Autobus miejski utknął na przejeździe kolejowym
22590 wyświetleń 5 listopada 2019 (147 opinii)Czytelnik: Autobus wjechał między zamknięte szlabany, obsługa przejazdu nie zareagowała, resztę widać na filmie. Trojmiasto.pl: Do takiego zdarzenia doszło we wtorek w Gdyni. Okazuje się jednak, że w pojeździe nie było pasażerów, a kierowca był w kontakcie z dróżnikiem.
Więcej na ten temat
Opinie (147) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-05 17:33
Yyy (3)
Do końca liczyłem, że go staranuje.
- 94 17
-
2019-11-05 17:40
(1)
Nie, no luz, kierowca wysiadł i się oddalił.
- 9 1
-
2019-11-05 17:48
A co miał czekać aż pociąg w niego wjedzie...
- 8 2
-
2019-11-05 17:57
Tym razem maszynista miał litość i go ominął XD
- 28 0
-
2019-11-05 17:53
Ten co tak krzyczał bez powodu to chyba jakiś wariat.
- 19 1
-
2019-11-05 20:36
A po co wyjeżdżał na przejazd na późnym pomarańczowym? (2)
Nic dziwnego. Coraz więcej kierowców przejeżdża przez skrzyżowania na czerwonym, bo są pewni, że służy więcej może. Tyle, że pociąg jest większy i może więcej!
- 0 5
-
2019-11-05 21:17
Re (1)
Tam nie sygnalizacji świetlnej...włącz myślenie i bądź w temacie.
- 0 1
-
2019-11-05 22:42
Szkoda, ze kierowca nie wlaczyl myslenia.
- 0 1
-
2019-11-05 18:25
To jest ul.Chrzanowskiego w Gdyni (25)
przejazd wyposażony jest w rogatki zamykane automatycznie z tym tylko felernym układem ,a brakiem wcześniejszej sygnalizacji ostrzegawczej -ostrzegającej o tym,że przejazd za 20-30 sek będzie zamykany.. Kierowca autobusu został zaskoczony ale wjechał na szeroki( 12 metrowy) pas bezpieczeństwa za torowiskiem.
W tym miejscu jakieś 10-11 lat wstecz gdy nie było rogatek to był dzień w którym wagony same poruszały się w kierunku portu.....- 51 5
-
2019-11-05 18:32
Kierowca ZKM nie ponosi (6)
żadnej winy-dlatego,że na tego typu przejeżdzie mimo automatycznych rogatek/ nie wyposażonej w ostrzegawczą-sygnalizację świetlną i dżwiękową/-to zanim odbędzie się ruch manewrowy pociągu mimo wszystko powinien pojawić się pracownik (Manewrowy) pkp cargo , ctl, czy tam innej firmy...
Sądzę, że to zdarzenie jest wynikiem błędu pracowników manewrowych,a nie kierowcy ZKM.- 117 10
-
2019-11-06 11:19
(2)
Przejazd ten jest obsługiwany przez dróżnika. Winnym zaistniałej sytuacji jest głównie kierowca autobusu który wjechał na przejazd gdy były zamykane rogatki.
- 4 20
-
2019-11-06 23:10
(1)
a kto zamyka rogatki gdy pojazd jest na przejeździe?
- 4 0
-
2019-11-07 08:12
jak to kto? - Dróżnik z Gdynii ;))))))))))))
- 0 0
-
2019-11-06 13:23
I tez dlatego ze ZKM nie zatrudnia kierowców...
- 1 9
-
2019-11-06 15:08
Ustawiacz nic tu nie ma do tej sytuacji.
Trochę winy po stronie dróżnika, trochę po stronie kierowcy.
