Blokowanie lewego pasa. Polacy to lubią
11681 wyświetleń 22 marca 2016 (529 opinii)Blokowanie lewego pasa to już niemal "narodowy sport" Polaków. Z niewiadomych przyczyn polscy kierowcy robią to nagminnie. Może po prostu popełniają ten błąd nieświadomie?
Więcej na ten temat
Opinie (529)
-
2016-03-22 06:02
Mistrzowie lewego pasa są wszędzie (42)
Na każdej drodze z co najmniej 2 pasami ruchu w jedną stronę. Podobnie jak ci, co nie wiedzą, co to jazda na zamek. taka polska karma ;)
- 252 37
-
2016-03-22 06:39
niemieckie autostradymi (11)
Jakoś na niemieckich autostradach nikt nigdy swiatlami nie miga. Co więcej, niemieccy kierowcy maja wręcz tendencję do wjeżdżania na lewy pas przed innymi samochodami wymuszając przyhamowanie. U nas taki delikwent byłby zatrąbiony przez króla drug i autostrad. Tam natomiast kulturalnie zwalniają i czekają, aż wyprzedzi ciężarówkę. Zaskoczylo to mnie bardzo i w gruncie rzeczy pokazuje, ze burakami są ci drudzy, wymuszający zjechanie z lewego pasa przed panem szos.
- 58 28
-
2016-03-22 06:47
(6)
Jak najbardziej prawda. Każdego dnia poruszam się po autostradach niemieckich. Nie ma tam takich zachowań jak w Polsce. Teraz jestem na urlopie w Gdansku i korzystam z obwodnicy. Widzę do jakich tu sytuacji dochodzi. Strach w oczach momentami. Nie rozumiem tych bezmozgow siedzących na zderzaku, bądź kierowców jadących np. 100 km/h lewym pasem. Ludzie! Jeździ się prawym a wyprzedza lewym! Lewym nie pędzi się 160 km/h. W Polsce są ograniczenia predkosci!
- 67 7
-
2016-03-22 07:10
(5)
Bo lewy pas służy do wyprzedzania, a nie jak w artykule to nazwano "pas szybkiego ruchu". Na filmiku widać ludzi, którzy wyprzedzali. Powoli ale wyprzedzali.
- 43 7
-
2016-03-22 07:29
(4)
udawanie że wyprzedzasz nie jest wyprzedzaniem. Wyprzedzanie powinno się odbyć szybko i bez piecznie a nie 2km/h szybciej od auta które wyprzedzasz.
- 30 34
-
2016-03-22 07:41
(3)
Ale z założeniem, że nie możesz przekroczyć dopuszczalnej prędkość.
- 39 12
-
2016-03-22 09:18
Mistrz porzadku..
Hehe... A tego "kierowcę" na obwodnicy widzieliście?
Trójmiejski ORMO-wiec..
http://www.youtube.com/watch?v=8GegTtZQUCc&sns=em- 6 3
-
2016-03-22 15:42
zwykle jade 160 tamtędy i większość zjeżdża. Zobaczą światła w lusterku i zjazd. (1)
Mam specyficzne światła nakłaniające do zjechania (ksenonowe, ale też muszą mieć jakąś konstrukcję zachęcającą do zjechania bo kolegom z ksenonami tak nie zjeżdżają). I gitara. Problem tylko, że autko już trochę ma, a boję się zmienić na inne bo może nie ma tak "zachęcających" do zjechania na prawy pas światełek.
- 2 16
-
2016-03-22 16:51
napompuj sobie jaja nie bedziesz musial swiatelkami podciagac swojej meskosci...ktora jest meeeggggaaaa niska
Kultura tez nie wielka...a cwaniakowaniem to tylko mozesz liczyc na litosciwe ustapienie idiocie...- 8 0
-
2016-03-22 06:57
w Niemczech (1)
kierowcy na lewym pasie widząc, że na prawym osobówka jedzie za ciężarowym i czeka na możliwość wyprzedzenia, przyhamują i wpuszczą żeby ułatwić manewr. U nas można czekać do u..ranej śmierci albo próbować się wcisnąć.
- 58 5
-
2016-03-22 15:46
to dlatego, że tam wyprzedzający inaczej podchodzi do sprawy. Patrzy w lusterko,
włącza kierunek i praktycznie możesz być pewien, że wjedzie na lewy pas, że nie zwróci uwagi że masz 230km/h, a on 120km/h - po prostu zmieni pas. Dlatego niemieccy kierowcy na to zwracają uwagę i jak piszesz "wpuszczają". Polscy kierowcy mogą się zdziwić w takich przypadkach bo często stwierdzą "przecież widzi, że cisnę to poczeka ze zmianą pasa" - a właśnie może tak nie być.
- 2 0
-
2016-03-22 07:59
Ortografia ! (1)
- 5 9
-
2016-03-22 15:47
tobie też stopy śmierdzą?
Bo ja zapomniałam umyć i mi coś waniajet.
- 1 1
-
2016-03-22 07:18
(3)
Mialem znajoma ktora poprostu nie wiedziala do czego sluzy lewy pas. Na wiosce na mazurach gdzie mieszkala jest tylko jeden pas wiec kompletnie nie wiedziala do czego sluzy lewy. Do tego jechala 40km/h na 70..
- 12 10
-
2016-03-22 08:31
jak rejestracje Gxx (1)
nauczyły się jeździć jako tako to teraz Nxx to nowa plaga....
