Więcej na ten temat
Opinie (95) 2 zablokowane
-
2020-08-06 12:55
Opinia wyróżniona
Każdy rowerzysta powinien mieć karte rowerową. (19)
KAŻDY ! powinien znać przepisy
- 73 21
-
2020-08-10 14:01
Najwięcej ginie pieszych.
Tak więc każdy pieszy powinien mieć uprawnienia do wyjścia z domu wraz z trasą spaceru? Ty nie trać czasu na pisanie i zajmij sobie kolejkę do psychiatry.
- 2 0
-
2020-08-10 12:56
KAŻDY kierowca samochodu powinien znać przepisy. (1)
A jak to jest w praktyce... ;)
- 1 0
-
2020-08-10 15:09
znanie przepisów to jedno, przestrzeganie ich to coś innego
ważne, by kierowcy nie lekceważyli limitów prędkości. Przy małych prędkościach (do 30 km/h) obrażenia odnoszone w czasie wypadków są zwykle bardzo małe. Kontakt wzrokowy wystarczy, by zapobiegać przy takiej prędkości skutkom większości sytuacji kolizyjnych. dlatego warto promować uspokajanie i redukcję skali ruchu samochodów. Rowerzyści bardzo rzadko jeżdżą szybciej niż 30 km/h po mieście.
- 0 0
-
2020-08-06 15:34
Zgadzam się w 100% (4)
Rowerzystów jest coraz więcej i coraz ciaśniej na drogach rowerowych, a jak patrzę na większość, to tylko ręce załamuję. Nie przestrzegają żadnych przepisów, jeżdżą obok siebie parami, nie sygnalizują skrętu ani nie patrzą za siebie włączając się do ruchu czy zaczynając wyprzedzać. Można by wymieniać godzinami. Wprowadzić obowiązek karty rowerowej dla każdego!! Jak najszybciej! To nasze bezpieczeństwo!
- 8 3
-
2020-08-06 15:48
Prawo jazdy jest obowiązkowe (3)
A jakoś nie wpływa na przestrzeganie przepisów przez kierowców.
Chyba nie tędy droga.
Pomijam już to, że obok siebie można jechać od dłuższego czasu :)- 7 5
-
2020-08-06 20:46
Czyli niech każdy wsiada w samochód bez prawka? (2)
Mimo wszystko uczy się na kursie zasad jazdy, to że część kierowców je łamie (nie wszyscy!!), to ich świadomy wybór. A z tego, co widzę, to ludzie po prostu nie potrafią się poruszać na rowerach wśród innych. Często, gdy zwracam im uwagę, to nawet nie rozumieją o co mi chodzi.
- 2 3
-
2020-08-06 21:12
ktoś czegoś nie rozumie (1)
czym innym jest znajomość przepisów (pożądana sytuacja: wszyscy je znają), czym innym jest ich przestrzeganie (jak widać, po formalnych egzaminach na prawo jazdy wielu je lekceważy) czym innym jeszcze wymaganie od dorosłych ludzi zdawanie specjalnego egzaminu i wykazywanie się posiadaniem specjalnego dokumentu potwierdzającego znajomość przepisów
czym innym jest znajomość przepisów (pożądana sytuacja: wszyscy je znają), czym innym jest ich przestrzeganie (jak widać, po formalnych egzaminach na prawo jazdy wielu je lekceważy) czym innym jeszcze wymaganie od dorosłych ludzi zdawanie specjalnego egzaminu i wykazywanie się posiadaniem specjalnego dokumentu potwierdzającego znajomość przepisów możliwych do opanowania przez nieletnie dzieci. Karta rowerowa dla dzieci i młodzieży tak, wymaganie jej od dorosłych to przejaw myślenia pasującego do społeczeństw autorytarnych, takich jak za naszą wschodnią granicą.
