Manifestacja przeciwko ustawie o pedofilii
1825 wyświetleń 17 października 2019 (911 opinii)Kilkaset osób zebrało się na Długim Targu w Gdańsku 17.10.2019. Uczestnicy protestu "Stop pedofilii" sprzeciwiają się proponowanym zmianom w prawie, dotyczącym edukacji seksualnej. Zobacz też video Studentka przemawia podczas protestu.
Więcej na ten temat
Opinie (911) ponad 200 zablokowanych
-
2019-10-18 22:16
Kto mi zgwarantuje, że facet "edukujący" dzieci nie będzie się podniecał? (2)
Nikt, kto ma choć odrobinę rozumu. Ta dziedzina powinna pozostać w gestii rodziców i ich powinno się edukować, nie dzieci.
- 6 4
-
2019-10-19 09:42
dlatego nie posyłaj dzieci na religię ani do kościoła.
- 3 0
-
2019-10-18 22:34
Widać że nie miałeś/miałaś edukacji seksualnej!
- 3 2
-
2019-10-18 19:56
UWAGA - wysokie natężenie pisowskich i klerykalnych trolli (3)
Strasznie dużo ich tu dzisiaj, ale większość na tyle leniwa, że plusują i minusują tylko główne posty, nie zagłębiając się w wątki. Nie czarujmy się - celem tego wszystkiego jest Odwrócenie Uwagi Od Pedofilii Księży i innych nadużyć kleru oraz tego, że PiS ma poważne kłopoty (być może się rozpadnie, są to wieści z samego PiSu)
- 5 7
-
2019-10-18 21:54
nazywasz kazdego kto mysli inaczej niz ty trollem pis. swietnie wlasnie potwierdziles ze jestes faszystą (1)
- 1 4
-
2019-10-19 09:30
o proszę, uderz w stół...
- 3 1
-
2019-10-18 20:39
tak masz rację
- 2 1
-
2019-10-19 00:40
heh (2)
Świetnie, wyedukujmy dzieci z pomocą nieznanych osób i jesteśmy wolni od odpowiedzialności... Co za prymitywne podejście.
- 6 5
-
2019-10-19 09:16
Codziennie nasze dzieci edukują nieznane osoby...
nauczyciele! Którzy znają się lepiej od nas na dziedzinie, której nauczają... matematyce, historii, muzyce... Co za prymitywny z nas, że ufamy tym "obcym" ludziom, którzy zadejmują z nas odpowiedzialność!
- 6 2
-
2019-10-19 09:05
marksistowskie
- 1 4
-
2019-10-19 07:46
Jaro już zrobi z wami porządek!
- 2 4
-
2019-10-18 18:22
Czy ktoś jeszcze myśli samodzielnie w tym mieście? (7)
Bezpieczeństwo dzieci jest taką wartością, że w ogóle nie powinno być dyskusji na taki temat. Nawoływanie i promowanie każdego przestępstwa powinno być zabronione. Amok polityczny przeszkadza gdańszczanom w ocenie tematu. Jak zwykle.
- 8 6
-
2019-10-18 19:34
(5)
Bezpieczeństwo dzieci idzie w parze z normalną edukacją seksualną. Stop pedofilom, także tym w sutannach.
- 3 2
-
2019-10-19 00:39
heh
Świetnie, wyedukujmy dzieci z pomocą nieznanych osób i jesteśmy wolni od odpowiedzialności.
- 0 2
-
2019-10-18 21:56
Nie znam człowieka, któremu z czystym sumieniem powierzyłbym wychowanie seksualne mojego dziecka
- 0 0
-
2019-10-18 20:30
oni mącą bo robią wszystko co kler każe (2)
- 3 2
-
2019-10-18 20:42
(1)
dokładnie tak. Kler i PiS to jedna banda.
- 1 2
-
2019-10-18 21:52
gadasz sam ze soba? :P
- 0 4
-
2019-10-18 20:47
Ale, że jak?
zgodnie z prawem uprawianie seksu od 15 r.ż. nie jest przestępstwem i jest w pełni legalne (wiek zgody). Jakim cudem można trafić za kratki za propagowanie i promowanie rzeczy całkowicie legalnej? Ktoś? Coś?
- 2 1
-
2019-10-18 10:17
(2)
ależ tego lewactwa jest w Polsce
- 15 5
-
2019-10-19 00:26
będzie więcej, przyzwyczajaj się. kończy się tyrania kleru i prawaków
- 2 0
-
2019-10-18 10:24
Głównie w sieci.
