Co się wydarzyło przy Grabowskiego 15?
19866 wyświetleń 11 grudnia 2013 (726 opinii)W środę jeden z mieszkańców bloku przy ul. Grabowskiego 15 na Chełmie najprawdopodobniej wskutek załamania nerwowego najpierw groził, że wysadzi cały blok w powietrze, a następnie zabarykadował się w piwnicy. Policjanci, w tym antyterroryści musieli go stamtąd siłą wydostać.
Więcej na ten temat
Opinie (726) ponad 20 zablokowanych
-
2013-12-11 09:41
Kiedyś znałem tego gościa. Chory człowiek.. (5)
- 4 5
-
2013-12-11 09:48
(4)
Który z baraci Z ,pomieszkiwal w piwnicy? Czemu twierdzisz ze chorych? pomijajac fakt z dzisiejszej nocy
- 0 0
-
2013-12-11 09:50
(3)
Mowa o średnim. I nie wciskaj mi, że twierdzę że wszyscy bracia są chorzy, bo są ok .
- 1 0
-
2013-12-11 11:26
... (2)
on byl z nich najbardziej spoko, normalny zyczliwy i sympatyczny czlowiek
- 2 0
-
2013-12-11 15:15
(1)
On mieszkał w tej piwnicy ponad 10 lat. Dlatego, że był najbardziej normalny, życzliwy i sympatyczny??? Znałem go kiedyś bardzo dobrze i wiem, jaki był.. Delikatnie mówiąc był nieprzystosowany społecznie i na to dodatkowo nałożyły się jego negatywne stany psychiczne.
- 2 0
-
2013-12-16 11:23
przychylam się do wypowiedzi bo znam osobiście
- 1 1
-
2013-12-16 09:30
pawel zybal
pamietasz jak smiales sie z rafala bobrowskiego tak samo sie zapowiada u ciebie skonczysz pod kioskiem jak tak dalej bedzie pamietaj zycie masz tylko jedno a sylwia juz cie niekocha
- 1 3
-
2013-12-16 09:27
to pawel zybala
pawel widze ze ci calkiem siadlo na system chlopie wez sie do roboty normalnie anie placesz nad soba sa gorsze tragedie na swiecie a ty tylko sie uzalasz nad soba pijesz dalej wina jak tak to przestan przez to masz napady
- 0 3
-
2013-12-12 23:02
Gdzie on teraz jest??? (2)
Czy ktoś wie co się z nim dzieje, gdzie on teraz jest? (tylko bez głupich komentarzy proszę)
Miejmy nadzieje ze chłopak dojdzie do siebie i będzie jeszcze szczęśliwy.- 8 0
-
2013-12-13 05:00
(1)
Jak to gdzie? W więzieniu, lub areszcie.
- 3 2
-
2013-12-14 23:29
nie dość że mu zniszczyli wszystko to jeszcze do wiezienia mieli by wsadzić?
- 2 0
-
2013-12-14 23:23
Sąsiadka
I takie opinie buduja ;-) Zawsze trzeba bronic dobrych ludzi,a jesli chodzi o pomoc...Hm....Nie ma jej!
- 0 2
-
2013-12-14 21:15
Chełm to bardzo spokojna dzielnica (1)
i mimo złej sytuacji w kraju ludzie mieszkający na Chełmie są bardzo weseli
- 2 0
-
2013-12-14 21:34
tzn?
- 0 0
-
2013-12-12 13:36
Dlaczego on mieszka w piwnicy (10)
skoro ma meldunek w mieszkaniu na górze u rodziny?
- 7 2
-
2013-12-14 21:31
może po to by mieć swój spokojny kąt
- 1 0
-
2013-12-13 15:50
34 lata - w tym wieku natura głośno wzywa do wyprowadzki od mamy i taty
...każdy orze jak może
- 0 0
-
2013-12-12 13:45
Powiem ci z praktyki, że może było mu za ciasno (7)
tak jak sporej części społeczeństwa gnieżdżącej się we wspólnym M z uwagi na tak powszechny dostęp do lokali komunalnych i tak tanich i ogólnie dostępnych kredytów hipotecznych oraz zawrotnie niskich cen wynajmu na wolnym rynku. ;)
Dla zainteresowanych mam inny pomysł bo piwnica to jednak nie ten standard. Przyczepka kempingowa przed blokiem całoroczna. Prąd ciągniemy z domu i proszę można mieszkać bez zobowiązań.- 3 1
-
2013-12-12 14:19
Z przyczepą jest problem z ogrzewaniem (2)
trzeba ogrzewać w zimę cały czas, inaczej temperatura w ciągu kilkunastu minut spadnie poniżej zera, a u nas prąd, gaz, benzyna do najdroższych w stosunku do zarobków należą.
- 2 0
-
2013-12-12 14:28
Można ocieplić i prąd z drugą taryfą do grzania. (1)
- 0 0
-
2013-12-12 14:37
Ocieplenie coś minimalnie da
grzać trzeba cały czas, tak samo jak samochód kilkanaście minut i masz zimno tak samo jak na zewnątrz, do tego trzeba wietrzyć bo para od zwykłego oddychania będzie się skraplać wszędzie, oraz błyskawicznie wyrośnie grzyb, jeśli tam będziesz przebywał i oddychał przy takiej cienkiej izolacji termicznej.
- 1 0
-
2013-12-12 13:55
Jak mieszkaliśmy u Teściowej w 6 osób na 25m2 to czasami po pracy przesiadywałem sobie w moim starym fordzie pod blokiem. (3)
Całkiem sam
- 10 1
-
2013-12-12 14:01
(2)
i otwierając 6 browar, myślałeś sobie: Jestem Przegrańcem !
- 1 2
-
2013-12-12 14:14
Skąd wiesz ? (1)
Jakbyś tam był ;)
Przegrań-cy to ci wszyscy co myślą że coś osiągnęli.
