Gdańszczanie uczcili Pamięć Żołnierzy Wyklętych
9874 wyświetlenia 28 lutego 2016 (312 opinii)Kilkanaście grup rekonstrukcyjnych z całej Polski i kilka tysięcy mieszkańców Trójmiasta, w tym kilkudziesięciu kombatantów Armii Krajowej, wzięło udział w II defiladzie pamięci Żołnierzy Wyklętych w Gdańsku.
Więcej na ten temat
Opinie (312) 6 zablokowanych
-
2016-02-28 15:48
Prawda! (26)
Byłem i widziałem. Dzieciom trzeba przekazywać taka wiedzę! Zeby godnie im sie żyło w tym dziwnym kraju
- 423 126
-
2016-02-28 16:13
(12)
jak to w koncu bylo? czy wykleci gwalcili i mordowali na podlasiu? jaka jest w koncu prawda?
- 51 56
-
2016-02-28 18:34
Cóż, nie wiem jaki sens ma pisanie tego tutaj, ale spróbuję... (10)
Generalnie AK po wojnie nie miała lekko, część żołnierzy miała szczęście i wtopiła się w tłum, niektórzy dogadali się z nową władzą, a inni walczyli do końca.
Pośród tych co walczyli byli tacy co byli wierni ideałom II RP oraz niestety też tacy którzy byli po prostu zgrają awanturników, którzy ulegli demoralizacji podczas wojny.
Były oddziały cywilizowane, które nie dopuszczały się żadnych okrucieństw wobec ludności i skupiały się na walce, bądź ukrywaniem się przed komunistami, ale były też takie oddziały które w zasadzie zajmowały się bandytyzmem i zabijali komunistów nie z pobudek politycznych, a stricte kryminalnych.
Niestety złożoność historii sprawia, że jest ona zbyt ciężka do zrozumienia dla zbyt wielu ludzi.- 57 4
-
2016-02-28 20:05
Wszystko rozumiem, ale dlaczego czcić w takim razie bandytów, a nie bohaterów?! (5)
Postać "Ognia" na Podhalu, czy "Łupaszka" na Podlasiu to postacie "dość" mroczne dla ludności cywilnej. Rozumiem tłuc komunistów, czy ludzi, którzy im jawnie pomagali z własnej woli, ale mordowanie kobiet, bo odrzucały zaloty, czy mordowanie ludności cywilnej to chyba z lekka przesada. Można powiedzieć dyskwalifikacja człowieka jako bohatera.
- 30 13
-
2016-02-28 20:16
Powtarzasz się cały czas z tymi komentarzami nt. Ognia. (3)
Nie oceniaj wszystkich przez pryzmat wybranych postaci. Wszędzie znajdą się czarne owce.
- 10 12
-
2016-02-28 23:57
Ogniowi KURDUPEL ZIMNY LECH wystawił pomnik (2)
A teraz zarzuca mu się nawet zbrodnie komunistyczne kiedy był w UB.I kto tu jest ubekiem,durni PiSlamiści i kibole
- 15 10
-
2016-02-29 08:08
jesteś zerem,nikim (1)
i takim pozostaniesz,a teraz ucałuj tyłek Bolusiowi
- 9 11
-
2016-02-29 12:42
zaraz po tym jak wycałujesz tyłek swojego Jarka on to podobno lubi
- 6 2
-
2016-03-01 12:58
Dorzuć jeszcze "Burego"...
- 0 0
-
2016-02-28 20:33
masz racje (1)
trudny temat, ale cieszę się że są jeszcze ludzie którzy potrafią syntetycznie ująć tą bolesną problematykę. większość mojej rodziny to potomkowie AKowców z lubelszczyzny. mam pewne wyobrażenie o tamtych czasach dzięki ich przekazom. miałem też kontakt z ludzmi z Borów T. którzy pamiętają jak wyglądała "chwalebna" walka z czerwoną zarazą w wykonaniu Łupaszki.....nic nie jest jednoznacznie czarne ani białe.
