Kierowca autobusu prawie potrącił rowerzystę
23000 wyświetleń 11 października 2016 (1108 opinii)Wtorek, ok. godz. 8:55. Ul. Morska w Gdyni w kierunku centrum. Jadę środkowym pasem, bo za chwilę skręcam w lewo. To jedyna legalna droga dojazdu do centrum Gdyni, ale kierowca najwyraźniej chciał mnie "nauczyć", że mam być na chodniku! Gdyby ktoś jechał pasem obok, to po odruchowym odbiciu w prawo (bo chciał mnie potrącić), wpadłbym prosto pod inny samochód.
Więcej na ten temat
Opinie (1108) ponad 20 zablokowanych
-
2016-10-18 10:34
Chyba trzeba dopisać paragraf do kodeksu drogowego. (2)
Niepotrącenie rowerzysty - kara 1 premia.
- 3 2
-
2016-10-19 22:19
takich jak ty prawo powinno ścigać bezwzględnie i eliminować jak chore na wściekliznę psy
tymczasem jesteście głaskani po główce i po niej lizani
ohyda- 0 0
-
2016-10-19 21:46
może jeszcze za umożliwienie mu ucieczki
przecież mógł go przycisnąć jeszcze przed zjazdem w warszawską, a wtedy by się zabił na zaparkowanych samochodach, prawda?
- 0 0
-
2016-10-18 13:41
Jak jest ściezka obok, to nie wolno jeździć po ulicy (1)
Ponieważ rowerzysta się ujawnił, to powinien dostać za to mandat.
Czy ktoś wie komu to się zgłasza?- 5 5
-
2016-10-19 22:17
ch się znasz
widzisz tam zakaz?
To przestudiuj PORD i zrozum kiedy rowerzyści właśnie mają jechać jezdnią w takich miejscach- 0 0
-
2016-10-18 11:38
(4)
To trzeba być ostatnią szumowiną aby kogoś podkablować
Nie dość że gnida rowerowa wyjechała nagle na ulicę to jeszcze podkablował.
POkolenie POlszewickie.
,,lałbym,,jak kotlet schabowy.
Odseparować ruch rowerowy od samochodowego!!!!!!!!!!!!!- 9 7
-
2016-10-19 22:10
ciebie trzeba odseparować młotku od reszty ludzkości
Kto ci tam nagle wyjechał anemiku?
A nie podkablował, a słusznie zgłosił, bo to było bandyckie zagranie ze strony tego kierowcy.
Minimum 1 m. odległości- 0 0
-
2016-10-18 12:11
Typowy drechu co to wyrzuca śmieci do lasu, jeździ przez miasto 120km/h a jak ktoś nagra to od razu kabel.
- 3 3
-
2016-10-18 11:40
Debilny jesteś z racji podpisu pod komentarzem. (1)
- 2 4
-
2016-10-18 11:44
Debilny jest twój komentarz.
Im więcej chamstwa ze strony rowerzystów tym więcej agresji we mnie.
Jesteśmy odpowiedzialni jeden za drugiego.- 1 5
-
2016-10-18 11:37
To jest właśnie popaprana ekologia (4)
Bubek w rajtuzach na rowerze utrudnia życie 40 osobom w autobusie, naraża kierowcę autobusu na niebywały stres. No ale on jest cool, eco trendy i zdrowy. Czy aby na pewno zdrowy?
- 18 5
-
2016-10-18 11:39
(1)
Prawda.
- 4 1
-
2016-10-19 22:07
Nieprawda.
- 0 0
-
2016-10-18 14:21
kierowca autobusu sam sobie stres zrobił ruszając z tych świateł mógł od razu dodać gazu i zmienić pas na lewy w czym miał kłopot?Za kółkiem trzeba umieć myśleć i przewidywać sytuację na ileś metrów do przodu.Najgorsze są takie niezdecydowane ci..py nie wyprzedzi taki wtedy kiedy jest można ale ciśnie ci na kole w miejscu gdzie np jest wysepka i tam zaczyna wyprzedzanie na gazetę
- 3 0
-
2016-10-18 11:53
Droga jest dla pojazdów, czy to samochód, rower, autobus czy traktor. Bez ograniczeń - droga jest dla wszystkich. Kwestia zrozumienia innych.
- 2 3
-
2016-10-18 11:13
tak się kończy ustawowy przymus na to, że rowery muszą jechać zwykłą drogą i brak ścieżek rowerowych, (1)
nie mam nic przeciwko rowerzystom, chodzi mi o to, że na drodze jest naprawdę niebezpiecznie i manewr wyprzedzania rowerzysty nie zawsze jest możliwy zwłaszcza gdy z naprzeciwka jedzie sznur aut,
więc osobiście uważam, że jazda roweru po drodze to ostateczność a nie przymus (już lepiej niech jedzie po chodniku, skoro nie ma ścieżki rowerowej),
a przepisów mnóstwo, tylko zero jasności i pomocy dla użytkowników- 2 1
-
2016-10-19 21:58
coś ci się w łepetynie tłucze, ale nie bardzo rozumiesz nawet co.