- 10 3
-
2016-03-22 10:05
ojojoj :D
ile jest tych Gxx i Nxx na trójmiejskich drogach? stosunkowo mało, raz na jakiś czas rzuci Ci się w oczy taka rejestracja i od razu nazywasz to plagą :D zwróć uwagę ilu lokalnych kierowców popełnia błędy i jeździ niepoprawnie. Co z cwaniaczkami dojeżdżającymi np do Ronda Pana Cogito na Morenie z Jaśkowej Doliny? w popołudniowych godzinach szczytu często zdarza się, że takie GD czy GWE (....) dojeżdża do ronda buspasem (!) i na tak zwanego chama ładuje się przed maskę. Kolejny klasyk gatunku to zjeżdżanie lewym pasem z Grunwaldzkiej do Manhattanu, znowu te GD, samozwańczy królowie trójmiejskich szos, wjeżdżają na chama na zakorkowany już pas do prawoskrętu blokując przy tym jezdnię w kierunku do Gdańska. Przykłady można mnożyć, ale "na swojego psioczyć nie będę", mam rację? :D
HEJTERZÓW serdecznie pozdrawiam :D- 13 7
-
2016-03-22 09:01
lewy
Lewy pas to pas o przeciwnym kierunku ruchu.
- 8 0
-
2016-03-22 07:52
"Pamiętaj ze za Tobą ktoś moze jechać z większa prędkością?" (12)
To żart jakiś.. Jak jadę maksymalna dopuszczalna prędkością to nie interesują mnie debile z tylu. Ten film to nieporozumienie. Nie będę ślimaczyc sie za ciężarówka bo ktoś urządza sobie rajd na lewym pasie. Wyprzedzam z dozwolona predkoscia
- 65 32
-
2016-03-22 08:16
(5)
Z prędkością z licznika czy z GPSa?
Bo przy 120 to już znacząca różnica...- 9 29
-
2016-03-22 08:25
W aucie masz.licznik prędkości i nim się kierujesz.
- 33 5
-
2016-03-22 10:53
minusy w powyżej wypowiedzi pokazują jak mało osób ma pojęcie o jeżdzeniu samochodem (2)
to była bardzo trafna uwaga odnośnie licznika i GPSa. Nawet ten sam model przy różnych oponach może mieć inna prędkość jadąc ciągle 100 na liczniku (polecam testy nastarszego Polskiego pisma motoryzacyjnego).
Ale jak wiadomo Hania ma licznik homologowany przez głiowny urząd miar i wag i zawsze jedzie z maksymalną dopuszczalną predkością (co i tak nie uprawania do jazdy lewym, ale pokazuje jak ograniczony umysł niektórzy kórlowie lewego pasa mają)- 5 20
-
2016-03-22 11:08
Ale kierowca nie ma wróżyć z fusów
Tylko wiedzieć ile ma na liczniku.
- 10 0
-
2016-03-22 11:30
Jak ktoś montuje sobie koła i opony o większej średnicy, to ma zadanie z matematyki do wykonania
Jak nie ma świadomości matematycznej na poziomie gimnazjum, to może powinien oddać prawo jazdy.
- 5 1
-
2016-03-24 18:57
"znacząca różnica" hehe
chyba czas oddać grata do homologacji....- 0 0
-
2016-03-22 10:44
(1)
A co ciebie obchodzi kto z jaką prędkością jeździ,jak jesteś taki dobry to jedzij zgodnie z przepisami
- 5 4
-
2016-03-22 11:11
No i jedzie...
- 3 0
-
2016-03-22 10:47
Nikogo nie interesuje, że jedziesz z maksymalną dopuszczalną prędkością (2)
Prawo jest jasne: masz jechać prawym pasem a jak spotkasz ciężarówkę to lewy, wyprzedzasz i wracasz.
Proste.- 14 10
-
2016-03-22 11:11
A jak ciężarówek jest 10 pod rząd? (1)
Na obwodnicy wcale nierzadkie zjawisko...
- 12 1
-
2016-03-22 17:10
dokładnie, jakieś 90 to prędkość sensowna
z punktu widzenia oporów powietrza, większośc aut będzie wyć powyżej
i palić jak smok, ciężarówki jadą pewnie mniej więc prawy w godzinach szczytu po prostu jest cały zajęty, więc wszyscy pozostali jadą lewym bo to jedyny wolny pas,
mimo, że wszyscy jadą szybko to dla mnie to jest korek,
można wyprzedzać? można.
można to zrobić z dozwoloną prędkością? Można.
zatem można jechać ciągle lewym pasem.- 6 1
-
2016-03-24 00:11
Hania po prostu nie kuma, a prawo jazdy zdała chyba za ... nie będę przytaczał sami dodajcie. Prawda jest taka że brak kultury i zrozumienia jazdy, Hania jadąc 120 myśli że jest the best a tak naprawdę to nie ma pojęcia co robi... ale czego wymagać od kogoś kto wygrał chyba prawo jazdy.
- 2 0
-
2016-03-22 08:30
(2)
A może by tak wykład jakiegoś instruktora szkoły jazdy lub inspektora policji w tej kwestii, a nie pierwszego lepszego obwodnicowego króla szos wprowadzającego ludzi w błąd? Takie artykuły są skrajnie nieprofesjonalne.
- 34 4
-
2016-03-22 08:32
art naszego czytelnika i podpisane .. Michał
kto to puścił??
Każdego frustrata będziecie wrzucać? :)- 21 4
-
2016-03-22 11:05
takie artykuły powinni umieszczać w dziale rozrywka
gościu ewidentnie lubi sobie przycisnąc i pokazać innym jaki ma szybki samochód a teraz dodatkowo kupił kamerkę (kolejne pare cm) więc czym prędzej wysłał do trojmiasto.pl kilka filmików okraszonych przydługim komentarzem, żeby pokazać nam głupim trójmiejskim kierowcom jak jeżdzą profesjonaliści. Pamiętajcie szeryf (Pan Michał) jest jeden
- 13 3
-
2016-03-22 09:08
(3)
Polacy to naród granatem od pługa oderwany, który niedawno z furmanek przesiadł się do samochodów. Teraz byle zapluta pijaczyna, która kiedyś zasuwała do stoczni autobusem, blokuje miejsce swoim 25letnim złomem z Niemiec. O kulturze jazdy już nie wspomnę. Marzy mi się benzyna po 10zł/litr
- 10 13
-
2016-03-22 09:57
(2)
MAGICZNY przycisk na wylaczenie swiateł "stop" wyprzezasz blokujacego i hebel do zera :) zawsze działa ;) i zarobiony z ubezpieczenia ;)
- 1 15
-
2016-03-22 11:18
Spróbuj tak z kimś kto ma kamerkę i ładnie nagra twoje niedziałające światła oraz nieprzepisowe hamowanie w sytuacji braku zagrożenia. Powodzenia
- 8 2
-
2016-03-22 13:26
tak to można z tirami jadącymi minimum 90km/h :)
- 0 0
-
2016-03-22 12:05
Tekst typowego zakodowanego Janusza
"Lubię jeździć stosunkowo szybko, dlatego często korzystam z lewego pasa"
- 8 2
-
2016-03-22 12:58
Prawy szybszy!