- 2 2
-
2019-10-18 16:58
Polska wolna od oszolomow i wykolejencow !!! (2)
- 6 3
-
2019-10-19 00:25
masz rację, Jedraszewski won. to zly człowiek pełen nienawiści
- 4 0
-
2019-10-18 20:28
stop pedofilii księży!!!
- 2 1
-
2019-10-17 18:23
(71)
W KK seks z osobą poniżej 15rż jest karalny. To sytuacja prawna znana wszystkim od lat.
Co zatem nowego wnosi ustawa, która implikuje karalność osób popierających czy propagujacych czyny karalne?- 244 83
-
2019-10-17 18:27
mylisz wiele pojęć i spraw, w kk karalny jest akt seksualny, czynność seksualna (22)
a edukacja seksualna nie prowadzi do czynności seksualnych, ty ucząc się w szkole (zakładam, że kiedyś ci sie chciało bardziej myśleć niż obecnie) matematyki też nie zostałeś ani naukowcem, ani chocby nauczycielem matematyki
- 37 28
-
2019-10-17 18:31
(14)
A gdzie w tym projekcie jest słowo o zakazie edukacji?
- 47 22
-
2019-10-17 18:40
(4)
A jak przeprowadzisz lekcję o antykoncepcji nie narażając się na propagowanie?
- 26 33
-
2019-10-17 22:01
Tak samo jak nauczyciel historii (3)
Który prowadzi lekcje o dokonaniach Hitlera czy Stalina i nie naraża się na zarzut propagowania totalitaryzmów
- 48 5
-
2019-10-18 11:13
(1)
bardzo łatwo lekcję o antykoncepcji można uznać za jej promowanie - zależy od chęci oceniającego... argument nietrafiony
- 6 3
-
2019-10-19 00:24
A gdzie w tym projekcie jest słowo antykoncepcja?
- 0 0
-
2019-10-18 00:46
Szach i mat :)
- 18 2
-
2019-10-17 18:42
Paragraf 4 (8)
- 9 6
-
2019-10-17 19:31
Bredzicie hipolicie. (7)
Par. 4 nie piętnuje edukacji seksualnej, lecz propagowanie zachowań seksualnych wśród małoletnich przez dorosłych. Nie rozumiesz różnicy sformułowań prawnych, to po co zabierasz głos w dyskusji?
- 24 14
-
2019-10-17 19:40
(6)
Czyli jak tłumaczysz 15-17 latkom jak się mogą zabezpieczać, to nie propagujesz zachowań seksualnych?? Czyli w jakim celu byłoby to szkolenie?
- 19 15
-
2019-10-17 20:08
(5)
Seks z osobą 15+ jest już prawnie dopuszczalny. I to jest jedyna słabość tej ustawy, bo powinna jasno wskazywać, że dotyczy ona dzieci poniżej 15rż. Wówczas twoje zastrzeżenia nie miałyby racji bytu. Pojęcie "małoletni" jest w naszym prawie niestety dosyć rozmyte.
- 9 2
-
2019-10-17 20:26
(4)
Pojęcie małoletniego nie jest rozmyte. Oznacza to co oznacza, osoby do 18 r.ż.
- 16 3
-
2019-10-18 01:50
Osoby do 18 roku życia (1)
To nie małoletni, a nieletni.
Osoby małoletnie to osoby do 15 roku życia.
Jak ciężko jest myśleć w świecie głupoty.- 10 5
-
2019-10-18 09:52
Wprowadzasz w błąd. Nieletni to osoba, która w chwili popełnienia czynu zabronionego nie ukończyła lat 17
Więc w zasadzie ktoś, kto nie popełnił czynu zabronionego w ogóle nie jest nieletnim niezależnie od wieku.
- 1 1
-
2019-10-17 21:05
(1)
Art 200 KK dotyczy małoletnich poniżej 15rż. Podejrzewam, że dlatego projekt ustawy zaniedbał ramy wiekowe w swojej propozycji. Jak piszę powyżej, jest to słabość tego projektu, bo choć jako całość uważam go za zmianę uzasadniona i słuszną, to zastosowanie go wobec młodzieży 15-18 jest już oczywiście bzdurą, bo dla tego przedziału wiekowego pojęcie pedofilii nie ma zastosowania.
- 13 0
-
2019-10-17 21:29
Przed chwilą poseł Lisicki z PiS w programie na żywo wRealu24 stwierdził dokładnie to samo, tzn, że projekt wymaga dopracowania m.in. właśnie ze względu na niescisłość 15-18.
