Głębia na dnie morza przy molo w Brzeźnie
69601 wyświetleń 6 lipca 2019 (449 opinii)Podłużne, ciemne plamy pokazują miejsce, gdzie załamuje się dno tworząc niebezpieczną głębię.
Więcej na ten temat
Opinie (449) ponad 10 zablokowanych
-
2019-07-06 10:02
Opinia wyróżniona
Przecież to jest kryminał. (17)
Zostawili do przejścia wąski pas plaży, jak jest wyższa fala to pewnie zalewa i nie ma jak przejść.
Zrobili sobie refulację brzegu i zostawili na sezon miejsce, które jest ewidentnie niebezpieczne, bez oznaczenia ani ogrodzenia. To coś jak zostawić wykop na budowie, nie oznaczyć i czekać aż ktoś wpadnie.
Nie żyje dwóch chłopców. Czy toZostawili do przejścia wąski pas plaży, jak jest wyższa fala to pewnie zalewa i nie ma jak przejść.
Zrobili sobie refulację brzegu i zostawili na sezon miejsce, które jest ewidentnie niebezpieczne, bez oznaczenia ani ogrodzenia. To coś jak zostawić wykop na budowie, nie oznaczyć i czekać aż ktoś wpadnie.
Nie żyje dwóch chłopców. Czy to faktycznie moment na "zastanawianie się", "badanie", "ostrzeganie", czy też raczej na natychmiastowe zamknięcie tego odcinka plaży i postawienie ostrzeżeń o grożącym śmiertelnym niebezpieczeństwie? Musi ktoś jeszcze zginąć czy jak?- 397 44
-
2019-07-07 16:40
To zgloś.
- 0 3
-
2019-07-07 11:13
Tak to jest jak od lat nie ma zmian
Czas zastanowić się czy decyzje wyborców nie wpłynęły na to, że urzędnicy robią sobie dalej co chcą. Może w tym mieście powinna nastąpić era złotych zmian, która wjedzie jak rydwan za 150tys. do Gdańska... Rok w rok coraz bardziej nieprzemyślane decyzje... A cierpią na tym turyści i mieszkańcy.
- 4 3
-
2019-07-07 10:22
(1)
Utopili się na wejściu 57 a nie przy molo. Przy molo od lat stoi znak zakaz kąpieli, bo przy budowlana hydrotechnicznych nie wolno. Po co oznakowywac, skoro ludzie i tak tych znaków nie widzą. Chyba że trzeba postawić 100znakow obok siebie i osobę która będzie głośno krzyczeć o zakazie kąpieli. Milcz człowieku jak mówisz. Milcz.
- 4 1
-
2019-07-07 23:32
Znaki w Polsce sa ustawiane byle jak, byle gdzie i czesto bez potrzeby, wiec ludzie je ignoruja. Przyklad pierwszy z brzegu to znak o zwezeniu drogi stojacy przy ul Chlopskiej od kilku tyg. Zwezenia oczywiscie nie ma.
- 0 0
-
2019-07-06 23:25
... (1)
fala w zatoce...chłopie, nie ćpaj tyle
- 5 7
-
2019-07-07 15:48
zaczyna sie okolo 10 rano - codziennie... i przy sztormach
- 0 0
-
2019-07-06 22:55
głębia w morzu to kuriozum wymyślone przez urzędnika?! (3)
Czy te przegłębienia są na terenie plaży strzeżonej? Jeżeli tak to ratownicy po codziennym porannym sprawdzeniu dna o tym wiedzą i odpowiednio oznakują kąpielisko. Jeżeli są na plażach niestrzeżonych odpowiedzialność jest po stronie się tam kąpiących. Ze swojego doświadczenia podpowiem, że problemem nie jest głębokość ( dla umiejącego pływać to nie stanowi różnicy) ale miejscowe prądy i umiejętność oceny zagrożenia w odniesieniu do swoich umiejętności.
- 9 5
-
2019-07-07 17:32
To skacz do wody
To skorzystaj z tej dziury w morzu i sprawdzimy jakie są umiejętności. Każdy mądry tylko w komentarzu
- 1 0
-
2019-07-07 15:46
bzdura
Znam ta plaze od ponad 30 lat - to jest anomalia stworzona sztucznie!
Owszem - akurat w tym miescu nigdy sie nie plywalo - bo pomiedzy 1 a 2-3 wejsciem lezal tam wrak, i latwo sie bylo na nim skaleczyc. Wiec okoliczni mieszkancy - szybko sie nauczyli - ze tam sie nie idzie.
Poza tym, cala plaza byla bardzo jednolita. Spadek zaczynal sie gdy doszlo sie w wode powyzej pasa. Pomijajac dni kiedy pojawialy sie lachy- 6 0
-
2019-07-07 00:41
Nawet na kąpielisku strzeżonym odpowiedzialność jest po stronie osób korzystających. i**otą jest człowiek wchodzący do wody, który zakłada, że "będzie gładko, będzie dno i cacy". Ratownik może ponieść odpowiedzialność tylko jeżeli się mu udowodni zaniechanie, błędne działanie. Nie jest w stanie przejąć odpowiedzialności za durne zachowanie
Nawet na kąpielisku strzeżonym odpowiedzialność jest po stronie osób korzystających. i**otą jest człowiek wchodzący do wody, który zakłada, że "będzie gładko, będzie dno i cacy". Ratownik może ponieść odpowiedzialność tylko jeżeli się mu udowodni zaniechanie, błędne działanie. Nie jest w stanie przejąć odpowiedzialności za durne zachowanie Kowalskiego. Ogarnijcie się, to żaden kryminał w rozumieniu prawa. Żaden przepis nie gwarantuje (zrzucając na kogokolwiek odpowiedzialności) takich, a nie innych warunków w wodzie. Po to ma człowiek mózg by go używać wchodząc do wody. Tyle.