Rowerzyści mają obowiązek jeździć jezdnią, a gdy są ddr-y, to tymi drogami, gdy wyznaczone są w kierunku w którym zmierzają lub zamierzają skręcić. W każdym innym wypadku mają jechać jezdnią.
To sprawia, że większość rowerów i tak będzie na ścieżkach i jest to dużym udogodnieniem dla kierowców, ale przepis ten nie może służyć uniemożliwianiu płynnego przemieszczania się rowerem i temu nie służy - zapewniam.
Do zakazu ruchu rowerów służy znak B-9- 0 0
-
2016-10-18 10:39
Barwo dla głupoty (3)
Jesteście zbyt leniwi i z....ani by zrozumieć idee jazdy rowerem zamiast samochodem ( w miarę możliwości). Najchętniej to parkowalibyście przed samym wejściem do klatki i po dosłownie po jedną bułkę wsiadacie do auta i jedziecie 100 metrów. Nie oceniam wszystkich, ale ci co się wypowiadają krytycznie wobec tego i innych rowerzystów ( są niestety też czarne owce wśród nich) stanowią poziom typowego kmiota i wsiuna. Pozdrawiam tych normalnych, życzliwych
- 6 14
-
2016-10-18 22:09
(1)
i po co obrażasz
- 0 1
-
2016-10-19 21:50
inaczej się nie da
- 0 0
-
2016-10-18 22:19
Ale co mam zrobić jak miejsce postojowe mam 5 metrów od wejścia do klatki?
- 0 1
-
2016-10-18 10:38
Redaktorze (10)
domagamy sie ukarania rowerzysty za jazde niezgodna z przepisami ruchu drogowego!
- 23 7
-
2016-10-18 10:59
Proste (2)
nie jechal prawym pasem ruchu inteligencie!
W polsce obowiazuje jazda prawym pasem, zapoznaj sie z przepisami.- 3 2
-
2016-10-19 21:49
lewym też nie jechał
jest problem
- 0 1
-
2016-10-18 11:32
To po co jest tyle pasow skoro mozna tylko po prawym jechac? Ludzie, myslcie, ten przepis nie obowiazuje przed i na skrzyzowaniu. Chyba oczywiste dlaczego?
- 3 1
-
2016-10-18 10:49
a jaki przepis załamał? (2)
- 4 2
-
2016-10-19 08:31
taki, ze jest sciezka rowerowa (1)
i rowerzysta ma obowiazek jechac sciezka dla rowerow, jazda po jezdni jest w tym przypadku wykroczeniem.
- 0 3
-
2016-10-19 21:48
Przepis ustawy mówi o tym obowiązku warunkowo jeśli jest ona wyznaczona dla kierunku w którym rowerzysta jedzie lub zamierza skręcić.
- 1 0
-
2016-10-18 16:38
Dlaczego swoje żądania kierujesz do redaktora?
Redaktor przyjmuje twoje żądania i łączy się w bólu.
- 1 0
-
2016-10-18 10:40
(2)
Nieźle. Masz nawet swoje przepisy ruchu drogowego. "Nice man!"
- 3 2
-
2016-10-18 11:00
Za blokowanie lewego pasa już można mu dać mandat. (1)
- 2 2
-
2016-10-18 12:32
jakiego lewego?
- 1 1
-
2016-10-18 10:08
Kierowca autobusu.... (8)
błędnie założył że rowerzysta będzie jechał zgodnie z przepisami i zmieni pas na prawy, rowerzysta jednak nie miał takich planów.
- 12 3
-
2016-10-18 10:47
zgodnie z przepisami może jechać prosto, ba nawet może zjechać na lewy i zawrócić (7)
czy ten rowerzysta miał wystawioną ręke do zmiany pasa?
Nie, czyli miał zamiar jechać prosto. I nic głupiego zachowania kierowcy nie usprawiedliwia- 2 2
-
2016-10-18 22:10
(6)
To go ruch prawostronny, ani przepis o ułatwieniu wyprzedzania przez kierującego pojazdem bez silnika nie obowiązuje?
- 0 1
-
2016-10-19 21:44
jedzie prawą stroną swojego pasa
z czym masz problem?
