Dwie osoby na obserwacji w szpitalu zakaźnym
2597 wyświetleń 29 stycznia 2020 (287 opinii)Dwie osoby z podejrzeniem koronawirusa trafiły we wtorek 28.01 wieczorem do szpitala zakaźnego w Gdańsku. To obywatele Polski. Pomorski sanepid uspakaja, że są pod opieką specjalistów.
Więcej na ten temat
Opinie (287) ponad 20 zablokowanych
-
2020-01-29 11:36
wirus jest już na całym swiecie (24)
masakra
- 29 14
-
2020-01-29 11:38
?
otóż nie
- 5 9
-
2020-01-29 11:45
Opinia wyróżniona
skala poprzedniej epidemii sars (21)
to było 8000 chorych przy 11% śmiertelności na całym globie, a PIS wydaje 3 razy wiecej na instytucje która zwalnia reporterów za to że ojciec służył w marynarce wojnnej PRL niż na onkologie
Zajmijmy się prawdziwymi problemami zdrowtnymi! Łącznie z ogólnonarodową ślepotą.- 174 68
-
2020-01-29 11:56
słuzbe zdrowia załatwiła platforma, osiem lat im wystarczyło. obecnie PiS wydaje dwa razy więcej niz wydawało PO (8)
Nakłady na ochronę zdrowia w 2019 r. wyniosą 97,6 mld zł - poinformował wiceminister zdrowia Sławomir Gadomski podczas posiedzenia senackiej komisji zdrowia. Komisja pozytywnie rozpatrzyła ustawę budżetową w zakresie ochrony zdrowia.
- 16 42
-
2020-01-29 12:02
przez osiem ostatnich laat! (3)
co i tak nie zmienia faktu, że ukradliście 15 mln z kasy CBA, ziobro manipuluje wirtualna polską a lokalni działacze robią czystki a to są wydarzenia tylko tego tygodnia.
Mówie per wy i ty bo na 90% autorem powyższego komentarza jest apartyczyk z państwowej spółki- 22 13
-
2020-01-29 12:37
za po ko zniknęło 250 miliardów złotych (1)
piniedzy nie ma i nie będzie
- 15 16
-
2020-01-29 12:53
To czemu nikt nie ma zarzutów?
Czyżby PiS im pomagał kraść?
- 19 6
-
2020-01-30 18:52
widze bydło się okłada az miło czyj złodziej lepszy...buahahahhaha, banda i**otów z PO i PiS
- 0 1
-
2020-01-29 12:23
(1)
PiS wydaje... PiS to może co najwyżej przyjąć ustawę przez która MY wydajemy. PiS nie ma swoich pieniędzy, tak samo, jak PO ich nie miało...
- 19 5
-
2020-01-29 13:12
No nie.
PiS zabiera i wydaje.
- 2 4
-
2020-01-29 12:53
Też mi wyczyn. Rozkręć inflację i chwal się, że płacisz więcej w nic nie wartej walucie... (1)
A teraz przelicz te kwoty na złoto, ropę, czy USD.
- 9 3
-
2020-01-29 13:54
akurat funt w stosunku do zlotowki za pis mocno spadl
- 3 5
-
2020-01-29 12:01
Biznes na służbie zdrowia będzie robiony
Zgadza się tylko wiesz mieć biznes, otwierajcie jak coś tutaj w Warszawie, zgram wam taką pakę ludzi, którą bym kierowała jak tra la la la, i biznes w Warszawie. I rezyduję tutaj, na stałe przeprowadzam się i koniec i kręcimy lód, co półtora tygodnia jestem w Sejmie
K mać, tyle mam układów teraz wypracowanych i toZgadza się tylko wiesz mieć biznes, otwierajcie jak coś tutaj w Warszawie, zgram wam taką pakę ludzi, którą bym kierowała jak tra la la la, i biznes w Warszawie. I rezyduję tutaj, na stałe przeprowadzam się i koniec i kręcimy lód, co półtora tygodnia jestem w Sejmie
K mać, tyle mam układów teraz wypracowanych i to wszystko w łeb weźmie, bo nie problem byłby, gdybyśmy my wzięli władzę
Jestem, pod względem politycznym, dla mojego ugrupowania i ważna i atrakcyjna z powodów politycznych, bo mówimy po prostu o dużej ilości głosów, czyli mocnym poparciu. I rozważają w tej chwili, czy będę startowała do Sejmu czy do Senatu
Mnie tam jest obojętne, równie dobrze mogę być panią senator, więcej czasu może być na biznes
Powiem szczerze, że chciałabym to doprowadzić do końca, jeżeli coś z tego mielibyśmy oboje albo ty. Ale jeżeli jest tylko za friko, to to pieprzę- 2 7
-
2020-01-29 12:31
A moze czas zlikwidowac szczepionki? (6)
Poszukaj sobie co wywaly szczepienia na SARS w Szewcji, rzad przeprosil za jej wprowadzenie, kilka tysiecy osob z powiklaniami neurologicznymi. Wszyscy tak sie przyzwyczaili do szczepien, ze w ogole nie zastanawiaja sie nad tym co jest w srodku i czy ryzyko przewyzsza korzysc, a nie przewyzsza. Kto z was przed szczepieniem dziecka widzial ulotke
Poszukaj sobie co wywaly szczepienia na SARS w Szewcji, rzad przeprosil za jej wprowadzenie, kilka tysiecy osob z powiklaniami neurologicznymi. Wszyscy tak sie przyzwyczaili do szczepien, ze w ogole nie zastanawiaja sie nad tym co jest w srodku i czy ryzyko przewyzsza korzysc, a nie przewyzsza. Kto z was przed szczepieniem dziecka widzial ulotke producenta z wytycznymi co do jej stosowania i dzaialaniami niepozadanymi? Czy dajecie wszczepic swojemu dziecku mieszanke dna z plodów i zwierzat bez krytycznie? Nie zwazajac na obecnosc zwiazkow aluminium i rteci? A potem zdziwko jak cos sie dzieje...