- 8 0
-
2019-07-06 23:08
Samo się się nie zrobiło (2)
Przecież piasek można było wybierać dalej od brzegu i nie byłoby tego bardzo niebezpiecznego uskoku.
- 2 8
-
2019-07-07 15:47
raczej blad w nasypywaniu - bo wybierali tam gdzie sa bursztyny - czyli troche dalej od brzegu
- 0 0
-
2019-07-07 10:10
Przecież piasek był pobierany z okolic wejścia do portu. Jak się nie orientujesz, to się nie wypowiadaj. Serio.
- 11 0
-
2019-07-06 16:12
Tam jest zakaz kapieli
Sebiksy oczywiście zakazy mają gdzieś..
- 12 4
-
2019-07-06 15:54
jest zakaz kąpieli (2)
- 13 1
-
2019-07-07 12:56
Gdyby był zakaz kąpieli to może tych dwóch nastolatków by nie zginęło.... My mieszkańcy brzeźna na tym odcinku do wysokości molo czuliśmy się bezpiecznie!
- 8 0
-
2019-07-06 16:52
To jeszcze miny przeciwpiechotne tam rozłozyć !!!
Ale chyba nie o to chodzi
- 10 6
-
2019-07-06 09:56
Opinia wyróżniona
Widać na zdjęciu omawianą głębię. (12)
To nie jest dziura jak dziura ale gwałtowny uskok - obniżenie dna wzdłuż brzegu.
Natrafiałem czasami na takie rzeczy już dawno temu np na plaży na Stogach, idziesz sobie spokojnie, jesteś po pas w wodzie, robisz jeden krok i nagle nie czujesz gruntu...- 142 15
-
2019-07-07 15:40
Ten odcinek byl zawsze barzdo bezpieczny!!!
Znam ta plaze od ponad 30 lat, tu zawsze bylo bardzo bezpiecznie! Spokojny spadek. Dopiero gdy dochodzilo sie do wody powyzej pasa, kilka machniec i wplywalo sie na glebie.
Cala plaza na odcinku do rzeczki w jelitkowie byla bardzo podobna!
Co oni tam nawyprawiali?- 5 0
-
2019-07-07 13:44
(1)
Bzdury piszesz na Stogach nigdy takich miejsc nie bylo od lat sprawdzam tam dno i zawsze jest bezpiecznie chyba ze mowisz o Gorkach.Nawet ma Sobieszewie nie ma takich uskokow sa tam za to tzw.prady rozrywajace czyli fale wsteczne.Wiec bzdur nie wypisuj
- 3 1
-
2019-07-07 15:52
Jak wladza zaczela kopac bursztyn - to sie zaczelo - tak jak malo co przeorali by Hel - bo na zyle trafili...
- 1 0
-
2019-07-07 11:42
Uskok (2)
Jak świat światem i zatoka zatoką....trzeba mieć pokorę wobec wody i żadne zakazy ani tablice ani 5 tys. ratowników nie pomogą. Wystarczy stanąć na molo i popatrzeć na zabawy w wodzie niektórych przyjezdnych,...alkohol, stanie na rękach w wodzie itp. Na głupotę nie ma rady.
- 6 1
-
2019-07-08 16:01
Racja to jest morze .Dno zmienia się co roku .To jest oczywiste .Przestańcie pisać durne odpowiedzi pora wracać do szkoły na lekcje geografii.
- 0 2
-
2019-07-07 15:50
Uskok jest sztucznie stworzona anomalia - zam ta plaze dobrze!
nawet okoliczni mieszkancy - moze nawet - zwlaszcza oni - by sie tego tam nie spodziewali!
Tam zawsze byl bardzo lagodny spadek dna!- 6 0
-
2019-07-07 02:38
Z morzem nie ma żartów. Takie zdradliwe doły są w Łebie. Kiedyś przy (1)
dużej fali staliśmy sobie po pas w wodzie. Skakaliśmy na fale. Pływam dobrze ale za entym razem dostałem ostro falą aż opiłem się wody. Chciałem stanąć żeby wykrztusić wodę, a tu nie ma nagle gruntu. Szybko na bezdechu przeplynąłem dalej i dopiero mogłem stanąć. Słabo to wyglądało .... Od tego incydentu przy dużej fali nie pajacuję mimo, że nie stanowi dla mnie przepłyniecie kilometra.
- 16 0
-
2019-07-07 16:26
to sa tak zwane Łachy - gorki z piasku - wydaje sie , ze jestes po kostki w wodzie a tu niespodzianka...
