Karol Woś, czyli WoKa o Stoczni Gdańsk
14507 wyświetleń 11 stycznia 2014 (405 opinii)Posłuchaj utworu autorstwa Karola Wosia, montera kadłubów ze Stoczni Gdańsk.
Więcej na ten temat
Opinie (405) 7 zablokowanych
-
2014-01-12 19:34
karol
dobrzy monterzy pracuja za granicami i maja gdzies takie bzdety
- 7 4
-
2014-01-12 19:10
ludzie wypowiadaja sie nie majac pojecia wogole na temat stoczni , to jest smieszne .... Ale ilu ludzi tylu debili.
- 3 1
-
2014-01-11 15:46
W szkole sie jednak tego uczy. Na koniec jest egzamin zawodowy na statku z rozumienia rysunku okretowego (4)
"Trzeba jednak też świetnie znać rysunek okrętowy. Trzeba go rozumieć, wiedzieć jak przekształcić coś z rysunku w rzeczywistość. Tego w szkole nie da się nauczyć - mówi Karol Woś. -"
Wiec troche sie mija z prawda. Kiedys szkoly budownictwa okretowego mialy podpdisane 3 letnie praktyki na umowe o prace w stoczni. Ktos kto pracowal dwa lata to w zasadzie tak jakby konczyl szkole zawodowa, tyle ze bez teorii.- 8 6
-
2014-01-11 15:48
(3)
proponowałbym sprawdzić jak jest teraz przed komentowaniem
- 1 3
-
2014-01-11 15:57
proponuje nie twierdzic ze nie uczyli tego w szkole (2)
- 3 0
-
2014-01-11 16:17
(1)
proponuje popytać w takim razie absolwentów ZSBO z najbliższych lat :) o to jak zostali "przygotowani"
- 2 4
-
2014-01-12 18:27
widocznie stara kadra sie wykruszyla i nie ma kto uczyc.
- 0 0
-
2014-01-12 18:08
... (1)
Ej bit dobry i tekst tez, ale to nie rap ludzie i gdzie ten glos? moze ziom niech zarapuje jak bedzie po mutacji ;D
- 1 5
-
2014-01-12 18:26
to ty na stolec wiesz.... mickiewicz rąbany sie odezwał!!! rap może tez być śpiewany pionie.
- 1 1
-
2014-01-11 15:37
I co-taka zla byla tzw. Komuna (25)
Za tej zlej Komuny mieliscie prace i godna wyplate na czas plus wiele innych dodatkow.No,ale w 1980 roku zachcialo sie wam kapitalizmu-to go macie i nie placzcie teraz bo macie co chcieliscie.Amen.
- 22 19
-
2014-01-11 15:44
(19)
Za komuny to byl obowiazek pracy.
- 5 2
-
2014-01-11 16:03
Za komuny pracy bylo pelno! (18)
- 9 1
-
2014-01-11 16:56
.....i dobrobyt był i wszystko na półkach (16)
i nawet jak podcierałeś się gazetą , a nie papierem toaletowym to takiemu jak ty wmawiali ze na zachodzie jeszcze gorzej i kryzys. I tak ci trwale mózg przestawili .Amen.
- 10 7
-
2014-01-11 18:28
Masz racje dzieki strajkom i embargu zachodu (15)
były braki w sklepach Komuna dbałao ludzi pracy a kapitalizm tych co maja kapital
Co tu wiecej pisac komuana zla to jest cudowny kapitalizm- 4 4
-
2014-01-11 18:51
To jedź tam tam gdzie rządzą jeszcze komuniści , do Korei Północnej i Kuby (14)
W Korei jedzą już szczury z głodu , a na Kubie jedno jajko masz na tydzień na kartki. To samo miałbyś dziś w Polsce.....Wtedy żyłeś na kredyt ,za pożyczki z Zachodu i jak przeżarłeś wszystko padło.
- 4 5
-
2014-01-11 19:36
A w Afryce dzieci umierają z głodu (13)
Kartki o których piszesz były efektem strajków cały kraj stał i embarga zachodu nalozonego na Polske
Co do kredytów to faktycznie były brane przez władze panstwowe tyle tylko ze duza ich czesc trafila do spoleczenstwa .
Obecnie jestesmy bardziej zadluzeni niz w efekcie pozyczek Gierka, mowie o okresie od 1990 do dnia dzisiejszego jako zrodlo podaje wypowiedzi i oceny profesoea Balcerowicza.
