Jednorożcem nocą przez Motławę
7095 wyświetleń 15 sierpnia 2021 (178 opinii)Załoga bardzo dobrze się bawi
Więcej na ten temat
Opinie (178) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-17 10:43
Opinia wyróżniona
ex-pracownik SAR (2)
Opisane przypadki sa wypadkową kryzysu jaki przezywa SAR jako firma.
Kazda informacja o niebezpieczeństwie bowiem przechodzi przez kilka faz i szereg procedur sprawdzajacych/wykluczajacych zanim uruchomione zostana sily i srodki SAR. Nazywa sie to zgodnie z przepisami poszukiwaniami informacyjnymi w oparciu o wszystkie sluzby w kraju. NawetOpisane przypadki sa wypadkową kryzysu jaki przezywa SAR jako firma.
Kazda informacja o niebezpieczeństwie bowiem przechodzi przez kilka faz i szereg procedur sprawdzajacych/wykluczajacych zanim uruchomione zostana sily i srodki SAR. Nazywa sie to zgodnie z przepisami poszukiwaniami informacyjnymi w oparciu o wszystkie sluzby w kraju. Nawet algorytmy
ktore obowiazuja MRCC wykluczaja kierowanie bezmyślne sil i srodkow tylko nakladaja obowiazek dokonywania szczegolowej analizy przed podjeciem decyzji o kierowaniu statkow i ratownikow w rejon niebezpieczeństwa.- 19 3
-
2021-08-18 02:33
Jo jo jo
Za komuny mieliście najlepiej, za PO. Teraz też.szalu nie ma, ale lepiej niż za PO
- 0 1
-
2021-08-17 19:15
Jak życie zagrożone, a nikt nigdy nie wie jak jest, to kto zajmuje się analiza? Ten co wzywa pomocy niech analizuje zanim wezwie służby
- 1 0
-
2021-08-17 09:30
Opinia wyróżniona
Obciążać kosztami akcji... (14)
Czy to nad morzem czy to w górach. Osoba nieodpowiedzialna powinna być obciążana kosztami akcji w przypadku, gdy była prowadzona, bo ktoś jest nieogarnięty.
- 76 4
-
2021-08-17 18:16
Za to że ktoś zostawił spodenki na plaży?
Puknij się w baniak
- 1 1
-
2021-08-17 12:12
Kogo obciążyć? Jak już to za bezpodstawne wszczynanie akcji ratowniczej, ale to by nie dotyczyło nieświadomego "poszukiwanego", a osoby, które wezwały ratowników, czyli narobiłoby więcej szkody, niż pożytku, bo ludzie woleliby nie wzywać ratowników, żeby nie ryzykować odpowiedzialności finansowej. Dlatego pomysł się nie nadaje do wprowadzenia.
Za ratowanie życia na morzu nie wolno nigdy pobierać opłaty - tak jest na całym świecie.- 3 0
-
2021-08-17 11:15
(1)
Uważaj z tym płaceniem, bo jak poślizgniesz się na chodniku to pogotowie nie przyjedzie jak miałeś "nieodpowiedzialne" obuwie.
- 2 7
-
2021-08-18 02:13
"nieodpowiedzialne" obuwie noszą przygłupy i powinny za to płacić z własnej
- 0 0
-
2021-08-17 10:13
Ok, w wymienionych w tekście przypadkach byłoby to wskazane (2)
Ale co powiesz o akcji ratunkowej, gdy faktycznie jest poszkodowany ale wynikło to z jego głupoty czy braku odpowiedzialności? Czasem przypadki chodzą po ludziach, brak wiedzy (np.odnośnie prądów wstecznych w morzu), a czasem ludzie są po prostu bezmyślni.
- 5 0
-
2021-08-17 10:21
I właśnie (1)
O to chodzi, w 99% ludzie są bezmyślni. Robią wszystko na przekór. Jak to jest zakaz, ja nie dam rady??? Ktoś mi zabroni??? Powinno być jak w większości krajów, pokrycie kosztów akcji ratowniczej. Ludzie zaczęli by myśleć.