Bo osiągnęli tylko kupę długów. Za tych nasze kochane państwo i inni komercyjni krwiopijcy wezmą się już od przyszłego roku.- 3 1
-
2013-12-12 14:22
Tak podwyżki za śmieci, ścieki, wodę, gaz, prąd
paliwo, frank zdrożeje - Banki dopiero wezmą się za grilowanie długoletnich kredytobiorców dodatkowymi kosztami. Za to inflacja na pewno spadnie. Hip hip hura
- 2 0
-
2013-12-12 06:38
Na łeb siada w tym kraju (16)
W tym kraju albo ktoś zarabia kilkadziesiąt tysięcy, albo kradnie albo robota za 7 zeta za godzinę. Tylko się wysadzić albo zastrzelić.. Później ludzie zdziwieni, że odwala..
- 213 16
-
2013-12-12 07:49
tak dokładnie (13)
miro ma rację to dziki kraj sprzyjający zwłaszcza po okresie transformacji wszechobecnemu cwaniactwu złodziejstwu w białych rękawiczkach (przekręty w magistracie... TAKE KFIJATKI "" na każdym szczeblu , te pożal sie boże przetargi fundacje .... wystarczy wyjść na ÓLYCE"" wyjechać za miasto TE FURY TE CHACJENDY ORAZ APARTEMANTOWCE W MIEŚCIE MOZE Z 10 procent uczciwie zapracowane powiedzmy poxostałe to przewały wałki chachmenty wszech panuijace kolesiostwo zorganizowane grupy wykorzystywanie stanowisk do celów prywatnych lub scheda PO-PRL.. ytedeitpe.. każdy zdrowo myślący i średnio rachujący jest w stanie sobie wyliczyć czego możne sie dorobić za 7 zybli /h
- 16 6
-
2013-12-12 09:24
(12)
Zazdrość i zawiść az się wylewa zza monitora. Oczywiście jak ktoś ma coś więcej to zapewne złodziej i cwaniak. Jak to pisał Winiecki "Polska zawiścią stoi. Sąsiada któremu się powiodło zamiast naśladować próbujemy ściągnąć do swojego poziomu"
- 8 15
-
2013-12-12 09:49
(10)
a co ma zawiść do tego toż to same fakty
- 7 2
-
2013-12-12 09:55
(9)
Autorowi tamtego komentarza wydaje sie, ze wszystkie te mieszkania i fury naleza do ludzi powiazanych z budzetowka. Do glowy mu nie przyszlo ze wiekszosc tego nalezy do prywatnych osob ktore po prostu lepiej sobie radza w zyciu niz on.
- 4 6
-
2013-12-12 17:44
(4)
Wiesz co Darem czytam tak te twoje komentarze i widzę,że jesteś jednym z tych tzw dorobkiewiczow..Nie oszukujmy się większość z tych którym się powiodło to dorobkiewicze.Zasada prosta nie podoba ci się praca,zwolnij się i nieważne czy jesteś fachowiec czy nie. Są inni,tańszy.Dlaczego ci wszyscy wielcy pracodawcy nie kupują sobie chińskich samochodów? Woli zaplacic pracownikom po 2000 i kupić Mercedesa i co to jest?gospodarczosc?
- 3 0
-
2013-12-13 09:04
(3)
Pracownikom płaci tyle za ile zgodzili się oni pracować. tak samo jak ty w sklepie płacisz tyle za ile zgodził się daną rzecz sprzedać sprzedawca.
- 0 2
-
2013-12-13 14:58
jesli pracownik ma do wyboru 0 i 1500 to na co się zgodzi? (2)
ale to nie znaczy że tak nisko sie ceni
- 3 0
-
2013-12-13 16:34
(1)
Ale to już jest jego sprawa. Albo akceptuje daną ofertę albo nie. Jeżeli akceptuje to dlatego że nie ma lepszej.
To na ile pracownik się ceni nie ma znaczenia, liczy się punk w którym zarówno on jak i pracodawca godzą się zawiązać współpracę. To jest cena rynkowa.- 0 4
-
2013-12-13 23:46
Darku u nas nie ma rynku, masz do wyboru tylko to, co Ci zaproponują
nic więcej, nic mniej...
- 0 0
-
2013-12-12 14:55
prywatne firmy POwiazane z budzetowka (3)
Tak tak prywatne, tylko interes publiczny
- 1 0
-
2013-12-12 16:03
(2)
serio, czy dla ciebie istnieje tylko i wyłącznie sektor państwowy?
- 0 2
-
2013-12-12 17:58
Ty udajesz czy naprawde nic nie widzisz (1)
Albo jesteś POwiazany (najbardziej prawdopodobne i nawet wychodzi z każdego wpisu) (z jednej strony wolborynkowiec, z drugiej zaciekly obrońca waaadzy która jest na maxa socjalistyczna)
POwiazane firmy to nie sektor publiczno-prywatny, to degrangolada wypychajaca prywatne firmy z rynku i na dodatek okradajaca podatników, do tego fuszerka- 3 1
-
2013-12-13 10:26
Znam ludzi zarabiających dużo, pracujących w prywatnych firmach i dostarczających produkty innym prywatnym firmom. Tobie serio się wydaje że każdy kto się czegoś dorobił musi być tanim cwaniaczkiem?
Co ciekawsze nie jestem w żaden sposób z PO powiązany. A ta "zaciekła obrona" to raczej krytyka ludzi którzy atakują PO przy każdej sposobności bez żadnego merytorycznego sensu. Ja sam w wielu kwestiach krytykuję PO (walka z dopalaczami, podniesienie podatków, skok na OFE), ale jak czytam że PO jest winne temu że ktoś kiedyś chciał się zabić na molo w Sopocie, albo że ktoś okradał groby (autentyczne wpisy) to mam to poprzeć tylko dlatego żeby dopiec PO?
PO jest za co krytykować, ale krytyka musi mieć ręce i nogi, a nie być czymś na kształt bełkotu wiecowego krzykacza- 0 1
-
2013-12-13 03:48
Powiodlo, haha komunistom tez sie po wojnie powiodlo
- 0 0
-
2013-12-12 08:22
Nie nie i nie (1)
Robote za 7 na godzinę to masz, jak masz tę robotę w d..ie. Jeśli robisz cokolwiek, ale się starasz to zarabiasz więcej. I nic do rzeczy nie ma tutaj wykształcenie czy znajomości. Przykładowo: układasz kafle i robisz to dobrze? Po jakimś czasie nie możesz się odpędzić od roboty bo znajomi znajomych Cię polecają. Układasz krzywo i chlejesz w pracy? Wtedy inna bajka..