Ile z tego trafilo do przecietnego Kowalskiego
Czemu teraz wszystko padło bo od lat 90 tych afera goni afere
Fajnie ze tobie zyje sie znosnie co tam olac reszte spoleczenstwa.- 7 5
-
2014-01-11 19:45
(11)
Fajnie że tobie żyło się wtedy znośnie co tam olać reszte społeczenstwa.Najbardziej zadowoleni byli UB-ecy i ci z PZPR. I ich rodzinki. Rozumiem tęsknotę
- 3 6
-
2014-01-12 18:19
Do 10
Ich rodzinki to dziś dopiero żyją maja posadki w tv za taką kasę że tobie nawet się nie śni ,a najlepsze że krytykują poprzednią władze czyli swoich rodziców można no można dziś już mnie nic nie zaskoczy
- 0 1
-
2014-01-11 19:58
Wiesz miałem to szczęście ze poznałem Pana Gwiazdę i Panią Walentynowicz (9)
Gdyby ci wielcy nie zostali odsunieci no ale oni musie zostac pogonieni bo nie godzili sie na niszczenie własnego kraju
Z PZPR em nie mam nic wspólnego oprocz szacunku do uczciwych ludzi ciezko pracujacych na utrzymanie wlasnych rodzin.
Najłatwiej jest generalizować i obrażać innych no tak ale jak koncza sie merytoryczne argumenty to co zostaje...- 4 5
-
2014-01-11 20:10
Zdrowo szurnieci byli :) szczerze naprawde byli dziwni. Moja bancia byla w solidarnosci i mowila ze gwiazdowie to dziwni ludzie (6)
- 3 0
-
2014-01-11 20:15
Zdanie o czlowieku powinno sie wyrabiac na podstawie rozmow z nim i jego wypowiedzi (5)
No ale jak ktos komus powiedzial dodajac jeszcze wlasne przemyslenia
A szacunku do zmarłych tez babcia uczyla bo tez swiadczy o czlowieku- 2 1
-
2014-01-11 20:22
Moze i masz racje ale babcia to samo o kaczynskich mowila i miala w 100% racje (4)
- 2 0
-
2014-01-11 20:34
Z ta roznica ze Pan Gwiazda i Pani Walentynowicz nie pchali sie do władzy tylko zyli w nedzy (3)
Co do Pana Kaczynskiego to powiem oglednie ze mam odmienne poglady jak ten Pan
Co do wiedzy twojej Babci to ze miała rację w jednej sprawie nie oznacza ze miała też racje w innych Co nie wyklucza ze mogła być inteligentna osobą
Zycze wiecej samodzielnego myslenia i szacunku do innych ludzi a zwlaszcza zmarlych bo oni sie juz nie moga ustosunkowac do twoich zazutów- 1 2
-
2014-01-11 21:07
No dobrze ale te ich akcje z walesa i innymi. (2)
- 0 0
-
2014-01-11 21:10
Comasz na mysli (1)
- 0 1
-
2014-01-11 21:28
Juz teraz dokladnie nie pamietam o co tam dokladnie chodzilo ale chyba ze byl agentem taka lekka paranoje mieli. I z tego co pamietam to nawet odmawiali brania udzialu w roznych uroczystosciach. Czemu tak
- 0 0
-
2014-01-11 20:10
(1)
Pan Gwiazda i Pani Walentynowicz nienawidzili komunistów i ustroju który ci im zgotowali. Przeczysz sam sobie w wypowiedziach, więc dalsza dyskusja nie ma sensu.
- 2 2
-
2014-01-11 20:24
O a gdzie? piszac ze nie bylo takiego dziadostwa i nedzy jak dzisiaj
O strajkach embargu i jego nastepstwach?
Nie mam nic przeciwko demokracji ale w wydaniu UK USA gdzie szanuje sie czlowieka i jego prace orza tego kto ma kapital
A u nas jak ktos ma obiekcje mowiac ze jest zle to jest obrazany wysmiewany i wzywany do wyjazdu za granice
No ale to chyba nasza mentalnosc- 2 1
-
2014-01-11 20:18
bzdury piszesz o kartkach ! Poczytaj sobie niżej
Reglamentacja towarów w PRL system kontroli dystrybucji towarów w Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, będący wynikiem silnych niedoborów na rynku i polegający m.in. na wydawaniu ludności kartek, które uprawniały do zakupu ściśle określonych ilości określonych towarów (przede wszystkim żywnościowych).
W PRL kartkowy system racjonowania żywności funkcjonował dwukrotnie. Za każdym razem był to system, w którym kartki uprawniały do nabycia wybranych towarów po urzędowych cenach i obejmował całą ludność kraju.
Po raz pierwszy zastosowano go 1 kwietnia 1952, wprowadzając racjonowanie dań mięsnych w barach i restauracjach. 24 kwietnia wprowadzono kartki na cukier, a 2 maja na mydło i proszek do prania. System ten został zniesiony 3 stycznia 1953 przy jednoczesnym, drastycznym podniesieniu cen urzędowych na te towary.
Drugi okres systemu kartkowego rozpoczęło wprowadzenie kartek na cukier 13 sierpnia 1976 przez rząd Piotra Jaroszewicza, najpierw drukowanych z licznymi zabezpieczeniami, niemal jak banknoty, później coraz bardziej uproszczonych. Zniesiono je dopiero 1 listopada 1985, czyli niemal po 10 latach.
