Ciężko spojrzeć PRZED wyprzedzaniem?
2029 wyświetleń 16 lipca 2021 (37 opinii)Kierunkowskaz włączony znacznie wcześniej. Spójrz w lusterko zanim zaczniesz swój manewr...
Więcej na ten temat
Opinie (37) 3 zablokowane
-
2021-07-16 09:28
(9)
Art. 24 Prawo o ruchu drogowym "Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.
- 78 9
-
2021-07-16 16:29
W Trójmieście prawie nikt nie rozumie co znaczy sygnalizowanie zamiaru. Sygnalizuja dopiero kiedy skrecaja a czesc w ogóle ma to w d. Trzeba by wyslac na egzaminy wszystkich z tutejszego PORDu zeby sprawdzic czy nie sa funkcjonalnymi analfabetami
- 1 0
-
2021-07-16 09:41
(7)
Przecież tu nikt nie skręca w lewo! XD
- 12 12
-
2021-07-16 09:44
(6)
Kierownica skreci lekko w lewo a to wystarczy. Liczone jest jako skret, nie mozna wyprzedzac jak widzisz ze ktos sygnalizuje.
- 23 5
-
2021-07-16 10:09
(4)
I tak samo nie możesz skręcać jeśli jesteś wyprzedzany. Każdy z nich by dostał mandat.
- 6 9
-
2021-07-16 10:44
Nie, jadący z przodu ma pierwszenstwo (3)
Wg twojej logiki miałby przejechać swój skręt, bo jakiś dzban postanowił go wyprzedzić w tym czasie?
- 13 3
-
2021-07-16 11:52
nie ma czegos takiego że ten z przodu ma pierwszeństowo, liczy sie (2)
kto pierwszy rozpoczął manewr wyprzedzania, czyli zaczął zmieniać pas, a nie od kiedy jest włączony kierunkowskaz. skręcając w lewo tez należy ustąpić temu to nas wyprzedza
- 10 4
-
2021-07-16 13:26
(1)
Art. 24. punkt 1.
Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Nie, nie ma pierwszeństwa tylko ten, kto pierwszy zaczął zmieniać pas. Wg przepisu nie można wyprzedzać, jeżeli przed Tobą samochód zaczął sygnalizować zamiar wyprzedzania.- 4 2
-
2021-07-16 15:33
Wyprzedzania bądź skrętu;)
- 0 0
-
2021-07-16 10:19
Zmiana kierunku jazdy poprzez skręt w lewo wymaga od kierującego wjazdu na inny pas ruchu, niż ten, na którym się on znajduje, co wg przepisów wymaga od tego kierującego ustąpienia pierwszeństwa wszystkim pojazdom już się na nim znajdującym.
- 8 4
-
2021-07-16 09:41
Portale Ci się pomyliły (1)
Takie filmiki to sie wrzuca na tablic-rejestracyjna, a nie raport z trójmiejscich dróg
- 3 5
-
2021-07-16 15:54
Problem z tym portalem (tablica-rejestracyjna gdzie się oczernia) jest taki, że wrzucający nie podaje własnej rejestracji. oczernianie innego kierowcy w internecie to łatwo, ale samego siebie to już trudno. Nawet jeśli na nagraniu widać, że to nagrywający popełnił karygodny błąd.
- 0 0
-
2021-07-16 15:50
Moment wykonania manewru a sygnalizacja zamiaru
Ten z przodu włączył kierunkowskaz dopiero jak już zaczął zmieniać pas - kolejność jest tu równie ważna.
Swoją drogą to bardzo ciekawe czy nagrywający też się wykazał byciem... hipokrytą :D Bo wdepnął gaz w podłogę bez wcześniejszego włączania kierunkowskazu.
Bardzo wielu ignoruje coś takiego jak "pechowa synchronizacja czasowa" - obaj jednocześnie chcą zacząć wyprzedzać, a prócz tego włącza kierunkowskaz jak właśnie ten przed nagrywającym. Różnice między nimi tak "krótkie", że uznaje się za nijakie.
Do dziś nikt, ale to nikt nie wyjaśnił ani nie uargumentował kto tak naprawdę zawini w tego typu sytuacjach - jedzie, jedzie, nagle pedał w gaz w tym samym momencie jak ten z przodu i oczywiście będąc z tyłu nie mając nikogo za sobą nie włącza kierunkowskazu (albo dopiero jak ten nagrywający czyli o wiele za późno).- 0 1
-
2021-07-16 10:29
Sytuacja mocno sporna (4)
Nagrywający zaczął manewr w miejscu dozwolonym i ZANIM biały dostawczak zasygnalizował zamiar wykonania manewru, a co za tym idzie nagrywający miał pierwszeństwo i biały musiał upewnić się, że może wykonać manewr. Pomijam kwestię tego, ze nie zasygnalizował zamiaru tylko od razu chciał wykonać manewr + wątpliwa technika (zamiast nabrać prędkości na swoim pasie i wyprzedzić to chciał wjechać na pas przeciwległy i dopiero się rozpędzić). Generalnie nagrywający ma rację.