- 21 7
-
2013-12-12 19:17
Z tymi kaflami to trafiłes jak kulą w płot
Odlicz sobie koszta działalności gospodarczej, samochodu (chyba że narzędzia będziesz autobusem woził) koszta zakupu narzędzi, brak płatności terminowych "nie zapłacę panu bo nie mam", konkurencję w postaci żuli co kładą za 20 zł od metra aż wezmą zaliczkę i zachleją, przestoje które zawsze są mniejsze lub większe oraz parę innych rzeczy a ujrzysz że zycie w Polsce to nie marketing który tak słodko przedstawiłeś
- 1 3
-
2013-12-12 06:13
praca jest, wystarczy spojrzeć na ilość ogłoszeń... (92)
Na trójmiasto.pl, nawet jak połowa jest do D. to i tak jest. Ale jak ktoś ma za duże wymagania to pracy nie ma.
- 168 354
-
2013-12-12 06:53
to patrz dalej (20)
jak wystarczy spojrzeć!
- 66 43
-
2013-12-12 07:21
popieram (19)
buractwo nowobogactwo i wszechobecne cwaniactwo .... pracuję w tym DZIKIM kraju uczciwie TRZYDZIESTYÓSMY !!! ROK ... także trochę wiem ...
- 69 14
-
2013-12-12 09:27
(15)
Co wiesz? Jak ci się nie podoba to sam załóż firmę i zatrudniaj innych. Ludziom się wydaje że to takie proste
- 25 16
-
2013-12-12 10:04
skoro jest ci tak zle to nie zakladaj firmy i nam tu nie wytykaj ze jesteś biznesmem (9)
wielokrotnie czytam twoje wpisy i stwierdzam ze interes który ty prowadzisz to ciągłe wpisy na forach a w szczególności na trójmieście. Ile ci za to płacą?
- 21 8
-
2013-12-12 10:35
(5)
Jak im płaciłeś najniższe wynagrodzenie to się nie dziw. Jaka płaca taka praca. Minimalne wynagrodzenie, minimalne zaangażowanie w pracy.
- 24 10
-
2013-12-12 10:40
(1)
A jakie zaangażowanie taka płaca, niestety większość swoim zaangażowaniem schodzi poniżej minimalnej krajowej i tak powstaje bezrobocie.
- 8 11
-
2013-12-13 23:38
niestety kolego, w Polsce działa to dokładnie odwrotnie, takie zaangażowanie, jak płaca
- 1 0
-
2013-12-13 16:05
nienie moj drogi
na prace i place to sie umawia na rozmowie kwalifikacyjnej. jesli dojdzie do porozumienia to obie strony sie do czegos obliguja. jesli ktos sie zgodzil wykonac jakies zadanie za 1500 to ma to zadanie wykonac a pracodawca ma mu te 1500 zaplacic.
- 1 1
-
2013-12-12 10:59
Wejdź kolego na ogłoszenia o przetargach (1)
99% z nich - jedyne kryterium to najniższa cena. Często wynik przetargu na poziomie 30% wartości kosztorysu inwestorskiego. Prowadź więc w takich warunkach biznes i zapłać uczciwie ludziom. To tylko sposób na przeżycie! I ty nie zarobisz i twoi ludzie też nie.
- 14 4
-
2013-12-12 21:30
Procedurę znam od podszewki, ale już w tym cyrku nie biorę udziału
Inwestor robi kosztorys wstępny, wychodzi mu powiedzmy 1 mln złotych. Organizuje przetarg. Przed przetargiem trzeba kupić/nabyć specyfikację czyli, jak ma być zrobione, jakimi materiałami, w jakim kolorze, ile warstw, etc.... Zgłaszają się firmy do przetargu, otwarcie kopert i znajduje się rodzynek, co to chce wykonać pracę za 700 tys. Wow, bierzemy go, wszak w suchym mamy zaoszczędzone 300 tys. Wykonawca przystępuje do pracy, oczywiście za tą cenę nie da się wykonać usługi zgodnie ze specyfikacją, więc tnie się na materiale. Nie da się także zatrudnić fachowców, więc prace wykonują rolnicy, piekarze, etc (branża budowlano-instalacyjna). Summum summarum, projekt jest zrealizowany, ale nie dość, że przy użyciu kiepskich materiałów, to jeszcze niezgodnie ze sztuką. Trzyma się to przez okres gwarancyjny a później, trzeba poprawiać, remontować. I od nowa, przetarg, najtańsza oferta, bubel...błędne koło...
- 5 0
-
2013-12-12 10:17
(2)
Nigdy nie twierdziłem, że jestem biznesmenem.
- 7 12
-
2013-12-12 15:30
ale trolem internetowym jestes na pewno (1)
skoro cale dzień spędzasz na wpisywaniu to pewnie nie zadarmo. Tylko kolega prosił o informacje za ile dokonujesz te wpisy.
- 7 6
-
2013-12-12 15:49
Sugeruję zapoznać się z definicją trollingu. Ja staram się nikogo personalnie nie atakować, używać argumentów merytorycznych. Insynuacje jakobym pisał za pieniądze są właśnie krytyką personalną która nic nie wnosi do dyskusji.
- 5 5
-
2013-12-12 10:03
(4)
Jak znajdziesz mi taką osobę, co nie ma pracy i nie kombinuje ciągle jakby to się poobijać to chętnie zatrudnię. Brałem ludzi przez UP ale przeważnie było tak, że 5 takich wolniej pracowało niż ja sam. Jak przyjeżdżałem sprawdzić jak im idzie to cały czas byli na fajce.
- 31 8
-
2013-12-12 19:03
(2)
Z mila checia podejme sie pracy.Swoja stracilam z powodu redukcji etatow i od czerwca szukam pracy,ale jak narazie nic nie znalazlam. A zarobki 1500 zł na reke mnie nie interesuja.
- 4 6
-
2013-12-13 13:47
to z czego zyjesz od czerwca! rozumiem, że masz sponsora
bo znalezienie pracy za więcej niż 1500 może ci zająć kilka lat ;-D
P.S. teksty w stylu: "za 1500 tyłka nie ruszę" cechują osoby, które są na czyimś utrzymaniu- 4 3
-
2013-12-13 03:19
No tysiac oplat i za co przezyc
- 2 0
-
2013-12-12 15:33
Czy ty wiesz co napisales? Skoro zatrudniasz to kim jesteś?