- 15 0
-
2019-10-17 23:09
(3)
Wlasnie.Ten chory pis i zboczemcy koscieni i np.gnoj Chorala z pisu zrobi wszystko tal jak zrobil ze w spisie pedofili utajnili wszystkich ksiezy.I co na to powiecie gnoje z PiSu????Tysisce ksiezy zboczencow i to z wyrokami a wiecie ilu z nich jest w tym ogolnodostepnym spisie pedofilow???Ani jednego..
- 6 14
-
2019-10-17 23:59
Hmm (2)
O, wyznawca mowy miłości i hasła "zgoda buduje". Przeczytaj swój własny komentarz, a potem sprawdź definicję słowa hipokryzja.
- 14 0
-
2019-10-18 09:51
(1)
nie popieraj pedofilii bo to zlo, nawet jak ksiadz w oparach kadzidla uprawia ten proceder
- 0 3
-
2019-10-18 10:17
Myślisz, czy to tylko plotka?
bobasku
- 0 1
-
2019-10-17 18:56
jak to edukacja bez praktyki? (2)
chyba zadnej szkoly nie skonczyles.
- 7 7
-
2019-10-17 19:16
(1)
Zasadniczo edukacja w szkole jest bez praktyki i nic nie daje, tak samo będzie z tym.
Poza tym czy nauczanie w akademiach prawa o morderstwach ma być karane jak morderstwo?- 6 9
-
2019-10-17 19:45
Dobre porownanie
Kto się seksi to jakby umierał
- 4 5
-
2019-10-18 13:35
Proponowana nowelizacja nie odnosi się do małoletniego poniżej 15 roku życia, a do małoletniego w ogóle, więc - z definicji ustawowej - osoby, która nie ukończyła 18. roku życia.
Nie jest to więc proste karanie osób propagujących lub pochwalających czyny karalne, a coś duże szerszego.
A komentarz zdaje się całkowicie abstrahować od istoty sprawy, jaką jest - potencjalna, ale jednak - możliwość karania osoby prowadzącej działalność edukacyjną w temacie współżycia na rzecz małoletnich, często (a może w szczególności!) poniżej 15 roku życia.- 1 0
-
2019-10-18 11:49
"Kto publicznie propaguje lub pochwala zachowania o charakterze pedofilskim, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
Ustawa mówi o propagowaniu lub pochwalaniu, a nie o czynniościach seksualnych, więc dotyczy czego innego. Czy mam rozumieć że wszyscy "protestanci" protestują bo pochwalają i propagują pedofilię? Nie widze innego powodu do protestów.
- 3 0
-
2019-10-17 18:29
Rozmywa sens prawa. Daje pole do nadinterpretacji, którą chętni z pewnością zechcą wykorzystać (5)
przeciw oponentom. Może też służyć do zafortepianowania słonia, o którym jeszcze nie wiemy. Tak wiele możliwości, tyle długów do spłacenia za poparcie w wyborach...
- 22 13
-
2019-10-17 19:16
udeżyłeś w sedno rozmywa bo ktoś napiszę książkę, że pedofilia jest doba i potem pedofil w sądzie będzie się bronił, że (2)
uderzyłeś w sedno tylko pojęcia ci się pomyliły!. Rozmywa odpowiedzialność bo ktoś napiszę książkę, że pedofilia jest doba i potem pedofil w sądzie będzie się bronił, że "ekspert" napisał że tak można.
- 9 4
-
2019-10-18 00:53
(1)
W Holandii jest partia która miała postulat aby zalegalizować pedofilie nasze lewaczki wkoncu chcą to co na zachodzie więc spokojnie daje 10 lat jak zaczną się o takie postulaty wkoncu mówią: Love is Love
- 10 10
-
2019-10-18 10:42
Partia
Ta partia już nie istnieje. Miała tylko trzech członków (pedofili de facto) i nawet nie uzbierała podpisów, by kandydować gdziekolwiek. Przestań rozsiewać fałszywe informacje.
- 7 0
-
2019-10-17 21:08
Oj!
Po raz pierwszy nierozsądnie piszesz.
- 2 5
-
2019-10-17 18:57
przeciwko tobie na pewno
wszyscy robia ci na zlosc i dlatego nie mozesz sobie znalezc kogos by nie spamowac w necie.
- 8 12
-
2019-10-18 09:48
Ale powyżej 15rż nie jest karalny, więc ta ustawa właśnie wnosi karanie za "popieranie" czynów dozwolonych. (1)
- 1 0
-
2019-10-18 10:17
Dlatego została skierowana do komisji.