- 4 6
-
2021-07-16 11:03
(3)
Zaczął w tej samej sekundzie filmiku, w tym że idąc klatka po klatce kiedy biały samochód włączył kierunkowskaz, nagrywajacy jeszcze nie przeciął linii oddzielającej pasy ruchu.
Więc w myśl przepisu Art. 24.
1.
Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:
1)
ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2)
kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
3)
kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
Sytuacja jest sporna, poza tym widać, że skoro nagrywajacy wrzuca filmik na takie portale to znaczy, że chciał wylać tylko hejt na innego kierującego.
Frustrację niech zachowa sobie w domu,a nie ma drodze.- 0 1
-
2021-07-16 11:29
(1)
zgodnie z artykułem, który przytoczyłeś, pkt 2 kierujący, nagrywający rozpoczął już manewr wyprzedzania, twierdzi że włączył kierunkowskaz więc w myśl przepisów już wyprzedzał, a kierowca w białym ogarnął szybko sytuację i ok., większość komentarzy jakaś dziwna, ludzi którzy jeżdżą hulajnogami czy tramwajem nie wiem o jakimś skręcie piszą...
- 1 0
-
2021-07-16 13:30
Nie, w myśl przepisu zasygnalizowanie kierunkowskazem nie jest równoznaczne z rozpoczęciem manewru. Nawet w treści tego przepisu Art. 24, punkt 1, podpunkt 2 oddzielna "rozpoczęcie wyprzedzania" od podpunktu 3, w którym nie użyto słowa "rozpoczęcie wyprzedzania", a "zasygnalizowanie zamiaru wyprzedzania".
Do tego twierdzenie, że ktoś włączył kierunkowskaz jest tylko opisem sytuacji drogowej z punktu widzenia tylko jednego z uczestników. Nie mamy wypowiedzi kierowcy białego samochodu i nie wiemy, czy jego wersja nie wskazywałaby tego samego. Do tego bardzo wątpliwym jest brak dźwięku w nagrywanym filmiku, zupełnie jakby nagrywający sam chciał "zatrzeć ślad" użycia, bądź nie kierunkowskazu.- 0 0
-
2021-07-16 13:07
Pamiętajmy że włączenie kierunkowskazu
Nie równa się pierwszeństwo. Powinien zasygnalizować zamiar manewru a nie jednocześnie włączać kierunkowskaz i pchać się do wyprzedzania
- 0 1
-
2021-07-16 12:51
(1)
Ty belzebub dzbanie ! Nie widziałeś ze facet włączył kierunkowskaz i miał zamiar wyprzedzić ! Po Ch.ja pchasz się na trzeciego deb..u ! A później jeszcze opisujesz swoją i**otyczną postawę ! Co za barany siedzą za kierownicą ! Powinni odebrać ci prawko !
- 1 0
-
2021-07-16 13:08
On nie miał zamiaru wyprzedzać
Zasygnalizował manewr a nie zamiar bo jednocześnie włączył kierunkowskaz i zaczął zmieniać pas
- 0 1
-
2021-07-16 12:06
Dzban
Ale ten nagrywający to niezły dzban za kierownicą...
- 3 1
-
2021-07-16 09:29
(2)
Chłopcze nie wyprzedza się na drugiego
- 103 4
-
2021-07-16 11:53
to nie jest wyprzedzanie na drugiego, a skąd ma wiedzieć że ten przed nim (1)
też chce wyprzedzić, może poprostu lubi jeździć komuś na d*pie
- 1 7
-
2021-07-16 12:04
Stąd, że łączył kierunkowskaz
- 7 1
-
2021-07-16 11:53
Przecież dźwięk jest ;)
nie słychać włączonego kierunkowskazu, ale to pewnie silnik zagłuszył xD
- 2 2
-
2021-07-16 11:50
Nie bo ja muszę być pierwszy
Nie znajdziesz w przepisach poparcia dla chamstwa
- 1 1
-
2021-07-16 11:06
Trzeba miec coś z głową
Żeby nagrać swoje wykroczenie i opublikować co za dzban
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.