Miasto zlikwidowało dziki parking przy ECS
1519 wyświetleń 2 grudnia 2016 (337 opinii)W czwartek rano na plac między hotelem Gryf a Europejskim Centrum Solidarności wjechała koparka i wyrównała teren. Na działce należącej do miasta kierowcy zaczęli parkować od początku października, gdy powiększono strefę płatnego parkowania w Śródmieściu. Wkrótce na placu powstanie trawnik.
Więcej na ten temat
Opinie (337) ponad 20 zablokowanych
-
2016-12-02 06:31
Skoro już był ten parking... (10)
.. i planowana jest jego likwidacja za jakiś czas pod rozbudowę dróg - czemu nie pozwolić ludziom dalej tam parkować? Komu szkodziło? Znowu jakiś urzędnik musiał pokazać, że ma władzę i że to lud jest dla niego a nie odwrotnie? Że trawa jest ważniejsza od mieszkańca, który tu pracuje i płaci podatki? Co tu się do cholery wyrabia?!
- 197 32
-
2016-12-03 09:36
kasa Misiu, kasa
- 1 1
-
2016-12-02 17:18
Nie było parkingu
Tam przecież nie było parkingu - tam były samochody na trawniku. .
- 5 1
-
2016-12-02 07:39
po drugiej stronie ulicy jest wiecznie pusty parking piętrowy (6)
to nie jest tak że tam nie ma miejsca.
- 21 12
-
2016-12-02 14:00
Jangosa (2)
Od stycznia 220PLN, grudzień ostatnim miesiącem za 160PLN.
- 3 0
-
2016-12-02 15:35
Ciekawe który urzędas dostał prezent od zarządcy parkingu za powodzenie trawki
I to akurat teraz jak są takie bandyckie podwyżki- 4 0
-
2016-12-02 15:01
No to już przynajmniej wiesz, kto kazał obecny dziki parking zaorać ;)
- 4 0
-
2016-12-02 08:37
bardzo śmieszne, (2)
Ciekawe co byś powiedział/powiedziała jakby wasz urzędowy parking płatny zrobili? Dobre rady, żeby korzystać z płatnego parkingu skoro obok jest darmowy to sobie zachowaj dla siebie.
- 28 9
-
2016-12-02 09:08
Ale tam nie ma darmowego parkingu. I nigdy nie było w tym miejscu.
- 8 1
-
2016-12-02 08:46
Myślisz że każdy urzędnik ma darmowe miejsce na tym parkingu ?
Ma tylko ścisła góra , reszta by się tam zwyczajnie nie zmieściła.
- 9 6
-
2016-12-02 12:31
to nie parking
to było klepisko/błotnisko i syf, gdzie każdy wyrzuca śmieci i butelki jak leci
niech to miasto jakoś wygląda, a teren będzie zagospodarowany
nie ważne czy tam będzie parking ( płatny czy nie) trawnik lub skwer z fontanną, niech będzie czysto i schludnie
to centrum miasta, miejsce gdzie przyjeżdża dużo turystów i różnych gości, niech wygląda jak cywilizowane a nie jak Białoruś czy inny Bangladesz- 16 0
-
2016-12-03 07:48
Pies ogrodnika
Wygląda na to że redakcja "wymusiła" działania psa ogrodnika. Był plac była możliwośc postoju, no to ogrodzimy i bedzie plac bez możliwości postoju. Świnie!
- 0 1
-
2016-12-02 06:07
(13)
Przecież nikt o zdrowym rozumie nie przesiądzie się na komunikację miejską, która jest w takim stanie! Codzienne awarie, niejadące tabory, tłum niemiłych ludzi, kanarzy... Przecież kierowcy znajdą nowe "nielegalne" miejsce do parkowania...
- 243 51
-
2016-12-02 06:24
A kto ci każe jeździć komunikacją miejską? (3)
Jak masz zapłacić 500 za parkowanie i 1000 paliwo taniej wyjdzie zimą jeździć taxi, a latem rowerem.
- 29 6
-
2016-12-02 08:59
Racja (2)
Ja właśnie rozważam rezygnację z auta:
- mam już dziewczynę i nie chce mi się podrywać kolejnych (jak wiadomo kobieta na faceta bez auta nie poleci, dlatego każdy chłopak musi mieć auto)
- jeżdżę około 5 tys. kilometrów rocznie (bo jak już znajdę miejsce do parkowania to strach odjechać, żeby ktoś inny nie zajął)
- za samo OC mam 100 kursów uberem, jak policzysz wszystko to możesz 1,5 raza dziennie jechać z kierowcą przy tych samych kosztach
- jak trzeba będzie dalej jechać to się wynajmie auto a nawet przyczepkę :D
- jak ładna pogoda można rowerem albo z buta
- w drastycznych przypadkach można skorzystać z autobusu lub tramwaju- 15 4
-
2016-12-02 23:45
nieprawda - nie mam samochodu nie miałem i mieć nie zamierzam (1)
a żonę mam najpiękniejsza i najlepsza na świecie...