- 14 1
-
2021-08-17 12:13
Jakie "w większości krajów"? Nigdzie na świecie nie można pobierać opłat za ratowanie życia na morzu!
- 2 5
-
2021-08-17 09:59
(6)
Co to za koszty akcji żeby motorówka podjechać ? Może 50zl na paliwo już nie przesadzajmy
- 3 27
-
2021-08-17 10:05
Dzbanku koszt akcji z helikopterem to kilkadziesiat tysiecy złotych!!Z kasy Podatnika!! (1)
A w tym czasie wszyscy skupiają się na poszukiwaniach i reszta zostaje bez opieki!! Bo jest ratowników za mało .
- 15 1
-
2021-08-18 02:10
dzbaneczek tego nie rozumie, on rozumie tylko jedno ....daj na chlanie!
- 1 0
-
2021-08-17 10:07
pewien polak ... co myślał, że oszukał szwajcarski system i nie wykupił tam obowiazkowego ubezpieczenia. (3)
się lekko zdziwił - jak za zwykłą półgodzinną akcję dostał od szwajcarskiego "gopr" rachunek na 5000CHF - 21tys'zł!!!
tam można! - a czemu nie u Nas?- 19 0
-
2021-08-17 17:39
miał fart, że nie użyli śmiegłowca lub kilku drużyn alpinistów.
Rachunek zaczynałby się od dziesięciokrotności kwoty, którą dostał...
- 7 0
-
2021-08-17 10:12
(1)
dostal kare bo jest obcokrajowcem a nie obywatelem ktory placi podatki.
tak samo jest w polsce. placimy podatki ktore ida na ratownikow.- 1 12
-
2021-08-17 10:46
bredzisz - ubezpieczenie jest tam jak i we wszystkich normalnych europejskich krajach - OBoWiĄZKoWE
- 14 1
-
2021-08-16 06:31
Ich mózgi tez są na wakacjach.
- 2 1
-
2021-08-15 22:23
Czad!
Super. A w gdyni stypa. Cisza spokój, plastikowe delfiny.
- 16 10
Wszystkie opinie
-
2021-08-17 10:43
Opinia wyróżniona
ex-pracownik SAR (2)
Opisane przypadki sa wypadkową kryzysu jaki przezywa SAR jako firma.
Kazda informacja o niebezpieczeństwie bowiem przechodzi przez kilka faz i szereg procedur sprawdzajacych/wykluczajacych zanim uruchomione zostana sily i srodki SAR. Nazywa sie to zgodnie z przepisami poszukiwaniami informacyjnymi w oparciu o wszystkie sluzby w kraju. Nawet algorytmy
ktore obowiazuja MRCC wykluczaja kierowanie bezmyślne sil i srodkow tylko nakladaja obowiazek dokonywania szczegolowej analizy przed podjeciem decyzji o kierowaniu statkow i ratownikow w rejon niebezpieczeństwa.- 19 3
-
2021-08-18 02:33
Jo jo jo
Za komuny mieliście najlepiej, za PO. Teraz też.szalu nie ma, ale lepiej niż za PO
- 0 1
-
2021-08-17 19:15
Jak życie zagrożone, a nikt nigdy nie wie jak jest, to kto zajmuje się analiza? Ten co wzywa pomocy niech analizuje zanim wezwie służby
- 1 0
-
2021-08-17 08:13
Gdyby rządził Braun... (11)
...to ta hipsteriada by siedziała w szkole, w kościele albo na strzelnicy, ucząc się pożytecznych rzeczy. A nie na diabelstwie pływała.
- 9 15
-
2021-08-17 08:49
Uważacie się za patriotów ,a podaj przykład waszego patriotyzmu , nie migaj się z odpowiedzią , nie udawaj (3)
,że nie przeczytałeś mojego pytania? ,a co faktu ,ze uważacie ,ze jesteście katolikami ,bo co w niedzielę latacie do kościoła, to tak jakbym ja co niedzielę siedział w garażu przez 45 minut i stał się autem .