To twój tekst trollu: "Jak znajdziesz mi taką osobę, co nie ma pracy i nie kombinuje ciągle jakby to się poobijać to chętnie zatrudnię. Brałem ludzi przez UP ale przeważnie było tak, że 5 takich wolniej pracowało niż ja sam. Jak przyjeżdżałem sprawdzić jak im idzie to cały czas byli na fajce".
- 0 14
-
2013-12-12 08:46
odejmij od tego 24 lata, komunagdzie każdy m iał pracę się nie liczy, pewnie siedzisz w jakiejś stoczni albo urzędzie to się cwaniaczysz a rzuć teraz pracę, w twoim wieku gwarantuję ci dłuuugie bezrobocie
- 35 19
-
2013-12-12 08:15
Obawiam się że jednak nic nie wiesz.
Bo gdybyś wiedział to by żyło ci się lepiej.
- 10 22
-
2013-12-12 08:07
To pracuj dalej buraku 39 rok
- 10 100
-
2013-12-12 07:15
potwierdzam (3)
Pracy jest od groma.sam bym zatrudnił 2 osoby.tylko,ze nie zagwarantuje im ani pensji za ktora przetrwają cały miesiąc,ani tego ze ta skromna pensja regularnie co miesiąc będzie.A najgorsze jest to,ze nie piszę tego jako złośliwego komentarza tylko przedstawiam sytuacje do jakiej doprowadzilem moją firme wychodząc z założenia ze praca zawsze jest.wniosek jeden jaki wyciagnalem jest taki,ze pracy może nie być ale niech sa pieniądze.
- 50 12
-
2013-12-12 10:10
(2)
Uważam że ściemniasz, ale to tylko moja opinia.
Pytanie co lepiej, dostać zero złotych i nic nie robić, pracować za tyle że nie nie starcza ale zawsze więcej niż zero...
Znam kilka osób płaczących i będących na utrzymaniu rodziców emerytów, którzy za 2000 nie będą się poniżać. Bo tak łatwiej...- 21 7
-
2013-12-12 19:37
(1)
Pewnie że lepiej tyrać za grosze niż nic nie robić, a najlepiej tyrać u ciebie za 5 zł za godzinę na zleceniu bo przecież pracy na rynku nie ma !!!
I jeszcze podziękować że mam prace- 3 9
-
2013-12-13 18:11
podziękować trzeba nawet jak sie cukierka dostaje!
- 0 1
-
2013-12-12 09:08
W Polsce jest grabieżczy kapitalizm w czystej postaci (6)
W majestacie prawa okrada się ludzi z ich potencjału, płacąc śmieciowe uposażenie a tuzy dalej się tuczą. Dzisiaj nie liczy się kto zrobi lepiej, dzisiaj liczy się, kto zrobi taniej.Tak są ustawiane przetargi na budowę dróg, docieplenia budynków, bieżące remonty, eksploatację...etc. Słowo fachowiec powinno być już dawno wykreślone ze słownika języka polskiego. Błędne koło bo nasz chory kapitalizm nie może pojąc, że jak nie dasz zarobić swojemu pracownikowi a takich jak ty jest 90%, to na rynku nie będzie środków, aby kupić to, co ty produkujesz. I takie właśnie mam drogi, mieszkania, wszelkie usługi, poniżej jakichkolwiek norm.Najgorsze jest to, że wielkie korporacje światowe w naszym kraju, managerom płacą jak na zachodzie a szeregowym pracownikom proponują polskie głodowe stawki. Wiem co piszę, bo w Polsce w dużej korporacji zarabiałem 3500 PLN a teraz pracuje dla niej poza granicami, robię dokładnie to samo i dostaję 4000 Euro i co dziwne życie mam znacznie tańsze. Chory kraj i jeszcze długo tak będzie. Nie żałujcie na wykształcenie dzieci i gońcie je z grajdołu, bo ojczyzna ani nie da im zarobić, ani nie da opieki zdrowotnej jak zachorują, ani godnie nie pochwa po śmierci.
- 48 3
-
2013-12-12 10:53
masz problem chyba... grabiezczy kapitalizm?? w wykonaniu państwa ktore narzuca niezle (4)
koszty pracy. Przykładowo komus placi sie 1200 zl, to zobacz jaka jest rzeczywista pensja z wszystkimi kosztami. Państwo zabiera wypracowana pensje a nie "burzuj z brzuchem i cygarem"
- 6 10
-
2013-12-12 16:42
państwo państwem a zarobki powinny być adekwatne do zysków firmy (2)
pracodawca zawsze powie że ma kryzys a ja widzę że jest coraz bardziej spasiony a wypłata od 15 lat taka sama
- 8 0
-
2013-12-12 17:29
(1)
Mój w dobie kryzysu odciął nam uposażenie o 30% w tym samym czasie postawił dom i kupił samo samochód za 200 tys.Rzuciłem twe robofee w cholerę.Pojechałam za granicę,mój nowy szef jeździ paroletnim samochodem,daje zarobic,płaci premie,zwraca nawetq za paliwoq do prywatnych samochodow,którymi dojeżdżamy do pracy
- 6 0
-
2013-12-13 16:08
no i to jest konsensus
nie musisz za tyle pracowac a on nie musi spelniac twoich zachcianek. dogadujecie sie albo nie. proste
- 0 1
-
2013-12-12 11:10
Obciążenia społeczne to oczywiście prawda,ale widzę co się dzieje,jakie są kryteria na przetargach,jakimi materiałami i z jaką starannością wykonuje się u nas wszelakie usługi
- 6 1
-
2013-12-12 19:31
racja kolego ja wyjechalem z tego stolca i zyje godnie j.....c polske
- 1 2
-
2013-12-12 09:07
zxz (35)
ta za 1200 netto. to za te ochlapy sam se pracuj.
- 31 19
-
2013-12-12 09:28
(32)
No jasne, lepiej w ogóle nie pracować i wyciągać łapę do państwa po pomoc i narzekać ze jest za mała.