- 0 0
-
2016-12-03 07:09
To fakt jest najlepsza ..
- 0 0
-
2016-12-02 08:51
pozdrawiam autora tych slow z tramwaju :) (4)
Nie, nie jest tłoczno i nie śmierdzi :)
tak, stać mnie na auto, 3-letnia corolla - korzystam z niej 2 razy w tygodniu, do wyjazdów za miasto
tak, dojazd tramwajem trwa dłużej niż autem, ale z przystanku idę prosto do pracy a zmotoryzowani przez 20 minut szukają miejsca do zapaarkowania
Nie, nikomu nie narzucam mojego stylu życia. Każdy wybiera go według własnych potrzeb. I rozumu :)- 15 7
-
2016-12-02 09:44
(1)
Jakbym mial Corolle tez bym sie wstydzil nia jezdzic do miasta.
- 8 9
-
2016-12-02 11:46
Czego tu się wstydzić? Przecież Corolla nie jest aż tak luksusowym autem, żeby wstydzić się obnosić z bogactwem.
- 7 0
-
2016-12-02 09:00
(1)
to odwieź jeszcze przed pracą dzieci do przedszkola lub szkoły nie będzie już tak szybko i sprawnie...
- 10 4
-
2016-12-02 11:45
To w twojej dzielnicy nie ma szkoły? Musisz je wozić gdzieś?
- 10 5
-
2016-12-02 10:45
Kanarzy? Chciałbyś jeździć za darmo?
A może jeszcze miasto ma Ci dopłacać?
- 3 4
-
2016-12-02 10:28
tak, najgorsza rzecz to kanarzy
Przecież to skandal, żeby płacić za przejazd komunikacją miejską. Swoim paserati pojedziesz za darmo (a co, przyczepisz ukradzione tablice, zatankujesz i uciekniesz), a potem zaparkujesz gdzieś w krzakach, albo na cudzym podwórku. Tak trzymaj!
- 4 0
-
2016-12-02 06:09
no to jak znajdą to przyjedzie straż miejska i będzie zacierać rączki :D (1)
no to jak znajdą to przyjedzie straż miejska i będzie zacierać rączki :D
- 11 21
-
2016-12-02 07:04
nowa władza odrąbie rączki
- 12 7
-
2016-12-02 06:04
No i elegancko (52)
No i elegancko
- 152 109
-
2016-12-02 07:26
(14)
Wszystkie miejsca parkingowe w Gdańsku powinny być płatne. W systemie abonamentowym i godzinowym. Wysokość opłat, w zależności od rejonu powinna być elementem polityki Rady Miasta.
- 21 12
-
2016-12-02 12:00
(12)
Rozumiem, że z nieukrywaną rozkoszą w zębach zaniesiesz swojemu władcy miasta pieniążki za to, że postawisz sobie pod domem czy blokiem swój samochodzik? No, chyba że go nie masz bo cię nie stać-wtedy możesz sobie o strefach płatnego parkowania ćwierkać do woli.
- 6 9
-
2016-12-02 12:11
(11)
Parkuję na terenie SM na płatnym parkingu strzeżonym. Jak jadę z większymi pakunkami do Śródmieścia to parkuję na płatnych parkingach. 3 zł za godzinę to nie jest wygórowana kwota. Rzadko się zdarza, żebym swoich spraw nie załatwił w ciągu 2 godzin. Twoje uwagi o "zanoszeniu w zębach" oraz ćwierkaniu" są prostackie.
- 8 4
-
2016-12-02 12:39
(10)
No ok, a ile masz masz tych parkingów strzeżonych? Wystarczy dla wszystkich mieszkańców miasta? Czy jeśli nie będzie strzeżony to też chętnie za niego zapłacisz? Jak do tej pory płacisz za usługę parkingową, która polega na zapewnieniu miejsca parkingowego i chronieniu twojego dobytku. Zgoda argument o ćwierkaniu może i prostacki-sorry; co do zanoszenia w zębach to się nie zgodzę. A to dlatego, że ja parkuję na parkingu pod domem, niestrzeżonym i niepłatnym. Jeśli miasto miałoby mnie zmuszać do tego żebym za to płacił, to na bank z tego powodu nie byłbym szczęśliwy i nie płaciłbym z uśmiechem na ustach. Rozumiem, że Ty już tak?