- 9 28
-
2020-01-29 13:51
ja chętnie bym poczytał o szczepieniach na SARS w Szwecji
powiedz gdzie o tym poczytać
i czy ty o tym poczytałeś
(1 więcej biologii, mniej katechezy!
2 spożywaj mniej PISu a więcej witamin
3 nie ma jeszcze szczepionki, nigdzie jeszcze nie ma prób na ludziach, nie tylko w Szwecji)- 16 3
-
2020-01-29 14:28
(2)
Przeciwnikom szczepionek radzę poczytać o Polio. Co to za choroba, jakie są poiwkłania i skutki i jak udało się to opanować.
- 13 4
-
2020-01-29 14:36
Pozdrawiamy pielęgniarki
- 4 0
-
2020-01-29 15:44
widzę że nie jestem samotnym "wołajacym na puszczy" :-)
to świetnie. pozdrawiam!
co do polio, to dzięki szczepieniom prawie udało się eradykować
bo z trzech serotypów, został juz tylko jeden
i za naszego życia może się udać
a my juz nie musimy szczepić żywą szczepionką
wystarczy martwa
jeszczewidzę że nie jestem samotnym "wołajacym na puszczy" :-)
to świetnie. pozdrawiam!
co do polio, to dzięki szczepieniom prawie udało się eradykować
bo z trzech serotypów, został juz tylko jeden
i za naszego życia może się udać
a my juz nie musimy szczepić żywą szczepionką
wystarczy martwa
jeszcze miałem zajęcia z lekarzem który był ofiarą Polio
gdańska interna
z ospą prawdziwą się udało i to nie tylko w krajach gdzie jest cywilizacja, bogactwo i pokój, ale wszędzie
duuużo farta mielismy- 5 2
-
2020-01-29 14:46
To nie było przy SARS tylko świńskiej grypie w 2009 roku. (1)
Ale fakt jet taki, że po szczepieniu Pandemrixem ludzie zapadali na narkolepsję i do dziś toczą się sprawy o odszkodowania.
- 3 1
-
2020-01-29 15:46
czyli nie w Moskwie na Placu Czerwonym tylko w Warszawie na Pradze
nie samochody tylko rowery
i nie rozdaja tylko kradną
ale poza tym wszystko się zgadza
ech ci antyszczepionkowcy, zwykli analfabeci i oszołomy- 7 0
-
2020-01-29 12:36
PiS ma gdzieś służbę zdrowia! I nie za PO, aż tak fatalnie nie było. Zwolennicy PiS gadają, że PO rozwaliło Polskę, przypominam że od kilku ładnych lat rządzi PiS i jakoś lepiej nie jest - no może nieroby i patologia jest zadowolona. A co do służby zdrowia to sama osobiście znam dwie osoby silnie związane z PiS (w tym pan senator) które jak zachorowały onkologicznie to pojechały się leczyć za zachodnią granicę. Ciekawe czemu tutaj się nie leczyli.
- 15 9
-
2020-01-29 13:04
haha (1)
Przy SARS po roku było 8000 przypadków, teraz po miesiącu jest 6000, a wirus się jeszcze nawet nie rozkręcił.