- 0 0
-
2019-10-17 19:25
Oczywista oczywistość (1)
Ukróci jawne propagowanie zachowań pedofilskich.
- 4 3
-
2019-10-18 10:13
nie beda mogli propagowac ciumkania?
- 1 0
-
2019-10-17 18:51
Zawsze znajdzie się jakiś łajdak z tytyłem prof. lub dr który napiszę "Pedofilia jest dobra". (2)
Zawsze znajdzie się jakiś łajdak z tytułem prof. lub dr który napiszę "Pedofilia jest dobra" Przecież nikt mu nie zabroni !. I kolejny łajdak pedofil będzie mógł się np. bronić w sądzie, że on nie wiedział, bo "ekspert" w książce napisał, że tak można. Tego chcecie?? Naprawdę tego chcecie?
- 11 9
-
2019-10-17 18:55
(1)
Taki łajdak jest obecnie dygnitarzem unijnym.
- 8 0
-
2019-10-18 10:11
niedawno byl taki nuncjusz z polskim nazwiskiem
- 1 0
-
2019-10-17 18:30
Mylisz pojęcia. (7)
Tą ustawą chcą móc karać osoby nauczające wychowania seksualnego osoby niepełnoletnie, bo to nieetyczne nauczać maluchy że ktoś nie powinien ich dotykać w miejsca intymne, przecież księża przestaliby być bezkarnymi o_O
- 16 16
-
2019-10-17 18:43
I bardzo dobrze ! (1)
Nikt nie ma prawa deprawować dzieci naukami o seksie !!!
- 10 11
-
2019-10-18 10:07
a szczegolnie o bozi
- 0 2
-
2019-10-17 18:39
(3)
A który konkretnie punkt projektu zakazuje nauczania maluchów niestosowności dotykania w miejsca intymne?
- 16 5
-
2019-10-17 19:32
Ten w paragrafie 4 (2)
- 4 11
-
2019-10-17 20:13
(1)
Gratuluję umiejętnosci czytania ze zrozumieniem.
Rozkład jazdy pociągów też jesteś w stanie odczytać? Trudniejszy jest od tego projektu ustawy.- 15 4
-
2019-10-18 01:07
Tak rozkład Czy ta że z Gdyni chciał jechać do Gdańska w wysiadl w Wejherowie:)
- 2 0
-
2019-10-17 19:38
Dlaczego kłamiesz?
celowo czy z czystej głupoty?
- 3 4
-
2019-10-17 18:29
(24)
Co wnosi? Wnosi to, że nie będziesz mógł publicznie napisać/powiedzieć, że seks jest fajny. Oznacza to również, że nie będziesz mógł edukować swoich dzieci w kwestii zabezpieczenia się czy tego, że jeśli ktoś nas dotyka bez naszej zgody jest złe. Nie będzie takiej edukacji w żadnych szkołach..będzie ciemnogród, który nie wie co to seks, będzie ogromny wzrost nieplanowanych ciąż, bo ludzie nie będą wiedzieli nic o antykoncepcji oraz będzie coraz więcej molestowanych dzieci, kobiet czy mężczyzn którzy nie będą wiedzieli, że to ktoś im robi krzywdę w ten sposób
- 22 31
-
2019-10-17 18:58
A jest fajny? (3)
przeciez seks to pot i mozliwosc zarazenia sie.
- 8 9
-
2019-10-18 07:54
bo nie wiedziałaś lub nie wiedziałeś o zabezpieczeniu się ??? (1)
nie uświadomiona młodzież i później nieletnie w ciąży lub jakieś weneryczne choroby
- 4 2
-
2019-10-18 10:05
edukacja moglaby pomoc a tak to tylko placz pozostal
- 2 1
-
2019-10-17 19:33
Widocznie źle trafiłeś/-aś.
Bywa. Współczuję.
- 11 5
-
2019-10-17 18:42
I bardzo dobrze że będzie zakaz mówienia i propagowania seksu wśród dzieci !!! (3)
- 11 19
-
2019-10-17 19:01
Spokojnie moze biblioteka zamowic normalne ksiazki o plciowosci (1)
a niekonieczne o relacjach i dewiacjach. Jak chce biedron i senyszyn.
- 14 12
-
2019-10-18 09:59
ksiedze z dewiacja nie chca skonczyc wciaz u nich jest
- 2 2
-
2019-10-17 19:22
sprawdź!