- 4 4
-
2016-12-02 13:59
(9)
Jeżeli wszystkie miejsca parkingowe będą płatne to przy zakupie samochodu rozważę ten koszt. Po to wybrałem miasto jako miejsce do mieszkania i pracy abym nie musiał dojeżdżać po 60 km dziennie. Pomiędzy kwietniem i październikiem do pracy dojeżdżam rowerem pomimo, że przed firmą mam wykupione miejsce parkingowe. Płatność za parkingi na terenie SM lub Wspólnot Mieszkaniowych powinna wynikać z decyzji jej członków. Czy będą strzeżone czy nie, to nie ma nic do rzeczy. Właściciele parkingów powinni ze sobą konkurować. Chętnie parkuję na przykościelnym parkingu, ponieważ płacę tam za rzeczywisty czas. W parkometrach miejskich często wrzucam monety za jedną godzinę na zapas. Brakuje parkingów strzeżonych na rowery. Chętniej do Śródmieścia dojeżdżałbym rowerem gdybym mógł bezpiecznie zostawić go na jakiś czas.
- 4 4
-
2016-12-02 14:38
(3)
I jeszcze jedno-jeśli mowa o SM czy wspólnotach, to zgoda. Niech ustalają członkowie. Ale niech pieniądze zebrane za parkowanie na terenie SM/wspólnoty zasilają budżet SM/wspólnoty (jeśli dany teren do nich należy) a nie miasta. Bo póki co rozmawiamy o parkometrach miejskich.
- 2 0
-
2016-12-02 14:46
(2)
Wpływy z parkometrów miejskich powinny trafiać do kasy miejskiej czyli wspólnej wszystkich mieszkańców Gdańska.
- 0 1
-
2016-12-02 22:56
(1)
Jeszcze nie odpowiedziałeś na moje pytania
-co z SPP pod blokami i 'rotacją'?
-czy będziesz szczęśliwszy jeśli wszędzie będą parkometry i będziesz płacić za coś za co nigdy nie musiałeś w danym miejscu płacić? chodzi konkretnie o Ciebie, a nie powody, że 'będzie mniej rzęchów'- 2 0
-
2016-12-03 06:15
Strefy płatnego parkowania pod blokami muszą rozwiązać właściciele terenu. Jeżeli budynek jest komunalny to jest to sprawa Miasta. Jeżeli SM to tejże spółdzielni. To samo dotyczy terenów prywatnych. Ktoś kto kupuje samochód musi albo zapłacić miesięczny abonament albo wybrać parkowanie godzinowe. Oczywiście, że nie jestem masochistą, który jest szczęśliwy, że musi wydawać pieniądze. Jednak mojego zdziwienia nie budzi fakt, że muszę za pewne dobra płacić. Przestrzeń miejska jest przestrzenią wspólną. Jak wpisałem gdzieś wyżej, sklepikarz nie jest szczęśliwy, że musi płacić podatek za teren który zajmuje jego sklep ale nikt nie uważa to za szczególnie niesprawiedliwe.
- 0 0
-
2016-12-02 14:30
(4)
No i o to właśnie chodzi. PRZY ZAKUPIE SAMOCHODU, takie aspekty można rozważać. Sam gdzieś niżej w komentarzach napisałeś, że zmiana podejścia ludzi nie zmieni się w ciągu kliku lat, raczej kilkudziesięciu. W momencie jeśli już masz samochód i do tej pory nie płaciłeś za postój (mówię tylko i wyłącznie o miejscach pod domami/blokami, nie mówię o centrum) i doszłoby do tego, że musisz płacić to nic innego jak wyciąganie łapy po Twoją kasę przez miasto, w formie dodatkowego podatku.
Jak pisałem wyżej - ja parkuję pod domem na parkingu niestrzeżonym i zawsze muszę szukać miejsca żeby stanąć. Jeśli za dokładnie takie samo szukanie i kręcenie się po osiedlu i parkowanie które dotąd było bezpłatne miałbym płacić, nie byłbym szczęśliwy i podejrzewam, że 99% społeczeństwa również. Jakie w tej sytuacji byłoby uzasadnienie zrobienia SPP, jeśli pojazd stoi pod Twoim oknem a Ty właśnie wróciłeś z pracy do domu na wieczór, żeby wsiąść do auta dopiero rano?
Gdzie w tym przypadku ta mityczna "rotacja samochodów" o której tak chętnie się mówi przy stawianiu nowych SPP?
Co w tym przypadku zmieni SPP? Ludzie jak mieli samochody tak będą je mieli dalej. Po prostu miasto wyciągnie praktycznie bez wysiłku, całkiem sporą, dodatkową kasę za nic.
Czy popierasz również tak samo absurdalne wprowadzanie podatków od balkonów znajdujących się nad pasem drogowym (Szczecinek)?- 2 3
-
2016-12-02 14:44
(2)
Uważam, że w Gdańsku jest zdecydowanie za dużo samochodów. Szczególnie takich za kilka kilkaset złotych lub tych do 3 tysięcy złotych. Najczęściej z wyciekami oleju i innych płynów. Jeżeli ich właściciele do kosztów paliwa będą musieli doliczyć koszty abonamentu parkingowego w miejscu zamieszkania i pracy oraz kosztów parkowania poza tym obszarem to stwierdzą że mamy bardzo tanią komunikację miejską i najtaniej będzie zezłomować te rzęchy, które w żadnym zachodnioeuropejskim mieście nie przeszłyby badań technicznych.
