Hulajnogą na Jarmarku nie pojedziesz
4341 wyświetleń 25 lipca 2022 (110 opinii)Na czas Jarmarku św. Dominika wprowadzono zakaz poruszania się hulajnogami elektrycznymi. Zakaz dotyczy wydzielonego obszaru Głównego i Starego Miasta i obowiązuje do połowy sierpnia, a więc zakończenia imprezy. Sprawdziliśmy, jak wprowadzony zakaz funkcjonuje w praktyce.
Więcej na ten temat
Opinie (110) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-25 14:18
Opinia wyróżniona
No i brawo (4)
jak sie chce to mozna, podobnie powinno byc z konczeniem przejazdu, nie da sie na srodku drogi i juz. Jak brak pradu to na braku wspomagania dowiezc do parkingu
- 133 8
-
2022-07-25 17:14
a ty wiesz jak dokładny jest GPS?
- 7 0
-
2022-07-25 16:27
Mam swoją prywatna więc miasto sobie moze zakazywać (2)
- 6 17
-
2022-07-25 18:01
Zakładam ze zakaz jest ogólny, a zmiany w aplikacji to tylko dodatek. (1)
Prywatnym samochodem też nie wjedziesz.
- 10 1
-
2022-07-26 06:22
Jeśli są stosowne znaki drogowe, to ok.
W przeciwnym razie - artykuły w serwisach nie są źródłem prawa
- 3 3
-
2022-07-25 14:17
Opinia wyróżniona
Chcecie zmniejszyć ilość hulajnóg na minuty ? (6)
Kask obowiązkowy do każdej.
- 107 16
-
2022-07-26 15:22
Dzbanie chemy wrecz zwiekszyc bo im wiecej tym lepiej dla całego miasta!A chcemy zmiejszyc liczbe blachosmrodów!
- 2 1
-
2022-07-25 21:40
Albo zbroję.
- 4 0
-
2022-07-25 14:33
do kasku dodal bym jeszcze obowiazkowe skrzydla husarskie, bukłak i ciżemki (1)
- nikt normalny nie chce zmiejszenia ilosci hulajnóg -
- 16 18
-
2022-07-25 17:14
Zmniejszenia hulajnog chce geriatria która boi się posiadania smartfona
I karty płatniczej. Tutaj 90% komentujących to emeryci z przerytymi baniakami
- 7 23
-
2022-07-25 14:23
Nie kask tylko specjalne prawko (1)
Dla lekkich pojazdów z silnikiem od 13 lat. W tym wszystko od deskorolek elektrycznych po motorynki na etanol.
Nie ma prawka to nie ma silnika i koniec tematu.- 13 10
-
2022-07-25 16:06
Generalnie dostęp do pojazdów powinni mieć tylko zapisani do Partii
zwykły plebejusz nie ma pojęcia o prawidłowym ruchu ulicznym
- 9 3
-
2022-07-25 14:16
Opinia wyróżniona
Samochodem na ul. Długą można wjechać, a hulajnogi dało się zablokować. (10)
Trochę zabawne, trochę straszne.
- 73 47
-
2022-07-25 15:55
Poczekaj jeszcze kilka lat. (4)
Kupisz samochód w Unii to ci zgaśnie na starówce.
Dostaniesz dochód gwarantowany i rzucisz pracę? Pójdziesz na protest to ci wypłatę zablokują. Do tego to wszystko zmierza.- 10 9
-
2022-07-25 16:28
Brak szrotów i kopciuchów? Super, nie mogę się doczekać. (3)
- 10 9
-
2022-07-25 17:44
Jak powiedział Timmermans (2)
Nie będziecie mieli nic ale będziecie szczęśliwi. Żyj w tym kołchozie, mi się udało dostać pracę na innym kontynencie i opuszczam ten syf
- 5 11
-
2022-07-26 15:24
Czyli pojechał do Afganistanu tam jeździ na ośle :) Idealny srodek transportu tylko grymaśny :)
- 0 0
-
2022-07-26 07:25
Wrócisz gdy będziesz się musiał leczyć i po opiekę na starość.