Bardzo typowe dla otwarteo morza - ale tylko sporadycznie - i o wiele mniejsze - na zatoce. Tu jest mowa o anomalii stworzonej przez czlowieka - nie da sie tego porownac. Tu istnieje element zupelnego zaskoczenia
- 8 0
-
2019-07-06 17:38
Bo grunt to dobra zaprawa !
- 4 1
-
2019-07-06 16:07
tak, tak (1)
Ten podłużny ciemny kształt to potwór z Loch Ness, który przypłynął na weekend.
- 10 16
-
2019-07-06 19:11
Przypłynął i zdechł od beczek z iperytem i guffien z Motławy.
- 8 4
-
2019-07-06 10:01
Karwia
Pomiędzy Karwią a Jastrzębią Górą
bliżej Karwi
jest taki sam uskok idzie się jest do pasa i nagle ziemia się urywa pod nogami
i w tym miejscu topią się ludzie - bardzo niebezpieczne miejsce- 27 1
-
2019-07-06 09:05
Zasypcie ten dół! (34)
Znak że plaża jest niestrzeżony nic nie da. Powinni to zasypać. A do tego czasu postawić znak że tam jest nagła głębia.
- 317 41
-
2019-07-06 10:03
Opinia wyróżniona
Ogarnijcie się i zacznijcie być odpowiedzialnymi sami za siebie (8)
Może teraz będziemy sondować wody wzdłuż wybrzeża od Ustki do Piasków i co tydzień uaktualniać informacje o stanie dna? Kąpcie się na strzeżonych a jak idziesz na niestrzeżoną to na własną odpowiedzialność. Serio, jak jesteście w Hiszpanii, Włoszech, Grecji, Chorwacji, Turcji, Egipcie, Szeszelach, Mauritiusie, Bali to macie wszędzie ostrzeżenie, o
Może teraz będziemy sondować wody wzdłuż wybrzeża od Ustki do Piasków i co tydzień uaktualniać informacje o stanie dna? Kąpcie się na strzeżonych a jak idziesz na niestrzeżoną to na własną odpowiedzialność. Serio, jak jesteście w Hiszpanii, Włoszech, Grecji, Chorwacji, Turcji, Egipcie, Szeszelach, Mauritiusie, Bali to macie wszędzie ostrzeżenie, o niebezpiecznym dnie? Pokolenie ostrzeżeń, na kubkach że gorąca kawa może być gorąca.
Ps. Ile tu było lamentów, że cały sezon zmarnowany bo "zły" piasek zrefulują. I co? Tłumy na piasku od początku lipca.- 160 77
-
2019-07-10 10:55
Racja - pokolenie które samo nie potrafi myśleć tylko wypełniać testy.
Tutaj jednak sprawa jest prosta. Po co poszerzano plażę? Zawsze było dużo miejsca nawet w sezonie. Teraz nie dość że w najlepszym czasie (czerwiec) zamknięto plaże to jeszcze sztucznie stworzono niebezpieczeństwo. To jest jak dla mnie sprawa dla prokuratury na co idą nasze pieniądze!
- 0 1
-
2019-07-09 09:49
... i co z tego, że masz rację i mądrze gadasz? bicie piany będzie dalej się odbywało.
- 0 0
-
2019-07-06 22:05
A czy w Polsce jest jakieś ostrzeżenie do kąpieli w morzu bądź zatoce?? To jest jedyne i bardzo podstawowe pytanie na które
Pio
- 1 0
-
2019-07-06 20:51
chłopie to nie jest dziki zachód (1)
Nech władze Gdańsk jak coś zrobią to niech to zrobią to dobrze i zlikwidują tą dziurę. Przecież poto poszeżyli plaże, zbudowli molotekę żeby ludzie się tam kąpali wraz z dziećmi.Posezżyć plaże to mało trzeba to zrobić bepiecznie dla ludzi. Ktoś tą plaże pryjął zrobił odbiór po poszeżeniu. Te zabiegi były po to żeby było w tym miejscu więcej turystów a nie poto że nie wiedzieli co zrobić z paskiem.
- 5 1
-
2019-07-07 16:28
A teraz, sprawdź na czyje zlecenie poszerzano plaże.
- 0 0
-
2019-07-06 16:55
Gdyby wszyscy poszli na strzezoną to nie byłoby wolnego centymetra. Jeżeli na wysokości kolan jest ta głębia, bez zadnego oznaczenia, to po prpstu jak zwykle w Polsce partactwo, w wyniku którego ktoś stracił życie!!!
- 9 3
-
2019-07-06 15:48
(1)
Zwłaszcza dzisiaj tłumy spragnionych kąpieli w deszczówce.
- 3 0
-
2019-07-06 20:22
i całe szczęście,
bo wtedy mam morze na własność.
- 3 0
-
2019-07-09 15:11
Koniecznie udepczcie
Ludzie, w pobliżu konstrukcji inżynieryjnych (mola, falochrony i inne konstrukcje) tworzą się wiry i wypłukują piasek. Kilka lat temu była tragedia w Ustce lub Łebie (nie pamiętam) gdy przy falochronie utonęły dzieci. Przyroda tak ma i zasypywanie a nawet udeptywanie piasku nic tu nie pomoże.