- 3 3
-
2016-12-02 22:43
(1)
Tylko widzisz-co ma cena auta do jego sprawności technicznej? Ja mam takiego 'rzęcha' - samochód 20 letni na dojazdy do pracy i jakoś przeglądy przechodzi bez problemu a dałem za niego 4tyś. Samochód już dawno nie jest dobrem luksusowym. Podajesz przykład zachodu-spójrz jakimi tam starymi furami jeżdżą. Np Niemcy już dawno pojęli, że na dojazdy nie jest im potrzebna super fura żeby się pokazać sąsiadom i trzymana na parkingu strzeżonym. Kolejna sprawa-w poprzednim poście pisałeś, że po to wybrałeś miasto, żeby mieć bliżej do pracy. Wnioskując z kontekstu i nawiązując do głównego tematu - stref, też bierzesz pod uwagę, że życie w mieście to pewne kompromisy. A teraz przeszkadza Ci natłok samochodów w tymże mieście i chcesz wprowadzać wszędzie płatny postój żeby było ich mniej. To jak to jest? Akceptujesz tylko kompromisy które Tobie pasują? Weźmy przykład Berlina i tamtejszych opłat za parkowanie- od 1 do 4euro/h w zależności od sektora miasta. A poza płatnymi strefami są miejsca (nawet w centrum w SPP na mniej zatłoczonych ulicach) gdzie możesz zaparkować za darmo! Do tego ile zarabia Niemiec a ile przeciętny Polak? Chcesz żeby ludzie się przesiedli do kom.miejskiej. Fajnie. Tylko, że to nie jest alternatywa. Ja codziennie dojeżdżam do pracy 20km w 1stronę (za lotnisko). Samochodem jadę max pół godziny, komunikacją półtorej. Wybacz ale nie przesiądę się na komunikację tym bardziej, że nie mogę sobie pozwolić na spóźnienia. Do tego nasza komunikacja nie jest tania w porównaniu do jakości którą sobą reprezentuje.
- 2 2
-
2016-12-03 06:00
Masz rację. Prostego związku nie ma, ale logika podpowiada, że za niezliczone ilości plam po płynach samochodowych na naszych chodnikach i ulicach odpowiedzialne są raczej stare niż nowe samochody. W Berlinie na 1000 mieszkańców przypada około 350 samochodów. W Gdańsku około 550. Nie oczekuję, że wszyscy z dnia na dzień przesiądą się z samochodu do komunikacji miejskiej. Sam korzystam z samochodu ale również innych środków. Ponieważ nie liczę na samoświadomość mieszkańców miast w ograniczaniu się dla dobra pozostałych mieszkańców, pozostają środki administracyjne. Płatne miejsca postojowe uzależnione od strefy miejskiej są jednym z prostszych i sprawiedliwych rozwiązań. Przecież płacimy za zajęcie przestrzeni miejskiej tak jak sklepikarz płaci za teren na którym stoi jego sklep. Sądzę, że też jesteś zainteresowany aby nasze miasto było bardziej czyste i przyjazne mieszkańcom. Nie sądzę, aby różniły nas poglądy, których nie bylibyśmy w stanie rozwiązać. Jeszcze jedna sprawa. Wysokość zarobków nie ma nic do rzeczy. Jeszcze długo będziemy mniej zamożni od mieszkańców zachodniej Europy. Właśnie dlatego powinniśmy nadrabiać innymi sposobami aby poprawiać sobie komfort życia.
- 0 0
-
2016-12-02 14:50
Ręczę Ci, że jeżeli jako członkowie SM wprowadzicie opłaty miesięczne w wysokości 100 zł to szybko ubędzie części samochodów. Jeżeli nie to wkrótce będzie Was stać na kupno terenu na parking.
- 1 1
-
2016-12-02 10:02
Dokładnie tak, tylko wszystko powinno być zrobione z głową...
- 1 0
-
2016-12-02 08:11
Ignoranci (2)
Tak elegancko, że teraz auta przeniosły się na sąsiednie ulice poza strefą płatnego parkowania. durne urzedasy nie maja pojęcia co robią i zawsze kosztem mieszkańców.
- 10 10
-
2016-12-02 08:30
Mieszkańcy (1)
poproszą o parkometry i rozszerzenie strefy i po temacie. Tak było na Aniołkach przy Akademii gdzie biedni lekarze i studenci zablokowali miejsca dla mieszkańców. Rada dzielnicy zgłosiła się o parkometry i je postawili. Będziesz parkować pod kanałem stoczni.
- 11 4
-
2016-12-02 15:08
Mieszkańcy w Oliwie już żałują że prosili.