Wirusem z Wuhan można się zarazić nawet wtedy, gdy chory nie ma objawów choroby.- 6 2
-
2020-01-29 14:10
i jeszcze nie wiemy czy śmiertelność będzie wysoka czy niska
to jest zupełnie nowy, nieznany do tej pory wirus!
przenoszący się najgorsza możliwą drogą!
a czas wylęgania zgadywany jest do 2 tygodni, bo inne koronawirusy tak mają, ale nie wykluczono jeszcze trzech tygodni jak w EBV, albo pół roku jak w HCV!
każdy scenariusz jest możliwy!
na pewno będzie pandemia, natomiast czy choroba jest wysoce smierterlna, czy błaha - jeszcze nie wiemy- 9 1
-
2020-01-29 13:47
to poczytaj o MERS
i zastanów się co by było, gdyby nie zrobiono serio kwarantanny- 5 0
-
2020-01-30 18:53
nikt nie widział ale kazdy słyszał z tv co? biedny umysle uwięziony w kłamstwach tv
- 0 0
-
2020-01-29 12:09
Opinia wyróżniona
Wirus z Wuhan - ostrożnie, ale bez paniki (10)
Zdarzyło się, okej, podjęto odpowiednie działania, dobrze, że pojawiła się informacja. I myślę, że nie ma co się specjalnie obawiać (choć trzeba być ostrożnym). Podejrzewam, że dużo groźniejsza jest zwykła sezonowa grypa, powikłania po niej, niż ten wirus z Wuhan.
- 94 39
-
2020-01-29 12:45
Żebyśmy się nie zdziwili (4)
Nasza służba zdrowia jest w katastrofalnym stanie
- 18 5
-
2020-01-29 13:47
(3)
a co tu do rzeczy ma służba zdrowia, skoro wirus z Wuhan leczy się objawowo? Masz kaszel, gorączkę i problemy z oddychaniem, leczą cię na kaszel, gorączkę i problemy z oddychaniem. Tak jak z grypą. Nie siej paniki.
- 11 7
-
2020-01-29 14:20
i jak by nie tlen (tylko w duszności)
to najlepiej by było to leczyć w domu, a nie w szpitalu!
izolacja!- 5 0
-
2020-01-29 14:24
(1)
Problemy z oddychaniem leczy się wspomaganiem aparaturą. To się sprawdza przy ograniczonej liczbie przypadków. W sytuacji epidemii nasza służba zdrowia nie ma szans i śmiertelność może być wysoka.
- 12 1
-
2020-01-31 17:29
Nawet WHO zie o nas wypowiedziala
Obawia sie o rozprzestrzenianie wirusa w krajach z bardzo slaba ochrona zdrowia, czyli o nas. U NAS moze sa warunki i respiratory dla 50 osob w calym kraju, co bedzie z reszta
- 0 0
-
2020-01-29 16:05
Wuhan (2)
Wcześniej nie wiedziałem, że mają tam takie duże miasto. I to z takimi problemami.
- 4 0
-
2020-01-29 18:24
Tam każde małe miasto (1)
jest dla nas dużym miastem.
- 3 0
-
2020-01-29 20:13
Wuhan jest duże nawet jak na Chiny
- 1 0
-
2020-01-29 17:19
Łatwo mówić (1)
Bez paniki, a co mają zrobić pracownicy lotniska? Niewiadomo kto i skąd przylatuje. Zamknąć lotnisko albo kwarantanna dla powracających z Azji.
- 5 1
-
2020-01-29 21:00
Pracownicy lotniska codziennie stykają się z ludźmi, którzy wracają z różnych krajów, i którzy przynoszą stamtąd przeróżne choroby, gdzie ten wirus to przy nich pikuś.
- 3 1
-
2020-01-29 15:51
oni wszystko produkuja nawet choroby-swinska grypa,ptasia grypa,sars,a teraz to (2)
- 6 3
-
2020-01-29 16:34
Nie, religię chrześcijańską wyprodukowali w Izraelu Żydzi
- 4 0
-
2020-01-29 16:41
Myślę, ze wirusy powstaja min.w militarnych bazach medycznych. Tam bawia sie takimi swinstwami.
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2020-01-29 11:36
wirus jest już na całym swiecie (24)
masakra
- 29 14
-
2020-01-29 11:38
?
otóż nie
- 5 9
-
2020-01-29 11:45
Opinia wyróżniona
skala poprzedniej epidemii sars (21)
to było 8000 chorych przy 11% śmiertelności na całym globie, a PIS wydaje 3 razy wiecej na instytucje która zwalnia reporterów za to że ojciec służył w marynarce wojnnej PRL niż na onkologie
Zajmijmy się prawdziwymi problemami zdrowtnymi! Łącznie z ogólnonarodową ślepotą.- 174 68
-
2020-01-29 11:56
słuzbe zdrowia załatwiła platforma, osiem lat im wystarczyło. obecnie PiS wydaje dwa razy więcej niz wydawało PO (8)
Nakłady na ochronę zdrowia w 2019 r. wyniosą 97,6 mld zł - poinformował wiceminister zdrowia Sławomir Gadomski podczas posiedzenia senackiej komisji zdrowia. Komisja pozytywnie rozpatrzyła ustawę budżetową w zakresie ochrony zdrowia.