- 5 8
-
2021-08-17 12:10
Przepraszam, że się wtrącę (1)
ale chciałbym Cię zrozumieć, może pomogę jakoś. To jakie było pytanie?
- 4 1
-
2021-08-18 02:26
jak dowiesz się ile to jest 2+1 to zrozumiesz
póki co myśl o pogodzie w swojej Rosji
- 0 0
-
2021-08-17 10:11
nie odpowie na twoje pytanie ,bo odpowiedzi nie zna ,a już przeszedł na kolejny temat trójmiejski
bo mu za to płacą ,a ,że marnie to i teksty marne
- 2 2
-
2021-08-17 08:38
na szczęście Polski ten pan nie rządzi i nigdy nie będzie rządzić (1)
- 6 5
-
2021-08-18 02:22
chodzi o tego nazistę, z nawet nie polskim nazwiskiem?
którego kochają największe przygłupy?
- 0 0
-
2021-08-17 08:34
Ten człowiek nigdzie nie powinien rządzić tylko w pewnym ośrodku co mają problemy z głową ,tam ma szansę (1)
- 7 6
-
2021-08-18 02:21
niestety, ale i tam nie ma szans
jest nieuleczlny ze swojej ruskofilii
- 0 0
-
2021-08-17 10:11
hahah prowokacja a trole daja sie wkrecic:) (1)
- 3 2
-
2021-08-17 10:41
ha,ha,ha prowokacja , nie wiesz jak odpowiedzieć na mądre kogoś pytania to nazywasz to prowokacją
cienki jesteś jak ten twój B...
- 1 2
-
2021-08-17 08:58
To mocno ci ten człowiek wyprał mózg ,on to robi dla forsy i kariery ,a ty jesteś zwykłym frustratem
i super materiałem na pranie mózgu
- 3 1
-
2021-08-17 07:14
Przed wejsciem (8)
Na plażę powinno zostać podpisane oświadczenie, że nie jestem d**ilem i zastosuje się do zasad panujących nad mozem.
- 23 7
-
2021-08-17 07:15
(2)
Mozem siem zastosujem a mozem nie.
Nie muw mnie jak mam żyć.- 5 3
-
2021-08-18 02:17
no właśnie, okazałeś istotny problem, większość przygłupów nie potrafi pisać
- 0 0
-
2021-08-17 07:26
młodzi wykształceni z dużych miast
baza strajku kobiet
- 8 7
-
2021-08-17 19:13
A może nad morzem?;)
- 0 0
-
2021-08-17 12:31
no tak......
casem mozem a casem nie mozem i to je nielichy problem ;)
- 1 0
-
2021-08-17 11:22
Ale d**ile nie ponoszą odpowiedzialności za takie oświadczenie
- 1 0
-
2021-08-17 09:28
W trójmieście rozum i zdrowy rozsądek
To tak jak z yeti, wszyscy o nim słyszeli ale nikt nie widział
- 3 1
-
2021-08-17 08:35
Obrażasz Jakiego
- 3 5
-
2021-08-17 07:11
Nie wiem co o tym sądzić (6)
Z jeden strony wystarczy ułamek sekundy kiedy intensywny podmuch wiatru powiekę dmuchane np. koło z rąk dziecka i co wówczas?
- 11 4
-
2021-08-17 07:39
Kolo ? (1)
Dziecku? W morzu?
- 9 0
-
2021-08-18 02:16
no przygłupy piszą, że dziecku w morzu
dlatego karać finansowo i wysoko, może przestaną być przygłupami
- 0 0
-
2021-08-17 07:17
Przyczepić linką do nogi, jak deski surferskie (3)
- 8 3
-
2021-08-17 07:38
(2)
Dziecku? Czterolatce dla przykladu? Zaplacze sie bawiac w piasku i w najlepszym wypadki bedzie potrzebna interwencja ale na brzegu.