Ja od dawna staram się jeździć tylko prawym pasem. Dlaczego? Bo jest zdecydowanie szybciej.
- 1 0
-
2016-03-22 13:10
Gka gks gwe gtc (3)
Gka gks gwe gtc
- 1 1
-
2016-03-22 13:27
jeszcze ja - GST (1)
- 1 1
-
2016-03-22 22:11
I GD, GDA, GSP oraz GA
- 0 1
-
2016-09-20 17:47
a gdzie 'hejt' na stolicę? Panowie nie zapominajcie się ;] Z subiektywnego punktu widzenia obawiam się najbardziej GWE, ale jutro mi wjedzie w bok HPN, więc na wszystkich trzeba uważać.
- 0 1
-
2016-03-22 06:02
Mam pecha, zawsze na lewym pasie spowalnie mnie auto z jakąś wiejską blachą. (12)
może tylko mi się tak trafia..
- 113 149
-
2016-03-22 06:12
(1)
Kolego miałem podobnie w Austrii, jadę prawym, zbliżam siebie się pojazdu jadącego lewym, patrzę GDA, gość jechał cały czas lewym pasem, jak go doganiali lewym on na prawy i wracał na lewy, jakaś pewnie regionalna choroba
- 47 9
-
2016-03-22 17:53
po samym mieście nie schodzą poniżej 100km/h
- 1 0
-
2016-03-22 07:02
Na obwodnicy wyprzedzasz tira?
W połowie tira włącz kierunek, żeby wszyscy za Tobą wiedzieli, że zaraz zjeździe :-)
Puścić policję na obwodnicę. Dlaczego? W Gdańsku na grunwaldzkiej, radiowóz patroluje miasto i jedzie 70km/h(na 70). Wszyscy prawie kierowcy jadący za nimi zwalniają do 50km/h a policja z Was się śmieje :-D- 28 5
-
2016-03-22 07:59
to odbicie w lusterku, widzisz swoje blachy (1)
- 16 7
-
2016-03-22 17:54
oo to stąd tyle wypadków na obwodnicy jak grzeją ile fabryka dała
- 0 1
-
2016-03-22 09:56
według nowych przepisow (1)
Można wyprzedzać tez z prawej strony na dwu jezdniowce
- 8 1
-
2016-03-22 09:58
Jakich nowych od 1997 jest w kodeksie jak wół zapisane, po zmianach napisali prościej żeby ciemny lud zrozumiał.
- 8 2
-
2016-03-22 10:19
zgadza sie, tez lubie jezdzic lewym pasem (3)
skoro miejscy miszczowie moga, to dlaczego ja mam jechac prawym. nie podpisywalem z waszym durnym miastem zadnych paktów na testowanie zawieszenia wlasnego auta na dziurawym prawym pasie. najpierw wyremontujcie drogi a potem oczekujcie, ze sie podporzadkuję.
- 13 16
-
2016-03-22 11:28
Nie stać cię na jazdę w polskich warunkach to jeździj autobusem.
Samochód i serwis droga rzecz.
- 2 13
-
2016-03-22 12:53
(1)
"wasze durne miasto"? To po co aż tak poniżasz się i przyjeżdżasz do tego "durnego" miasta? Mądry to ty nie jesteś!
- 7 2
-
2016-03-22 22:12
boli co ? bosi anci?
bo lubie sie rozkoszowac waszą wszechobecna nienawiscią do innych. to sprawa, ze mam powody czuc sie lepszy od was, a jezdzic i tam bede lewym pasem. najpierw wy sie nauczcie kultury a dopiero potem zarazajcie nia innych
- 2 1
-
2016-03-22 20:42
lepiej brzmi "Polscy kierowcy nie potrafią korzystać z żadnego pasa"
to bardzie pasuje- 2 0
-
2016-03-22 06:07
(28)
W mieście podobnie, Al. Grunwaldzka, lewym pasem jedzie mistrz busem od Wrzeszcza do zieleniaka bo tam skreci w lewo. Jedzie z bezpieczną dla niego prędkością 60 km/h, gdzie obowiązuje 70. Czesto prawy pas jest najszybszym pasem, pewnie też dlatego,że polski kierowca ma wpojone, że prawy pas jest zniszczony przez samochody ciężarowe
- 205 36
-
2016-03-22 06:14
(1)
"Czesto prawy pas jest najszybszym pasem, pewnie też dlatego,że polski kierowca ma wpojone, że prawy pas jest zniszczony przez samochody ciężarowe"
Akurat na Grunwaldzkiej/Zwyciestwa to prawda- 64 3
-
2016-03-22 12:01
dokładnie, nikt nie chce ryzykowac urwania koła
- 8 0
-
2016-03-22 06:45
(12)
Zawsze jadę prawym pasem według przepisów,czyli 50 czasami 60 na godzinę w terenie zabudowanym.Nie będę pchał się na prawy pas gdzie pełno kolein , dziur także rynien.A ci co jadą za mną i mrugają to mogą mnie pocałować wiadomo gdzie.Ja jadę przepisowo,a nawet o 10 km je łamię
- 32 24
-
2016-03-22 07:43
(1)
Pajacu łamiesz prawo bo lewy pas jest do wyprzedzania a nie do niedzielnej jazdy.....jesteś zwykłym piratem drogowym.