- 1 0
-
2019-07-06 18:00
moze pis zalatwi sprawe spec-ustawa
- 1 5
-
2019-07-06 13:02
Myślący
Problem, czyli sama głębia prawdopodobnie wynika z poszerzenia plaży. W miejscach gdzie są budowle hydrotechniczne, a tym bardziej po refulacji bardzo często występuje abrazja czyli wypłukiwanie piasku przez wodę. W takich przypadkach najczęściej tworzą się wypłycenia i pogłębienia, w bliskiej odległości od budowli (mola, pirsu ect.). Wynika to
Problem, czyli sama głębia prawdopodobnie wynika z poszerzenia plaży. W miejscach gdzie są budowle hydrotechniczne, a tym bardziej po refulacji bardzo często występuje abrazja czyli wypłukiwanie piasku przez wodę. W takich przypadkach najczęściej tworzą się wypłycenia i pogłębienia, w bliskiej odległości od budowli (mola, pirsu ect.). Wynika to w ogólnym skrócie z tego, że woda musi znaleźć nową drogę powrotu do morza, dlatego tworzą się nowe prądy wyplukujące. Zjawisko to najlepiej zaobserwować można przy drewnianych palach (z jednej strony jest płycej, z drugiej głębiej). Taka wiedza niestety nie jest dostępna dla zwykłego urlopowicza, ale powinny o tym wiedzieć osoby zlecajace wykonanie takich prac. Uważajcie na siebie i innych, nigdy nie wiadomo kiedy ktoś znajdzie się w trudnej sytuacji i wymagać będzie Twojej pomocy.
- 19 1
-
2019-07-06 12:12
Nie da sie. Trzeba wynajac statek pompke z belgii na rok i placic zlotem z diamentami.
- 1 1
-
2019-07-06 11:21
jak chcesz to zasypać jak tam WIRrrrrrrrrrrr cały czas ten piach wybiera? (1)
no kużwa jak?
- 9 1
-
2019-07-06 13:46
normalnie, musisz coś tam umieścić, żeby się zakotwiczyło i zbierało piach, najlepiej o nieregularnym kształcie, np. rydwan
- 11 3
-
2019-07-06 10:54
to nic nie da, taka cyrkulacja wody, dlatego piasek jest wypłukiwany
przez to że w tym miejscu jest zwężenie, jak zasypiesz to przesuniesz zwężenie dalej. Można co najwyżej wyprofilować dużo łagodniej by zmniejszyć kąt przejścia między plażą poszerzoną a nie poszerzoną
- 11 0
-
2019-07-06 09:33
ja mysle ze trzeba zasypac cale morze zeby bylo bezpiecznie (3)
- 26 12
-
2019-07-06 17:15
I do Szwecji znow sie da dojść !
- 0 1
-
2019-07-06 10:36
Zamrozić.
- 3 0
-
2019-07-06 10:10
Ja tu wiedzę beton! Wszędzie beton! Po horyzont! Wielki Parking dla Januszy.
- 19 3
-
2019-07-06 09:14
Dokładnie.
100%
- 7 3
-
2019-07-06 09:08
(12)
Jak ktos wchodzi do morza powinien byc swiadom zagrozenia. I przede wszyztkim powinien umiec plywac
- 43 30
-
2019-07-06 14:38
Serio??????
A widziałaś/eś, że nawet ratownik miał problem??????
- 4 3
-
2019-07-06 10:48
(3)
Równie dobrze mogłaby znajdować się tam mina przeciwpiechotna - byłoby to równie spodziewane zagrożenie jak 2,5 metrowa głębia oddalona o krok od miejsca, w którym woda jest po kolana. Po kolana do wody wchodzą osoby nie umiejące pływać, bo do chodzenia po kolana w wodzie (przy dobrych warunkach) pływanie nie jest potrzebne.
- 30 1
-
2019-07-06 17:57
(1)
ale jak znienacka wpadniesz to mozesz sie zakrztusic
- 5 0
-
2019-07-08 21:30
Tak. Koklusz :D
- 0 1
-
2019-07-06 11:23
babcia to wody ma po kolana
- 2 0
-
2019-07-06 09:27
(6)
A czytać ze zrozumieniem to w szkole nie uczyli? Czy komentujemy tylko przeczytaniu tytułu, a nie treści? Ta głębia jest tak nagła i niebezpieczna, że nawet wykwalifikowany ratownik miał problemy z wyjściem na brzeg po wpadnięciu w nią. Żadna świadomość zagrożenia i najlepsze umiejętności pływackie tu nie za wiele pomogą
- 73 12
-
2019-07-08 00:31
Nie rozumiem tego
Wiem, że woda to żywioł i choć dobrze pływam, zachowuję szacunek i pokorę, zdaję sobie sprawę z zagrożeń, ale w tym przypadku nie do końca rozumiem na czym to zagrożenie polega? Czy w związku z tym nagłym uskokiem istnieje tam jakaś siła ściągająca na dno? jakiś wir? Dlaczego wykwalifikowany ratownik miałby mieć problem? Czy sedno tego zdania tkwi w słowie "wyjść", bo jak nie czuł gruntu to nie mógł iść, musiał podpłynąć? O co w tym chodzi?