W ustawie nie ma takiego zapisu!
- 3 3
-
2019-10-18 01:54
Wy jesteście jacyś dziwni
Mówienie dziecku, że jak ktoś je dotyka bez jego zgody, to jest to złe nijak się ma do tego, że jako osoba dorosła ktoś mówi dziecku, dotknij mojego ptaka. Tu jest ta różnica. Ostrzeganie przed czymś co jest złe to nie propagowanie ani nakłanianie. Zacznijcie myśleć.
- 7 2
-
2019-10-17 21:40
sprawć definicję pedofili i potem się wypowiadaj! (1)
- 0 0
-
2019-10-17 22:53
Do szkoły marsz
Sprawdź
- 0 0
-
2019-10-17 18:39
(10)
Pokolenie obecnych 40latków i starszych żadnego wychowania seksualnego w szkole nie miało. Ba, internetu wtedy też nie było! Chcesz powiedzieć, że nic wówczas nie słyszeli o seksie ani antykoncepcji? :-D
- 20 21
-
2019-10-17 18:43
Miało. Wróć do szkoły. Były takie zajęcia. (6)
- 10 5
-
2019-10-17 18:59
(5)
Były w podstawówce zajęcia zblizone do edukacji seksualnej w ramach biologii.
Budowa narządów, przebieg ciąży, choroby przenoszone drogą płciową, dewiacje, antykoncepcja.
W żadnej mierze nie była to promocja zachowań seksualnych.
W czasie, kiedy były te zajęcia, praktycznie wszyscy już tę wiedzę mieli. Pozyskaną od rodziców lub na podwórku. Zajęcia w szkole tylko ją systematyzowały z użyciem biologicznego nazewnictwa.- 19 3
-
2019-10-17 19:01
(3)
Antykoncepcja na biologii? W jakiej szkole?
- 7 10
-
2019-10-17 19:08
(2)
Szkołą podstawowa. Przełom lat 70/80
- 10 2
-
2019-10-17 20:31
Ja miałem takie zajęcia w podstawówce na biologii w 7 klasie na początku lat 90-tych.
- 7 1
-
2019-10-17 19:24
U mnie na biologi nie było 80/90, były dodatkowe zajęcia, ale czasami prowadzili je ludzie przysłani przez kościół - narracja typu prezerwatywy to zło, tylko kalendarzyk itp.
- 9 7
-
2019-10-17 19:05
Były zajęcia przygotowanie do życia w rodzinie czy jakoś tak. Szkoła średnia lata 90-te.
- 14 2
-
2019-10-17 19:17
Ja praktycznie nic nie słyszałem.
- 3 4
-
2019-10-17 18:59
U nas lecial film na biologii
a i ksiazki byly w szkole jak i w licznych ksiegarniach.
teraz z seksu to dostaniesz w empiku 50 twarzy lub inne opowiesci odewiantach co sie kochaja chlopy.- 11 3
-
2019-10-17 18:43
Kiedyś ludzie niepiśmienni byli
A choroby leczyli okadzaniem
Komu to przeszkadzało?- 24 7
-
2019-10-17 19:17
Skoro im to nie przeszkadza i nie wiedzą, to ciekawe jaka to krzywda...
- 1 3
-
2019-10-17 19:03
Rozumienie ojczystego jezyka nie jest twoją mocną stroną, nieprawdaż?
Rozumne czytanie ustaw zostaw zawodowcom lub istotom rozumnym.
- 7 2
-
2019-10-18 23:36
LGBTP
Jesteśmy przeciwni zwalczaniu pe.....
- 2 3
-
2019-10-18 21:42
Gdybyśmy mieli normalną opozycję i zdrowo myślących rodaków.... (3)
... aktualnie trwałaby dyskusja nad tym, jak powinna brzmieć treść ustawy, by była maksymalnie skuteczna i wolna od wad. Lewicowi politycy i wyborcy za nic mają jednak dobro dzieci. Skupiają się jak zwykle na i**otycznej krytyce i na przekierowaniu uwagi publicznej w stronę Kościoła. Upraszam rodaków - odsuńcie czasem na bok polityczne emocje i oceńcie temat samodzielnie, bez zaglądania w TVN.
- 5 6
-
2019-10-18 23:33
coś w tym jest...
- 2 3
-
2019-10-18 22:12
Bardzo celna uwaga. Lewacy raczej nie będą z nią polemizować.
Raczej wolą udawać, że jej nie widzą.
- 2 3
-
2019-10-18 21:52
to fakt
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.