Zwłaszcza ci, co mają tam mieszkania na wynajem.
- 1 2
-
2016-12-02 06:45
Podoba mi się to! (26)
Bardzo dobrze! Czas przesiąść się z samochodów na auta. U nas w kraju każdy Janusz i Teresa muszą do pracy dojeżdzać samochodem, bo jak to inaczej. Chcesz to ok, ale zapłać za parkowanie. Po drugiej stronie ulicy stoi piętrowy parking. Zapraszamy.
- 38 29
-
2016-12-02 07:16
Napisał właściciel parkingu. (11)
- 23 26
-
2016-12-02 07:18
W zupełności cię rozumiem. (2)
Dzień parkowania to dwa kilo cebuli.
- 28 7
-
2016-12-02 12:37
(1)
A po ile jest cebula
- 0 0
-
2016-12-02 14:27
cebula jest w cenie kursu sprawiedliwego
ustalonego na nowogrodzkiej przez naczelnika państwa
- 3 1
-
2016-12-02 08:24
albo spasiony naszymi podatkami urzedas (7)
- 10 11
-
2016-12-02 08:34
(6)
"Spasiony urzędas", "burżuj", "kułak", "zapluty karzeł reakcji" to znane i powszechnie używane przez bolszewików określenia. Witajcie Towarzyszu. Cieszę się, że wróciliście po latach i zaprowadzicie wreszcie porządek.
- 19 5
-
2016-12-02 08:58
Czlowieku przejrzyj na oczy zobacz czym jezdza urzedasy na etacie . (3)
Gdyby ich bogactwo bylo zbudowane uczciwie ale grube ryby z Marszalkowskiego i Miejskiego maja chaty za miastem(wiec strefy parkingowe ich nie dotycza gdy maja przed praca bezplatny parking a na nich fury z a 70tys i wiecej .Najlatwiej kogos wyzwac od bolszewikow .I co na kredyt to maja czy morze na przestrzeni lat wiedzieli jak ustawic siebie i swoje rodziny i znajomych?
- 8 6
-
2016-12-02 09:36
(1)
Ten darmowy parking zamknięty to jest tylko dla śmietany - reszta szeregowych jedzie miejską albo szuka miejsca do zaparkowania jak pozostali ludzie... Siejecie nienawiść wśród ludzi zuepłnie niepotrzebnie - bo w dziesiejszych czasach potrzeba zjednoczenia żeby wywalić kumpli z PO&PIS na zbity pysk i rozliczyć publicznie!
- 1 6
-
2016-12-02 10:15
ale takie jest życie, każdy jest inny i ma inne możliwości
a prawo jest nie po to, żeby zabierać bogatym i rozdawać biednym
ale po to, żeby wszytsko odbyło się uczciwie (w miarę)- 3 0
-
2016-12-02 09:04
Typowo bolszewickie argumenty. Wszyscy mamy równe żołądki. Niech będzie biednie ale po równo. Szczucie na zamożniejszych, na tych którym się lepiej powodzi. Towarzyszu, nic się nie zmieniliście.
- 9 5
-
2016-12-02 08:50
(1)
Prywaciarz, kapitalista, wykształciuch, cwaniak
- 10 0
-
2016-12-02 08:55
Korposzczur
- 4 1
-
2016-12-02 08:32
(11)
gdybym ja chciala do mojego miejsca pracy dojechac komunikacja miejsca zajeloby mi to 1,5h. autem 30min.... malo tego mam auto w gazie i podroz nim wychodzi mi duzo taniej jak skmki/ autobusy/tramwaje. sorry ale to sie nie oplaca.
- 23 13
-
2016-12-02 08:59
(3)
To skoro wychodzi dużo taniej to znajdziesz pieniądze na płatne parkowanie.
- 14 8
-
2016-12-02 10:01
W sumie... (2)
To postawienie jednośladu w strefie płatnego parkowania też powinno być płatne tyle samo co autem.