- 1 0
-
2020-08-06 21:39
i żaden cyklofob nie chce mi odpowiedzieć uczciwie i wprost
czy chce wymagać karty rowerowej od kogoś, kto ma prawko np. ABCDE- 3 1
-
2020-08-06 15:01
dlaczego taka cyklofobiczna opinia została wyróżniona? (1)
Czy jej autor lub osoby wyróżniające tę opinię uważają egzamin na prawo jazdy za szczyt osiągnięć intelektualnych przeciętnego dorosłego mieszkańca naszego kraju? Doświadczenie uczy, że dzieci zdające na kartę rowerową ściślej przestrzegają przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego niż większość kierowców? Dlaczego kierowcy w naszym kraju nagminnie
Czy jej autor lub osoby wyróżniające tę opinię uważają egzamin na prawo jazdy za szczyt osiągnięć intelektualnych przeciętnego dorosłego mieszkańca naszego kraju? Doświadczenie uczy, że dzieci zdające na kartę rowerową ściślej przestrzegają przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego niż większość kierowców? Dlaczego kierowcy w naszym kraju nagminnie lekceważą limity prędkości? Ponieważ między innymi brak rowerzystów na jezdni skłania ich do wyobrażania sobie sytuacji, że rowerzyści nie powinni korzystać z jezdni, nawet wtedy, gdy jest ona objęta strefą Tempo 30. Wielokrotnie jadąc rowerem z góry ulicą Wileńską z taką prędkością byłem otrąbiany przez kierowców, którzy chcieli mnie wyprzedzać. Pisanie bzdur, że każdy dorosły człowiek ma mieć kartę rowerową to Himalaje nonsensu w kraju, w którym wskaźniki liczby ofiar wśród pieszych na terenach zabudowanych w miastach są jedne z najwyższych w Europie. Proszę nie traktować bzdur wypisywanych przez chorych na cyklofobię za wartych wyróżniania na tym portalu.
- 8 13
-
2020-08-06 19:31
To nie jest zadna fobia a stara dobra zasada:
"konstruowal, sprawdzil, zatwierdzil"
Ruch drogowy to powazna sprawa i nie mozna go pozostawic widzimisie jego uczestnikow. Dlatego szkolenie zakonczone potwierdzeniem umiejetnosci (egzamin i dokument) jest wlasciwym rozwiazaniem.
Przy okazji, niejako, zapewniajacym rowny, mniej-wiecej, poziom wiedzy.
Wiec jesli chcesz byc rownorzednie traktowany, spelnij te same warunki co i kierowcy. Przepisy sa rowne dla wszystkich.- 4 3
-
2020-08-06 13:02
Od kiedy papier potwierdza znajomość przepisów? (8)
Zobacz ilu ludzi robiło prawo jazdy w czasach, kiedy pytania można było w całości wykuć, a teraz wielcy znawcy...
- 17 13
-
2020-08-10 15:46
a od kiedy dyplom potwierdza nabytą wiedzę?. Znajomość przepisów a nie stosowanie to dwie różne sprawy
- 0 1
-
2020-08-06 14:38
(6)
dla ludzi wychowanych w prl i w post prl najwazniejszy jest papier i najlepiej gdyby byl na wszystko,.I zeby nie bylo jestem zdania ze kazdy pownien znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa ale juz te egzaminy,karty,pozwolenia i inna papierologia to co najwyzej stwarzanie na sile dodatkowych problemow i etatow.
- 9 14
-
2020-08-06 15:07
odwiedź Niemcy (5)
a poznasz siłę papiera...
Kolejny głupek, co wszytko na gębę...
"znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa"
Sam jesteś na drodze? To nie jest jedynie twoje bezpieczeństwo...
A co do "samooceny"... Stary kawał z Akademii Medycznej.
"Znudzony asystent egzaminuje studenta i studentkę.
a poznasz siłę papiera...
Kolejny głupek, co wszytko na gębę...
"znac przepisu o ruchu drogowym dla wasnego bezpieczenstwa"
Sam jesteś na drodze? To nie jest jedynie twoje bezpieczeństwo...
A co do "samooceny"... Stary kawał z Akademii Medycznej.
"Znudzony asystent egzaminuje studenta i studentkę.
Czy męski członek ma kość? - pada pytanie.
Tak! - ochoczo odpowiada studentka.
Nie - bez wahania stwierdza student.