- 6 1
-
2022-07-25 14:24
Z banana można zrobić deser, a z ziemniaka nie bardzo.
Trochę zabawne, trochę oczywiste.
- 11 2
-
2022-07-25 14:24
(3)
Samochodem w Gdańsku można jeździć wszędzie. Każdy chodnik i trawnik to darmowe miejsce postojowe. Straż Miejska problemu nie widzi, a w razie potrzeby jeszcze doradzi, gdzie można legalnie zniszczyć miejską infrastrukturę.
- 16 15
-
2022-07-25 15:35
A co ma robić jak sama Dulkiewicz parkuje na trawniku, a jej siostra maluje sobie kopertę na ulicy? (2)
- 15 8
-
2022-07-25 21:53
Jak zwykle strefa rozdmuchała temat i go nie prowadzi dalej. Nic nowego. Zrobic aferę i nie wyjaśnić.
- 1 6
-
2022-07-25 17:43
Cicho na panią prezydentke nic złego nie pisz
Bo jeszcze ktoś straci pracę
- 8 4
Wszystkie opinie
-
2022-07-31 10:49
Zakaz hulajnoga na Jarmarku
Dziwne bo jestem na Jarmarku i na hulajnogach jeżdżą.Aplikacja pozwal.
- 0 0
-
2022-07-26 06:21
Zamontujcie np. czujniki obciążenia w tych pojazdach (1)
żeby trochę chociaż ograniczyć jazdę we dwie osoby.
- 5 1
-
2022-07-28 00:08
Bez sensu. Czasem jedna osoba waży więcej niż 2 lżejsze, zwłaszcza strasznie młode i głupie, więc jak ten czujnik miałby działać prawidłowo.
- 0 0
-
2022-07-25 19:38
Dott znowu podniósł cenę za minutę. (6)
Uważam, że 80gr/min. to już jest przegięcie. A pakiety są beznadziejne. Jeszcze ten pierwszy za 7zł (2x 30 min. na 24h) ujdzie, ale po co komu np. 10x 30 min. na 24h za 30zł? Nie mogliby tego dać na kilka dni chociaż? Kto potrzebuje wyjeździć wszystko w jeden dzień to proszę bardzo, ale czemu nie dać takim, którzy jeżdżą mniej?
A wspomniana stawka 80gr/min. to porażka. 10 min. jazdy 8zł? Dziękuję, nigdy więcej, aż zmądrzejecie. W pakiecie jakoś potraficie dać tanio bo 12gr/min. a detal musicie cisnąć do tego stopnia? Nic dziwnego, że ludzie jadą jak wariaci i ryzykują wypadek. Korzystający na minuty (z przymusu bo pakiety są mało elastyczne) finansują zabawę tym, którzy kupują pakiety i co do zasady eksploatują sprzęt najbardziej. Gdzie tu sens?
A dajcie możliwość kupowania minut pre-paid po prostu. Bez żadnych pakietów i ograniczeń ważności. Paczki po 15, 30, 60, 90, 120, 240, 500, 1000 min. w różnych stawkach i tyle. Tak ciężko pomyśleć?- 1 4
-
2022-07-27 18:19
A mi koło pupy lata (1)
wiadomo było, że "przyzwyczaić, potem zarabiać". Jak ktoś myślał, że będzie jeździć tanio to chyba jakiś niepełnosprawny jest. To samo było z uberami itp.
- 0 1
-
2022-07-28 00:04
Presja ma sens
Gdzie zarabiać jak tym już prawie nikt nie będzie jeździł? I cyk cena w dół albo lepsze pakiety.
- 0 0
-
2022-07-26 21:00
Popieram.
- 0 0
-
2022-07-26 19:33
No 80gr to za dużo fakt...
W środku dnia nie ma szans przejechać więcej niż 100-120m w minutę więc to już za droga zabawa się robi. Miało być przystępnie i masowo a robi się kiszka. Pamiętam jak niedawno było po 60gr i po co było to psuć?