W trakcie wydarzeń Sierpniowych z 1980 jednym z 21 postulatów było wprowadzenie kartek na mięso, które faktycznie wprowadzono 28 lutego 1981.- 5 0
-
2014-01-11 18:48
Nie pracy tylko zajęcia...
- 0 1
-
2014-01-12 13:20
myślałem że to jakiś troll napisał... (1)
a tu ...masakra. Przykro się czyta takie rzeczy. To tylko świadczy o straconym pokoleniu dzisiejszych 50-60 latków. Jedni z sentymentem wspierają "post komunistów'', inni PIS w nadziei na zemstę na ludziach byłego systemu, którzy teraz stanowią "elitę" biznesu... Wojna socjalistów bezbożnych z socjalistami pobożnym w najlepsze trwa.
- 2 0
-
2014-01-12 16:31
Wiesz jak pokoleniu 50 60 latkow obiecywano lepsze zycie dzieki zmianom a ostatecznie
To pokolenie zyje obecnie na skraju nedzy a ich dzieci musza walczyc o przetrwanie i opuszczac wlasny kraj To co sie dziwisz ze mowia jasno ze kiedys zylo sie spokojniej Na przemianach zyskala tylko waska grupa pseudo elit politycznych a wiekszosc spoleczenstwa stracila
- 1 2
-
2014-01-11 23:13
Mięso na kartki, ZOMO bijące ludzi a za pójście do kościoła brak awansu (1)
Teraz ta sama komuna zamyka stocznie, górnictwo, zakazuje palenia węglem, podaraża prąd, gaz, wodę...
- 3 2
-
2014-01-11 23:22
Czlowieku jaka komuna 24 lata po jej upadku
Tak wlasnie wyglada kapitalizm w wydaniu wadliwym
Polska zostala zaliczona przez USA jako tzw wadliwa demokracje wiec o czym ty piszesz.
Chcialo spoleczenstwo zmian to je dostalo
Za jakies 20 30 lat bedzie lepiej- 4 0
-
2014-01-11 19:39
Gdyby był ten kapitalizm, to by takich problemów nie było...
- 3 3
-
2014-01-11 21:30
graty (2)
A ja Karola znam, z widzenia, ogladalem go juz jako malego chłopaka, często też niegrzecznego łobuza... a teraz, mogę szczerze przyznać, że chodź rapem się nie interesuję, jestem pełen podziwu dla Karola, tego co robi, tego co zrobił i jak się wypowiada ! trzymam kciuki ;)
- 5 4
-
2014-01-11 21:56
gratuluję autorytetów... a tak w ogóle to... (1)
co to znaczy "oglądałem go już jako małego chłopaka" ??? albo nie potrafisz się precyzyjnie wysłowić, bo jesteś tępakiem, albo robiłeś z nim coś nieprzyzwoitego, albo jedno i drugie...
- 1 1
-
2014-01-12 17:41
moze to jego katecheta
- 0 1
-
2014-01-11 20:36
Nie ma na co czekać ! (3)
Chłopie pakuj manatki i hop do Norwegii ,nie ma na co czekać
- 7 3
-
2014-01-12 17:39
ale on nie jest robotnikiem wykwalifikowanym
dodatkowo trzeba znac angielski
- 0 0
-
2014-01-11 21:30
właśnie, zjeżdżaj i zwolnij miejsce dla kogoś innego.
- 0 3
-
2014-01-11 21:30
przykra prawda zeby cos osiagnac trzba wyjechac
- 2 1
-
2014-01-12 17:37
karol
idż do szwarca z Marsa,ten przecież ciągle płacze ze ma mało kadłubowców i to w Gdańsku.co prawda Konrem sprawnie rozwalił razem ze zdziwionym ekonomistą z Płocka ale narazie płaci,ale ile Ci obieca ?
- 2 0
-
2014-01-11 20:02
Karol Woś, mlody czlowiek u progu (2)
swojego profesjonalnego zycia ma prawo do zwierzenia sie ze swoich marzen i zamierzen. W wiekszosci pracodawcy niszcza te intencje. Sam zaczynalem w 1967 roku prace w tej stoczni i bylem dokladnie w jego wieku. To wiem co taki czlowiek odczuwa jak widzi ze po za czasem nic innego w jego zyciu nie posuwa sie w pozytywnym kierunku. A czas zawsze pracuje przeciwko nam.
- 6 5
-
2014-01-11 20:05
fajne grafomaństwo. (1)
gdzie przeczytałeś o tym czasie ? w postulatach sierpnia 80 ? czy w "poczytaj mi mamo" ?
- 5 5
-
2014-01-12 17:36
w bijaczu
- 0 0
-
2014-01-12 07:43
(1)
Karol daj mi swoj numer tel :D
- 2 4
-
2014-01-12 17:26
110
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.