Więcej na ten temat
Opinie (207) ponad 20 zablokowanych
-
2023-10-12 13:16
Opinia wyróżniona
zastosowano nieodpowiednie materiały (15)
konstrukcja powinna być odporna ogniowo, a wszystkie materiały nierozsprzeniające ognia, dobrze, ze teraz ten ogień, a nie w czasie uzytkowania
- 261 26
-
2023-10-12 15:54
(1)
Tak dla sprostowania to konstrukcja zazwyczaj ma odporność ogniawa. Ale to nie znaczy że się nie pali tylko znaczy że wytrzymuje ileś minu w pożarze zanim zacznie się palić
Np. REI 60 znaczy że wytrzyma 60 min pożaru
REI 30 - 30 min itd.- 14 0
-
2023-10-12 16:45
Hala sportowa to klasa ZLIII
Czyli wymaga R30 konstrukcja. Zgłoszenie przyjęli o 12:25, zawalił się dach jakoś o 13:00. Czyli wszystko zgodnie z przepisami. Zawinili pracownicy
- 14 1
-
2023-10-12 14:29
Proszę poczytać co to znaczyć odporne na ogień :)
- 8 0
-
2023-10-12 14:27
mylisz się (1)
Mylisz się.
Ma być odporna ogniowo w momencie oddania do użytkowania.
Jeżeli izolacje na konstrukcji są prawidłowo osłonięte materiałami izolacyjnymi w odpowiedniej klasie ogniowej to nie dojdzie do zapłonu i wszystko jest OK.
Większość dachów hal sportowych centr handlowych jest z płyty warstwowej z wypełnieniem z palnegoMylisz się.
Ma być odporna ogniowo w momencie oddania do użytkowania.
Jeżeli izolacje na konstrukcji są prawidłowo osłonięte materiałami izolacyjnymi w odpowiedniej klasie ogniowej to nie dojdzie do zapłonu i wszystko jest OK.
Większość dachów hal sportowych centr handlowych jest z płyty warstwowej z wypełnieniem z palnego materiału. Tylko nie dojdzie do zapłonu ponieważ ten materiał jest odizolowany.
Konstrukcje większości hal sportowych robi się obecnie z drewna klejonego REI 120. Są grube na tyle że zanim ogień je strawi i się zawalą minie wymagana ilość czasu i jest to jak najbardziej OK.- 32 0
-
2023-10-12 16:32
zobacz, ze tutaj jest konstr stal i to słabe przekroje, a materiały powinny byc nro, niezależnie, jak warstwy ułożymy,
a tam sie paliło jak w piecu
nie raz zapalały sie dachy przy zgrzewaniu, ale tutaj poszło naprawdę ostro- 4 4
-
2023-10-12 14:12
Budrem Rybak
- 20 1
-
2023-10-12 13:48
pewnie zewnętrzne materiały bardziej odporne
- 5 1
-
2023-10-12 13:18
(7)
Jeszcze jacyś chętni na docieplanie dachu pianą zamiast wełną? Tak to właśnie się kończy.
- 45 5
-
2023-10-12 13:40
Uszczelnia a nie dociepla
- 9 2
-
2023-10-12 13:21
pianką montażową nie dociepla się dachu... (5)
- 34 4
-
2023-10-12 20:28
jak widać i czuć - w Gdyni to dopuścili
- 0 4
-
2023-10-12 13:25
(3)
To ta sama pianka poliuretanowa co masz w puszce tylko podawana z agregatu.
- 26 2
-
2023-10-12 16:23
To nie ta sama piana.
- 5 0
-
2023-10-12 14:01
(1)
To się pali? Kiedyś próbowałem spalic kawałek to za chiny nie szło. Gasło zaraz
- 10 1
-
2023-10-12 18:55
Puszka z areozolem może się zapalić
Jak psikniesz na źródło ognia z bardzo bliskiej odległości... Coś jak miotacz ognia z dezodorantu
- 2 0
-
2023-10-12 13:20
Opinia wyróżniona
to płyta warstwowa się pali (4)
sporo hal produkcyjnych jest z tego cuda zrobiona. dobrze, że nie pali się po oddaniu.