- 21 24
-
2013-12-12 11:07
(29)
Ty jestes taki glupi czy taki bezdenie glupi? Za 1200 zl pracowac? To jest kurk@a zwykle niewolnictwo, kompletny brak szacunku do czlowieka i samego siebie. Chesz pracowac za 1200 zl to sobie sam KURNA pracuj i mieszkaj pod mostem, bo na nic innego nie bedzie cie - ciulu - stac.
- 29 12
-
2013-12-12 11:37
(28)
Niewolnictwo to jest gdy cię zakuwają w kajdany i każą pracować. A tu nie musisz przyjmować takiej oferty. Więc przestań bredzić. O jakim braku szacunku piszesz? To jest biznes, tu albo komuś odpowiada dana oferta albo nie odpowiada. Jeżeli ktoś ma coś lepszego na oku to niech tam idzie. Ale nie może być tak, że 1200 komuś nie odpowiada więc siedzi na bezrobociu i żyje na koszt innych podatników.
- 17 20
-
2013-12-13 09:27
(2)
Wiec jednak jestes bezdennie glupi. Typowy leming.
- 1 1
-
2013-12-13 10:12
(1)
A ty panie nie leming pokaż swoją mądrość w argumentach merytorycznych.
- 0 1
-
2013-12-13 10:32
Nie, nie. Ty nie rozumiesz, Ty autentycznie jestes po prostu glupi.
- 2 1
-
2013-12-12 14:03
dah spokój....płaca powinny być minimalna, ale nie 1600, a przynajmniej 3000 (24)
bo takie są realne koszta. Jeżeli ktoś zarabia 1200 to musi gdzieś tę lukę uzupełnić i pojawiają się kradzieże, spekulacje, kombinacje etc.Zabronić umów śmieciowych, tylko pełne etaty, polówki i inne tylko dla emerytów i rencistów.Może 1/2 firm nie wytrzyma, ale później rynek ustabilizuje się i może będzie normalnie.
- 16 12
-
2013-12-12 15:51
(10)
A jak 1/2 firm nie wytrzyma to co z ludźmi których te firmy zatrudniają? Pomyślałeś o tym?
Zabronić umów śmieciowych - kolego, do umowy przystępują ludzie z własnej woli. Zakaż im to częśc z nich w ogóle pracy nie znajdzie.- 8 9
-
2013-12-13 03:29
Z wlasnej woli haha (1)
raczej postawieni pod mur gdy nie maja co dzieciom do jedzienia dac, widac ze nie byles nigdy w takiej sytuacji
- 2 0
-
2013-12-13 10:10
Ale to nie ma znaczenia. Nikt nie każe ci danej oferty akceptować, a to jaką ma sytuację jest już jego sprawą. Firma A proponuje jakieś tam warunki i albo pracownik się godzi na nie albo nie godzi. Jeżeli się godzi na nisko płatną pracę to dlatego ze nie ma lepszej alternatywy.
- 1 3
-
2013-12-12 16:24
zapotrzbowanie na pracę będzie zawsze (7)
pójdą tam, gdzie dostaną więcej i godziwiej a krwiopijcy upadną, Skończą się przetargi na styk i wykonywanie prac niezgodnie ze specyfikacjami, co obecnie jest normą. wiesz dlaczego na nową drogę jest tylko 3 lata gwarancji? Bo jest z takich materiałów wykonana, że dłużej nie wytrzyma. Ale to tylko jeden w wielu przykładów.Dlaczego wykonując tę samą pracę w Niemczech można dostać 10 Euro za godzinę a w Polsce 10 PLN?
Jak doliczysz do tego, że u nich życie jest tańsze...Umowy śmieciowe...zakazać definitywnie, bez wyjątku, ustalić płacę minimalną na poziomie obecnej średniej krajowej i czekać. Cwaniacy sami się wykończą. Rewolucję przechodziły USA, przechodziła Francja....u nas także jest niezbędna, inaczej dalej będziemy żyć w grajdole.- 6 6
-
2013-12-12 20:45
Tylko, że te wspaniałe firmy (2)
niemieckie, fińskie, szwedzkie, francuskie etc. kiedy założą już swoje oddziały w Polsce dadzą ci właśnie te dziesięć złotych i będą uważały, że powinieneś być dumny, bo w końcu przecież pracujesz dla znanej korporacji. I wiem co piszę, bo mam z gn*jami co i rusz do czynienia
- 4 0
-
2013-12-13 03:35
Dokladnie cala kaska wyplywa z kraju
u nas zostaja ochlapy i jeszcze ci napisza sie ciesz ze pracujesz
- 2 0
-
2013-12-13 01:20
Skoro polscy pracownicy są gotowi za tyle pracować to dlaczego mieliby płacić więcej? Zastanów się nad sytuacją odwrotną - jedziesz do USA na tydzień i widzisz tam w sklepie iPada za 50% ceny w Polsce. Zapłacisz tyle ile tam on kosztuje czy postąpisz "honorowo" i zapłacisz tyle ile on kosztuje w Polsce?
- 1 2
-
2013-12-12 18:13
(3)
Popyt na pracę, tak samo jak na każde inne dobro zależy od ceny. To podstawa ekonomii. Jeżeli sztucznie wywindujesz cenę ponad wartość rynkową to zainteresowanie spadnie.
Nie wiem czy wiesz, ale płaca minimalna odcina od rynku pracy najmniej wykwalifikowanych pracowników. Jeżeli ustalisz płacę minimalną na poziomie średniej krajowej to problem ze znalezieniem legalnej pracy będą mieli ci których pracę rynek wycenił poniżej tej średniej.- 4 5
-
2013-12-12 20:47
Od kiedy to kwalifikacje decydują o wartości pracy? (2)
Bo na pewno nie w Polsce. Nieważne jakie kwalifikacje i stanowisko pracownik posiada, powyżej 2000 netto w 80% firm nikt nie wyskoczy, w szczególności w tych ogłoszeniach na trojmiasto.pl. Pomimo, że oczywiście stać te firmy na takie pensje. Wzrost dochodów firmy powinien przynosić realny wzrost wynagrodzeń pracowników, bo oni ten zysk wypracowują. Tak się jednak nie dzieje, wynika to z mentalności polskiej. Rozumienie pracodawców jest takie, że jak mam zapłacić więcej niż najniższa krajowa to się sfrajerze. Inna sprawa, że jestem w pełni za tym, aby w Polsce ustawowo zwiększyć najniższą do 2000 netto, znieść umowy śmieciowe i mogą nawet ceny wzrosnąć. Efekt będzie taki, że Polacy będą kupować za zachodnią granicą, raz w miesiącu wystarczy taki wyjazd, a podstawowe produkty co najwyżej w kraju typu chleb, masło i mleko. Ceny i tak mamy na ogół wyższe niż nasi bogaci zachodni sąsiedzi.