- 2 0
-
2019-07-06 13:33
kiepski ten ratownik
- 7 10
-
2019-07-06 13:27
Serio ???
Jak ratownik nie umie sie utrzymać na wodzie bez gruntu pod nogami, lepiej niech zmieni profesje
- 13 12
-
2019-07-06 10:36
(1)
Jakie problemy. Jak urywa Ci się grunt pod nogami to unosisz się na powierzchni pływając.
- 14 14
-
2019-07-08 13:15
Niezły ratownik! Może on tylko w brodziku ratuje tych, którzy mają dmuchane rękawki.
- 1 0
-
2019-07-06 09:59
jeden mistrzunio, co się wygramolić nie potrafił i już afera
czego się spodziewasz wchodząc do wody?
może jeszcze dywan na plaży rozłożyć bo piasek za zimny
żadna świadomość...może nieświadomość najlepszą oceną ryzyka tu jest przedstawiona- 12 34
-
2019-07-06 13:25
Dlaczego jeszcze nie postawili znaku ostrzegawczego!!!!???? (2)
Czy czekają aż ktoś się tam utopi? Dlaczego nikt tego odpowiednio nie odgrodzi zanim wydarzy się jakaś tragedia?
- 11 5
-
2019-07-06 18:54
Jest znak zakazu pływania!
- 1 0
-
2019-07-06 17:45
to nie basen, to Zatoka. Tam nie musi dno jednostajnie opadać.
- 2 1
Wszystkie opinie
-
2019-07-06 09:21
Na zdjęciach widać sinice a nie żadną głębię ! (3)
- 16 44
-
2020-07-22 18:28
Ty jesteś sinica
- 0 0
-
2019-07-07 16:14
Na filmiku - widac glebie. 24 sekunda - po prawej jest wyrazna glebia (1)
- 0 1
-
2019-07-07 22:31
Przerażająca jest głębia twojej ignorancji...
- 0 0
-
2019-07-20 12:22
Bzdury
Kompletne bzdury dla Grażyn i Januszy
- 0 0
-
2019-07-06 09:03
Nie umiesz pływać nie wchodź do wody, siedź na brzegu albo w domu! (22)
- 262 234
-
2019-07-06 13:39
Jeśli nie znasz realiów, to zamilcz. (1)
Nie wszyscy plażowicze wchodzący po kolana do wody muszą posiadać umiejętność pływania, a sprawą nierobów siedzących na stołkach urzędniczych, jest zapewnienie im bezpieczeństwa, a nie zrzucanie odpowiedzialności na obywateli nie umiejących pływać, więc zastanów się człowieku nad treścią swojej wypowiedzi, (chyba że jesteś urzędasem który boi się o własną du.ę, współodpowiedzialnym za tego typu sytuacje)
- 21 5
-
2019-07-14 12:19
Na całym świecie masz takie uskoki tutaj wykonane przez człowieka ale w wielu miejsacach jest tak naturalnie wchodzisz 5 m do wody gdzie woda jest po kolana a później nagły głeboki uskok. Jak nie potrafisz pływać to wchodź do wody z wyobraźnią i czujnością.
Jak już się utopisz to oskarżenia w stronę urzędników na nie wiele się zdadzą..- 1 0
-
2019-07-06 09:15
(6)
ciekawe ze topia sie zawsze wlasnie ci ktorzy uwazaja ze potrafia plywac bo ci nie umiejacy albo znajacy swoje mozliwosci wchodza do pasa albo poki czuja dno i tam sobie plywaja/dryfuja albo robia za boje.
- 74 4
-
2019-07-06 11:12
(3)
U nas co drugi, który utrzymuje się na wodzie i przepłynie "rozpaczliwcem" lub krajobrazowo10 m. czuje się mistrzem olimpijskim!
- 21 6
-
2019-07-06 13:42
(2)
prowadziłeś jakieś statystyki? badania? czy jesteś typowy Janusz, co wszystko wie najlepiej?
- 7 4
-
2019-07-08 14:22
Karyna prowadziła badania u Seby, Brajana i Dżesikki z PIS, stąd wszystko wiem
- 2 0
-
2019-07-06 18:51
Nie używaj imion
do stemplowania patologii!
- 3 3
-
2019-07-06 11:11
dokładnie topią się najczęściej ci, co uważają, że tak super umieją pływać (1)
ten co nie potrafi, to się boi ... i jest znacznie bardziej ostrożny, a już bynajmniej nie będzie chojraczył i się popisywał
- 31 1
-
2019-07-08 14:21
ja zawsze w kapoku się kąpie, a spokojnie przepłynę kilometr
w traitlonie teraz startuje, poznacie mnie po pomarańczowym kapoku
- 1 0
-
2019-07-06 23:51
Niemiec z pisu popiera (1)
Niemiec z pisu popiera
- 1 2
-
2019-07-08 13:38
kretyn
Jak nie masz nic madrego do powiedzenia to sie zamknij!!!!!
- 1 0
-
2019-07-07 13:36
Uwierz mi ,że w morzu możesz być nawet licencjonowanym ,wyszkolony ratownikiem,jak jest fala i moment bez dna ,to jest baaaardzo ciężko się wydostać.A napewno się niespodziewali braku gruntu.