A tak prawdę mówiąc to, żal Ci d..ę ściska, kup auto i też dojeżdżaj, nie broń tego komuś. Zgadzam się z jednym parkowanie powinno być płatne, ale obecne ceny są chore... Nikt nie ma pomysłu jak sobie z problemem poradzić, zatem stosują półśrodki... Miasto powinno być lepiej skomunikowane, dotyczy to również częstotliwości, pojazdy komunikacji miejskiej powinny być zadbane i czyste. Chodniki powinny być czyste i równe, bo czasem można sobie nogi powykręcać. ALe jak zwykle urzędnik woli zacząć od d..y strony, bo to akurat wysiłku i myślenia nie wymaga. Uwierz mi jak mam obecnie korzystać z komunikacji miejskiej (dojście, przejazd, czas oczekiwania na przystanku) to zdecydowanie wolę pojechać samochodem, od punktu A do punktu B, nie muszę czuć smrodu niedomytego współpasażera, liczyć na to że towarzystwo stojące w drzwiach się rozstąpi, a biorą pod uwagę koszt dojazdu komunikacją rodziny i koszt auta wraz z parkowaniem to nie czuję specjalnej różnicy. Cieszę się ze stref płatnego parkowania gdyż zrobiło się nieco luźniej :) A co do cen to miasto będzie wolało podnieść ceny za parkowanie niż obniżyć ceny za przejazd, które i tak za jakiś czas wzrosną...- 3 4
-
2016-12-02 12:54
tak, sa smiesznie niskie
i do tego maksymalnei ustalone, wiec na pewno nie oplaca sie stawiac pietrowych prywatnych parkingow. Powinno sie po prostu zwiekszyc znaczaco kary za nielegalne parkowanie i dazyc do zakazu parkowania na chodnikach
- 3 2
-
2016-12-02 11:10
Masz rację, że ceny za parkowanie w Śródmieściu są chore. Zdecydowanie za niskie.
- 4 4
-
2016-12-02 08:37
(6)
Z tego wniosek, że jak zakorkujemy miasto do tego stopnia, ze samochodem będziesz jechać 4 godziny to zacznie się opłacać
- 18 11
-
2016-12-02 08:38
(5)
a od czego jest obwodnica? sam sie bujaj komunikacja miejska z moreny na chylonie.
- 9 9
-
2016-12-02 08:49
(4)
Naprawdę jesteś tak naiwna, sądząc, że obwodnicy nie da się zakorkować ?
- 11 5
-
2016-12-02 08:52
(3)
czy ty w ogole masz samochod? bo odnosze wrazenie ze nie. ja pokonuje obwodnice codziennie. sprawdz sobie polaczenie morena gdansk chylonia gdynia i sprobuj dojedzac i wracac codziennie komunikacja miejska. powodzenia.
- 13 4
-
2016-12-02 12:17
autem: 27min / komunikacją 1:17, przed chwilą sprawdzałem. Auto wygrywa.
- 4 3
-
2016-12-02 10:16
to samo Witomino-Karwiny, tylko autem
- 0 2
-
2016-12-02 09:43
Przestańcie myśleć o sobie tylko o mieście jako jedna tkanka - te wszystkie drogi są jak układ krwionośny dla miasta - a już teraz mamy solidne problemy z krążeniem...
Gdyby tylko ludzie myśleli i przewidywali dalej niż czubek własnego nosa i mieli trochę honoru to świat stałby się znacznie lepszy - wystarczy zacząć od nie zostawiania wózka z sklepie na środku przejścia i samochodu na środku przejazdu - bo ja tylko z dzieckiem na chwilę.... Bo za chwilę przyjedzie dostawczak albo Tir do biedronki i nie ma jak wykręcić bo na zakazie stoją dziady i myślą tylko o sobie - a w sklepie nie ma jak przejść bo wózek ktoś zostawił na samym środku - przeraża mnie ta krótkowzroczność.
Oczywiście władze miasta nie są bez winy - bo parkingi kubatoruowe powinny być w każdej większej pracowniczej dzielnicy oczywiście z opłatą ale powinny być. Ale najpierw warto spojrzeć na siebie i zacząć się wstydzić za swoje egoistyczne podejście. Bo jadąc autem jedna osoba jedzie komfortowo i wygodnie dodając swoje 3m do korka - a ludzie którzy jada komunikacją miejską z tych egoistycznych pobudek muszą stać w tym korku razem z Tobą i Tobie podobnymi.- 7 3
-
2016-12-02 09:07
Antyszczur (1)
Złodziejstwo gdańskiej władzy czasem przerasta nawet złodziejstwo szczurze. Płatnym klakierom, którzy tu się podniecają, radzę zacząć leczyć się na nogi.
- 5 9
-
2016-12-02 10:20
powiedział płatny klakier tarzając się w rublach i dopijając drugą flaszkę wódki
podniecony tym, że znów uciekł pielęgniarzom
próbującym leczyć go choćby na nogi
jako próba ostatniej szansy- 3 3
-
2016-12-02 07:52
Kasa musi się zgadzać!!! (3)
- 4 13
-
2016-12-02 08:03
(2)
To głównie sprawa uporządkowania przestrzeni. Prywatne parkingi powinny konkurować z miejskimi. Znajdą się inwestorzy do budowy parkingów podziemnych. Komunikacja miejska stanie się relatywnie tańsza od samochodowej. Jeżeli więcej ludzi będzie poruszać się komunikacją miejską to częściowo zlikwidujemy korki. Jeżeli wzrośnie ilość pasażerów komunikacji miejskiej to będziemy w mniejszym stopniu ją dotować. Nigdy nie stanie się rentowna, ale korzyści będzie dużo. Czasami trzeba zrezygnować z odrobiny komfortu dojazdu własnym samochodem na rzecz ogółu mieszkańców. To jest tak zwana postawa obywatelska. To jest taki mało efektowny patriotyzm.