- 4 3
-
2013-12-13 03:33
Tak juz robia Czesi bo w Niemczech taniej nas tez to czeka
- 0 0
-
2013-12-13 01:48
A jednak kwalifikacje mają znaczenie. Bo jeżeli ktoś niczego nie potrafi to jest ograniczony do najbardziej podstawowych a jednocześnie najmniej płatnych zajęć.
Zastanawia mnie z jakiego powodu wzrost dochodów firmy miałby przekładać się automatycznie na podwyższenie pensji. A jeżeli tak to rozumiem że spadek dochodów powinien przekładać się na obniżenie pensji? A co jeżeli firma nie zarabia? Będąc konsekwentnym wówczas pracownicy nie powinni w ogóle dostawać pensji ponieważ nie wypracowali zysku firmy.
Widzisz, pracownik to człowiek który sprzedaje swoją usługę. Jeżeli idę do pracy do jakiejś firmy to godzę się robić takie i takie czynności i otrzymać za to zapłatę na takich i takich warunkach. A to czy firma zarabia czy nie już jest zmartwieniem właściciela.
I to jest ryzyko. Właściciel prywatnej firmy inwestuje swoje środki i ryzykuje że je straci, ze będzie dokładał do interesu, ale z drugiej strony zarobek firmy jest jego zarobkiem (pomijając osoby prawne w których wypadku rozliczenie przebiega inaczej). Ale jednak przedsiębiorca musi nie tylko zatrudnić ludzi, ale także wynająć pomieszczenia, opłacić prąd, wodę, internet, telefony itp. I bez tego wszystkiego także by tego zysku nie miał. Skoro więc pracownicy z definicji by mieli mieć podwyżki przy wzroście dochodów firmy to równie dobrze po "swoje" by się mógł zgłosić właściciel lokalu, dostawca internetu, operator telefoniczny, elektrownia itp. Ale tak nie jest poniewaz zwyczajnie przedsiębiorca podpisuje z tymi podmiotami umowę określającą na jakich warunkach mają mu świadczyć usługi, a to czy zarabia czy nie to już jego sprawa - rachunki ma opłacić i tyle.
Jezeli podniesiesz płacę minimalną do 2000 zł, zniesiesz umowy śmieciowe to niby za co ci ludzie którzy w wyniku tego stracą pracę będą robić te zakupy za granicą? No i weź tez pod uwagę to, że plajta wielu firm spowoduje spadek kursu złotego, co z kolei przełoży się na wzrost cen w walutach obcych.
Jakbyś ogarniał choćby podstawowe aspekty ekonomii to byś takich rzeczy nie pisał.- 1 2
-
2013-12-12 16:00
(12)
Kuriozalne jest to że kładąc większe obciążenia i obowiązki na pracodawców spodziewasz się polepszenia sytuacji pracowników.
Umowy śmieciowe to metoda na uelastycznienie stosunku pracy dla pracodawców, w tym sposób na to aby ludzie pracowali w niedzielę. Wychodzisz z naiwnego założenia, że jakbyś zakazał zawierania umów śmieciowych to wszyscy ludzie zatrudnieni w ten sposób dostaną normalną umowę o pracę. A tak nie będzie.
No i też pominąłeś bardzo ważną kwestię - jakie będą ceny produktów gdyby wszyscy zarabiali te 3000? Nie pomyślałeś że w cenie każego produktu i usługi zawarte są koszty ponoszone przez pracodawcę, w tym koszt zatrudnienia? Jeżeli nagle on wzrośnie to siłą rzeczy wzrośnie też ostateczna cena, więc co ci po tym że wszyscy będą zarabiać 3000 skoro ceny również pójdą w górę?
A co z ludźmi którzy są zatrudnieni na pół etatu jeżeli zabronisz takiej formy? Nagle znajdą pełen etat? A może w ogóle go nie szukają?
Jesteś jednym z tych któremu się wydaje że gospodarkę i sytuację ludzi da się naprawić kilkoma magicznymi sztuczkami. I w ten sposób byś zarżnął gospodarkę a społeczeństwo wpędził w nędzę.- 6 6
-
2013-12-12 17:19
(11)
Daleme ci przykład Niemcy czy tam jest gospodarka zarzynana?ceny niższe niz u nas płace wielokrotnie wyższe a gospodarka ma się świetnie.Wiece twój wykład z ekonomii jest nic nie wart.Ale nie tylko Niemcy,ale wszystkie kraje starej UE
- 6 1
-
2013-12-12 18:19
(10)
Dałeś przykład Niemiec którzy mają PKB per capita prawie 2 razy wyższe niż my! To znaczy że przeciętnie niemiecka gospodarka wytwarza 2 razy więcej dóbr na głowę każdego mieszkańca niż gospodarka polska. I z tego się bierze poziom życia w Niemczech. Ale dla ciebie wystarczy ustawowo podnieść płacę i przeskoczymy do niemieckiej stopy życiowej.
Człowieku, nie da się sztucznie za pomocą ustawy przeskoczyć różnicy która dzieli nas do gospodarki Niemiec. To powolny proces rozwoju gospodarki a nie pstryknięcie palcami. Bo tu nie chodzi o to ile zarabiamy tylko ile wytwarzamy. Jeżeli statystyczny Polak wytwarza mniej niż statystyczny Niemiec to logiczne jest że za to może mniej nabyć. To podaż jest przyczyną popytu a nie na odwrót.- 6 5
-
2013-12-13 03:37
tylko ze my sie cofamy a nie doganiamy swiat (1)
- 3 0
-
2013-12-13 09:01
Przez ostatnie lata doganialiśmy gdy nasze PKB rosło a krajów sąsiednich spadało. Jednakże aby gonić skutecznie nie możemy stosować metod powodujących stagnację czy recesję jak to domagają się tu niektórzy majsterkowicze
- 0 2
-
2013-12-12 20:58
ale to PKB wypracowuje naród ponad 2,5 raza liczniejszy od naszego (3)
czy to nie zmienia punktu widzenia?