- 5 4
-
2021-08-17 10:15
Ok, ale puste kółko będzie dryfowalo w oddali.
Budząc niepokój ratowników i innych plażowiczów, bo może ktoś z niego wypadł?
- 1 1
-
2021-08-17 09:06
to słupek wbić w ziemie
i bombelka na łańcuchu do palika jak kózkę -
- 6 1
-
2021-08-17 09:30
Opinia wyróżniona
Obciążać kosztami akcji... (14)
Czy to nad morzem czy to w górach. Osoba nieodpowiedzialna powinna być obciążana kosztami akcji w przypadku, gdy była prowadzona, bo ktoś jest nieogarnięty.
- 76 4
-
2021-08-17 11:15
(1)
Uważaj z tym płaceniem, bo jak poślizgniesz się na chodniku to pogotowie nie przyjedzie jak miałeś "nieodpowiedzialne" obuwie.
- 2 7
-
2021-08-18 02:13
"nieodpowiedzialne" obuwie noszą przygłupy i powinny za to płacić z własnej
- 0 0
-
2021-08-17 09:59
(6)
Co to za koszty akcji żeby motorówka podjechać ? Może 50zl na paliwo już nie przesadzajmy
- 3 27
-
2021-08-17 10:05
Dzbanku koszt akcji z helikopterem to kilkadziesiat tysiecy złotych!!Z kasy Podatnika!! (1)
A w tym czasie wszyscy skupiają się na poszukiwaniach i reszta zostaje bez opieki!! Bo jest ratowników za mało .
- 15 1
-
2021-08-18 02:10
dzbaneczek tego nie rozumie, on rozumie tylko jedno ....daj na chlanie!
- 1 0
-
2021-08-17 10:07
pewien polak ... co myślał, że oszukał szwajcarski system i nie wykupił tam obowiazkowego ubezpieczenia. (3)
się lekko zdziwił - jak za zwykłą półgodzinną akcję dostał od szwajcarskiego "gopr" rachunek na 5000CHF - 21tys'zł!!!
tam można! - a czemu nie u Nas?- 19 0
-
2021-08-17 17:39
miał fart, że nie użyli śmiegłowca lub kilku drużyn alpinistów.
Rachunek zaczynałby się od dziesięciokrotności kwoty, którą dostał...
- 7 0
-
2021-08-17 10:12
(1)
dostal kare bo jest obcokrajowcem a nie obywatelem ktory placi podatki.
tak samo jest w polsce. placimy podatki ktore ida na ratownikow.- 1 12
-
2021-08-17 10:46
bredzisz - ubezpieczenie jest tam jak i we wszystkich normalnych europejskich krajach - OBoWiĄZKoWE
- 14 1
-
2021-08-17 18:16
Za to że ktoś zostawił spodenki na plaży?
Puknij się w baniak
- 1 1
-
2021-08-17 10:13
Ok, w wymienionych w tekście przypadkach byłoby to wskazane (2)
Ale co powiesz o akcji ratunkowej, gdy faktycznie jest poszkodowany ale wynikło to z jego głupoty czy braku odpowiedzialności? Czasem przypadki chodzą po ludziach, brak wiedzy (np.odnośnie prądów wstecznych w morzu), a czasem ludzie są po prostu bezmyślni.
- 5 0
-
2021-08-17 10:21
I właśnie (1)
O to chodzi, w 99% ludzie są bezmyślni. Robią wszystko na przekór. Jak to jest zakaz, ja nie dam rady??? Ktoś mi zabroni??? Powinno być jak w większości krajów, pokrycie kosztów akcji ratowniczej. Ludzie zaczęli by myśleć.
- 14 1
-
2021-08-17 12:13
Jakie "w większości krajów"? Nigdzie na świecie nie można pobierać opłat za ratowanie życia na morzu!