- 20 5
-
2016-12-02 10:10
Wydaje mi się, że nieco się mylisz (1)
Będzie musiała wzrosnąć ilość środków komunikacji miejskiej, która już teraz nie jest wystarczająca, a to oznacza, że zatłoczenie w centrum może i zmaleje ale nie wydaje mi się, że będzie to spadek drastyczny, dotacje będzie musiała pozostać na podobnym poziomie lub być wyższa. Chyba, że chcesz aby komunikacja była na obecnym poziomie (który zresztą jest żenujący), a pasażerowie będą ściśnięci jak sardynki w puszce, można również zastosować model z Indii i jeździć na zderzakach i na dachu... Ale może tylko mi się tak wydaje. Jednak gdyby nagle wszyscy wsiedli do komunikacji miejskiej, zostawili auta w domu - cóż komunikację miejską czekałby paraliż, a ludzie psioczyliby na przystankach....
- 0 0
-
2016-12-02 11:16
Sądzisz, że przestawienie się na komunikację miejską nastąpi z dnia na dzień ? Ten proces zmiany ludzkich nawyków będzie trwał latami. Należy jednak rozpocząć go dzisiaj aby zauważalne zmiany nastąpiły za 10, 20 lat. Jeszcze jedna uwaga. Pamiętam komunikację miejską od lat sześćdziesiątych. Nie uważam, że jej obecny poziom jest żenujący.
- 0 0
-
2016-12-02 11:05
To wszystko dla Was drodzy Gdańszczanie,
żeby żyło wam się lepiej. To dla waszego dobra.
- 4 1
-
2016-12-02 07:11
lepiej zaorajcie (1)
te budynki obok bo tam straszna patologia mieszka
- 5 19
-
2016-12-02 10:20
patologia jest niezbędna do życia czarnej stonki
kto inny żywi się zgniłymi mózgami?
- 2 1
-
2016-12-02 13:54
wspaniale (1)
może część nauczy się zostawiać auta na park and ride, albo najlepiej pod domem. centrum miasta to nie parking. a na pewno nie za darmo. obok jest parking piętrowy, zapraszamy! prawie pusty.
- 3 7
-
2016-12-03 00:43
A gdzie jest w Gd park and ride? Chętnie skorzystam
- 0 0
-
2016-12-02 13:30
Miasto powinno ułatwiać ludziom życie, a nie je utrudniać (3)
Utrudnianie kierowcom życia jest żałosne, bo to miasto jest dla ludzi, a nie ludzie dla miasta. Nie każdy może dojechać rowerem czy komunikacją, a zabieranie możliwości dojazdu samochodem to zabieranie możliwości pracy i normalnego funkcjonowania.
- 9 7
-
2016-12-02 13:40
ale mozesz, tylko zaplac (1)
bo pieszy ani rower nie zuzywa tak infrastruktury jak samochod. Czy serio az tak ciezko to pojac? metr chodnika kosztuje ponad kilkanascie tysiecy, niszczone sa przez samochody nie pieszych
- 3 2
-
2016-12-03 00:42
To niech miasto zrobi bezpłatne parkingi na granicy strefy i będzie cacy! Ale po co mieszkańcom robić darmowe park and ride jak lepiej dowalić kolejny podatek!
- 0 0
-
2016-12-02 13:43
Nikt Ci nie zabiera możliwości dojazdu samochodem.
Po prostu płać za zajmowanie przestrzeni parkingowej.
- 5 2
-
2016-12-02 12:25
oczywiscie jak zwykle: dajcie za darmo parking, eh polaki cebulaczki (3)
nie wiedzieliscie, ze kupujac samochod bedziecie musieli placic za takie rzeczy, jak paliwo, ubezpieczenie czy parking w miescie?
Mam rozwiazanie, jak to dla was takie koszty, to sprzedajcie i kupcie sobie miesieczny. Biedaki zarabiajace te 3 tysiace nie powinny nmiec samochodu, jestescie z abiedni na utryzmanie go!- 5 9
-
2016-12-03 00:36
Powtarzasz się dziecko
- 0 2
-
2016-12-02 19:02
(1)
Posiadanie samochodu nie jest niczym ekskluzywnym. PRL sie skończył, choc sadzac po niektórych decyzjach władzy ciezko w to uwierzyć i pewnie dlatego wydaje sie niektórym ze samochod to luksus. Samochod jest tańszy niz komunikacja miejska.
- 3 1
-
2016-12-02 23:05
Posiadanie samochodu jest normalne
Ale jak widać płacenie za miejsce parkingowe już nie. A to że rozjeżdżą trawniki i później brudząc drogi to już przecież nikomu nie szkodzi. Grunt, że zaoszczędził 2zł.