Pan zdał a Pani się zdawało - konkluduje asystent"
I na naszych drogach to również widać...- 14 3
-
2020-08-06 15:47
Dlatego potrzebna jest edukacja. (4)
*Każdy* ma znać przepisy ruchu drogowego, nie ważne, czy jedzie Passatem, Ukrainą, hulajnogą, czy pcha taczkę.
- 12 1
-
2020-08-06 21:05
(3)
czyli chcesz egzekwować karty rowerowe od ludzi, którzy mają prawko?
czy ty sam masz kartę?- 2 4
-
2020-08-07 10:19
Następny, co potrzebuje papierka, żeby coś udowodnić. (2)
Nie, chcę, żeby każdy znał przepisy, a jeśli ich nie zna, niech siedzi w 6 klasie podstawówki, aż pozna.
(tak, mam kartę rowerową, motorowerową i prawo jazdy ;p)- 5 1
-
2020-08-07 12:18
(1)
jak to możliwe? trzeba było oddać kr by dostać pj
a kto nie oddal popelnial wykroczenie
mozna bylo zachowac zniszczony niewazny egzemplarz
ale uprawnienie to nie tylko papier, to tez zawartosc archiwow
gdzies tam, dokad ma dostęp... sąd....
przyznasz sie do popelnienia przestepstwa?
nie, nie jestemjak to możliwe? trzeba było oddać kr by dostać pj
a kto nie oddal popelnial wykroczenie
mozna bylo zachowac zniszczony niewazny egzemplarz
ale uprawnienie to nie tylko papier, to tez zawartosc archiwow
gdzies tam, dokad ma dostęp... sąd....
przyznasz sie do popelnienia przestepstwa?
nie, nie jestem za papierem, a też za powszechna wiedza
ale nie jest to wiedza ezoteryczna na doktorat z mniemanologii
nie tylko mam swiadomosc ze papier czesto klamie,
ale ze tacy Belgowie nie mieli pj do czasu gdy wstepowali do UE i unia je wymusila (a ty pewnie o tym nie wiedziales) ale mam tez swiadomosc ze cos jak kr faktycznie istnieje tu i owdzie... tak, nie tylko w Bolandzie...
ale np. austriacki odpowiednik kr jest dla szesciolatkow!
ktorzy jeszcze nie umieja czytac ani pisac ani rachowac!
wiec... niech gniją w przedzkolu?! zejdz z drzewa, naucz sie czegos o swiecie, Bolanda to nie jego pępek, tylko egzotyczny freakhouse,
niereformowalny, jak chcesz normalniej, to emigruj, tertium non datur- 1 5
-
2020-08-07 13:59
Skąd w ogóle takie wymysły wziąłeś?
Chętnie zobaczę paragraf, który to nakazuje, bo chyba mamy następnego, co prawa uczył się za Jaruzelskiego...
W Austrii nie mają problemów jak u nas z d**ilami na drogach, więc przykład zupełnie nieadekwatny.- 4 0
-
2020-12-11 15:47
Krzysiu nastepca Franka
Tam nosili koperty. Niech się uczą od dziecka gdzie i komu w przyszłości zanieść.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2020-12-11 15:47
Krzysiu nastepca Franka
Tam nosili koperty. Niech się uczą od dziecka gdzie i komu w przyszłości zanieść.
- 0 0
-
2020-08-06 10:43
(15)
Taka karta powinna być obowiązkowa dla każdego rowerzysty jak prawo jazdy. Również tak samo rowerzyści powinni zbierać punkty, mandaty i tracić uprawnienia.
- 100 17
-
2020-08-06 10:59
ale 40tys wypadków w których ginie 3tys osób (2)
45tys rannych co nas wszystkich kosztuje 56mld rocznie nie powodują rowerzyści bez karty rowerowej, a kierowcy z prawkiem !!!!!!!
- 19 17
-
2020-08-10 15:44
(1)
ok wypadków praktycznie nie powodują maszyniści i motorniczy więc też zlikwidujmy dla nich uprawnienia. Kolejny paradoks dlaczego mając kategorię B trzeba robić dodatkowe uprawnienia na motor jeśli się z niego korzysta? po co kategoria C jeśli przepisy ruchu drogowego są niemal takie same na wszystkie pojazdy?