- 21 35
-
2016-03-22 09:39
Do wyprzedzania to się zgadza ale nawet jak wyprzedzasz, to nie możesz jechać więcej niż na prawym pasie bo wtedy łamiesz prawo! Piracie drogowy
- 13 3
-
2016-03-22 07:57
(8)
przepisy mówią że masz OBOWIĄZEK jechać prawym pasem, ale chyba podświadomie o tym wiesz. :) przeczytaj swój post
- 13 11
-
2016-03-22 08:24
nie, przepisy tak nie mówią
należy zajmować jeden pas po prawej stronie ulicy.
- 13 1
-
2016-03-22 08:27
Masz OBOWIĄZEK iść do gazu. Nie rozmawiam z takimi ludźmi.
- 3 5
-
2016-03-22 08:48
a co jest większym przestępstwem: jeśli jadę np Hallera lewym pasem z obowiązującą (5)
prędkością 60 km/h (wg niektórych "blokuję" lewy pas ślimacząc się) czy jeśli jadę tym samym lewym pasem i jadę 120 km / h ???
w którym momencie bardziej łamię przepisy szanowni stękacze
bo wg mnie jeśli np na Hallera czy Grunwaldzkiej obowiązuje prędkość 60 albo 70 to dotyczy to wszystkich pasów jezdni i nie widzę powodu bym miał zjeżdzać komuś z pasa lewego na prawy bo on akurat chce sobie śmigać 100/h. Poza tym pas prawy zawsze ma więcej dziur, wystających studzienek i kolein a ja nie lubię jeździć jak po bruku- 34 10
-
2016-03-22 09:50
to juz bylo (2)
jeden taki byl opisany niedawno na trojmiasto.pl jak blokowal lewy pas finał był na ujescisku , a teraz wypoczywa w szpitalu :) oby szybko nie wyszedl za blokowanie lewego
- 4 24
-
2016-03-22 14:58
jadąc przepisową prędkością po lewym pasie w terenie zabudowanym nic NIE BLOKUJĘ (1)
jeśli nie ślimaczę się 30/h a jadę dozwolone 60 czy 70 to powtarzam nic nikomu nie blokuję bo prędkość taka sama obowiązuje i na prawym i na lewym pasie
ale ostatnio nagminne staje się , że jakiś idiota siedzi mi na zderzaku , miga światłami żebym zjechał bo on chciałby od opery do zieleniaka pomknąć sobie 200/h - no aż się chce dać mocno po heblach, żeby palanta nauczyć, że Grunwaldzka to nie obwodnica czy inna autostrada- 7 5
-
2016-03-22 19:08
blokowanie pasa to stanie przy upatrzonym samochodzie na pasie sąsiednim (szeryfowanie)
wleczenie się poniżej prędkości konstrukcyjnej (chociaż w przypadku awarii, jeśli nie ma pasa awaryjnego - lepiej się dowlec do zjazdu) itd.
- 0 0
-
2016-03-22 10:07
nie ty stanowisz prawo !!! (1)
Równie dobrze ktokolwiek inny mógłby cie zatrzymać i poprosić o pokazanie gaśnicy, trójkąta...dmuchnac w alkomat, itp.
Na tej samej zasadzie.
Nie TY stanowisz prawo.- 8 2
-
2016-03-22 12:06
Ale on nie stanowi prawa
On jedzie zgodnie z prawem
- 5 2
-
2016-03-22 23:51
Pewnie atrakcyjny i w dodatku w kapeluszu.
- 0 1
-
2016-03-22 07:22
Skoro jest tam 70 to nik nie powiedział
że trzeba tyle jechać. To tylko sposób na przetrwanie polskich chorych kierowców. Na znaku jest 90 a my lecimy 120
- 17 8
-
2016-03-22 08:06
Może nie wiesz, ale 70, to dopuszczalna, MAKSYMALNA prędkość (1)
Nie oznacza to, że trzebe tyle jechać i ani km/h mniej.
- 27 6
-
2016-03-22 08:13
Lewy pas służy do wyprzedzania tam są trzy pasy Jeżeli chcesz jechać wolniej zapraszam na środkowy lub prawy a tak tamuje ruch innym którzy chcą jechać z dozwoloną prędkość o 70 kilometrów na godzinę. Stwarza to realne zagrożenie bo trzeba zmienić pas by wyprzedzić powolniaka. Są również inne mistrze, które jadą lewym pasem bo za 6 km będą skręcać w lewo i boja
się że nie dadzą rady wjechać na lewy pas- 8 19
-
2016-03-22 08:17
grunwaldzka to nie droga szybkiego ruchu (2)
lewy pas na grunwaldzkiej zwycięstwa czy jak tam ją zwał jest do skręcania w lewo....
no chyba że chcecie żeby emeryt z prawego pasa jadąc 60 teleportował się na lewoskręt który jest co kilkaset metrów ....- 22 6
-
2016-03-22 08:20
Dlatego (1)
Tam najszybszym pasem jest pas prawy.
- 8 0
-
2016-03-22 15:00
byłby gdyby nie urywało zawieszenia na dziurach
- 4 0
-
2016-03-22 08:56
70km/h w mieście? serio?
- 2 5
-
2016-03-22 09:10
znając uprzejmość polskich kierowców nikt by go potem nie wpuścił (1)
może dlatego wolał zająć pas zawczasu;)?
- 11 3
-
2016-03-22 09:45
Jak się nie umie pasów zmieniać, to rzeczywiście ktoś musi Cię wpuścić.
- 3 7
-
2016-03-22 12:52
W terenie zabudowanym można wyprzedzać z prawej strony,więc w czym problem jeżeli ktoś jedzie lewym pasem?może taka osoba chce skręcić niedługo w lewo. Zawsze można przecież wyprzedzić korzystając z prawego pasa.
- 3 1
-
2016-03-22 16:52
Gdzie się uczyłeś przepisów? (1)
Na Grunwaldzkiej nie obowiązuje zasada z obwodnicy, że lewy służy do wyprzedzania. To, że się tam trochę szybciej da radę jechać wynika z większej liczby prawoskrętów niż lewoskrętów oraz że mniej wprawieni jeżdżą środkiem, bo mogą uniknąć zbyt wielu manewrów wynikających z tego, że kierowcy ze skrajnych pasów zwalniają prędkość przed wykonaniem skrętów. Należy więc traktować jako bonus a nie niezbywalne prawo to, że lewy w mieście jest pasem "szybkiego ruchu".