- 15 5
-
2016-02-29 10:01
włąśnie
w historii nic nei jest ani czarne ani białe są jedynie różne odcienie szarości. sytuacja po Ii wojnie światowej w Polsce była szczególnie paskudna. Oto osoby, które stanowiły część sił zbrojnych RP po wkroczeniu Armii Czerownej i komunistycznego wojska polskiego stali się zaplutymi karłami reakcji. Byli ścigani przez NKWD a potem przez UB. Z drugiej strony po II wojnie światowej nie było już tak wielkiego przyzwolenia społecznego na akcję partyzancką. Nawet rząd na uchodźtwie nie chciał już walki a działalności politycznej mimo że zakonspirowanej. W latach 1945-1947 ogromna większość partyzantki akowskiej i postakowskiej się ujawniła , zaś liczebność oddziałów pratyzanckich zmniejszyła się do ok. 2.000 osób . Były to już grupki luźno związane organizacyjnie. Osoby ujawniły się , gdyż przestano liczyć na wybuch III wojny światowej , która dawała sens dalszemu trwaniu oddziałów partyzanckich. Odnosnie mordów na ludności cywilnej. Mechanizm jest prosty . Partyzanci zawsze utrzymują się dzięki wsi. Sami bowiem nic nie uprawiają a jeść muszą. Jak chłopi potem już mieli dość karmienia partyzantów , to im zabierali siłą . Kto silniejszy i ma broń ten lepszy. Takie ekscesy nasilał się im dalje było od zakończenia wojny. Ostatnie oddziałki to grupy dwu, trzy osobowe . Nadawały się one do napaści na wiejski posterunek MO lub bank spółdzielczy i do niczego innego. Poza tym hipotekę wyklętych obciążają mordy na ludności prawosławnej na Podlasiu.
- 12 2
-
2016-02-28 22:45
Dzięki za wyjaśnienie
- 0 1
-
2016-03-01 13:00
Ideały II RP...
M. inn. Bereza Kartuska i proces brzeski. Te również masz na myśli?
- 1 1
-
2016-02-29 15:11
nie tylko na Podlasiu, popytaj w górach
tam się dopiero nasłuchasz
- 4 1
-
2016-02-28 17:34
to zdrajcy jak Kukliński (8)
- 16 46
-
2016-02-28 19:27
(3)
Zdrajcą to był Bolek
- 29 22
-
2016-02-28 19:52
(2)
z punktu widzenia komunistów tak. jesteś komuchem?
- 16 6
-
2016-02-28 20:22
a co komuna była zła ? mieszkanko kto dał starym ? (1)
- 5 18
-
2016-02-28 21:11
dał, dał. sr*ł, nie dał.
trzeba było zbierać pieniądze; wkład mieć i jeszcze potem jakieś kredyty spłacić.
- 8 4
-
2016-02-28 21:13
gdyby nie Kukliński, to by nas już pewno nie było. (3)
jak ruskie by sobie zrobiły na naszym terenie poligon nuklearny, to pewno para tylko by po nas została.
- 11 12
-
2016-02-29 15:12
nie ruskie tylko amerykany
to duża różnica
- 2 1
-
2016-04-27 13:28
Kukliński to dla mnie postać niezwykła (1)
Działania tego jednego człowieka mocniej się przyczyniły do upadku ZSRR niż całe wysiłki amerykańskiej gospodarki, wojskowości i dyplomacji. Przekazując Amerykanom strategiczne plany ich największego wroga spowodował, że ZSRR nie miał już tak naprawdę nic do roboty - nie miał po co prowadzić jakichkolwiek działań militarnych, bo Amerykanie o wszystkim wiedzieli. Amerykańska dominacja w dziedzinie obronności i możliwości ataku stała się absolutna - i taka pozostaje do dziś.
To dzięki Kuklińskiemu upadł ZSRR, a Amerykanie stali się faktycznym monopolistą w dziedzinie mocarstwowości. Polska wyzwoliła się z kajdan, skończyło się straszliwe zagrożenie Zagładą Atomową ze strony ZSRR.
I za to Kuklińskiemu WIECZNA CHWAŁA
PS. Jestem Amerykaninem polskiego pochodzenia (1. pokolenie urodzone w USA), czuję się i Polakiem, i Amerykaninem. Cieszę się, że moje obie Ojczyzny są teraz w zgodzie i współpracują, choć wstyd mi że Ameryka nie chce znieść wiz dla Polaków, najwierniejszych przyjaciół.
God Bless America!