- 16 42
-
2020-01-29 12:02
przez osiem ostatnich laat! (3)
co i tak nie zmienia faktu, że ukradliście 15 mln z kasy CBA, ziobro manipuluje wirtualna polską a lokalni działacze robią czystki a to są wydarzenia tylko tego tygodnia.
Mówie per wy i ty bo na 90% autorem powyższego komentarza jest apartyczyk z państwowej spółki- 22 13
-
2020-01-29 12:37
za po ko zniknęło 250 miliardów złotych (1)
piniedzy nie ma i nie będzie
- 15 16
-
2020-01-29 12:53
To czemu nikt nie ma zarzutów?
Czyżby PiS im pomagał kraść?
- 19 6
-
2020-01-30 18:52
widze bydło się okłada az miło czyj złodziej lepszy...buahahahhaha, banda i**otów z PO i PiS
- 0 1
-
2020-01-29 12:23
(1)
PiS wydaje... PiS to może co najwyżej przyjąć ustawę przez która MY wydajemy. PiS nie ma swoich pieniędzy, tak samo, jak PO ich nie miało...
- 19 5
-
2020-01-29 13:12
No nie.
PiS zabiera i wydaje.
- 2 4
-
2020-01-29 12:53
Też mi wyczyn. Rozkręć inflację i chwal się, że płacisz więcej w nic nie wartej walucie... (1)
A teraz przelicz te kwoty na złoto, ropę, czy USD.
- 9 3
-
2020-01-29 13:54
akurat funt w stosunku do zlotowki za pis mocno spadl
- 3 5
-
2020-01-29 12:01
Biznes na służbie zdrowia będzie robiony
Zgadza się tylko wiesz mieć biznes, otwierajcie jak coś tutaj w Warszawie, zgram wam taką pakę ludzi, którą bym kierowała jak tra la la la, i biznes w Warszawie. I rezyduję tutaj, na stałe przeprowadzam się i koniec i kręcimy lód, co półtora tygodnia jestem w Sejmie
K mać, tyle mam układów teraz wypracowanych i to wszystko w łeb weźmie, bo nie problem byłby, gdybyśmy my wzięli władzę
Jestem, pod względem politycznym, dla mojego ugrupowania i ważna i atrakcyjna z powodów politycznych, bo mówimy po prostu o dużej ilości głosów, czyli mocnym poparciu. I rozważają w tej chwili, czy będę startowała do Sejmu czy do Senatu
Mnie tam jest obojętne, równie dobrze mogę być panią senator, więcej czasu może być na biznes
Powiem szczerze, że chciałabym to doprowadzić do końca, jeżeli coś z tego mielibyśmy oboje albo ty. Ale jeżeli jest tylko za friko, to to pieprzę- 2 7
-
2020-01-29 12:31
A moze czas zlikwidowac szczepionki? (6)
Poszukaj sobie co wywaly szczepienia na SARS w Szewcji, rzad przeprosil za jej wprowadzenie, kilka tysiecy osob z powiklaniami neurologicznymi. Wszyscy tak sie przyzwyczaili do szczepien, ze w ogole nie zastanawiaja sie nad tym co jest w srodku i czy ryzyko przewyzsza korzysc, a nie przewyzsza. Kto z was przed szczepieniem dziecka widzial ulotke producenta z wytycznymi co do jej stosowania i dzaialaniami niepozadanymi? Czy dajecie wszczepic swojemu dziecku mieszanke dna z plodów i zwierzat bez krytycznie? Nie zwazajac na obecnosc zwiazkow aluminium i rteci? A potem zdziwko jak cos sie dzieje...
- 9 28
-
2020-01-29 13:51
ja chętnie bym poczytał o szczepieniach na SARS w Szwecji
powiedz gdzie o tym poczytać
i czy ty o tym poczytałeś
(1 więcej biologii, mniej katechezy!
2 spożywaj mniej PISu a więcej witamin
3 nie ma jeszcze szczepionki, nigdzie jeszcze nie ma prób na ludziach, nie tylko w Szwecji)- 16 3
-
2020-01-29 14:28
(2)
Przeciwnikom szczepionek radzę poczytać o Polio. Co to za choroba, jakie są poiwkłania i skutki i jak udało się to opanować.