- 3 2
-
2019-11-06 19:45
Każdy kierowca przed wjazden na przejazd jak i skrzyżowanie powinien upewnić się czy za przejazdem może kontynuować jazdę anie jak d**il jechać bo czad go goni i zabiorą mu premie powinien być ukarany mandatem. A wszystkie tłumaczenia że miał miejsca że nie było pasażerów to i**otyzm
- 0 7
-
2019-11-05 18:47
Kierowca ZKM nie ponosi (3)
żadnej winy i koniec tematu. Jeżeli już szukać winnego to roszczenia kierować do zarządcy tego przejazdu. Pociąg który rozpoczyna ruch manewrowy porusza się wg.sygnalizacji świetlnej-manewrowej wg.przepisów UIC/ RIV (PKP) i jedzie się też na sygnały na "radio". Gdzie była obsługa manewrowa zanim pociąg wyruszył.???? Czy panowie manewrowi nie
żadnej winy i koniec tematu. Jeżeli już szukać winnego to roszczenia kierować do zarządcy tego przejazdu. Pociąg który rozpoczyna ruch manewrowy porusza się wg.sygnalizacji świetlnej-manewrowej wg.przepisów UIC/ RIV (PKP) i jedzie się też na sygnały na "radio". Gdzie była obsługa manewrowa zanim pociąg wyruszył.???? Czy panowie manewrowi nie pojawili się zbyt póżno na tym przejeżdzie-jak widać na filmie ? Maszynista lokomotywy SM 42 wykonującej pracę manewrową widząc,że autobus jest w bezpiecznej odległości-kontynuował dalej jazdę,a nie hamował...mimo błędów obsługi ostatnie słowo i decyzja należy do maszynisty.
- 73 10
-
2019-11-05 20:15
Napisał znawca kolei swoje wypociny !!!! (1)
Jezeli tak sie znasz to powinienes wiedziec ze skład menewrowy nie jest pociagiem a prace menewrowe wykonuje się na podstawie przepisów zarzadcy torów . Na przejazdach zawsze zamykaja sie najpierw rogatki wjazdowe na przejazd a po kilku sekundach ( aby umozliwic zjazd autom bedacym na przejezdzie) dopiero wyjazdowe . Skoro autobus znalazł sie w
Jezeli tak sie znasz to powinienes wiedziec ze skład menewrowy nie jest pociagiem a prace menewrowe wykonuje się na podstawie przepisów zarzadcy torów . Na przejazdach zawsze zamykaja sie najpierw rogatki wjazdowe na przejazd a po kilku sekundach ( aby umozliwic zjazd autom bedacym na przejezdzie) dopiero wyjazdowe . Skoro autobus znalazł sie w srodku to tylko wyłącznie wina kierujacego i powinien poniesc za to konsekwencje i na pewno po wyemitowaniu tego filmu je poniesie czyli 500 zł i punkty . To ze jest tam tyle wolnego miejsca ze mógł bezpiecznie stac nie jest zadnym wytłumaczeniem.
- 7 7
-
2019-11-05 20:33
Oko w oko
Przejazd zamykany na kluczyk z miejsca pod chmurką jakieś 2-3m od przejazdu. Tylko ślepy autobusu by nie zauważył. A te krzyki... manewrowy w kasku opier... gościa, który rogatki opuścił.
- 9 1
-
2019-11-06 13:32
Znawca kolejny ...
- 4 0
-
2019-11-05 18:54
Dopiero w 20 sek filmu (3)
widać,że pracownik manewrowy opuszcza "pokład" lokomotywy ciągnącej ten skład, a powinien być w tym miejscu dużo-dużo wcześniej z latarką, chorągiewką -trąbką lub gwizdkiem...Koniec tematu czepialstwa do kierowcy ZKM. Kto widzi jakie jest oznakowanie przejazdu od ul.Chrzanowskiego na wysokości przychodni lekarskiej ? Jest tam jakaś sygnalizacja ?
widać,że pracownik manewrowy opuszcza "pokład" lokomotywy ciągnącej ten skład, a powinien być w tym miejscu dużo-dużo wcześniej z latarką, chorągiewką -trąbką lub gwizdkiem...Koniec tematu czepialstwa do kierowcy ZKM. Kto widzi jakie jest oznakowanie przejazdu od ul.Chrzanowskiego na wysokości przychodni lekarskiej ? Jest tam jakaś sygnalizacja ? Analogicznie jest z drugiej strony przejazdu. Bardzo dobrym kierowcą pojazdu ZKM okazał się ten kierowca który nie spanikował.Może nie pierwszy raz miał już w tym miejscu taką sytuację ?