Boże Błogosław Polskę!- 1 0
-
2016-09-01 15:22
Kukłiński był zwykłym pionkiem. Nie on jeden przekazał amerykanom wojskowe tajemnice.Nie przeceniałbym jego zasług. Z racji, że jesteś amerykaninem to śmiem twierdzić że masz mgliste pojęcie o czasach zimnej wojny. Zamów sobie książki polskich historyków to dowiesz się więcej bo za oceanem historia o zimnej wojnie, o Polakach i II wojnie światowej jest wypaczona, a to w głównej mierze zasługa żydow, ktorzy na każdym kroku pomniejszają zasługi Polaków.
- 0 1
-
2016-02-28 18:39
(1)
od defilady i hołubienia martyrologii polepszy się życie? w jaki sposób?
- 8 21
-
2016-02-28 20:11
Polepsza się w taki sposób, że odciąga uwagę
od codziennej biedy.
A po minusach widać, jak bardzo wyznawcom PiSu doskwiera fakt, że od Polskęzbawa i ferajny nic lepszego nie dostaną :D- 8 12
-
2016-02-29 08:00
Zeby uczyć trzeba samemu cokolwiek wiedzieć ! (1)
Trzeba dzieciom przekazać ,że Armia Krajowa została rozwiązana 19 stycznia 1945 rozkazem, powtarzam r o z k a z e m.Po tej dacie to już nie byli żołnierze w służbie czynnej.Jednak tak się spodobało byłym już żołnierzom że działali dalej .
- 10 3
-
2016-02-29 13:58
i zaczeli mordowac i gwałcic
- 5 3
-
2016-02-28 16:03
Ładnie (4)
- 184 49
-
2016-02-29 12:56
Jakie ładnie? (3)
Zrobili Wam z mózgu wodę tymi "wyklętymi".
Na Podlasiu bandy "Burego" i "Łupaszki" przeprowadzały pacyfikacje prawosławnych wsi, mordując setki ludzi, w tym KOBIET i DZIECI, w imię etnicznie czystej Polski, pod płaszczykiem walki z komuną. Rodziny tych morderców doczekały się odszkodowania z tytułu wyroków na nich wykonych, ludzie, którym zniszczyli życie, rodziny setek ofiar brutalnych pacyfikacji (mordowanie dzieci na oczach rodziców, palenie mieszkańców wsi w zamkniętych budynkach, puszczanie wolno tych, co przeżegnali się po katolicku a mordowanie tych, co żegnali się po prawosławnemu) - malutkiego pomnika i dokumentu w IPNie stwierdzającego fakt ludobójstwa na tle etnicznym i wyznaniowym.
Takich macie bohaterów na jakich zasługujecie. Jesteście ofiarami manipulacji, ale jest to dla Was wygodne, bo daje Wam złudzenie siły i nie wymaga myślenia. A myśleć nie lubcie.
Żmija kiedyś pożre własny ogon i bekniecie za sianie nienawiści.
Nie jestem znawcą historii. Jestem potomkiem tych, którzy doświadczyli tej zbrodni. I przykro mi, że naród polski znów tak łatwo poddaje się skrajnie prawicowym manipulacjom.- 3 6
-
2016-03-01 08:02
Hodują sobie kolejne pokolenia mięcha armatniego
które w obronie "wartości" stanie w potrzebie do boju z LGBT, islamistami, liberałami, cyklistami i wegetarianami.
A ja, stary osioł łudziłem się, że skoro mamy 21 wiek to zacznie rządzić rozum, a nie d00pa i hormony.
Patrzę na maszerujących w uniformach młodych ludzi i zastanawiam się kiedy im minie ochota do wojenki - gdy będą leżeć w błocie z wyprutymi odłamkiem flakami na wierzchu, w których wiją się robaki (tak, tak - tak szybko się czasem nie umiera) czy może jednak wcześniej.- 2 1
-
2016-04-27 13:33
(1)
jesteś nie tylko nie-znawcą, ale wręcz ignorantem. Bury owszem, miał na sumieniu wiele zbrodni i był niemile widziany wśród Wyklętych. Ale Łupaszce można zarzucić wyłącznie kierowanie bądź przyzwolenie na mord w Dubinkach (27 osób) na Litwie w czasie II wojny światowej. O pacyfikacjach prawosławnych wsi w jego wydaniu nie było mowy. Zresztą po ucieczce z Wileńszczyzny działał na Pomorzu i walczył z tworzącymi się siłami UB, KBW i MO.