- 13 4
-
2020-01-29 14:36
Pozdrawiamy pielęgniarki
- 4 0
-
2020-01-29 15:44
widzę że nie jestem samotnym "wołajacym na puszczy" :-)
to świetnie. pozdrawiam!
co do polio, to dzięki szczepieniom prawie udało się eradykować
bo z trzech serotypów, został juz tylko jeden
i za naszego życia może się udać
a my juz nie musimy szczepić żywą szczepionką
wystarczy martwa
jeszcze miałem zajęcia z lekarzem który był ofiarą Polio
gdańska interna
z ospą prawdziwą się udało i to nie tylko w krajach gdzie jest cywilizacja, bogactwo i pokój, ale wszędzie
duuużo farta mielismy- 5 2
-
2020-01-29 14:46
To nie było przy SARS tylko świńskiej grypie w 2009 roku. (1)
Ale fakt jet taki, że po szczepieniu Pandemrixem ludzie zapadali na narkolepsję i do dziś toczą się sprawy o odszkodowania.
- 3 1
-
2020-01-29 15:46
czyli nie w Moskwie na Placu Czerwonym tylko w Warszawie na Pradze
nie samochody tylko rowery
i nie rozdaja tylko kradną
ale poza tym wszystko się zgadza
ech ci antyszczepionkowcy, zwykli analfabeci i oszołomy- 7 0
-
2020-01-29 12:36
PiS ma gdzieś służbę zdrowia! I nie za PO, aż tak fatalnie nie było. Zwolennicy PiS gadają, że PO rozwaliło Polskę, przypominam że od kilku ładnych lat rządzi PiS i jakoś lepiej nie jest - no może nieroby i patologia jest zadowolona. A co do służby zdrowia to sama osobiście znam dwie osoby silnie związane z PiS (w tym pan senator) które jak zachorowały onkologicznie to pojechały się leczyć za zachodnią granicę. Ciekawe czemu tutaj się nie leczyli.
- 15 9
-
2020-01-29 13:04
haha (1)
Przy SARS po roku było 8000 przypadków, teraz po miesiącu jest 6000, a wirus się jeszcze nawet nie rozkręcił.
Wirusem z Wuhan można się zarazić nawet wtedy, gdy chory nie ma objawów choroby.- 6 2
-
2020-01-29 14:10
i jeszcze nie wiemy czy śmiertelność będzie wysoka czy niska
to jest zupełnie nowy, nieznany do tej pory wirus!
przenoszący się najgorsza możliwą drogą!
a czas wylęgania zgadywany jest do 2 tygodni, bo inne koronawirusy tak mają, ale nie wykluczono jeszcze trzech tygodni jak w EBV, albo pół roku jak w HCV!
każdy scenariusz jest możliwy!
na pewno będzie pandemia, natomiast czy choroba jest wysoce smierterlna, czy błaha - jeszcze nie wiemy- 9 1
-
2020-01-29 13:47
to poczytaj o MERS
i zastanów się co by było, gdyby nie zrobiono serio kwarantanny- 5 0
-
2020-01-30 18:53
nikt nie widział ale kazdy słyszał z tv co? biedny umysle uwięziony w kłamstwach tv
- 0 0
-
2020-01-29 11:36
(5)
Ciekawe czy lekarze mają chociaż maski zasłaniające drogi oddechowe, czy tak jak na południu lekceważą sobie to znacząco!
- 63 12
-
2020-01-29 12:14
W zakaźnym to akurat powinni wiedzieć co robią
Tam nawet jak przyjdziesz to jest taka "śluza"/izolatka gdzie czekasz na kogoś z obsługi, nie ma zbiorowej poczekalni.
- 12 1
-
2020-01-29 13:31
Miss Korona
Mają nie dygaj
- 1 1
-
2020-01-29 13:52
Maja (1)
Maja specjalistyczne maski
- 1 2
-
2020-01-29 14:00
Maja?
co za Maja?
- 1 0
-
2020-01-29 18:02
maski
mają i noszą, okulary szczelne też. ale tylko, gdy jest potrzeba, nie histeria...
- 2 1
-
2020-01-29 11:36
Grubo (10)
Oby niepotwierdziły się podejrzenia lekarzy.
- 51 6
-
2020-01-29 11:47
Teraz przy otwieraniu paczek z Aliexpres będą towarzyszyły podwójne emocje.
- 23 4
-
2020-01-29 12:09
w końcu cos u nas w Gdańsku się dzieje... Nareszcie!!!! (1)
- 10 9
-
2020-01-29 13:46
hehe
- 4 1
-
2020-01-29 12:14
Bez paniki. Niespełna dwa lata temu aktualny minister zdrowia zawierzył polską służbę zdrowia (3)
nieistniejącemu bytowi pt. matka boska. Nic nam nie grozi.