- 78 7
-
2019-11-05 20:20
Na przejezdzie obsługiwanym pracownik
drużyny manewrowej ma obowiazek osłaniac przejazd ? Popisałes sie wiedzą , laicy to moze łykną a kolejarze wyśmieją ..
- 6 3
-
2019-11-06 14:26
Usiłujesz zgrywać mądrego, ale tym razem nie wyszło.
W przypadku przejazdu strzeżonego manewrowy czy ustawiacz nic nie musi zabezpieczać. Po to właśnie jest to przejazd strzeżony.
- 3 1
-
2019-11-06 14:28
Pracownik drużyny manewrowej, w tym wypadku ustawiacz, nie ma obowiązku osłaniania przejazdu, tak jak to ktoś już tu zauważył. Jego miejsce jest na stopniu manewrowym lokomotywy (jeżeli pociąg porusza się naprzód) lub na stopniu manewrowym ostatniego wagonu (jeżeli skład jest spychany). Pracownik na filmie prawidłowo ocenił czy skład przejedzie bez przeszkód.
- 3 1
-
2019-11-05 19:00
To co widać to jedynie
znak G -1 C / jedna ukośna czerwona kreska/- i informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego....na krótko przed nim.
- 14 0
-
2019-11-05 19:13
Tam nie kursują pociągi SKM i polregio !
Tylko ruch towarowy w manewrach na nb.francuskie-głownie węgiel i złom....
- 16 0
-
2019-11-05 19:21
Opinia wyróżniona
Sygnalizacja świetlna jest tylko na rogatkach (1)
/ramiona-szlabanów/- i działa dopiero gdy są one opuszczane i opuszczone....Dajcie spokój kierowcy autobusu Gdyńskiego ZKM. Być może cała procedura zaczęła się gdy przejechał pod I-pierwszymi szlabanami,a że ruch autobusu jest w tym miejscu wolniejszy to gdy przejechał "torowiska" natknął się na wpół zamykające się rogatki po drugiej stronie.. I to
/ramiona-szlabanów/- i działa dopiero gdy są one opuszczane i opuszczone....Dajcie spokój kierowcy autobusu Gdyńskiego ZKM. Być może cała procedura zaczęła się gdy przejechał pod I-pierwszymi szlabanami,a że ruch autobusu jest w tym miejscu wolniejszy to gdy przejechał "torowiska" natknął się na wpół zamykające się rogatki po drugiej stronie.. I to wszystko. A że miał wyczucie ile metrów ma autobus,a ile ma miejsca bezpieczeństwa to i prawidłowo zajął bezpieczne miejsce bez taranowania rogatek po drugiej stronie to chwała mu za to. Kolejarze też nie spanikowali bo SM 42 za chwilę dała "po garach "silnik: a8C22" 800 km/1000obr.min)" aż dym poszedł ( norma Euro -1)-....i ciągnęła dalej ze 30 wagonów po 60 ton wungla...
- 20 0
-
2019-11-05 19:25
Wina węgla! Po co sprowadzamy, jak mamy swój?! A bardzo często bywa, że sprowadzamy miał, który bardzo mocno pyli podczas przewożenia i wszyscy na peronach i w okolicach toru wdychają ten odpad powydobywczy.
- 1 0
-
2019-11-05 19:32
Pytanie zasadnicze:(?) z
jakiego kraju pochodził ten węgiel ?
- 7 2
-
2019-11-05 19:37
Jak widać w 33 sekundzie filmu pojawia się
( znikąd)- pan w całym pomarańczowym kombinezonie....Kolejarze chyba wyczuli bluesa....Nie był to na pewno kierowca ZKM Gdynia..Widać,że kogoś tam z lekka opie****ala...
- 4 2
-
2019-11-05 19:51
Wystąpić o odszkodowanie dla kierowcy ZKM Gdynia być może (1)
za traumatyczne przeżycie jakim było to zarejestrowane zdarzenie ?