- 0 0
-
2016-04-27 13:44
Przepraszam - oczywiście na Podlasiu Łupaszka też działał, Białostocczyzna to jeden z regionów V Wileńskiej Brygady AK / "Brygady Śmierci". Ale _NIE_ mordował cywili - jedyny mord, który można mu zarzucić to, jak wspomniałem, Dubinki na Litwie w czasie II wojny światowej - i są wątpliwości, czy on miał osobiście z tym coś wspólnego, czy była to niesubordynacja jego podwładnych.
A swoją drogą, nie mordowano także funkcjonariuszy MO - wielu zginęło w walkach, ale praktycznie nigdy ich nie rozstrzeliwano, chyba że wsławili się zbrodniami i zawziętością po stronie "władzy ludowej". Natomiast UB-ków rozstrzeliwano (I bardzo dobrze tak zdrajcom i pachołkom sowieckim), polecam artykuł na wikipedii pt. "Zdzisław Badocha" o bohaterze V Brygady Wileńskiej, por. Zdzisławie Badosze.- 0 0
-
2016-02-28 16:04
Byłem jak co roku wczoraj w Gdyni na V już Marszu Pamięci Żołnierzy Wyklętych (3)
Cześć i chwała bohaterom!
PS. Czy na tym portalu mogę przeczytać relację z wczorajszego wydarzenia w Gdyni, czy opisujecie wybiórczo tylko o Gdańsku?- 210 85
-
2016-02-28 20:50
Cześc i chwała bohaterom. Na pohybel faszystom i pissowskim obszczymurom
- 12 11
-
2016-02-28 21:49
wczoraj była relacja z wczorajszego
- 2 0
-
2016-02-28 21:59
w Gdyni był jakiś przemarsz naonazistów
widziałem ich zieloną flagę i znaczek onanizującego się kolesia. Nie wiem czemu niektórzy mieli biało-czerwone opaski na ramieniu.
- 10 5
-
2016-02-28 16:06
No TAK (27)
Ciemnogrod powraca.Obchody smolenska ,zielone swiatki teraz zolnierze wykleci ,grunwald ,westerplatte i wiele innych....tylko sie modlic i rozpamietywac -chory narod.
- 188 578
-
2016-02-28 16:11
Obyśmy tak zachorowali jak Amerykanie! Tez tak rozpamiętują i szanują swoją historię. (2)
- 61 16
-
2016-02-28 17:19
Ta? (1)
Gloryfikują i wybielaja porazki i czczą mity tak jak my? Chyba nie do końca.
Różnica międzmy nami a nimi polega na tym, że oni oprócz rozpamiętywania idą do przodu. My się cofamy i toniemy w oparach parahistorycznych fantasmagorii.- 29 34
-
2016-02-28 19:30
Zdaję mi się że chyba ty tam toniesz.
- 24 4
-
2016-02-28 16:14
Jonasz to chyba żydowskie imię? (8)
- 56 18
-
2016-02-28 17:26
Tak, żydowskie (7)
I co w związku z tym?
- 17 18
-
2016-02-28 17:38
(5)
Nic
po prostu spier- 32 15
-
2016-02-28 17:55
(1)
Już pędzisz kapować,tylko gdzie te gestapo? pomiocie szmalcownika.
- 12 20
-
2016-02-28 20:07
Wy nawet byliście lepsi...
Nie tylko kapowaliście, ale i zabijaliście i "sądziliście" - patrz UB/wyroki sądów.
O Palestynie nie wspominam, wszak naród wybrany ma prawo.
O rynsztokowym języku nie wspominam, jeśli nie pasuje tutaj to jedź do waszego kraju - bardzo tolerancyjnego i otwartego.- 23 5
-
2016-02-28 17:56
Prawdziwy chrześcijanin (2)
- 13 13
-
2016-02-28 19:49
lewactwo zawsze
jak im się stawiasz wyciąga ten argument chrześcijaństwa a oni sami najwięcej ludzi wymordowali mordercy !!!
- 17 9
-
2016-02-28 20:14
Po czym wnosisz, że nim jestem?