- 12 16
-
2020-01-29 12:24
(1)
A komu miał zawierzyć, leninowi jak platfusowy minister?
- 11 11
-
2020-01-29 12:54
Kompetentnemu ministrowi zdrowia.
Tylko skąd takiego wziąć?
- 7 4
-
2020-01-29 13:47
to idz sie lecz
- 2 4
-
2020-01-29 16:09
A lekarz to kto? Wyrocznia? (2)
Trzeba mieć wiedzę i podejście holistyczne. Przede wszystkim szanować ludzkie życie i nie szkodzić, a nie przepisywać prochy. Czasami wystarczy zmienić dietę, sposób życia, nawyki. Ale nie , nie to, bo ważniejsza jest recepta dla bigfarmy.
- 4 4
-
2020-01-29 17:59
A jak każe lekarz zmienić styl życia (1)
To wychodzi Janusz z gabinetu, wyzywając od konowałów...
- 4 1
-
2020-01-30 18:55
tylko i**ota chodzi do i**otów w białych kitlach.....biedni otumanieni oszukiwani ludzie
- 0 0
-
2020-01-29 11:37
Najlepiej odkaża spirytus (7)
I czosnek
- 93 13
-
2020-01-29 11:44
W tramwajach i tak śmierdzi`
A ty jeszcze czosnek wszystkim proponujesz
- 16 2
-
2020-01-29 11:46
I tabaka
- 6 4
-
2020-01-29 12:32
Na bol glowy
I wirusa tylko amfetamina
- 6 4
-
2020-01-29 13:04
(1)
Ależ bzdura.
Chcesz sobie drogi oddechowe odkazić? Wdychasz ten spirytus, czy co XD- 5 1
-
2020-01-29 14:23
ewent odkażanie rąk ma sens
pamiętaj, ze na początku epidemii SARS w 2002 choroba wymknęła się kwarantannie, bo chory użył windy, był w masce, ale użył guzika
"przekażcie sobie znak pokoju, oraz wszystko, co się wam przykleiło do rąk"- 9 0
-
2020-01-29 13:36
i kąpiel w naszych polskich bagnach leśnych
- 3 1
-
2020-01-30 03:23
i woda swiecona
- 0 0
-
2020-01-29 11:38
kucharz z mojej ulubionej chińskiej restauracji wrócił niedawno od rodziny z Wuhan... (5)
- 66 6
-
2020-01-29 13:57
i moj kolega z akademika (3)
- 10 0
-
2020-01-29 14:25
Fajnie. Idz go pocaluj (2)
- 16 0
-
2020-01-29 14:42
W 4 litery. (1)
Najbezpieczniej
- 15 0
-
2020-01-29 15:07
w rzecy samej
- 7 0
-
2020-01-29 17:03
Co serwuje ? Pierwsze danie zupa z nietoperzy, drugie tatar z weży ?
- 4 3
-
2020-01-29 11:38
Zwykła grypa przyczyną większej ilości zgonów niż ta nowa odmiana grypy. (14)
Dalej, rozkręcajcie tą panikę
- 79 37
-
2020-01-29 12:10
No nie do końca ... (6)
Śmiertelność grypy sezonowej wynosi 0,1-0,5%, przy czym 90% zgonów występuje u osób po 60 roku życia.
Koronawirus to jak na razie śmiertelność na poziomie 2-3% zakażonych.- 16 5
-
2020-01-29 12:22
(1)
Przy zwykłej grypie chinole padaliby jak muchy. Przy chorobie trzeba odpoczynku, a tam raczej wypoczynek polega na tym, że z 300% normy zejdą do 200%.
- 13 5
-
2020-01-29 16:17
O czym ty teraz mówisz?
- 3 1
-
2020-01-29 12:57
(2)
Trudno ocenić, czy 2-3%. Liczba zgonów jest pewnie w okolicy prawdziwej, natomiast liczba zakażonych zapewne znacznie zaniżona. Sądzę, że docelowo ten wskaźnik spadnie poniżej 2%.
- 4 1
-
2020-01-29 14:01
(1)
oby
bo jeśli to bedzie jak MERS (wysoka smiertelność)
lub SARS (zakażenia nawet od guzika windy)
to jest się czego
świadomie i niepanicznie
bać- 8 2
-
2020-01-29 15:08
Wczoraj słyszałem super sposób aby uniknąć tej choroby jak i strachu przed nią. Jedynie co trzeba zrobić to wyłączyć TV.