Nie każdemu na co dzień zdarza się nie z własnej winy "utknąć" pomiędzy rogatkami na przejeżdzie kolejowym prowadząc autobus....Wg.mnie ten kierowca ZKM to ktoś b.odporny psychicznie, że w tej sytuacji nie "spanikował" Traumą by było to dla ew.pasażerów gdyby rozbił rogatki po drugiej stronie przejazdu. I te niepotrzebne straty....Klasę kierowcy właśnie w ten sposób można poznać bez dodatkowych testów.- 19 3
-
2019-11-06 19:46
Traumatyczne przeżycia hahaha mógł przestrzegać przepisów zamiast się pchać na chama
- 0 3
-
2019-11-06 11:14
Przejazd jest kategorii A czyli obsługiwany z miejsca przez dróżnika.
- 6 1
-
2019-11-06 14:32
Tu zawsze były rogatki.
Nie wiem skąd wymysł że 10 lat temu ich nie było.
- 2 0
-
2019-11-05 18:39
XYZ (7)
Proste- kierowca powinien mieć zabrane uprawnienia, dostać mandat za wtargnięcie na zamknięty teren kolejowy 30k zł, sprawa w sądzie za narażenie zdeowia, życia pasażerów.. a za ewentualnie wyłamany szlaban 15k zł( ma koleś szczęście , ze tego nie zrobił.. wtedy na 100 by miał sok i psiarnię na głowie)
- 9 189
-
2019-11-05 19:41
Milicjaaa!!!
- 12 1
-
2019-11-05 20:22
Dostanie 500 zł , emisja filmu pomogła go ukarac ...
Gdyby nie nadgorliwy obserwator może by mu sie upiekło a tak pomógł go ukarać.
- 8 4
-
2019-11-06 14:56
a ciebie powinni przymusowo wysłać na odwyk
bo to niemożliwe żebyś to na trzeźwo pisał
- 14 3
-
2019-11-06 19:44
Popieram!
- 0 2
-
2019-11-06 23:33
(1)
Mama miała ciężko przy porodzie.....
- 2 0
-
2019-11-07 04:28
Nic nie czuła przy 3 promilach
- 3 0
-
2019-11-06 23:54
czytales artykul czt tylko nagłowek?
- 5 0
-
2019-11-05 20:25
Opinia wyróżniona
Na filmie ewidentnie widać,że
kierujący pojazdem ZKM znalazł się zaskoczony całą tą niezwykłą sytuacją jednak zachował "zimną krew" i rozsądek. Brawo ! I ta "siła spokoju". Podziw to mało powiedziane....Bez paniki..Autobus jako pojazd nył nie zagrożony i nie tknięty i żadnego zagrożenia nie było dla ew.pasażerów. Kolej też nie miała żadnych opóżnień. Mistrz kierownicy ! Brawo !
- 23 1
-
2019-11-06 00:48
Opinia wyróżniona
Pasażer (1)
W tym miejscu nagminnie zdarza się, że szlabany zostają opuszczane bez żadnego wcześniejszego sygnału. Sam byłem ofiarą niefrasobliwości delikatnie określając zachowania pracujących w tym miejscu dróżników.
- 16 2
-
2019-11-07 16:15
poczytaj sobie kodeks drogowy o zachowaniu sie kierowcy przed przejazdem
Czy sa rogatki czy nie ma tak się zachowywać jakby za chwile miał nadjechać pociag
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-11-05 17:31
(8)
a gdzie tam jest obsługa szlabanu? jak tam automat jest
- 89 17
-
2019-11-05 17:39
(2)
Dwie osoby w pomarańczowych kamizelkach. Ten szlaban opuszczany i podnoszony jest na kluczyk.
- 13 2
-
2019-11-05 17:47
To co nie widziały że autobus między szlabanami zamknęli?!!!
- 14 1
-
2019-11-05 23:17
sam jesteś kluczyk, chyba się filmów naoglądałeś
- 0 1
-
2019-11-05 18:10
Ty sam jesteś automat (1)
... dróżnik jest...na czas przetaczania składu ale jest.
- 8 2
-
2019-11-05 23:19
sam jesteś drużnik, na czas przetaczania to nie drużnik a manewrowy
- 0 1
-
2019-11-05 18:19
(1)
W budynku P15 obok przejazdu.
A ci panowie w pomarańczowych ubraniach to pracownicy CTL Logistics i są tylko do obsługi składu.- 4 1
-
2019-11-06 00:20
Jak już, to jest p14.