- 4 4
-
2016-02-29 11:14
to że Żydom nie zawsze po drodze była wolna Polska
- 4 0
-
2016-02-28 16:17
Co na bilet do anglii nie starczyło ? Na zasiłek się nie załapałeś ? (3)
lewaku leniwy... DO ROBOTY !
- 34 22
-
2016-02-28 16:20
Po to urwo jest demokracja (1)
aby można żyć w wolnej Polsce, mieć możliwość wyboru.
- 14 21
-
2016-02-28 16:32
manifestacje KOD pokazują że nie do wszystkich dotarła wiadomość o demokracji w Polsce:)
- 40 11
-
2016-03-01 14:34
Muwi sie lewakowie!!!
- 0 0
-
2016-02-28 16:18
Lepsze obchody chamstwa i bufonady Krzywonos i Wałęsy w ramach KOD? (1)
- 56 29
-
2016-02-28 17:21
ha
W przeciwieństwie do kultury, pokory i luzu pislmaistów.... Halo, tu ziemia.
- 14 23
-
2016-02-28 17:27
coś ci jonaszu kwas żołądkowy wieloryba zaszkodził
- 14 4
-
2016-02-28 19:59
" (1)
Naród, który nie szanuje swej przeszłości nie zasługuje na szacunek teraźniejszości i nie ma prawa do przyszłości
- 25 4
-
2016-02-28 22:01
Niby ladnie napisane
Ale , nijak nie pasuje do Polski.
Bo co tu niby szanowac? Politykow ktorzy doprowadzaja do tego aby tamte czasy "wykletych"powrocily?
Po co to nam?Do czego prowadzi ta pamiec?A kim oni byli ,takimi samymi zolnierzami czy raczej butownikami jak i dzis PIS ktory staje okoniem przeciw Europie i wchodzi w zad ameryce ? Co wladza to inne swieta i obchody.- 4 7
-
2016-02-28 21:02
KOD
nie no lepiej łazic po miescie jak stado baranow i bronic demokracji
- 10 7
-
2016-02-28 22:32
debile
brawo dla Ciebie, oby więcej takich ludzi! niech wgl nikt nie rozumie, co się dzieje na tym świecie (co jest skutkiem historii) i niech więcej ludzi będzie ogłupiane i miało takie zdanie. historię wywalcie ze szkoły, po co się uczyć o tym, co było kiedyś, niech się dzieje tu i teraz, niech gwałcą, mordują, zniewalają, bo tak, bo historia jest dla ludzi chorych, pozdrawiam osoby z twoimi poglądami świni
- 0 7
-
2016-02-29 00:47
jo, i ty masz cusik do mnie janeczku to bier te widły gnoj trza przewalac
- 0 0
-
2016-02-29 11:15
24 grudnia - jeszcze przed świętami
Jak chcesz możesz sobie śpiewać Podmoskownyje Wiecziera przy samowarku, ale to nie znaczy że wszyscy tak muszą robić.
- 2 0
-
2016-03-03 09:18
ty
Historia nie pustka myśl trochę albo nie pisz jak się nie pocz wasz
- 0 0
-
2016-08-28 11:58
No nie
I niezbyt mądry wpis.
- 0 0
-
2016-02-28 16:06
Bohaterom (6)
Cześć i chwała - konfidentom wstyd.
- 366 73
-
2016-02-28 20:07
nie chodze na te
pissowskie marsze
- 10 20
-
2016-02-28 20:44
NSZ mordowali cywilów - kobiety i dzieci
Tacy to "bohaterowie"...
- 10 16
-
2016-02-28 22:12
Jacy bohaterowie (2)
Zwykli bandyci.
- 8 13
-
2016-02-28 23:39
(1)
wal sie psie komunistyczny
- 11 6
-
2016-02-29 00:11
pocałuj mnie w zadek faszysto
- 5 9
-
2016-02-28 23:59
UBEKIEM BYŁ WASZ BOHATER OGIEŃ.
ZARZUCA MU SIĘ POPEŁNIANIE ZBRODNI KOMUNISTYCZNYCH.SAM SOBIE NADAŁ STOPIEŃ OFICERSKI I MIAŁ CZAPĘ OD ARMI KRAJOWEJ.TO JEST BOHATER NIEZŁOMNY?