- 2 5
-
2021-08-17 12:12
Kogo obciążyć? Jak już to za bezpodstawne wszczynanie akcji ratowniczej, ale to by nie dotyczyło nieświadomego "poszukiwanego", a osoby, które wezwały ratowników, czyli narobiłoby więcej szkody, niż pożytku, bo ludzie woleliby nie wzywać ratowników, żeby nie ryzykować odpowiedzialności finansowej. Dlatego pomysł się nie nadaje do wprowadzenia.
Za ratowanie życia na morzu nie wolno nigdy pobierać opłaty - tak jest na całym świecie.- 3 0
-
2021-08-17 11:22
Polska jest krajem gdzie topi sie najwiecej ludzi w całej UE!!Co roku w sezonie Polska bije rekordy utonieć!! (3)
Toną głownie Polacy obecnie dołączyli tez ludzie ze wschodu bo to podobna pijacka mentalność. Ale pozostali to niestety ludzie młodzi !!
To nie brzmi groźnie ale utoniecie to czyjaś śmierć !!!
Polska jest tez jedynym krajem w UE który mimo ze jest nad morzem to większość nie potrafi pływac i zachować się w wodzi a pozostali maja umiejetnosci pływackie beznadzienie słabe!!
Jednoczesnie mamy najmniej basenów bo zamiast budowac baseny to unas buduje się stadiony w miastach które potem swiecą pustkami,i tysiące orlików boisk które tez stoja puste.A w Piłce nożnej jesteśmy jedni z najgorszych w Europie bo jeden "Lewy" jak sa powiedział meczu nie wygra.- 3 1
-
2021-08-17 20:57
Nieodpowiedzialność
W ostatnią sobotę podczas 1.5 godz. plażowania 3 akcje ratowników. Myślę że conajmniej 2 z nich spowodowane zażywaniem alkoholu przed kąpielą. Wstyd narażać życie tych dzielnych, młodych chłopaków przez swoją nieodpowiedzialność. Wychowałam się nad morzem i nie zgadzam się absolutnie z opinią iż to lekka i przyjemna praca.
- 0 0
-
2021-08-17 12:38
Co Ty za głupoty piszesz?
W Europie jesteśmy na jakimś 8 miejscu jeśli chodzi o topielców (rok 2021),więc na środku.
W Polsce bardzo dużo ludzi umie pływać (2021 rok - sprawdźcie sobie Niemcy lub Francję. Są niżej od Polski).
Jednocześnie mamy basenów porównywalnie ilościowo do centralnej Europy.
Skąd te Twoje statystki się biorą? Z mokrych snów Tuska?- 1 0
-
2021-08-17 12:13
Zgadzam sie
ale ślepo poftuzę za policjom: wszystkiemu winna nadmierna prędkość ;)
- 0 0
-
2021-08-17 19:50
Ja w ogóle nie rozumiem po co się ratuje ludzi?
Serio. Czym innym jest działanie Pogotowia Ratunkowego, czy ratowanie życia w razie cięzkich chorób. A czym innym jest ratowanie, bo jakiś de.bil postanowił po piwku sobie popływać, czy wyjść w góry na klapku.
- 1 0
-
2021-08-17 18:50
Te komentarze to złoto :)))
- 1 0
-
2021-08-17 18:49
Dębki.
Pływam od 20 lat. Dębki fala. Pływanie z gruntem. Prąd strunowy. Bojka asekuracyjna, to mi pomogło. Waga nie nie ma znaczenia. Wyniosło w głab i po skosie do brzegu. Czuje się poewnie w wodzie i nie wstydzę się bojki. Szanujcie życie.
Ps. Nie wierzcie, że Was wyratują. Sprawdźcie po jakim czasie od niedotlenienia umiera mózg. Pomijam cuda po 40 min odrzył w lodowatej wodzie..m- 3 0
-
2021-08-17 18:23
Bidet (1)
Gdyby u nas rządził Bidet jak tam, to by wycofał wszystkich ratowników i wtedy róbta co chceta.
- 1 1
-
2021-08-17 18:44
Dorwał się lewak do władzy i o to są efekty. Długo nie trzeba było czekać...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.