- 0 0
-
2016-10-18 23:16
(4)
nie ma juz idioto przepisu o jakimś ułatwianiu wyprzedzania
- 2 1
-
2016-10-19 09:44
(3)
Po pierwsze trochę kultury, po drugie artykuł 24 punkt 6
"(...) Kierujący pojazdem wolnobieżnym,ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo w celu ułatwienia wyprzedzania.(...)"- 0 2
-
2016-10-19 13:48
To jak ci tak dobrze idzie czytania przepisów to może cały Art. 24 byś przeczytał, a nie wyrywki tylko cytował (1)
Poza tym jest zakaz wyprzedzania na i bezpośrednio przed skrzyżowaniem
- 1 0
-
2016-10-19 13:54
Po pierwsze rowerzysta jest kierujacym pojazdem bez silnika, po drugie zakaz dotyczy wyprzedzania pojazdów silnikowych jadacych po jezdni. Najpierw naucz sie czytać ze zrozumieniem a potem mnie mozesz obrazac.
- 0 0
-
2016-10-19 12:35
rower nie jest pojazdem wolnobieżnym leszczu to raz a dwa rowerzysta nie musi jechać po obrywach asfaltu czy zapadniętych pół metra w dół studniach odpływowych by umożliwić jakiemuś złamasowi wyprzedzanie nie nie tak to już nie ma jak kiedyś że rowerzystę można było do rowu zepchnąć bo panicz samochodzikiem jedzie
- 1 0
-
2016-10-18 10:05
Około 1/3 komentarzy to "dlaczego jechał jezdnią jak obok jest ścieżka" (8)
Około 1/3 ludzi nie umie przeczytać artykułu, za tu umie bez sensu drzeć mordę w komentarzach. Masakra jakaś co to się porobiło.
- 9 8
-
2016-10-18 22:07
(2)
za to ty zrozumiałeś wypociny tekściarza który nie jest ekspertem od prawa drogowego obejrzyj film jeszcze raz i może zrozumiesz do czego służy ścieżka rowerowa co o korzystaniu z tej ścieżki mówią przepisy do których bezwzględnie powinien stosować się rowerzysta
- 0 1
-
2016-10-19 21:26
nie ma żadnego "bezwzględnie"
- 0 0
-
2016-10-18 23:15
przepisy ponad życie debilu a widzisz ty debilu znak kończący ten chodnik z 50 letnim ch..wym asfaltem pomazany niechlujnie białą farbą ?
- 2 0
-
2016-10-18 15:12
NIe do końca (3)
Bo jeżeli pojazdom silnikowym brakuje drogi, to znaczy, że mogą sobie przejechać po chodniku czy DDR? Takie zachowanie jest właśnie przyczyną takiego a nie innego stosunku do rowerzystów. Wybiórcze traktowanie zakazów i nakazów, tj. mnie nie dotyczą zakazy, ale wszyscy powinni przestrzegać moich praw na drodze.
DF- 2 2
-
2016-10-19 21:25
bo yyyyyy nie puść w pory yyyyy
- 0 0
-
2016-10-18 17:18
nie, debilnie zaprojektowana infrastruktura rowerowa jest tego powodem w Gdyni praktycznie NIGDZIE się nie dojedzie zgodnie z przepisami na rowerze
- 1 1
-
2016-10-18 16:35
No jak nie do końca jak w artykule jest wszystko wyjaśnione! Też nie przeczytałeś?
- 1 0
-
2016-10-18 10:12
Rządzi PIS, to i idioci wypływają na tym szambie. Władza sprzyja to i się klonują albo pączkują.
- 1 0
-
2016-10-18 10:02
(3)
Abstrahując już od winy. Zapomina się tutaj, że kierowca dysponując broń - jaką jest autobus. Próbował zabić innego uczestnika ruchu drogowego. Jeżeli twierdził że rowerzysta zachował się w sposób bezprawny - to uwierzcie mi Państwo ale są inne metody walki z takimi osobnikami. Nikt normalny nie próbuje wjechać w człowieka. Dlaczego Policja jeszcze nie wypowiedziała się w tej sprawie?
- 6 10
-
2016-10-18 10:04
policja lepiej niech się nie wypowiada (2)
w Olsztynie mało brakowało do zabicia prawidłowo jadącego przejazdem rowerzysty. Pies z KGP dwa dni się pluł w wywiadach, że było tam przejście dla pieszych - chociaż znaki co innego mówią...
- 2 1
-
2016-10-18 10:10
(1)
... ale to w Olsztynie. Tutaj w Gdyni Policja jest mądrzejsza. Rowerzystę ciągali trzy razy po sądach twierdząc że za daleko od krawędzi drogi jechał. Chociaż przepisy tego jednoznacznie nie precyzują. Kolejny są odczywiście odrzucał sprawę ale ci w zaparte.
hyhy może to i racja, niech się lepiej nie wypowiadają.- 2 1
-
2016-10-19 21:22
ma jechać bezpiecznie
jazda możliwie blisko krawędzi jest ważna, ale w niektórych wypadkach już nie, bo skręcając w lewo z pasa w lewo i prosto, rowerzysta może w końcu się ustawiać po lewej stronie, a nie z prawej zjeżdżać w lewo itd.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.