- 0 0
-
2022-07-26 19:28
Popieram wniosek o zmianę tego pakietu za 30zł bo to chyba jakaś pomyłka, że 10 jazd po pół godziny w 24h. Komu potrzebne 5h jazdy jednego dnia? Zgadzam się, że to powinno być na tydzień lub 5 dni chociaż. I co za głupek minusuje? Chyba ci z Dotta.
A za 80gr już nie będę jeździć. Średnio da się przejechać tylko 100-120m w minutę w ciągu dnia. Strasznie drogo to wychodzi.- 0 0
-
2022-07-25 19:55
Pełna zgoda że ten pakiet za 30 mógłby być na więcej niż 24h. Zwłaszcza że ten najdroższy za 100 jest na 30 dni. Logiczne się wydaje że ten za 30 na tydzień byłby idealny. Ja na pewno nie zapłacę 30 na 24h a na tydzień jak najbardziej. Założę się że masa ludzi uważa tak samo.
- 0 0
-
2022-07-27 18:23
Wszędzie nastawiali tych barierek ze znakiem zakazu ruchu
aby samochody nie wjeżdżały. Tylko organizatorzy zapomnieli, że rowerzyści nie będą nadrabiać kilometrów aby objechać uliczkę.
- 0 0
-
2022-07-27 07:18
Dowód na kolaborację
Skoro Władze Miasta mogły ustalić z operatorami hulajnóg gdzie mają wyłączyć aplikację to dlaczego nie mogą ustalić aby ścigać piratów na hulajnogach czy też Rych którzy te hulajnogi porzucają gdzie popadnie (dosłownie) - blokując chodniki , ścieżki rowerowe a czasem nawet ulice. Odpowiedź jest niestety prosta bo biorą za to w łapę żeby przymykać oczy
- 0 0
-
2022-07-26 22:09
no ba, turysta to święta krowa
Dla turysty i jego pinindzy to na głowie staną, aby mu było dobrze. Porobione parkingi, nagle na hulajnogi się coś znalazło, może kamera na Mariackiej będzie działać... gdyby tylko dla mieszkańców tak szybko i sprawnie dało się coś zrobić gdy trzeba. A! No tak, nas nie ma co czarować, bo i tak ściągają z nas kasę.
- 0 0
-
2022-07-26 19:20
jeszcze więcej wypożyczonego
i zdalnie zarządzanego ;-)
- 0 0
-
2022-07-26 16:15
No i bardzo dobrze, hulajnogi i rolkarze to najwieksza zmora chodnikow i drog rowerowych.
- 0 0
-
2022-07-26 06:33
Szkoda, że takie artykuły są źródłem hejtu, (6)
najczęściej wobec hulajnogistów. Często utrwalają też przekonanie, jakoby hulajnogi były bardziej niebezpieczne od aut. Statystyki pokazują jednak co innego. Problemem przy poruszaniu się hulajnogą elektryczną jest fakt, że ciągle brakuje odpowiedniej infrastruktury (stąd jazda po chodnikach, przejazdy przez przejście), a uchwalane prawo jest dziurawe.
- 2 3
-
2022-07-26 12:15
Ale tu nie chodzi o infrastrukturę, a o zachowania wielu użytkowników. Legalnie przecież można nimi jeździć nawet (1)
Po chodniku, ale pamiętając, że nie uprawiasz slalomu między pieszymi, tylko uważasz na ludzi. Tak samo z pozostawianiem ich na środku chodnika. To nie wynika z braku miejsc do ich odstawiania, a zachowania użytkowników, którzy zamiast postawić hulajnogę równolegle przy wewnętrznej krawędzi chodnika (o ile tam nie przebiega DDR) zostawiają ją jeszcze nie raz na ukos albo w poprzek na środku chodnika.
A statystyki w przypadku hulajnóg można sobie tam gdzie słońce nie dochodzi wsadzić. A to dlaczego? Bo do większości zdarzeń z nimi nie jest wzywana Policja. Niejednokrotnie nawet nikt nie jest wzywany, bo poszkodowany zazwyczaj będący jednocześnie kierującym zgłasza się sam później na SOR.
A co roku lekarze i pielęgniarki na SORach latem szczególnie od pojawienia się tych hulajnóg obserwują zdecydowany wzrost ilości pacjentów z urazami kończyn, głowy, twarzoczaszki po upadkach z hulajnogi właśnie.