- 2 2
-
2016-03-24 19:13
O!
Kolega innym zaleca sprawdzenie przepisów, a sam ma zaległości!
- 0 0
-
2016-03-24 19:08
I tu trafnie...
określono przyczynę jazdy lewym pasem. Nie wiedzieć czemu na prawym pasie jakiś niedouczony inżynier projektant wrysował studzienki pod jedną lub drugą stronę pojazdu i trzeba jechać wężykiem, są dziury i TIR-y. Wielu kierowców nie wie jak bezpiecznie zmienić pas i woli "w porę" zająć lewy do skrętu, np za 10 km. Inną sprawą jest brak myślenia u tych wszystkich szybkich kierowców, którzy stale kleją się do lewego pasa.
- 0 0
-
2016-03-22 06:08
Dajcie już spokój z tym płaczem. (85)
Jeżdżę codziennie obwodnicą i zazwyczaj jest tak że jadę lewym pasem 140 km/h na odcinku gdzie można jechać 100 km/h, na prawym same tiry, a i tak co chwilę ktoś siedzi mi na zderzaku i mruga światłami.
Problem właśnie jest z tymi co łamią przepisy jeżdżąc ile fabryka dała.
Czekam na hejt szybkich i bezpiecznych.- 718 61
-
2016-03-22 06:19
dokladnie (10)
Mam tak samo jak ty...mistrzami lewego pasa są tez pajace traktujący go jak tor wyścigowy...
Jadę obwodnicą lewym pasem 150 km/h i już mam światła na zderzaku...to kim są ci z tylu? Ja już łamię przepisy a oni kim są? Gdzie jest policja? Dopiszę ze jeżdżę mercedesem e klasą 200KM więc mogę i ponad 200 na godzinę lecieć tylko po co? Prawda jest taka że to prędkość generuje wypadki.- 183 26
-
2016-03-22 08:02
Ty sie chwalisz czy żalisz?
- 35 83
-
2016-03-22 08:38
Predkość generuje wypadki ?! (4)
Ani gramatycznie, ani stylistycznie, ani logicznie. Mi się wydaje że większa prędkość powoduje groźniejsze skutki wypadków o ile takowe następują ale widać że niektórzy mają odmienne zdanie. Przyczyn wypadków może być wiele a na ogół jest to zbieg kilku czynników. Nawet stojąc samochodem zapier.... 930km/h i nic się jakoś nie dzieje. Fizyki nie oszukasz a człowiek po to ma rozum żeby trochę wybiegać do przodu w czasie i przewidywać skutki. Jak ktoś jest imbecyl to i traktorem się do rowu wpie.....
- 13 53
-
2016-03-22 09:03
Innych pouczasz,
a sam masz poważne problemy z językiem polskim!
- 28 0
-
2016-03-22 09:14
a oświeć mnie z tym twoim 930km/h (1)
- 21 4
-
2016-03-22 11:19
Ziemia obraca się wokół własnej osi oraz orbituje wokół słońca, pewnie o to mu chodziło ;-)
- 15 0
-
2016-03-22 09:18
To zacznij jeździć po całym mieście 150
- 9 1
-
2016-03-22 09:24
Nie prędkość zabija (1)
Ale jej nagle wytracenie
- 23 4
-
2016-03-22 09:58
Nagłe i gwałtowne :D
- 8 0
-
2016-03-22 09:41
dziwne- sam łamiesz przpisy, a gadasz o innych
- 6 7
-
2016-03-22 17:17
już kiedyś tu pisałem co mają w głowie ci mistrzowie prostej
najczęściej cisną niedowartościowani
i zwyczajnie prości i prymitywni panowie chamowie- 8 0
-
2016-03-22 06:28
(5)
Dokladnie tak jak mowisz, prawy zastawiony tirami/dostawczakami i autami, ktore jada te 90-110. Ty sopie jedziesz te 120-150, ale i tak debile beda mrugac, zebys zjechal bo oni musza choc przez 5km jechac 200.
Niech to sobie wbija ludzie wreszcie do glowy, ze takie sytuacje maja miejsce, poniewaz jest zbyt duzy ruch i beda kierowcy na lewym pasie, w tym ja np.
Co innego, gdy prawy jest wolny.- 147 9
-
2016-03-22 07:34
(2)
Przepraszam, bo moim dostawczym Ducato też muszę co chwila zmieniać pas z powodu tumaków co albo za wolno jadą albo za szybko. A jazda 140 nie jestem większym problemem dla Ducato
- 6 13
-
2016-03-22 08:19
Chyba, że lecisz pusty a jest duzy wiatr.... (1)
- 11 4
-
2016-03-22 09:36
Ty wiesz lepiej ...
- 5 0
-
2016-03-22 16:36
Lewy pas jest do wyprzedzania. Nie wierzę, że przez cały czas po prawym pasie jadą tiry, dostawczaki i tak dalej. Korzystam duzo z obwodnicy i wiem. Dużo jest kierowców którzy jeżdżą lewym pasem. Mimo tych waszych 150 km/h. Lewy pas nie jest do ciągłej jazdy!!!!!
- 7 2
-
2016-03-23 21:23
Pewnego dnia się doczekasz i cię ktoś nabije na swój tylny zderzak :) Mam nadzieję, że ja :)
- 1 0
-
2016-03-22 06:50
Szanowni Kierowcy (24)
Wszyscy troje macie rację. Ale temat artykułu dotyczy tego innego jeszcze częściej występującego problemu. Ja codziennie jeżdżąc obwodnicą w godzinach szczytu nie spotykam się z Waszym problemem bo po prostu jest za duże natężenie ruchu, za to blokada lewego pasa i brak nawyku zjazdu na prawy gdy jest wolny to plaga gorsza niż grypa w przedszkolach.