- 2 0
-
2016-12-02 07:31
Utwardzić dzikie parkingi, (6)
Dlaczego robi się na złość kierowcom. Prawie w każdej rodzinie jest samochód.
Jeśli władze miasta nie będą prowadziły polityki pro parkingowej to nie mają co liczyć na głosy kierowców. Czy głosy rowerzystów wystarczą do wygrania wyborów?- 27 13
-
2016-12-02 07:37
Ale przecież ty to głosujesz tylko na swojego sołtysa w Baninie. (2)
Coś się ci pomerdało bo władzy w Gdańsku nie wybierasz, a każda likwidacja bezpłatnego parkowania w Gdańsku to głosy poparcia mieszkańców którzy mają już dosyć syfu jaki robią przyjezdni.
- 10 3
-
2016-12-02 09:35
dobrze mówisz (1)
Oni myślą, że są u siebie ale za rok się skończy jak strefa będzie już nawet na obrzeżach to w końcu będzie można swobodnie się poruszać
- 1 0
-
2016-12-03 00:08
Spokojnie. Zaraz wprowadzą myto dla samochodów na poruszanie się po mieście. Kto wie, może nawet viatoll-a do tego podciągną
- 0 0
-
2016-12-02 14:52
Nie narzekaj. Parkuj w korkach.
- 0 0
-
2016-12-02 08:08
Ich nie wybieraja w wyborach .Decydenci od lat tam pracuja na cieplych posadkach.
Sa tam do emerytury i nic ich nie ruszy.
- 2 0
-
2016-12-02 07:33
Bo tam jest trawnik i strefa zieleni a nie miejsce na beton.
Parking masz kawałek dalej i doi tego piętrowy.
Jak cię nie stać to poginaj z kapcia.- 8 9
-
2016-12-02 07:28
Bezpłatny parking. (8)
Ten parking najbardziej przeszkadza właścicielowi piętrowego parkingu naprzeciwko który powiązany personalnie jest z urzędasami z tąd ta decyzja.
- 58 14
-
2016-12-02 08:15
"z tąd"? (4)
Taki mądry, a pisać nie potrafi.
- 9 6
-
2016-12-02 12:28
(3)
No tak... najlepiej skrytykować formę wypowiedzi jak nie potrafi się odnieść do meritum.
- 6 1
-
2016-12-02 14:26
(2)
A gdzie tu jest meritum? Może jakieś konkretne fakty, a nie rzucasz tekstami bez pokrycia
- 0 0
-
2016-12-03 00:05
Meritum tej wypowiedzi jest tu: "parking najbardziej przeszkadza właścicielowi piętrowego parkingu naprzeciwko" i jak go nie widzisz to chyba nietrzeźwy jesteś. I nie ja pisałem pierwszą oryginalną wypowiedź. Jedynie oceniłem poziom 'kontrargumentów'
- 0 0
-
2016-12-02 14:31
Konkretny fakt jest taki, że miasto np. ostrzygło mieszkańców sporej części Oliwy, Przymorza i Wrzeszcza na 120 zł rocznie, a oni jeszcze się z tego cieszą. :D
- 5 1
-
2016-12-02 19:08
Przepraszam
Przepraszam za to z tąd muj błont.
- 0 0
-
2016-12-02 10:12
Z tąt
- 1 0
-
2016-12-02 08:55
"z tąd" powiadasz....
No, jeśli znasz tak dobrze gdańskie układy, jak ortografię, to zrobisz karierę w TVP :)
- 4 1
-
2016-12-02 07:00
To może by ktoś też zlikwidował (3)
dziki parking na Al. Jana Pawła II tuż za KFC?
Ludzie brną w błocie po chodniku a samochody rozjeżdżają trawnik.- 28 3
-
2016-12-02 12:23
(2)
Chyba się nie głosowało w budżecie obywatelskim co? Przecież tam już jest postanowione że będzie skwerek i ten plac zniknie.
Swoją drogą to ciekawe gdzie mają postawić swoje samochody mieszkańcy okolicznych bloków jak już nawet koło biedronki jest zawsze pełno...- 1 2
-
2016-12-02 13:16
odpwoiedz jest: nikogo to nie obchodzi (1)
nikt nie daje ci gwarancji darmowego miejsca parkingowego, cebulaki przestancie o to kwilic . Trzeba wam zaczac walic prawdziwe kary, zebyscie sie nauczyli
Nie stac cie na garaz w miescie, to nie stac cie na samochod. Jezdzij autobusem- 4 1
-
2016-12-02 23:59
Ladnie ci sie przegrzalo pod kopula :) ilu ludzi ma w miescie garaz cebulaku?! Sam nie kwil i grzecznie wsiadaj w spozniony autobus bo szef cie wyrzuci jak sie znowu spoznisz na szychte do stoczni
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.