- 1 0
-
2019-11-06 11:02
Automatu nie ma
.Przejazd jest obsługiwany z miejsca przez dróżnika.- 1 0
-
2019-11-05 17:33
staranować szlaban
- 108 8
-
2019-11-05 17:33
Yyy (3)
Do końca liczyłem, że go staranuje.
- 94 17
-
2019-11-05 17:40
(1)
Nie, no luz, kierowca wysiadł i się oddalił.
- 9 1
-
2019-11-05 17:48
A co miał czekać aż pociąg w niego wjedzie...
- 8 2
-
2019-11-05 17:57
Tym razem maszynista miał litość i go ominął XD
- 28 0
-
2019-11-05 17:39
Dlatego wszystkie pociągi powinny się poruszać z taką prędkością (1)
a nie jakieś śmiertelne pendolino
- 19 55
-
2019-11-05 18:59
a przed każdym samochodem powinien biegać człowiek z chorągiewką ;)
- 12 1
-
2019-11-05 17:47
(1)
Zmulony agresywny
- 20 12
-
2019-11-06 13:23
Droznik?
- 0 4
-
2019-11-05 17:51
(10)
W którym to jest miejscu?
- 6 5
-
2019-11-05 17:54
(2)
Chrzanowskiego przychodnia kierunek dworzec morski
- 7 2
-
2019-11-05 18:24
W drugą stronę jak już (1)
- 2 2
-
2019-11-06 08:53
ciekawe co znawcy topografii miasta minusują
- 0 0
-
2019-11-05 17:59
Ul. Chrzanowskiego, przy rondzie koło Muzeum Emigracji.
- 7 0
-
2019-11-05 18:10
Na Chrzanowskiego
- 4 0
-
2019-11-05 18:38
Ul. Chrzanowskiego
Między przychodnią, a rondem.
- 4 0
-
2019-11-05 18:53
mieszkaniec
Przy torach ......
- 3 0
-
2019-11-05 19:11
Okoloca Głownego Urzedu Morskiego
Pomiędzy GUM a Komedą główną w Gdyni Tam jeździ tylko koleje obsługująca statki Zawszwe bardzo wolno i z osoba dozorujaca bezpieczenstwo
- 2 0
-
2019-11-05 21:55
(1)
W porcie na Polskiej
- 0 0
-
2019-11-05 23:20
nie, to jeszcze nie jest Polska
- 0 0
-
2019-11-05 17:53
Ten co tak krzyczał bez powodu to chyba jakiś wariat.
- 19 1
-
2019-11-05 18:03
to jest dramat, jak zawodowy kierowca możę tak wjechać? jakim cudem on może ludzi wozić? (2)
dobrze że to tylko jakaś bocznica i że tego węgla przez środek autobusu nie przetoczyli
- 72 22
-
2019-11-05 18:28
Dramatem jest Twój poziom inteligencji i tych
popierających Twoje głupie wypociny. Byłeś tam na miejscu, wiesz jak to wyglądało? Na podstawie wycinka video piszesz bzdury. Znawca i komentator za dychę.
- 12 14
-
2019-11-05 20:25
De
Dla twojej wiadomości tylko nie mów nikomu: autobus jechał po torowisku z Dworca Morskiego.
- 2 0
-
2019-11-05 18:11
(2)
Przejazd kat A, bez sygnalizacji świetlnej.
Do tego bardzo rozległy układ torowy.
Na szczęście są tam wykonywane manewry z Vmax 20km/h wraz z obsługą składu.
Praktyczne zerowe zagrożenie dla życia i mienia.- 148 6
-
2019-11-06 11:10
Największe zagrożenie stanowią tu sami kierowcy.
- 9 5
-
2019-11-06 20:31
No miał 3m a może 20 cm a no tak sprzodu miarki mają
- 0 1
-
2019-11-05 18:17
Ooo panie (1)
Prokurator będzie i strata uprawnień na 100 %
- 29 24
-
2019-11-05 18:22
Typowy komentarz gimbazy na podstawie kawałka video
strzeż Panie przed takimi ludźmi jak Ty
- 13 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.