- 10 0
-
2020-01-29 18:19
w sezonie grypowym w samej Europie potwierdza się ok 500.000 tys zgonów
a na grypę się nie szczepicie, a koronawirusa z Wuhan się boicie ?
- 2 1
-
2020-01-29 12:16
to nie jest odmiana grypy (5)
- 8 2
-
2020-01-29 13:25
No i?
- 1 3
-
2020-01-29 13:45
To jest odmiana przeziębienia (3)
Z piorunującym zapaleniem płuc
- 6 0
-
2020-01-29 13:59
(2)
zalecam mniej pisu i zdrowasiek, więcej świeżego powietrza
śmiertelność od koronawirusów:
- kocia sr*czka u ludzi 0-1%
- SARS ok.10-15%
- MERS 30-60%
- Wuhan (2019-nCoV) śmiertelność całkowicie nieznana, na razie
ale Ty już wiesz- 4 5
-
2020-01-29 22:48
lekarz się wypowiadał, że Wuhan ma 1 procent, więc luz
- 1 0
-
2020-01-30 14:56
straszenie ludkow
najlepiej napisac ze smiertelnosc MERS to 30-60% aby FUD siac. Trzeba bylo podac dane dla np Grecji, Malezji, Turcji czy Jemenu, gdzie smiertelnosc byla 100% (bylo jedno zachorowanie ze zgonem).
Wedlug WHO smietelnosc byla 37%, ALE, to tylko zdiagnozowanych przypadkow, czyli powaznych i smiertelnych zachorowan. Prawdopodobnie bylo ich znacznie wiecej, tylko nigdy nie zostaly zdiagnozowane, pacjenci przeszli je jako zwykle zapalenie pluc, czy grype. Objawy sa te same, wysoka goraczka, uczucie zmeczenia, kaszel, plytkosc oddechu, bole miesni, itp. Zapewne faktyczna smiertelnosc jest znacznie nizsza.- 0 0
-
2020-01-30 09:04
Z tym, że przeciwko grypie są szczepionki dzięki czemu zmniejsza się zachorowania lub osłabia przebieg samej choroby. A w razie rozpoznania grypy dostępne są leki p/wirusowe np. oseltamiwir. Na koronawirusa na razie nie ma swoistego leczenia i to jest głównym problemem. Bo leczenie jest jedynie objawowe.
- 0 0
-
2020-01-29 11:39
są zamknieci więc jesteśmy bezpieczni:) (5)
- 13 36
-
2020-01-29 11:43
taaa i sami lecieli samolotem do gdanska... (3)
buhehehheheh
- 17 1
-
2020-01-29 12:24
I z nikim z rodziny i znajomych się nie spotkali. Akurat (2)
Już kolejnych 5 osób zaraża nawet nie wiedząc, że sami są już chorzy.
- 9 2
-
2020-01-29 12:33
(1)
Jeszcze nie wiadomo
- 2 0
-
2020-01-29 14:13
To tylko kwestia czasu
Ten wirus rozprzestrzenia się bardzo łatwo i szybko, długo rozwija bezobjawowo i stale mutuje. To nie Ebola, gdzie trzeba co najmniej dotknąć chorego, żeby się zarazić. Moim zdaniem już jest za późno, żeby go ogarnąć.
- 5 2
-
2020-01-29 11:50
Wszystkie osoby, które miały z nimi kontakt
od momentu zakażenia są też potencjalnie zakażone. Ten wirus rozprzestrzenia się między ludźmi drogą kropelkową, także wystarczy, że ktoś kichnue w tym samym pomieszczeniu co ty, albo zakichaną ręką dotknie klamki...- 19 1
-
2020-01-29 11:39
(2)
Wirus jak każdy inny. Trzeba może zacząć dbać o swoje zdrowie, lepiej się odżywiać i dbać i higienę !
- 32 18
-
2020-01-29 12:26
Codzienna zmiana gaci nie pomoże, więc po co?
Tak, higiena dla mnie kończy się na okolicach gaci.
- 4 5
-
2020-01-29 15:16
Wirus mutant - to nie taki jak każdy inny - on był specjalnie modyfikowany tylko coś nie poszło ... tymczasem w szpitalu czekają bo nie potrafią go rozpoznać a tym samym stwierdzić zakażenia ... minister zdrowia tymczasem przygotowuje kolejny przelew Do Torunia zamiast zająć się tą sprawa - i to mnie boli !
- 4 1
-
2020-01-29 11:40
Już jest w Trójmieście (14)
Przygotowanie żadne.. Gdzie maseczki, kombinezony, śluzy, lekarstwa (antybiotyki na zapalenie płuc, zbijające gorączkę itp.)...