- 2 1
-
2013-12-13 00:56
(2)
A wiesz co to jest PKB per capita? To jest PKB w przeliczeniu na głowę. Zresztą dalej pisałem że chodzi o produkcję przypadającą na osobę. Na przeciętnego niemca przypada ponad 39 tys dolarów, na przeciętnego polaka nieco ponad 20 tys. To jest zasadnicza różnica, której nie da się przeskoczyć ustawą podnoszącą pensje. Bogactwo trzeba wypracować, nie da się go stworzyć dekretem.
- 0 2
-
2013-12-13 08:15
(1)
DArek nie irytuj się, koszty życia, godnego życia są nieadekwatne do uposażeń.Uważam że pieniądze są na rynku, tylko, że znakomita większość jest w posiadaniu powiedzmy 10% społeczeństwa. Nie widzę żadnych przeciwwskazań, żebyśmy zarabiali, jak Niemcy.U nas jest inna mentalność, już dawno przestał liczyć się człowiek, jedynym kryterium jest cena. W normalnym kraju nikt Ci nie weźmie wykonawcy poniżej kosztorysu a u nas? Wielcy pracodawcy biorą byle brać, byle dostać a potniej szuka się oszczędności.Tnie się koszty na materiałach, na robociźnie, płaci pod stołem, etc. Właśnie dlatego mamy takie PKB a nie inne, bo 50% dochodów jest w szarej strefie.Idziesz do mechanika naprawić samochód, to standardowe pytanie jest z fakturą czy bez? Jakby człowiek zarabiał normalnie, wziąłby fakturę a tak, płaci pod stołem., bo mu 50 zeta zostanie w kieszeni. Na remont dachu mieliśmy ostatnio budżet 50 tys. Pojawiła się firma, co wyceniła pracę na 30 tys. Jak , czym i kim ją zrobi, jaka będzie jakość, przeceniliśmy inwestycję o 40%? Ale pan właściciel prywatnej firmy zaznaczył, robimy bez faktury...jak ma być dobrze?Państwo im bardziej dokręca śrubę, tym więcej osób ląduje w szarej strefie.Teraz pracuję za granicą, tutaj nikt nawet o takiej propozycji by nie pomyślał!!!
- 6 0
-
2013-12-13 09:00
Dokładnie tak jak mówisz - państwo dokręca śrubę to coraz więcej osób ląduje w szarej strefie. A czym innym jak nie dokręcaniem śruby będzie podniesienie płacy minimalnej do tych 2-3 tysięcy które padały w komentarzach? Czym będzie likwidacja tzw umów śmieciowych?
- 0 3
-
2013-12-12 19:07
(3)
Prawda jest TAKA, że Niemcy postawili na własne wyroby i nimi handlują we własnym kraju a przy okazji jeszcze zalewają nasz rynek, bo Kaczor Donald na to pozwolił... Jakbyśmy nie mogli postawić na nasz rynek... i produkować ale w naszym kraju nic sie nie opłaca przecież...
- 4 1
-
2013-12-12 19:47
(2)
A nie powinien pozwalac? Jezeli zagraniczne produkty wypieraja polskie to dlatego ze sa lepsze dla konsumentow. Jakby donald czy ktokolwiek inny na to nie pozwolil to by oznaczalo odciecie konsumentow od lepszej alternatywy. Teoretycznie dla ich dobra...
- 2 4
-
2013-12-12 20:08
(1)
g... są lepsze a nie lepsze.Jaki wybór ma polski konsument w kwestiach bankowych?Ile jest polskich banków?Znasz jakieś polskie samochody?Celowo doprowadzano do takiej sytuacji że polska gospodarka niczego sama nie wytwarza jest tylko montownią
- 5 1
-
2013-12-13 01:13
Przepraszam, ale skoro nie są lepsze to dlaczego polskich producentów trzeba chronić? Jakby polskie było lepsze to konsumenci by wybrali właśnie polskie i wówczas ochrona byłaby zbyteczna. Myśl, jezeli konsumenci wybierają produkt zagraniczny to dlatego że uznali go za lepszy.
Narzekasz na brak polskich banków - brałeś udział w ofercie publicznej PKO BP? Bo ja brałem. Problem w tym że Polacy nie mają na tyle dużego kapitału aby zakładać banki.
Czy znam polskie samochody? Tak, znam - Solaris. Są też cenione na świecie instrumenty Mayones. Jest także polska ceniona marka odzieży dla płetwonurków Santi. Jest także polska marka pamięci RAM i dysków SSD - Goodram. Mamy znanego producenta chemii budowlanej - Atlas.
Więc drogi panie to, że upadły nasze stocznie które mimo przerostów zatrudnienia budowały statki 3 razy dłużej niż w Korei, ani to że nie słyszałeś o polskim samochodzie nie znaczy że nasz przemysł leży. A pamiętaj że przemysł to mniejsza część polskiej gospodarki.- 1 2
-
2013-12-12 16:38
(1)
Najwięcej narzekają szefowie mój już 5 rok narzeka ostatnio podobno nawet ledwo zimę przeżył.
- 7 1
-
2013-12-12 20:54
To czemu cymbale jeden nie zostaniesz szefem???
Dołączysz do reszty szefów i będziesz narzekał pod palmą, że ci upał doskwiera.
- 0 3
-
2013-12-12 15:47
żywiciel jeszcze żyje skoro pasożyt cwaniakuje
- 1 1
-
2013-12-12 09:08
następny mieszkaniec piwnicy?
- 17 15
-
2013-12-12 22:25
myśl czasem człowieku (2)
i spójrz czasem w wymagania:
Jak nie masz doświadczenia-nie ma pracy
Wykształcenie wyższe-jak nie masz to nie masz pracy
ja już rok pracuję na umowę zlecenie i pracy normalnej nie mam a pracuję od 10 lat,sam mam 26 lat,nie mam żony,nie mam dzieci-BO MNIE NIE STAĆ NA TO!- 0 1
-
2013-12-13 10:15
To akurat że pracodawcy przekładają doświadczenie nad wykształcenie jest normalne.