- 3 1
-
2020-08-12 12:51
W kat. C i d oraz e są większe restrykcje oraz większą odpowiedzialność na drodze niż w przypadku kat b czy a. Więc jestem zdania, że rowerzyści chcąc poruszać się drogami powinien mieć przynajmniej kartę rowerową
- 0 0
-
2020-08-06 15:04
dlaczego słyszymy często o zatrzymaniu (po pościgu) kierowcy, któremu odebrano prawo jazdy? (4)
Wypisywanie dyrdymałów, że rowerzyści (80% z nich ma prawo jazdy) nie przestrzega przepisów i że oni są znaczącą grupą ujemnie wpływającą na bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest gargantuiczną bzdurą i przejawem cyklofobii.
- 8 11
-
2020-08-07 09:38
(3)
Skoro rowerzyści chcą mieć takie same prawa, to powinni być traktowani tak samo jak kierowcy samochodów.
- 3 2
-
2020-08-07 10:13
Ale właśnie o to chodzi. (2)
Tylko jak to wytłumaczyć kierowcom?
- 6 1
-
2020-08-11 11:16
Nie wiem czy kierowcy uwierza ze rowerzysci tez chca placic OC i podatki na utrzymanie drog...
ciezka sprawa z nimi...
:-)- 0 0
-
2020-08-07 14:46
jak? nijak! nie da się. zaakceptuj i się przystosuj. enjoy urodę pani redaktor.
chyba, że edukacyjny odstrzał kierowcy na miejscu wykroczeń
(nie da się, niehumanitarne, poza tym kto by to miał robić)
więc po co strzępić ozory? kierowczyki to Suveren, to oni głosują na Pis, Kaczora, Brochę, Banksiego i słusznie Waszczykoś pluł na wrogich im rowerzystów- 0 5
-
2020-08-06 14:14
jazda jak w meksyku (4)
Rowerzyści bez karty rowerowej Jeżdżą jak chcą, gdzie chcą, bez wyobraźni wyjeżdżają na ulicę !!! z dziećmi które pojęcia nie mają, którą stroną jezdni się jeździ a potem tragedie !!!! i walka w szpitalu o życie zarówno osoby dorosłej jak i dziecka... Każdy powinien mieć kartę rowerową, kask i sprawny rower !!!
- 12 6
-
2020-08-10 15:03
karta rowerowa człowiekowi dorosłemu nie jest potrzebna (1)
Człowiek dorosły może z założenia być zdolny do zachowania przytomności umysłu. Każdy rower powinien być sprawny. Zarządcy dróg powinni tak kształtować przestrzeń miejską, by każdy wiedział jak się zachować. Na większości ulic miasta ruch powinien być uspokojony do 30 km/h (w Gdańsku obowiązuje taki limit na 64% ulic, ciekawe, dlaczego o tym nie wie znaczna część dyskutantów na tym portalu?) Kaski w dobrze ukształtowanej przestrzeni miejskiej bardziej potrzebne są użytkownikom samochodów - to oni częściej doznają urazów głowy niż przeciętni rowerzyści (nie piszę tutaj o kolarzach uprawiających sportową formę jazdy). Demonizowanie zagrożeń występujących na naszych ulicach to domena osób cierpiących na samochodozę, udających przyjaciół rowerzystów.
- 2 1
-
2020-08-10 23:03
karta rowerowa jest potrzebna dorosłemu bardziej niz dziecku
dzieci uważają na drodze w 95%, dorośli w 15%. Ponad 90% przypadków kolizji z udziałem roweru wykonali dorośli pow. 25 roku życia.
- 1 1
-
2020-08-07 14:54
a ty wiesz? sprawdźmy...
no to którą stroną dwupasmowej drogi krajowej bez pobocza w terenie niezabudowanym powinien jechać rowerem dorosły w towarzystwie dziewięcioletniego rowerzysty?
jeździłem trochę rowerem po Karaibach. standardowo, zjeżdżając ze statku przez pierwsze kilkaset metrów nie wiedziałem którostronny ruch był na danej wyspie. i przeżyłem, choć ruch w tym turystowie jak u nas, lub gęstszy, a chodników nie ma, tylko są rynsztoki, taki rodzaj ściekow, odchody, zdechłe psy, śmieci itp. wniosek: może to wiedza niepotrzebna? ;-)- 3 1
-
2020-08-06 15:10
podziękuj prawodawcy
który na to pozwolił, dopasowując się bezkrytycznie do unijnych ustaleń.