- 46 51
-
2020-01-29 11:47
Info (2)
Są tam gdzie powinny, na oddziale bo gdzie indziej mają być?
- 21 4
-
2020-01-29 13:27
Na którym oddziale bo szpitale odsyłają chorch do kolejnych z komentarzem "Proszę się siać paniki" (1)
Wystarczy dodać, że ludzie z podejżeniem zarażenia pomiędzy szpitalami przemiszczają się pociągami i komunikacją miejską, A "monitorowanie stanu zdrowia zagrożonych zarażeniem" polega na dzwonieniu czy się się dobrze czują. Pełny profesjonalizm, ale minister powiedział, że są procedury więc spoko. Tak w ogóle to na lotniskach na wracajacych z Chin nie czeka nikt. Żadnego lekarza, żadnego badania. NIC. To jest Polska.
- 16 3
-
2020-01-29 16:09
dzwonienie wystarczy
jak pax siedzi w domu i nie łazi do pracy i po mieście
w czasie dużych epidemii grypy w UK
pacjentom się radzi NIE łazić po lekarzach
siedzieć w domu, konsultować się tylko telefonicznie
a lekarz do domu przychodzi tylko w razie pogorszeń
i do pax obciążonych, np z cukrzycą, ciążą, przeszczepem itd
czyli: czytajcie, czekajcie, aż będzie więcej wiadomo,
słuchajcie zdroworozsądkowych zaleceń,
nie panikujcie - ale bądźcie gotowi wypełniać polecenia.
bo czy jesteśmy bezpieczni - jeszcze nie wiadomo
(tak jak na początku wojny na Ukrainie, nie było wiadomo
czy zaraz nie wypadnie na nas
ja wtedy odkopałem książeczkę wojskową i wróciłem do biegania codziennie)- 6 1
-
2020-01-29 11:48
Antybiotykiem w ... (5)
wirusa ? A po co ?
- 52 3
-
2020-01-29 13:44
(4)
napisal, że na zapalenie pluc, zwlaszcza powiklane podaje sie też antybiotyki
- 5 1
-
2020-01-29 14:06
(2)
owszem, nadkażenie leczy się antybiotykiem
ale wirusowe zap. płuc bez nadkażenia bakterią?
tu to błąd, po co obciążać pacjenta?
kiedyś w tym celu był Bioparox, ale go teraz nie ma- 11 0
-
2020-01-29 20:11
W pewnym momencie (1)
Następuje nadkażenie i wtedy podaje się antybiotyki
- 1 0
-
2020-01-29 20:44
jak CRP i prokalcytonina ruszą w górę,
jak jest jakiś posiew i antybiogram
wiem, my tu w PRL' dajemy antybiotyki wcześniej i na ślepo
bo badania są droższe niż leczenie
bo to bantustan- 4 0
-
2020-01-30 18:56
buahahahahhahahahahaha
- 0 0
-
2020-01-29 12:34
Przecież to troll, spodziewasz się że wie do czego są antybiotyki z IQ ślimaka.
- 6 4
-
2020-01-29 16:45
Okopujemy sie już :)
- 1 0
-
2020-01-29 18:03
gdzie? (1)
W moim szpitalu. Zakaźnym.
- 2 0
-
2020-01-29 20:45
jak tam się ma kora z wilka, dochtorze?
- 0 1
-
2020-01-31 07:49
Wirus ale brednie
Wymyślono reklama w całej okazałości jak myślicie kto to robi a płacimy my to są jaja ale może ludzie otworzą oczy
- 0 0
-
2020-01-29 11:41
trzeba było się zaszczepić i ubezpieczyć (8)
- 11 61
-
2020-01-29 11:51
(2)
Nie ma jeszcze szczepionki na tę mutację, będzie najwcześniej za kilka tygodni.
- 12 1
-
2020-01-29 12:16
3 miesiące dopiero zaczną testy robic
- 6 0
-
2020-01-29 12:43
Nie zdziwilbym sie jakby ja juz od kilku tygodni mieli. Takie cuda sie zdarzaja.
- 9 2
-
2020-01-29 12:13
Albo wziąć kredyt, zmienić pracę...
- 14 4
-
2020-01-29 12:35
(2)
Zaszczepić nie istniejąca jeszcze szczepionką, dobry jesteś.
- 15 1
-
2020-01-29 12:47
To na pewno wina antyszczepionkowców (1)
Gdyby nie oni, na każdą chorobę byłby już cudowny zastrzyk
- 7 2
-
2020-01-29 15:50
Cudowny zastrzyk pieniedzy dla producentow
- 5 1
-
2020-02-02 22:06
Nie ma sczepionki
Napiszemy tobie na nagrobku - Ubezpieczony
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.