- 31 13
-
2016-03-22 07:39
(23)
Człowieku, przesadzasz! Nie masz większych zmartwien?
Są ograniczenia prędkości, jeśli ograniczenie jest do 100km/h TO NIE MASZ PRAWA JECHAĆ SZYBCIEJ NAWET LEWYM PASEM. Więc jeśli jadę lewym pasem z maksymalną dopuszczalną prędkością, to możesz mnie pocałować!- 82 22
-
2016-03-22 07:45
typowo POlskie podejscie (2)
wyjedz do GB tam jazda lewym pasem
legalna- 21 16
-
2016-03-22 08:03
NAPRAWDĘ ???? (1)
powiem więcej geniuszu z GB ... tam jest nakaz jazdy lewym pasem ... ale twoje mądrości i odkrycia są typowe dla PISdniętych ...
- 17 21
-
2016-03-22 09:21
W Galerii Bałtyckiej?
- 15 3
-
2016-03-22 07:53
Jak mam prawo zapłacić mandat (19)
to i mam prawo jechać szybciej, a Ty nie masz prawa mi tego uniemożliwiać, blokując lewy pas. :)
- 18 71
-
2016-03-22 08:31
(5)
tak samo jak nikt nie może ci bronić zabić kogoś bo najwyżej posiedzisz w więzieniu.
- 39 4
-
2016-03-22 09:31
najwyżej no i co? (4)
- 6 16
-
2016-03-22 12:33
A on ma prawo dostać mandat za blokowanie pasa i utrudnianie jazdy (3)
i tobie nic do tego.
- 15 0
-
2016-03-22 12:55
(2)
nikt nie odstanie mandatu za jazdę lewym 100 na odcinku na którym 100 to max - ogłupieliście chyba a że ktoś ma ochotę pojeździć 200 to ma problem. A z tym problemem ja nie chce mieć nic do czynienia - po polu możesz sobie pojeździć.
- 8 3
-
2016-03-22 14:11
mylisz się szczylku, jazda lewym pasem obojętnie z jaką (1)
prędkością ,gdy pas prawy jest wolny jest zabroniona .
Wbij to to głowy , bo na takich wiejskich frajerów też czekamy w radiowozie.
Jak zdałeś prawko za gęsi matki, czy słoiki babci ,to teraz chociaż poczytaj.- 9 1
-
2016-03-22 15:09
Słowo klucz: gdy pas prawy jest WOLNY.
- 7 0
-
2016-03-22 08:37
Blokowanie (10)
Na obwodnicy ok. Puszcze Cię, jedz ile chcesz. Ale w mieście? Jest 50 i jedziesz 50 jak przepisy mówią a nie lecisz lewym 90. Możesz mi mrugac tak długo aż Ci h4 się przepala a nie puszcze ;)
- 54 5
-
2016-03-22 08:53
obyś na mnie nie trafił (9)
życzę uczciwie
- 8 42
-
2016-03-22 08:58
i co zrobisz?
Wiazanke mi puscisz?
- 22 4
-
2016-03-22 09:12
Nie strasz, nie strasz, bo się...
- 25 1
-
2016-03-22 09:20
Mógłbyś mnie co najwyżej (1)
W klamkę cmoknąć
- 19 4
-
2016-03-22 13:35
Dajcie chłopakom linijkę nie zmierzą długość swojego interesu...
- 3 0
-
2016-03-22 10:22
(2)
Na takich jak ty zawsze mam przygotowany gaz pieprzowy i zablokowane drzwi.
- 11 2
-
2016-03-22 11:46
(1)
a szyby i opony masz pancerne ;P
- 4 2
-
2016-03-22 11:54
Ta groźba jest karalna...bo posiadanie broni jest przywilejem dla ludzi normalnych chyba że kamieniami rzucasz..to też karalne bo stwarzasz zagrożenie.
- 3 1
-
2016-03-22 10:23
Napinacz internetowy
- 9 0
-
2016-03-22 10:35
Oj bo się przejedziesz :)
Przed przejściem bez świateł po heblach i Twoja wina :) W tej sytuacji nawet nie udowodnisz mi celowego zachowania, a to Ty masz zachować bezpieczną odległość :)
- 14 2
-
2016-03-22 10:33
Idąc Twoim tokiem myślenia kotku:
Mam prawo zapłacić mandat za utrudnianie ruchu, a Ty nie masz mi prawa tego zabronić :)
Tak czytam te komentarze i muszę stwierdzić, że dyskusja jest jałowa :) Prawdą jest, że często kierowcy jadą lewym pasem gdy prawy jest wolny - prawdą jest też to, że w terenie zabudowanym jest to dozwolone chociaż denerwujące czasami, natomiast poza terenem zabudowanym jest to już zabronione. Poza terenem zabudowanym lewy pas służy do wyprzedzania. Co do prędkości zaś, z tego co pamiętam w trakcie manewru wyprzedzania można nieznacznie przekroczyć prędkość aby manewr wykonać sprawnie. Co prawda dla niektórych nieznacznie jest bardzo rozległym pojęciem. Natomiast sprawa jest prosta jeżeli ktoś przy dozwolonej prędkości 140km/h jedzie 135km/h to ktoś inny wyprzedzając przy prędkości 140km/h będzie wyprzedzał dość długo :)
Natomiast ogólnie:
-kierowcom brakuje kultury jazdy i nie tylko jazdy,
-brakuje zrozumienia i cierpliwości,
-każdy musi być pierwszy,
-jazda na suwak, a co to takiego,
Podczas gdy przestrzeganie paru prostych zasad oraz ta kultura o której się tyle mówi ułatwiłaby życie wielu kierowcom :)
Serdecznie życzę Wam wszystkim cierpliwości, rozwagi i kultury :)- 13 1
-
2016-04-07 09:08
Masz prawo blokować lewy pas, bo masz prawo zapłacić mandat... Wg Twojego toku myślenia ;) ups nie udało się
- 0 0
-
2016-03-22 07:27
Jest sposób (12)
Jest sposób na siedzące na zderzaku i migające światłami samochody. W tej sytuacji uruchamiamy spryskiwacze i tym sposobem upie*d0limy mu przednią szybę. Trochę szkoda płynu, ale działa.