Tylko, że kraje starej Unii maja inne sposoby na to, aby użytkownicy rowerów znali przepisy.- 7 5
-
2020-08-06 12:59
Większość rowerzystów ma i prawo jazdy i samochód. (1)
A punkty, bo mandaty już są? Co to zmieni, przecież szansa na dostanie mandatu w tym kraju jest praktycznie zerowa.
- 11 5
-
2020-08-07 14:59
była by niezerowa, jak by nie Głęboka Wiara w Święte i Patryjotyczne Konfetti
- 2 1
-
2020-08-11 16:43
Obowiązkowa powinna być
- 0 1
-
2020-08-11 15:12
Obowiązkowa
Powinna być obowiązkowa dla wszystkich którzy chcą się poruszać rowerem po ulicach i ścieżkach rowerowych. Plus obowiązkowe OC dla rowerzystów
- 0 0
-
2020-08-11 11:51
komuna wraca...
Cwaniacy zwęszyli biznes. Niebawem będą wydawać licencję na używanie roweru a może i prawo jazdy.. Taki trynd, który należy zwalczać.
- 1 2
-
2020-08-06 14:15
Usunąć religie (4)
i wdrożyć podobne zajęcia.
Żeby w aglomeracji trójmiejskiej w roku zrobiono 300 (słownie: trzysta) kart??!!!- 34 12
-
2020-08-11 11:23
religia nie jest obowiazkowa
gorzej z genderowa walka z normalnością
- 0 0
-
2020-08-07 07:20
(2)
jest taki przedmiot. Nazywa się technika i uczy się tam zasad ruchu drogowego, w ramach tego przedmiotu często zdaje się też na kartę rowerową.
- 3 0
-
2020-08-07 10:17
Tak, 2-3h o podstawowych znakach. (1)
A potem "egzamin" na kartę - podaj jeden znak.
- 0 3
-
2020-08-07 14:42
w Austrii jest karta rowerowa
i robią ją dzieciaki w szóstym (6.!) roku życia
jeszcze nie umią pisać
jeszcze nie chodzą do szkoły
u nas zaprawdę trza najpierw mieć licencyjat
i "świadectwo bierzmowania"- 2 2
-
2020-08-06 11:40
Po terminie (1)
Fajny artykuł po terminie :(
- 28 2
-
2020-08-11 11:16
A jak można zrobić relację z wydarzenia, jeszcze przed jego rozpoczęciem?
- 0 0
-
2020-08-06 14:19
po terminie.. (1)
bez komentarza - takie informacje podawać po terminie....
- 11 2
-
2020-08-11 11:15
To nie jest informacja, a reportaż z wydarzenia, które miało miejsce.
- 0 0
-
2020-08-10 13:13
"Kolejny głupek, co wszytko na gębę..." (1)
A ja podam przykłady 2 krajów, w których królowało właśnie "na gębę" i które mimo to (a może właśnie dzięki temu) były lub są potęgami: W.Brytania i USA. Tam jak powiesz, że jesteś Smith to jesteś Smith - nikt nie pyta o papiery. Ale jeśli przyłapią cię na oszustwie to masz duże problemy. U nas za to tysiące pozwoleń, zezwoleń, uprawnień, które nic nie znaczą i niczego nie gwarantują, a jak kogoś przyłapią na oszustwie to i tak w zasadzie nic mu nie grozi. Do niemców bym się nie porównywał - ten wytresowany naród tak ma. Na razie mają rozkaz być grzecznymi, ale jak przyjdzie inny rozkaz to znowu zrobią jakąś hekatombę.
- 3 1
-
2020-08-11 07:55
bajki z westernów
Gdyby tak było, to kraje te nie wykształciłyby najpotężniejszej klasy prawniczej i machin legislacyjno - standaryzacyjnych.