- 6 1
-
2016-02-28 16:06
(1)
Cześć i chwała bohaterom!
- 259 73
-
2016-02-28 21:09
A słyszał Pan ,że armia krajowa w 1944 roku po super akcji , zdobyła dwa niemieckie hełmy, pistolet luger (bez magazynka ) , onuce zimowe szt.5 , kalesony ocieplane szt.4, 7 paczek papierosów , 21 granatów , scyzoryk kieszonkowy szt.1,?
- 7 4
-
2016-02-28 16:07
Pełen szacunek (29)
Dzięki za Niemiecki akcent. Czołg Pantera! Takie czołgi miały dywizje pancerne Wehrmachtu i SS.Serio!
- 76 89
-
2016-02-28 16:16
Abramsa chciałeś w historycznej inscenizacji ? (15)
? liberał często = lewak
- 29 17
-
2016-02-28 16:18
(10)
Nie mam lewicowych poglądów .Ale nie spodziewałbym się Niemieckiego czołgu na ulicach Gdańska ! Naprawdę jestem wdzięczny .Ładna Pantera!
- 14 20
-
2016-02-28 16:20
(2)
Oj, tam, oj tam. To przecież przerobiony T-34. Taka ukryta opcja radziecka :-)
- 15 9
-
2016-02-28 16:37
Podwozie T55 (1)
tak gwoli ścisłości
- 14 1
-
2016-02-28 16:50
Chwila! Ktoś mi w październiku podpierniczył podwozie od wozu.
- 12 3
-
2016-02-28 16:21
(5)
W czasie powstania warszawskiego polscy powstańcy przejęli kilka niemieckich pojazdów w tym właśnie Panterę i to właśnie pokazuje ta inscenizacja, załoga ma opaski Polski Walczącej, więc nie wiem o co halo???
- 45 8
-
2016-02-28 16:34
(4)
Przejeli dwie pantery Polacy w powstaniu warszawskim. Ale Niemiecki czołg na ulicach Gdańska po 1945r to jak dar od Boga ! Wspaniała nowina ! Pełen szacun za ten pomysł! Musze to Niemcom pokazać !Wspaniały pomysł.
- 11 21
-
2016-02-28 16:45
(3)
Nadal nie rozumiem fetyszowych skojarzeń, aktualnie w naszej armii jest ponad 200 niemieckich czołgów, ta Pantera brała udział już nieraz w inscenizacjach, jest oznaczona jako czołg zdobyczny itd. itd.
- 15 4
-
2016-02-28 16:53
(2)
Wiem .Ale sentyment , Pantery uczestniczyły w II wojnie swiatowej .Jesteście wspniali , gdybym miał dziś urodziny pomyślałbym ,że sprawiliście mi prezent na urodziny! Takie czołgi miały dywizje pancerne SS Totenkopf ! Brawo !
- 8 16
-
2016-02-28 17:55
mierny troll 1/10
- 11 1
-
2016-02-28 18:14
To jest akurat "Pudel" zobacz na zderzaku. Czyli Pantera przejęta przez Polaków w czasie powstania warszawskiego.
- 10 3
-
2016-02-28 17:05
masz
jak każdy tzw. liberał, nawet ci, którzy mówią- "za nami już tylko ściana", też są...powiedzmy różowi.
- 9 2
-
2016-02-28 16:21
Liberał to zawsze lewak... (3)
Idźcie kochać kozy razem z waszymi ubogaconymi kulturowo przybyszami !!
- 20 15
-
2016-02-28 16:33
,,wyznaje'' liberalizm gospodarczy co zupelnie nie rpzeszkadza mi byc jednoczesnie konserwatysta w kwestiach swiatopogladowych wiec nie kazdy rodzja liberalizmu jest zly.
- 9 7
-
2016-02-28 17:34
Jeden kretyn poucza drugiego trolla...
- 7 1
-
2016-03-01 08:08
Ludzie tacy jak ty zniszczyli Europę w 5 lat i zginęło 50 milonów ludzi
Goottt Miiittt Unnsss.
Nieźle ci nafajdali między uszy.
