jedź protestować tam, gdzie wyjdą największe wartości.
BTW - wzmianka o dodatkowej produkcji CO2 w wyniku angażowania infrastruktury IT - aktualna...- 8 1
-
2019-09-21 10:57
A jaka jest populacja w danych krajach ?
- 0 0
-
2019-09-20 23:00
(1)
źle że myślisz tylko z perspektywy innych - inni leją w bramie to ja też się odleję... ich nie zmienisz ale sam coś możesz zmienić - warto być w awangardzie takich inicjatyw niż później pluć sobie w brodę.
- 1 6
-
2019-09-21 09:28
Po co to obsceniczne porównanie?
Nie jest tak, jak piszesz.
To co ja mogę zrobić, ograniczając prywatną produkcję CO2, albo wpływając na władze kraju, który jest niewielkim emitentem - jest niczym w porównaniu z tym, co mogą zrobić wielcy emitenci.
Dlatego, wywody swoje kieruj do Amerykanów z USA, Chińczyków, albo Hindusów.
O ile oczywiście chodzi Ci o efekt, a nie o zerwanie się z lekcji...- 4 1
-
2019-09-21 10:35
Prosty przykład: "Wstyd"Morawiecki zablokował podpisanie przez kraje UE porozumienia w sprawie neutralności klimatycznej (3)
W związku z czym UE na najbliższy szczyt klimatyczny pojedzie bez przygotowanej strategii redukcji CO2. W związku z brakiem tej strategii odmówić działań mogą np. Chiny - na zasadzie: dlaczego my się mamy starać, skoro inni mają na to wywalone. To tylko jeden z wielu argumentów.
- 1 1
-
2019-09-21 12:23
(2)
A po co ta inwektywa?
A może w aktualnym polskim interesie nie leży podpisywanie tego porozumienia?
Znasz dokładnie sytuację?- 1 0
-
2019-09-21 16:00
Jakim cudem tworzenie drogiego przemysłu jest korzystne? (1)
Pan Morawiecki ma dobro Polski na ostatnim miejscu.
Co im szkodziły elektrownie wiatrowe że ich zakazali? A, bo mamy tak świetny węgiel że musimy go sprowadzać zza granicy.
Taką niestety jest prawda, że ludzkość musi zmienić podejście do spraw klimatycznych, ochrony środowiska i gospodoraowania zasobami naturalnymi...
Ziemia przetrwa bez nas, ale my na niej już nie...- 2 0
-
2019-09-21 18:11
Nie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkim musi zmienić ta część ludzkości, która emituje najwięcej substancji szkodliwych.
Mam nadzieję, że logiczne?
Stąd sugestia przekierowania waszych protestów, czy tam innych wypracowań...- 4 0
-
2019-09-21 14:21
Hasła po angielsku
+10 do powagi
- 2 0
-
2019-09-20 15:12
Dzieci
Dzieciom nagadali glupot..
- 9 4
-
2019-09-20 15:21
Chiny zamierzają kilkakrotnie zwiększyć pozyskiwanie energii z węgla. Czemu was tam nie ma? (2)
- 10 2
-
2019-09-20 15:25
Bo jesteśmy tu.
- 1 1
-
2019-09-21 19:36
bo nie mamy j a k tam byc
- 0 0
-
2019-09-20 15:24
Dzisiaj dzień wagarowicza ? Nie ta pora roku.
- 7 1
-
2019-09-20 15:29
Czemu strajk był o 10 a nie o 17-18? (1)
- 8 1
-
2019-09-21 23:56
zeby pokazac, ze jest to naprawde waznw i jestesnt gotowi poswiecac sie zeby to uswiadomic rzadowi i innym obywatelom
- 0 0
-
2019-09-20 15:31
jedna erupcja wulkanu wywala tyle Co2 co... ups. (1)
chyba nie wolno o tym mówić, przecież limity CO2 to szalone pieniądze.
- 10 3
-
2019-09-20 16:05
Jedno pierdnięcie, takie nieduże,
powoduje większe zanieczyszczenie niż wszystkie samochody na świecie od początku motoryzacji.
- 3 0
-
2019-09-20 15:43
Idzcie protestowac do Trzaskowskiego scieki płyna przez Polske. Czego Peło sie nie tknie katastrofa
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.