"Przybicie" funkcjonuje we wspólnotach plemiennych, gdzie członkowie natychmiast egzekwują "prawo" a wyrzutek nie ma szans na przetrwanie.
To może funkcjonuje na niskim poziomie społecznym ale kraje te są wielkie, bo wytworzyły przez tysiące lat (GB) zasady, które pozwalają funkcjonować dużym organizmom społecznym. Słowo jest respektowana ale słowo napisane i podpisane jest dowodem i jest niezaprzeczalne.
Jeśli tak wierzysz w "stare demokracje", to zastanów się, dlaczego obywatel USA starannie unika kontaktu z policją i dba o kompletność dossier... I słusznie.
Bo tu się z Toba zgodzę, w drugiej części tego kija jest u nas problem. Czy na gębę, czy na papierze, delikwent zrobi wszystko aby uniknąć odpowiedzialności. A prawnicy mu w tym pomogą.- 0 0
-
2020-08-06 11:50
Obowiązkowe OC dla rowerzystów poruszających się po drogach publicznych, ścieżkach rowerowych i chodnikach. (13)
Egzekwowanie od nich należności to droga przez mękę i niepotrzebne obciążanie sądów.
- 51 18
-
2020-08-10 21:46
i oc dla pieszych!!!
- 0 0
-
2020-08-06 15:04
30% kierowców nie wykupuje OC (2)
Dlaczego o tym nie piszesz trollu?
- 7 6
-
2020-08-06 20:26
(1)
bo ubezpieczajnie co roku podwajają skladkę. więc lidzie ich unikają, nikt nie lubi być orzynany.
ostatnią szkodę z ubezpieczenia miałem w 2003, a w tym roku chcą za mój o rok starszy samochód prawie dwa razy więcej forsy
Kraj złodziei i prostytutek, gdzie kekarze handlują "skórami" i maseczkami przeciwepidemicznymi, skąd legat papieski to był pedofil-hurtownik, gdzie naciągacz bankowy został nagrodzony posadą szefa rządu, ale co druga ulica jest Jana Pawła 2.00: Tu inflacja oficjalnie jest 3%, ale jak oc droźeje 30% rok-do-roku to uchodzi za uczciwy i korzystny bz-ns. Tak jak wciskanie kredytów frankowych gołodupcom.- 1 7
-
2020-08-07 14:34
o po jednym przedstawicielu obu wolskich zawodow wyrazilo ich "opinie"
- 1 1
-
2020-08-06 13:00
A może być. I tak kosztuje 20pln za rok. (5)
A wiesz czemu? Bo rowerzyści powodują szkody tylko w bajkach Januszy.
- 15 14
-
2020-08-06 15:55
Powiedz to rodzinie tej staruszki (4)
Potrąconej jakiś czas temu przez rowerzystę, który posłał ją na tamten świat
- 5 7
-
2020-08-06 16:10
Zwróć uwagę, że musisz podać jedyny przykład i to sprzed roku. (3)
Podczas kiedy na drogach z winy kierowców zgineło w tym samym roku 3000 ludzi...
- 9 1
-
2020-08-06 20:14
(2)
prawie dwa razy więcej niż od covid
- 4 0
-
2020-08-07 10:14
Porówujesz rok z 6 miesiącami. (1)
- 1 0
-
2020-08-07 12:20
fakt, janusze zdjeli maski wraz z majtkami na plazy
zreszta, maski od narciarza szumowskiego byly i tak dobre
raczej na majtki i to raczej na streaptease, niz gacie na zimę- 1 1
-
2020-08-06 19:06
(1)
Skąd pomysł, że obowiązkowe OC dla rowerzystów odciąży sądy?
- 3 0
-
2020-08-07 10:14
Po prostu Januszowa zawiść
Jak on musi płacić, to wszyscy powinni.
- 4 0
-
2020-08-06 15:28
obowiązkowy udział własny w szkodzie dla kierowców
chociaz symboliczny np. 5tys.
skoro mandaty są tak śmieszNie niskie to moze chociaz tyle niech płacą za głupotę- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.