Ale skoro próżnia tam była to i wiele się zmieściło.- 1 0
-
2016-02-28 16:27
Polski akcent, bo (1)
to jeden z dwóch zdobytych podczas Powstania Warszawskiego. Słuchałem to wiem
- 13 7
-
2016-02-28 16:35
Tak ,ale Niemiecki czołg na ulicach Gdańska po 1945r to jest jak bajka!
- 9 19
-
2016-02-28 16:38
Śmieszne że Polacy czczą paradą żołnierzy wyklętych w nie Polskim mieście Gdańsku (2)
nikt was tu nie zapraszał
- 6 23
-
2016-02-28 19:39
ale jesteśmy
i zostaniemy, hehe
- 5 2
-
2016-02-29 10:25
Ciebie też nie a jednak piszesz mimo ,że nikt nie chce Cię tu
- 1 0
-
2016-02-28 18:02
PAntera.... (1)
phi... ten czołg nawet koło pantery nie stał .... dytka, klej i farba .... porazka.
- 6 8
-
2016-02-28 19:34
Łał ale z ciebie szpecjalista.
- 4 2
-
2016-02-28 18:24
"pięknie"
niemiecki z dużej i ta fascynacja zbrodniczymi formacjami mówi wszystko...
- 4 4
-
2016-02-28 18:27
Czołg składak z lotniczą szachownicą...
Idealnie symbolizuje sklejanie rozmaitych wątków historycznych w jedną,odpowiadającą autorowi prawdę historyczną.
- 8 1
-
2016-02-28 19:23
To jest rekonstrukcja wydarzeń, gdy pojmani polscy jeńcy wojenni byli pędzeni przez Pantere z Wehrmahtu
ulicami Danzig.
- 7 1
-
2016-02-29 07:08
szwaby
nie mieli t55 udających pantery
- 0 0
-
2016-02-29 09:21
dwie na pewno mieliśmy zdobyte....
... w powstaniu warszawskim
- 2 0
-
2016-02-29 15:15
Zal mi
Glupi czlowieku ten czol batalion Zoska zdobyl od niemcow w pierwszych dniach powstania Warszawskiego jaki mial niby byc chinski?
- 3 0
-
2016-02-28 16:08
I zarazem mordercy (6)
Izarazem mordercy
- 131 232
-
2016-02-28 16:13
Mordercy żydobolszewi :) zgadzam się z tobą !!!
- 35 19
-
2016-02-28 16:15
Twojego dziadka bolszewika mi nie szkoda
- 34 21
-
2016-02-28 20:29
Pewnie manifestował na cześć TW Bolka
jak na aparatczyka przystało.
- 10 13
-
2016-02-29 16:18
Kaa
Ty UBecki dzieciaczku. Znawcą historii to ty nie jesteś. Poczytaj trochę to będziesz wiedział. Tylko patałachu pewnie nawet czytać nie umiesz
- 5 2
-
2016-02-29 16:55
A co?
Zamordowali ci kogoś . To może ty sam lub ktoś z twoich wsadzał ich do więzień ,torturował i mordował.
- 4 2
-
2016-03-01 23:47
Znawca historii?
O której historii mówisz, śmieciu?
- 2 1
-
2016-02-28 16:09
Kibice (10)
A czy kibice wyklęci też przybyli?
- 147 36
-
2016-02-28 16:40
wczoraj przed meczem zbierali podpisy przeciwko emigrantom (8)
ci ignoranci ekonomiczni nie rozumieją że jak ich nie przyjmiemy to nie będzie miał kto pracować na ich emerytury !!!! Polacy nie zasługują na UE i nie sa europejczykami bliżej im do Rosji niż do Europy i jeszcze ten kościół miesza im w główkach
- 20 56
-
2016-02-28 16:48
(5)
Akurat konflikt na Ukrainie sprawił, że w Polsce znalazło się ponad 100 tys. Ukraińców, Polska przyjęła bardzo dużo imigrantów - tylko o tym nie pisze.
- 26 11
-
2016-02-28 17:29
100 tys. to chyba jednak nie; znacznie więcej
- 20 1
-
2016-02-28 18:25
(1)
A ile Anglia przyjęła polskich imigrantów..
- 18 6
-
2016-02-28 19:35
Tyle samo co Ukraińców my przyjęliśmy. Rachunek się wyrównał.