- 103 10
-
2023-10-12 21:25
Jaka płyta warstwowa ?
Hala była wykonana z silikatu i dach z blachy konstrukcja stalowa dachu itd
- 1 0
-
2023-10-12 18:25
Pierwsze słyszę...
To materiał o klasie odporności E czy F... Nie wiem skąd bierzesz te dane. Chyba z jakichś tanich hal wypychanych styropianem
- 3 0
-
2023-10-12 16:08
To nie płyta warstwowa się pali ponieważ na dachu nie ma płyty warstwowej tylko blacha trapezowa konstrukcyjna.
- 5 2
-
2023-10-12 15:10
Hala sportowa
Zapalił się styrodur ułożony na posadzce obiektu. Niestety ogień przeniósł się także na dach hali. tragedia
- 8 1
-
2023-10-12 13:02
Opinia wyróżniona
Młodzież tak się paliła do sportu że hala się zajęła?:) (7)
A na serio.... mam nadzieję że nikomu się nic nie stało!!!
- 122 16
-
2023-10-12 17:23
8 (3)
No niestety, będą musielii poczekać na halę rok, dwa dłużej. Wiele rzeczy będzie trzeba wykonywać od nowa
- 5 0
-
2023-10-12 20:37
beton z pis się ukruszyl? (1)
- 1 1
-
2023-10-12 22:15
betony tylko za rudym donaldem...
Nie przyjmują faktów, nawet jeśli cały Świat o nich mówi ;P
- 1 1
-
2023-10-12 20:32
będzi enowy operat?
- 0 0
-
2023-10-12 14:28
Nick
To papierze z allconu
- 0 3
-
2023-10-12 13:36
Jak mozna (1)
Wyroznic taka opinie!
- 9 13
-
2023-10-12 14:23
Normalnie!
- 10 2
-
2023-10-12 13:04
Straszne (2)
Straszne
Oby udało się zagasić
Palenie kiepow na budowie powinno być zabronione
I pewnie ktoś pijany rzucił niedopałka
Tak zawszę jest na budowie pija i pala
Szwagier ma firmę budowlaną to co chwilę kogoś pijanego z papierosem podpierającego ścianę zwalnia- 33 34
-
2023-10-12 21:26
Nie wiem co ma szwagier
Ale ma budowie nie zajęło się to od tzw kiepa
Tylko od palnika a po drugie wszyscy zostali przebadani alkomatem i każdy był trzeźwy- 1 0
-
2023-10-12 13:31
on podtrzymuje, aby ściana nie runęła.
- 5 1
-
2023-10-12 13:01
(2)
Ależ ostatnio pożarów... Plaga.
- 17 1
-
2023-10-12 18:29
Musimy wrócić do jaskiń dla bezpieczeństwa, jaskinie się nie palą.
- 0 0
-
2023-10-12 18:27
deweloper już zaciera ręce na myśl o tej działce
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2023-10-12 14:53
Przyczyna pożaru (5)
Zapaliła się płyta warstwowa PIR podczas nakładania papy na gorąco.
- 8 2
-
2023-10-14 14:37
Wlasnie nie
Zapalenie mialo.miejsce na posadzce nie na dachu
- 0 0
-
2023-10-12 15:18
Hala sportowa (3)
Zapalił się styrodur ułożony na posadzce podczas prac z użyciem palnika
- 3 0
-
2023-10-12 15:46
(1)
Jak od tego zapalił się dach?
- 0 0
-
2023-10-13 09:45
W hali zgromadzony był materiał na izolacje posadzki - ok1.15 minuta - widać jak pięknie płonie
- 0 0
-
2023-10-12 16:19
To co zaprószyło ogień? Bo to dość typowy pożar podczas prac dekarskich - płonąca papa.