- 1 0
-
2019-07-06 09:52
Zamiast siedzieć na sedesie bądź aktywny w ZMSie!Zamiast głaskać ładne misie bądź aktywny jak Misiewicz w PiSie! (3)
- 29 17
-
2019-07-07 10:56
Lepiej żonę mieć z falowca niż głosować na pisowca !
- 6 3
-
2019-07-06 10:22
Trollu od schetyny ile szekli za ten wpis? (1)
- 10 27
-
2019-07-06 11:17
szanty?
No, bo jestem szekla mała, |
Szekla mała zardzewiała, |
Chociaż życie swe poświęcisz, |
To mnie nigdy nie odkręcisz. Nooo! |
.
Rzekł raz Stary do bosmana: "Słuchaj Zdziś, |
Sprawa ma być rozwiązana jeszcze dziś." |
Bosman złamał trzy brzeszczoty, łeb mu zlały siódme poty, |
A kapitan widząc to, ręką machnął... i G-w Noo! |- 8 2
-
2019-07-06 10:44
(2)
Tak to jest jak się naprawia naturę. A tak po za tym to zaraz morze to sobie zasypie.
- 17 0
-
2019-07-07 07:08
Natura też takie rzeczy tworzy , zawsze były.
- 3 0
-
2019-07-06 17:54
moze z jakims nieodnalezionym
- 1 0
-
2019-07-06 10:59
ot janusz mądrości (1)
- 5 3
-
2019-07-06 18:53
ot mirek
elokwencji
- 3 1
-
2019-07-06 09:41
Tak, tylko tu jest kwestia samego wyjścia z wody.
Będąc po kolana i robiąc krok dalej w tą głębię może być problem z wyjściem powrotnym z wody, ponieważ piasek z pod rąk będzie się usypywał przy próbie wyskrobania się. Najlepiej wpłynąć do brzegu na plecach, tzw stylem grzbietowym. Ale rzeczywiście jest to kwestia umiejętności pływania, jednak każde dziecko przy nieuwadze rodziców może źle skończyć.
- 39 2
-
2019-07-12 13:23
Problem z wydostaniem
Nie do końca rozumiem. Czy wpadając w taką głębinę, ratownik, czy inna osoba potrafiąca pływać, nie może z niej po prostu wypłynąć? Czy działają tam jakieś prądy i nie jest to takie proste?
- 1 0
-
2019-07-10 12:24
"wpadamy w dziurę, z której trudno wydostać się nie tylko zdrowej, wysportowanej osobie, ale i profesjonalnemu ratownikowi"
Słucham?? Ratownikowi? Co to za bzdury? każda osoba która umie pływać poradzi sobie z wypłynięciem...
Chyba że się zachłyśnie- 0 0
-
2019-07-06 09:05
Zasypcie ten dół! (34)
Znak że plaża jest niestrzeżony nic nie da. Powinni to zasypać. A do tego czasu postawić znak że tam jest nagła głębia.
- 317 41
-
2019-07-06 10:03
Opinia wyróżniona
Ogarnijcie się i zacznijcie być odpowiedzialnymi sami za siebie (8)
Może teraz będziemy sondować wody wzdłuż wybrzeża od Ustki do Piasków i co tydzień uaktualniać informacje o stanie dna? Kąpcie się na strzeżonych a jak idziesz na niestrzeżoną to na własną odpowiedzialność. Serio, jak jesteście w Hiszpanii, Włoszech, Grecji, Chorwacji, Turcji, Egipcie, Szeszelach, Mauritiusie, Bali to macie wszędzie ostrzeżenie, o niebezpiecznym dnie? Pokolenie ostrzeżeń, na kubkach że gorąca kawa może być gorąca.
Ps. Ile tu było lamentów, że cały sezon zmarnowany bo "zły" piasek zrefulują. I co? Tłumy na piasku od początku lipca.- 160 77
-
2019-07-10 10:55
Racja - pokolenie które samo nie potrafi myśleć tylko wypełniać testy.
Tutaj jednak sprawa jest prosta. Po co poszerzano plażę? Zawsze było dużo miejsca nawet w sezonie. Teraz nie dość że w najlepszym czasie (czerwiec) zamknięto plaże to jeszcze sztucznie stworzono niebezpieczeństwo. To jest jak dla mnie sprawa dla prokuratury na co idą nasze pieniądze!
- 0 1
-
2019-07-09 09:49
... i co z tego, że masz rację i mądrze gadasz? bicie piany będzie dalej się odbywało.
- 0 0
-
2019-07-06 20:51
chłopie to nie jest dziki zachód (1)
Nech władze Gdańsk jak coś zrobią to niech to zrobią to dobrze i zlikwidują tą dziurę. Przecież poto poszeżyli plaże, zbudowli molotekę żeby ludzie się tam kąpali wraz z dziećmi.Posezżyć plaże to mało trzeba to zrobić bepiecznie dla ludzi. Ktoś tą plaże pryjął zrobił odbiór po poszeżeniu. Te zabiegi były po to żeby było w tym miejscu więcej turystów a nie poto że nie wiedzieli co zrobić z paskiem.
- 5 1
-
2019-07-07 16:28
A teraz, sprawdź na czyje zlecenie poszerzano plaże.