- 9 6
-
2016-02-28 18:49
tylko legalnie zatrudnionych jest 700 tys ukrainców a na czarno pewnie kolejne kilkaset tysięcy
dodatkowo są środowiska które chcą ich tu sprowadzić 4 mln!
a tymczasem mln Polaków są bezrobotne i/lub żyją na granicy nędzy! że o wygnanych na imigrację nie wspomnę - trudno nie uznać tego za celowe działanie- 11 5
-
2016-02-29 08:38
róznica ...
poczytaj zanim napiszesz
- 0 0
-
2016-02-28 17:07
Napisz proszę, że to ironia.....
- 6 3
-
2016-02-28 18:56
- i robili słusznie wydarzenia na zachodzie europy, trwające do dziś gwałty rozboje czy wręcz akty terroru wskazują jednoznacznie że mieszanie kultur cywilizacji to zgubny obłęd
- na nasze emerytury zarobimy sami - a będzie łatwiej jak do władzy dojdzie Polski rząd czyli nie taki sterowny z berlina i też nie taki kierowany z waszyngtonu
- Polska to Europa a to ze mali ludzie jak ty potrzebują dwu literek (ue) by poczuć się lepiej nie oznacza że mieszkańcy europy środkowo wschodniej czy południowej są jacyś gorsi - owszem jest taki pogląd wśród rasistów z zachodu i ich wielbicieli którzy nawet palcem po mapie nie potrafią wodzić że o wyciąganiu wniosków nie wspomnę
-dziwne że krytykujesz Kościół (pewnie z przyzwyczajenia) który w tej sprawie zdaje się zajmować stanowisko antypolskie- 8 4
-
2016-02-28 16:45
A czy kapelan kiboli wyklętych też przybył?
- 10 8
-
2016-02-28 16:11
Ojciec Kaczyńskiego był w AK i nie był Wyklęty, a wręcz Doceniony (8)
- 114 42
-
2016-02-28 17:30
to nie był marsz dla Kaczyńskiego (3)
spadaj zatem z tym wpisem
- 24 29
-
2016-02-28 18:07
(2)
Co? prawda w oczy kole nawiedzonego tłuka.
- 24 16
-
2016-02-29 10:33
prawda nie kole chyba ,ze Ciebie bo popatrz (1)
Ciekawe ,że żołnierz AK dostał paszport , wille, synowie role w filmie. Ciekawe ,że inni z AK nie mieli nawet paszportu , a synek Kaczyńskiego nawet do pierdla nie trafil bo siedział pod kiecką mamusi. Ciekawe ,że wszyscy inni byli karani a on miał super życie. Druga sprawa to dlaczego nie ujawniono teczki Kaczyńskiego? Przecież u Kiszczaka znaleźli teczkę ojca Kaczorka- przypadek?
- 6 1
-
2016-02-29 13:54
Hmmmmmm...
Znaleźli, czy nie znaleźli.. Tego się już nigdy nie dowiemy... przecież kartony z dokumentacją od Kiszczaka trafiły najpierw do Żuliborskiego gnoma, dopiero potem do IPNu... Najpierw służby mówiły o dziesięciu kartonach akt, na drugi dzień rano o ośmiu, a popołudniu już o sześciu.. gdzie się podziały cztery kartony w niespełna dwadzieścia cztery godziny i co się w nich znajdowało.. tego się nigdy nie dowiemy...
- 2 1
-
2016-02-28 19:33
Doceniony przez UB-ecię !!! Studia ,dobra praca ,wyjazd za granicę to w nagrodę za powstanie ?!!! Na takie fakty nie trzeba teczek nawet podrobionych .
- 31 4
-
2016-02-29 10:38
Pytanie...
Czy po IIWŚ żołnierzy AK osadzano w aresztach, torturowano, odbierano, majątki???
Czy im rozdawano wille, oferowano dobrą pracę i możliwość zagranicznych wojaży???
Dzieci AKowców chodziły głodne i czekały zapłakane na rodziców zamkniętych w aresztach???
Czy żyły jak pączki w maśle i dostawały możliwość zagrania w filmach kręconych przez Telewizję???- 7 1
-
2016-02-29 11:39
Był bardzo doceniany
przez KC PZPR ?
- 1 1
-
2016-03-01 23:49
Pocałuj go w rzyć!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.