- 52 6
-
2016-03-22 07:43
Można też musnąć pedał hamulca (11)
Nie zdejmując nogi z gazu. Jak się mrugający młodzieniec obesra parę razy to mu się znudzi. Wersja dla mających odwagę, porządny hak holowniczy i jadących poniżej 100 - po prostu gwałtownie zahamować.
- 44 8
-
2016-03-22 10:18
(4)
Nie dziala nerwy mam silne, jade zawsze z jedna noga na hamulcu, a druga na gazie gotowy na hamowanie w kazdej chwili. Dodatkowo hamulce lepsze niz 99,99% samochodow na obwodnicy i wytrace predkosc szybciej niz ty.
- 4 24
-
2016-03-22 10:51
(1)
niemiec płakał jak sprzedawał?
- 18 4
-
2016-03-22 12:35
Do granicy go gonił, bo się rozmyślił...
ale on zapier.... bo ma lepsze auto niż 99.99% więc go nie dogonił.
- 12 0
-
2016-03-22 11:20
ale ptak mniejszy niż 99,99% kierowców na obwodnicy
jeden ma za dużo, drugi ma za mało..
- 13 1
-
2016-03-22 17:55
Zaden hamulec nie pomoze
Gdy zaczniesz hamować po tym jak zobaczysz światła hamowania auta hamujacego przed Tobą awaryjnie.
Polecam test w k2- kierowców dwóch. Zadziwił wielu.- 5 0
-
2016-03-22 10:32
Dobry kierowca (5)
Wie jak sobie z takim czymś poradzić, i wcale się nie obesra, tylko po prostu utwierdzi w przekonaniu ze Polak Polakowi Polakiem.
Nie światła hamowania stresują, tylko ich brak i nagle zmniejszenie dystansu.
Czyli np redukujesz i pozwalasz na gwałtowniejsze hamowanie silnikiem...
Ale po co?
Co to za filozofia puścić kogoś kto chce lecieć? Niech leci.
Myśląc ze robisz dobry uczynek bo "hamujesz zapitalacza", w rzeczywistości gościa drażnisz i jak tylko cie wyprzedzi, to jeszcze bardziej da po garach, niżby to zrobił gdybyś go puścił.- 15 5
-
2016-03-22 12:40
Czy was popier...ło? Proponujecie kolizję przy prędkościach ~100km/h? (2)
wjeżdżanie komuś w d..ę bo się jeden na drugiego wkurzył?
Przepraszam ale napiszę jedno - I D I O C I- 15 0
-
2016-03-22 14:08
(1)
nie wytłumaczysz, tutaj każdy każdego będzie nauczał w imię racji najmojszej - z tymi ludźmi się nie dyskutuje tylko zjeżdża na bok - i z uśmiechem na twarzy dojeżdża się do celu w jednym kawałku. Bezpieczeństwo nigdy nie było mocną stroną tego narodu natomiast chojraczenie mamy wyssane z mlekiem matki.
- 12 0
-
2016-08-20 22:40
No właśnie i to jest jedyne słuszne rozwiązanie....
Jak się czyta co niektóre wypociny to mam wrażenie, że piszą to zidiociali 15-latkowie a nie ludzie, którzy powinni wiedzieć co to odpowiedzialność na drodze i racjonalność. Mentalnie to jesteśmy rumunią Europy.... dzicz na drogach to codzienność.
- 2 0
-
2016-03-22 12:40
Jak ktoś mi siada na zderzak i miga światłami - zarówno w mieście jak i obwodnicy (1)
to zwalniam do przepisowych 50 lub 120.
- 9 2
-
2016-03-22 22:07
ja tez, a nawet sie zatrzymuję, wysiadam i grzecznie pytam jadącego za mną co się stalo? zlapałem gumę czy coś mi się urwało?
mina debila bezcenna
- 1 0
-
2016-03-22 07:47
Tak ale na litosc diabla
Obwodnica jest tak zapchana ze ciezko niejednokrotnie wbic w lewy a co dopiero zjechac na prawy kiedy jest zapchany TIRami.
Ale fakt,ze sa mistrzowie kiery co cisna 150-170 na lewym i twierdza ze im sie nalezy lewy od poczatku obwodowej do konca a zarowki w "dlugich"wymieniaja co tydzien.I teraz ten ktory jedzie 100 zostaje wyprzedzany kulturalnie przez jadacego 110 ...biedaczysko musi szybciutko spiepszac na prawy miedzy Tiry bo OKtawka z napisem "chio chips" czy Snickers sadzi rzeczone zloty 160 i sypie dlugimi....nic tylko pojechac za nim wysiasc i z bejsbola w leb zasadzic...- 81 6
-
2016-03-22 07:52
Popieram (1)
Słuszna uwaga!Jeżeli jadę ponad dozwoloną prędkość lub dozwoloną mam gdzieś tych w bmw,audi i innych królów szos.
- 26 9
-
2016-03-22 08:09
..
Przestrzeganie przepisow zacznij od siebie i zgodnie z nimi trzymaj sie prawego pasa, a egzekwowanie ich zostaw uprawnionym sluzbom..i korzystaj z lusterek, to pomaga,wymagasz kultury na drodze, zacznij od siebie..
- 17 22
-
2016-03-22 07:54
(6)
Wszyscy tu debatują o poruszaniu się lewym lub prawym pasem. Wytknę błąd merytoryczny w samym artykule. Lewy pas to tylko lewy pas a nie pas szybkiego ruchu . Nie istnieje takie sformułowanie w kodeksie drogowym odnośnie lewego pasa. Ograniczenia prędkości odnoszą się do WSZYSTKICH pasów dla określonego kierunku jazdy. Określenie "szybki pas" może wprowadzić "młodych gniewnych" w błędne przeświadczenie że na tym pasie można pruć ile tylko fabryka dała kuców w silniku.