- 0 0
-
2019-07-06 22:05
A czy w Polsce jest jakieś ostrzeżenie do kąpieli w morzu bądź zatoce?? To jest jedyne i bardzo podstawowe pytanie na które
Pio
- 1 0
-
2019-07-06 15:48
(1)
Zwłaszcza dzisiaj tłumy spragnionych kąpieli w deszczówce.
- 3 0
-
2019-07-06 20:22
i całe szczęście,
bo wtedy mam morze na własność.
- 3 0
-
2019-07-06 16:55
Gdyby wszyscy poszli na strzezoną to nie byłoby wolnego centymetra. Jeżeli na wysokości kolan jest ta głębia, bez zadnego oznaczenia, to po prpstu jak zwykle w Polsce partactwo, w wyniku którego ktoś stracił życie!!!
- 9 3
-
2019-07-09 15:11
Koniecznie udepczcie
Ludzie, w pobliżu konstrukcji inżynieryjnych (mola, falochrony i inne konstrukcje) tworzą się wiry i wypłukują piasek. Kilka lat temu była tragedia w Ustce lub Łebie (nie pamiętam) gdy przy falochronie utonęły dzieci. Przyroda tak ma i zasypywanie a nawet udeptywanie piasku nic tu nie pomoże.
- 1 0
-
2019-07-06 09:08
(12)
Jak ktos wchodzi do morza powinien byc swiadom zagrozenia. I przede wszyztkim powinien umiec plywac
- 43 30
-
2019-07-06 10:48
(3)
Równie dobrze mogłaby znajdować się tam mina przeciwpiechotna - byłoby to równie spodziewane zagrożenie jak 2,5 metrowa głębia oddalona o krok od miejsca, w którym woda jest po kolana. Po kolana do wody wchodzą osoby nie umiejące pływać, bo do chodzenia po kolana w wodzie (przy dobrych warunkach) pływanie nie jest potrzebne.
- 30 1
-
2019-07-06 17:57
(1)
ale jak znienacka wpadniesz to mozesz sie zakrztusic
- 5 0
-
2019-07-08 21:30
Tak. Koklusz :D
- 0 1
-
2019-07-06 11:23
babcia to wody ma po kolana
- 2 0
-
2019-07-06 09:27
(6)
A czytać ze zrozumieniem to w szkole nie uczyli? Czy komentujemy tylko przeczytaniu tytułu, a nie treści? Ta głębia jest tak nagła i niebezpieczna, że nawet wykwalifikowany ratownik miał problemy z wyjściem na brzeg po wpadnięciu w nią. Żadna świadomość zagrożenia i najlepsze umiejętności pływackie tu nie za wiele pomogą
- 73 12
-
2019-07-06 10:36
(1)
Jakie problemy. Jak urywa Ci się grunt pod nogami to unosisz się na powierzchni pływając.
- 14 14
-
2019-07-08 13:15
Niezły ratownik! Może on tylko w brodziku ratuje tych, którzy mają dmuchane rękawki.
- 1 0
-
2019-07-08 00:31
Nie rozumiem tego
Wiem, że woda to żywioł i choć dobrze pływam, zachowuję szacunek i pokorę, zdaję sobie sprawę z zagrożeń, ale w tym przypadku nie do końca rozumiem na czym to zagrożenie polega? Czy w związku z tym nagłym uskokiem istnieje tam jakaś siła ściągająca na dno? jakiś wir? Dlaczego wykwalifikowany ratownik miałby mieć problem? Czy sedno tego zdania tkwi w słowie "wyjść", bo jak nie czuł gruntu to nie mógł iść, musiał podpłynąć? O co w tym chodzi?
- 2 0
-
2019-07-06 13:33
kiepski ten ratownik
- 7 10
-
2019-07-06 13:27
Serio ???
Jak ratownik nie umie sie utrzymać na wodzie bez gruntu pod nogami, lepiej niech zmieni profesje
- 13 12
-
2019-07-06 09:59
jeden mistrzunio, co się wygramolić nie potrafił i już afera
czego się spodziewasz wchodząc do wody?
może jeszcze dywan na plaży rozłożyć bo piasek za zimny
żadna świadomość...może nieświadomość najlepszą oceną ryzyka tu jest przedstawiona- 12 34
-
2019-07-06 14:38
Serio??????
A widziałaś/eś, że nawet ratownik miał problem??????
- 4 3
-
2019-07-06 18:00
moze pis zalatwi sprawe spec-ustawa
- 1 5
-
2019-07-06 09:33
ja mysle ze trzeba zasypac cale morze zeby bylo bezpiecznie (3)
- 26 12
-
2019-07-06 17:15
I do Szwecji znow sie da dojść !
- 0 1
-
2019-07-06 10:36
Zamrozić.
- 3 0
-
2019-07-06 10:10
Ja tu wiedzę beton! Wszędzie beton! Po horyzont! Wielki Parking dla Januszy.
- 19 3
-
2019-07-06 11:21
jak chcesz to zasypać jak tam WIRrrrrrrrrrrr cały czas ten piach wybiera? (1)
no kużwa jak?