Pracujesz od roku na umowę zlecenie, a sądzisz że byś znalazł normalny etat gdyby ta forma zatrudnienia była zakazana?- 0 1
-
2013-12-13 03:43
I z tym rzadem nie bedzie dales sie wycyckac
- 1 0
-
2013-12-13 10:04
taki mądry jesteś to spróbuj poszukać tej pracy zobaczymy czy tak szybko znajdziesz cwaniaczku i przejżyj dokładnie treść tych ogłoszeń poczytaj i dopiero wtedy pisz że jest pełno pracy
- 2 0
-
2013-12-12 08:32
to wyślij pare cv i zobacz czy cie przyjmą (4)
- 30 3
-
2013-12-12 14:09
(2)
Nie muszę kolego wysyłać bo pracę mam. Jak ktoś skończył więcej niż 8 klas podstawówki, mowi poprawną polszczyzną, nie zakłada białych skarpet do sandalów z dajchmana i nie wali mu z ryja cebulą, to uwierz że za trzy tysiące na rękę prace spokojnie znajdzie.
- 7 36
-
2013-12-12 19:33
Nie wiem czy sie śmiać czy płakać nad twoją wypowiedzią. (1)
Spełniam po tysiąckroć warunki które wymieniłeś. A będąc kiedyś rok na bezrobociu czytałem codziennie ogłoszenia na trojmiasto. pl i powiem ci tyle że najpierw mnie śmieszyły, potem nudziły a na końcu już po prostu wkur...ały.
Stwierdziłem że trzeba szukać pracy jak wszyscy po znajomościach. no i udało się . Z ciekawostek powiem ci że 32 osoby z mojej rodziny pracę dostały po znajomości. Żadna z firm nie jest z sobą powiązana. I nie nie są to urzędy. POLSKA K... MAĆ!- 13 2
-
2013-12-13 03:24
Ale tak jest wszedzie
na zachodzie tez, chyba to dobrze ze moze ci rodzina chociaz pomoc jak juz nigdzie nie znajdziesz pracy
- 0 1
-
2013-12-12 12:50
najpierw trzeba coś umieć, samo CV nie wystarczy
- 13 0
-
2013-12-12 21:30
taa
taki mądry jesteś to idź tyraj za 5zł na godzinę zwykły wyzysk
- 4 2
-
2013-12-12 20:23
zastrzele cie
- 2 1
-
2013-12-12 19:29
a pol roku za wyplata chodzisz zastanow sie co piszesz ido tego na czarno za 800 zl puk puk
- 0 1
-
2013-12-12 11:06
bzdura.... (1)
za każdym razem, jak szukałam pracy, wysyłałam CV na wszystkie możliwe ogłoszenia, nawet poniżej moich kwalifikacji, a także do firm, które nawet się nie ogłaszały. i nic... za każdym razem musiałam czekać parę miesięcy na nową pracę. gdyby praca BYŁA, przecież znalazłabym ją od razu!
- 16 2
-
2013-12-12 17:19
cv trzeba umieć napisać.
Widziałem dużo cv w swoim życiu i zawsze się zastanawiałem skąd takie głąby się biorą.
- 4 2
-
2013-12-12 10:40
pracy niema to nieprawda wszyscy zyjemy jak pączki w maśle w Rajskiej Zielonej wyspie szczesliwości Tuska :) (2)
ci co uciekają zagranice to tchórze ,a ci co nie mają pracy to nieroby!
- 9 5
-
2013-12-12 11:39
(1)
Nikt nie mówił o RAJSKIEJ zielonej wyspie tylko o samej zielonej wyspie w kontekście dodatniej dynamiki PKB. Po drugie koniunktura siadła globalnie a nie tylko w Polsce.
- 4 9
-
2013-12-12 13:29
po co Ty z tymi kocmołuchami dyskutujesz?
wytrzymaj, przyjdzie PiS i oni będą zarabiać kilka tys. euro.
- 6 0
-
2013-12-12 09:27
Praca jest (2)
Tylko robić nie ma komu. Wszyscy by chcieli od razu na dyrektora.
- 10 18
-
2013-12-12 12:51
zwłaszcza debile i pasozyty
- 4 0
-
2013-12-12 11:07
kretyn
albo GUANiarz
- 7 5
-
2013-12-12 08:21
(2)
Niestety tak bywa, że "za 1200 nie chcą ludzie pracować ". Jak nie ma lepiej płatnej pracy to i taka jest dobra.
Jednak jest cała masa ludzi bez pracy. Tak nie powinno być .- 27 10
-
2013-12-12 11:05
(1)
"Jak nie ma lepiej płatnej pracy to i taka jest dobra." = logika niewolnika.
- 26 10
-
2013-12-12 12:45
pasożytować i sfiksować w piwnicy= logika człowieka wolnego
- 13 5
-
2013-12-12 10:06
to spróbuj aplikować
idioto jeden, najlepiej powiedz, że jesteś profesorem, ale chętnie posprzedajesz pietruszkę, to na pewno cię wezmą! porąbane metody rekrutacji, fałsz i obłuda - to polska!
- 15 0
-
2013-12-13 21:01
Sąsiad
Znam tego chłopaka ....czytałam te wszystkie posty, odnośnie pracy wiele prawdy jest- jeżeli ktoś chce znajdzie. Jeżeli chodzi o człowieka - faktycznie musiało coś się stać skoro doszło do takiej sytuacji. Paweł nie był agresywny, nigdy nie widziałam go pijanego, nie palił......zawsze grzeczny, ułożony przywiązany do lokalnej społeczności. Wszyscy dookoła układali sobie życie ...on próbował. Nie wyszło. Nie jest chory tylko sfrustrowany. Nie otrzymał pomocy z nikąd. Nie każdy potrafi mówić o problemach wprost. Myślę że na to zachowanie złożyło się kilka czynników. Żal mi go że wylądował w szpitalu....mam nadzieję że to wszystko się pomyślnie ułoży. Paweł z obserwacji- tyle miałeś kolegów żaden nie wyciągnął ręki więc pomyśl. Trzymaj się.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.