- 71 4
-
2016-03-22 08:00
tylko dodam: (4)
za kodeksem drogowym
"Art. 16. 1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się na prawej połowie jezdni.
4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa. "- 20 1
-
2016-03-22 08:40
No właśnie (1)
A miszcze lewego pasa lecą cięgiem lewym pasem.
- 18 0
-
2016-03-22 12:19
Jak wyprzedzam ciągle lewym jadąc 120
bo zapchany prawy wlecze się 90, to nie zjeżdżam na prawy wcale, bo to niebezpieczne i bez sensu.
- 7 1
-
2016-03-22 08:50
to dodaj jeszcze (1)
artykuły o prędkości dopuszczalnej kolego, bo odnoszę wrażenie że wszyscy miszczowie kierownicy tutaj sie wypowiadający znają na pamięć te powyższe i wymagają ich przestrzegania od innych sami resztę przepisów i bezpieczną jazdę mając w du...ie
- 23 1
-
2016-03-22 09:27
Typu maksymalna dopuszczalna prędkość, bezpieczna odległość od poprzedzającego pojazdu, przepisowe używanie świateł drogowych (długich) i kierunkowych (jechanie na lewym pasie z włączonym stale lewym kierunkiem, tak jakby chciał grzać w barierkę).
- 10 1
-
2016-03-22 16:40
Ruch w naszym kraju jest prawostronny. Jeśli poruszasz się lewym pasem mimo wolnego prawego należy Ci się mandat drogi kolego. Takich kierowców niestety jest u nas mnóstwo.
- 2 1
-
2016-03-22 07:54
(1)
Czy właśnie "mistrzowie" lewego pasa wiedzą, że tam też obowiązuje ograniczenie prędkości ?? U niemca jakoś jak lewy jest zajęty to po prostu się zwalnia i czeka na swoją kolej. Rzadko ktoś najeżdża pod sam zderzak (co na obwodnicy jest normą) i co dopiero stwarza poważne zagrożenie. Polscy kierowcy może nie tyle co nie potrafią jeździć, ale zwyczajnie brak im kultury (właściwie to nie tylko na drodze ... ).
- 43 2
-
2016-03-22 10:25
rzadko sie zdarza, ze jesli jest prawy wolny to niemiec jedzie dalej lewym.
- 2 1
-
2016-03-22 08:21
debile w sluzbowkach na lewym pasie (1)
przy obecnym natężeniu ruchu na obwodnicy ciężko mówić o blokowaniu lewego pasa. Ruch jest tam tak duży, ze musi odbywać sie po 2 pasach + pamiętajmy że zarządca drogi ustawił tam ograniczenia prędkości. Rozumiem autostrada, ale na obwodnicy w godzinach szczytu - nie dajmy sie zwariować. Wiecej niebezpiecznych sytuacji powodują mistrzowie lewego pasa którzy za punkt honoru postawili sobie jechać szybciej niz 150 km/h. Sam również jezdzę szybko, ale jak widzę przed sobą sznurek 5/6 samochodów to nie poganiam na sile.
PS. w aucie mam tempomat aktywny z ktorego regularnie korzystam ale wk.... sie jak jade w sznurku samochodów, przedemną kilka aut, na prawym pasie ciężarowki, tempomat ustawiony na utrzymywanie najmniejszej możliwej odległości i juz na zderzaku mam mistrza prostej w służbówce.
Porozmawiajcie sobie z kierowcami np. ze Śląska co sądzą o kulturze jazdy Pomorskich kierowców .... - troche jeszcze musimy obyć sie z autostradami i drogami dwujezdniowymi ...- 38 3
-
2016-03-22 10:13
Doswiadczony aktywny tempomat
Nie masz pojecia o czym piszesz - na pomorzu mamy najgorszych kierowcow! Ci w sluzbowkach robia tysiace km, a Ty 10 tys. rocznie i masz przekonanie, ze jestes doswiadczonym kierowca - tu sie mylisz! Aktywny tempomat nie nauczy Cie jezdzic :)
- 1 13
-
2016-03-22 08:24
Zgadza się w 100%
Mam dokładnie takie same doswiadczenia. Koles jedzie za mną 150, siądzie mi na zderzaku, i oczekuje, że zjadę na prawy wbijając się w kolejkę Tirów, zwalniąjąc przy tym do 80km/h. Bo on musi cisnąć....szybko ale bezpiecznie hehehehe.
- 57 1
-
2016-03-22 08:39
(2)
również jeżdżę codziennie obwodnicą z podobnymi prędkościami ok140km/h i nigdy nie zdarzyło mi się żeby ktoś na mnie mrugał, może jednak robisz cos nie tak?
- 3 17
-
2016-03-22 08:53
może k..wa nie patrzysz w lusterka (1)
albo ostatni raz jak patrzysz na prędkościomierz to jest tam już 140
- 10 1
-
2016-03-22 08:56
właśnie dlatego że patrzę to nikt na mnie nie mruga ale taki de..l jak ty i tak tego nie zrozumie
- 1 10
-
2016-03-22 09:13
gorzej gdy jedziesz przepisowe 120
chcesz wyprzedzić, a na lewym pasie ktoś jedzie 70... i weź tu wtedy nie mrugaj. a w ogóle na obwodnicy powinna obowiązywać minimalna prędkość 80 na godzinę, bo nieraz trafiałem na idiotów jadących co prawda prawym pasem 60, ale że jechałem autem ciężarowym, to musiałem się za nim wlec, bo jest zakaz wyprzedzania powyżej 3,5t na CAŁEJ obwodnicy (co też jest bzdurą).
- 8 9
-
2016-03-22 09:14
Hehe, jak ktoś tak mi robi to jeszcze celowo zwalniam (3)
Działa za każdym razem
- 14 2
-
2016-03-22 10:34
(1)
dziala co? Ze biore cie z prawej i mijajac pokazuje srodkowy palec.
- 2 13
-
2016-03-22 22:08
a potem sie budzisz zlany ciepłym moczem
- 1 0
-
2016-03-23 00:54
Uwazaj na jaguara
Bo mozna za takie cos dostac cios nozem
- 0