- 9 1
-
2019-07-06 13:46
normalnie, musisz coś tam umieścić, żeby się zakotwiczyło i zbierało piach, najlepiej o nieregularnym kształcie, np. rydwan
- 11 3
-
2019-07-06 13:02
Myślący
Problem, czyli sama głębia prawdopodobnie wynika z poszerzenia plaży. W miejscach gdzie są budowle hydrotechniczne, a tym bardziej po refulacji bardzo często występuje abrazja czyli wypłukiwanie piasku przez wodę. W takich przypadkach najczęściej tworzą się wypłycenia i pogłębienia, w bliskiej odległości od budowli (mola, pirsu ect.). Wynika to w ogólnym skrócie z tego, że woda musi znaleźć nową drogę powrotu do morza, dlatego tworzą się nowe prądy wyplukujące. Zjawisko to najlepiej zaobserwować można przy drewnianych palach (z jednej strony jest płycej, z drugiej głębiej). Taka wiedza niestety nie jest dostępna dla zwykłego urlopowicza, ale powinny o tym wiedzieć osoby zlecajace wykonanie takich prac. Uważajcie na siebie i innych, nigdy nie wiadomo kiedy ktoś znajdzie się w trudnej sytuacji i wymagać będzie Twojej pomocy.
- 19 1
-
2019-07-06 12:12
Nie da sie. Trzeba wynajac statek pompke z belgii na rok i placic zlotem z diamentami.
- 1 1
-
2019-07-06 10:54
to nic nie da, taka cyrkulacja wody, dlatego piasek jest wypłukiwany
przez to że w tym miejscu jest zwężenie, jak zasypiesz to przesuniesz zwężenie dalej. Można co najwyżej wyprofilować dużo łagodniej by zmniejszyć kąt przejścia między plażą poszerzoną a nie poszerzoną
- 11 0
-
2019-07-06 09:14
Dokładnie.
100%
- 7 3
-
2019-07-10 09:38
Natychniast
Powinni od razu wyrównać dno przy plaży. Blisko brzegu bawią się małe dzieci.
- 0 0
-
2019-07-06 09:07
(13)
To juz mamy czasy, ze nikt plywac nie umie?
- 91 143
-
2019-07-06 11:53
Jest dokładnie na odwrót- więcej dzieci niż kiedyś uczęszcza na zajęcia nauki pływania, (3)
Jak piszą- w tym miejscu i ratownik miał problemy.
- 6 8
-
2019-07-07 10:16
(2)
Problemy z czym? Myśleniem? Bo raczej nie pływaniem. Poza tym nie przesadzajmy uskok gdzie robiąc krok nie masz dna? Urwisko skalne czy co? Jak żyję to znam tylko trzy takie miejsca i żadno nie leży nad morzem.
- 4 3
-
2019-07-07 15:03
Spójrz dobrze na filmiku (1)
Tam tak jest. nagły uskok
- 0 0
-
2019-07-09 21:57
Wiadomo, że nagły. Jakby był powolny, to by nie był uskok.
- 1 0
-
2019-07-06 10:55
Napisze apke na ajfona, ktora nauczy was plywac. (1)
- 6 2
-
2019-07-09 21:56
Pisz. Ja w tym czasie pouczę na żywo Twoją dziewczynę.
- 0 0
-
2019-07-06 09:21
(3)
Czekaj zobacze czy jest apka na plywanie
- 31 2
-
2019-07-08 14:27
jest ale tylko na Ajfona, przed wejściem do wody musisz wybrać styl (1)
w jakim apka ma za ciebie pływać. W darnowej wersji dostępny jedynie styl klasyczny. Jak chcesz pływać kraulem czy delfinem to dodatkowo płatne. Andoidowcy muszą sami pływać. Aha telefon przykładasz do stopy, wtedy najlepszą prędkość idzie uzyskać.
- 0 1
-
2019-07-09 21:55
słabe to
- 0 0
-
2019-07-06 14:36
mordo jak znajdziesz to podeśli mi na snapa albo insta te apke, dzienkuwa buziaki elo
- 11 1
-
2019-07-07 01:04
Jak to ratownicy
Mają problemy z pływaniem gdzie nie mają gruntu?
- 6 0
-
2019-07-06 10:24
Nawet ratownicy jak widać mają problemy z pływaniem.
- 15 7
-
2019-07-06 09:18
Dokładnie teraz takie umiejętności nie są w modzie.
- 16 6
-
2019-07-09 21:11
Prosedury wazniejsze od zycia ludzkiego
Niestety procedury. proszą o zgodę na oznakowanie
Śmiech na sali.- 0 0
-
2019-07-06 10:44
dokładnie w tamtym miejscu był całe lata po wojnie wrak o jaki można było się nieźle pokaleczyć (5)
- 29 0
-
2019-07-07 16:19
Może ktoś napisać coś więcej? (2)
- 3 0
-
2019-07-09 08:58
gdzieś słyszałem, że to Gustloff
ale już nie pamiętam gdzie dokładnie
- 0 1
-
2019-07-09 08:56
coś więcej
nie ma za co
- 0 1
-
2019-07-07 08:46
Ale juz go nie ma bo odplynal do niemiec (1)
- 1 1
-
2019-07-07 16:34
to go jednak go wydobyli?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.