Koleżanka pracująca na SOR sama mówiła mi, że jak kiedyś latem się z złamaniami zgłaszały 2-3 osoby dziennie, tak od momentu jak się pojawiły hulajnogi to potrafi być to nawet 10 osób dziennie.- 0 0
-
2022-07-26 15:31
Chodzi o dyskryminację
Jeśli ktoś wybiera hulajnogę elektryczną jako środek transportu zamiast samochodu osobowego, motocykla czy skutera, to ma prawo się nimi poruszać w ruchu drogowym (jeśli ma kartę rowerową lub ukończone 18 lat). A jednak nie jest mile widziany na jezdni. Optymalna jest droga dla rowerów lub pas rowerowy, ale nie wszędzie jest taka infrastruktura. Osobiście jestem przeciwny jeździe hulajnogą czy rowerem po chodniku, a jeśli już, to dostosowując się do warunków, ustępując pieszym. Ale nie wszyscy tak robią.
- 1 0
-
2022-07-26 10:11
(1)
" ciągle brakuje odpowiedniej infrastruktury"
jakież to proste! teraz obok ścieżek rowerowych należy wybudować ścieżki dla hulajnodziarzy! wybitny pomysł!- 0 0
-
2022-07-26 10:39
Ja piszę o takich miejscach jak Kołobrzeska w Gdańsku
gdzie od lat miasto ze skarbem państwa nie może się dogadać, ale przejazdy rowerowe możnaby było wymalować
- 0 0
-
2022-07-26 08:52
Jakiej infrastruktury potrzebujesz, żeby nie przejeżdżać przez przejścia? Szlabanu? (1)
- 4 0
-
2022-07-26 09:42
Przejazdu rowerowego
- 0 1
-
2022-07-25 14:16
Opinia wyróżniona
Samochodem na ul. Długą można wjechać, a hulajnogi dało się zablokować. (10)
Trochę zabawne, trochę straszne.
- 73 47
-
2022-07-25 15:55
Poczekaj jeszcze kilka lat. (4)
Kupisz samochód w Unii to ci zgaśnie na starówce.
Dostaniesz dochód gwarantowany i rzucisz pracę? Pójdziesz na protest to ci wypłatę zablokują. Do tego to wszystko zmierza.- 10 9
-
2022-07-25 16:28
Brak szrotów i kopciuchów? Super, nie mogę się doczekać. (3)
- 10 9
-
2022-07-25 17:44
Jak powiedział Timmermans (2)
Nie będziecie mieli nic ale będziecie szczęśliwi. Żyj w tym kołchozie, mi się udało dostać pracę na innym kontynencie i opuszczam ten syf
- 5 11
-
2022-07-26 15:24
Czyli pojechał do Afganistanu tam jeździ na ośle :) Idealny srodek transportu tylko grymaśny :)
- 0 0
-
2022-07-26 07:25
Wrócisz gdy będziesz się musiał leczyć i po opiekę na starość.
- 6 1
-
2022-07-25 14:24
(3)
Samochodem w Gdańsku można jeździć wszędzie. Każdy chodnik i trawnik to darmowe miejsce postojowe. Straż Miejska problemu nie widzi, a w razie potrzeby jeszcze doradzi, gdzie można legalnie zniszczyć miejską infrastrukturę.
- 16 15
-
2022-07-25 15:35
A co ma robić jak sama Dulkiewicz parkuje na trawniku, a jej siostra maluje sobie kopertę na ulicy? (2)
- 15 8
-
2022-07-25 21:53
Jak zwykle strefa rozdmuchała temat i go nie prowadzi dalej. Nic nowego. Zrobic aferę i nie wyjaśnić.
- 1 6
-
2022-07-25 17:43
Cicho na panią prezydentke nic złego nie pisz
Bo jeszcze ktoś straci pracę
- 8 4
-
2022-07-25 14:24
Z banana można zrobić deser, a z ziemniaka nie bardzo.
Trochę zabawne, trochę oczywiste.
- 11 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.