Fakt, że PIR jest samogasnący i nie powinien się tak palić i Twoja teoria palącego się styroduru podczas izolowania posadzki może być prawdziwy!- 2 0
-
2023-10-13 08:46
no dobra ! (1)
powstał pożar , ugaszono {!} ale - gdzie jakieś wyjaśnienie dla mieszkańców ? , podano tylko lakoniczną informację ,chociaż i tak nie trzeba było -bo pożar był widoczny niemal z każdego miwjsca w Gdyni ! ,nie chodzi o przyczynę bo to za wczesnie -trzeba ustalić ! ,ale głos powinien zabrać przedstawiciel Inwestora , zleceniodawca {Urząd Miasta ! } nadzór budowlanny i o wiadomych już przyczynach poinformować ! Mieszkańcom należą się te podstawowe infortmacje , to w końcu Oni zostali podtruci i nawdychali się smrodów i szkodliwych substancji ! Panie Łucyk !- pan jesteś taki specjalista w każdej dziedzinie !!! - dlaczego tu i teraz pan milczysz ?...
- 5 0
-
2023-10-13 15:42
100% racji
Tez nie rozumiem czemu redakcja po prostu nie zapyta wykonawcy co się stało? Czemu nie wypytuje władz miasta (inwestora) co dalej z tym fantem zamierza robić? Czemu nie pyta Straży Pożarnej co się paliło? Czemu czytelnicy musza spekulować w komentarzach bo nikt nic nie wyjaśnia???
- 0 0
-
2023-10-12 16:22
Kto jest tam GW? (1)
Widać BHp nie ma.
- 5 1
-
2023-10-13 15:32
GW
Budrem Rybak, niech idzie ryby łowić
- 0 0
-
2023-10-13 15:30
ojć
Nie spinał się budżet, ani termin to podpalili. Taka firma powinna mieć zakaz budowania!
- 2 0
-
2023-10-13 12:01
Trójmiejska wyliczanka: Pałka zapałka dwa kije kto się nie spali ten zgnije.
- 1 0
-
2023-10-13 11:32
A może to nie pianka
a ktoś na coś się dobrze spienił że aż iskry poszły?
- 2 0
-
2023-10-12 13:48
hmmm, a te wszystkie pianki to nie mają być niby niepalne? (1)
- 15 1
-
2023-10-13 10:15
Raczej te zwykłe nie są. A szczególnie się hajcuja jak są mokre
- 0 0
-
2023-10-12 13:43
Co by było jak.. (1)
Co by to była za tragedia jakby to zostało oddane do użytku i się wtedy zapaliło ludzie by spłonęli żywcem. Tragedia
- 19 3
-
2023-10-13 10:13
Po oddaniu do użytku była by bardzo mała szansa na takie zapalenie
- 0 0
-
2023-10-12 20:56
(1)
A czy sam wykonawca, w końcu beneficjent zleceń budowlanych miasta Gdynia, nie pomaga sobie zejść z budowy z tzw twarzą? Zapewne pieniądze się rozeszły jakoś a budowa nie ukończona a ludziom trzeba płacić.
- 3 0
-
2023-10-13 09:56
Moim zdaniem ten pożar nie pomoże a tylko zaszkodzi GW.
- 0 0
-
2023-10-12 20:26
To ja się q*va sr*m z każdym kablem, żeby był niepalny, przepusty mają być odpowiednią masą robione, a oni robią wysoce palny (2)
dach i izolacje? kto zatwierdził materiały, kto nie sprawdził, że się ładnie palą? Jak by pożar nastą[pił po oddaniu obiektu do użytkowania, podczas imprezy czy zajęć to by były setki denatów.... szok
- 6 0
-
2023-10-13 09:54
Palił się zgromadzony w hali materiał, który zostalby wbudowany jako izolacja termiczna posadzki. Obiekt miał zostać wyposażony
w SSP. Zanim rozwinął by się pożar nastąpiła by ewakuacja i powiadomienie PSP.
- 0 0
-
2023-10-12 22:20
Zleceniodawca?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.