150 metrów wysokości. Wizja wieżowca w miejsce Gemini
20765 wyświetleń 10 grudnia 2020 (485 opinii)Śmiała koncepcja budowy 150-metrowego biurowca na terenie gdyńskiego Waterfrontu, w miejscu dawnego centrum Gemini. Projekt pracowni Moduuli Architektura nosi nazwę Wieża Trzëgard, co po kaszubsku oznacza Trójmiasto. Nie powstał jednak na zamówienie inwestora, który chce postawić tam o wiele niższe budynki.
Więcej na ten temat
Opinie (485) ponad 20 zablokowanych
-
2020-12-10 20:28
Wieza widokowa (1)
Bardziej bym był zeby powstała duza wieża widokowa w srodku restauracja ew parę pokoji na wynajem (hotel) przykład z miast w Niemczech w każdym większym mieście jest duża wieża którą widać od 100km
- 2 1
-
2021-12-10 18:32
A zamtuz?
- 0 0
-
2021-12-10 18:21
Wieżowce
Gdynia jako miasto sadzące się na nowoczesność powinno mieć ścisłe centrum z 5ma 6 ma wieżami sięgającymi 300m. T by było okno na świat, lokator z sokolim okiem dojrzał by wybrzeże Szwecji. A najważniejsze utarto by nos zadzierającej ten organ W-wie.
- 2 1
-
2021-12-10 11:28
tę ankietę pt czy powinno być wiecej wysokościowców w centrum Gdyni
to albo pisali na złość gdańszczanie :) albo wynik został zmanipulowany - a już 150 -cio metrowiec na miejscu Gemini - to totalne przegięcie - już dziś to malutkie centrum spacerowo-wypoczynkowe dla mieszkańców i turystów jet zabetonowane do granic możliwości - a jeszcze potrzebne wysokościowce, aby całkowicie odciąć nas od morza
- 1 0
-
2020-12-10 07:23
Normalnie Dubaj północy (8)
Dobrze że też miałem wizje i wyniosłem się z Gdyni ... przynajmniej o kilka lat za późno. Pozdrawiam Obłuże. W Gemini poznałem swoją żonę, piękne czasy i te imprezy na holu
- 133 25
-
2021-12-10 07:35
jaki Dubaj chyba BUDAJ
to tani koszmar architektoniczny , dno artystyczne, tylko szkło się świeci, bryła i to jakiś chyba studencki projekt, do badania opinii nie do realizacji .
- 0 0
-
2020-12-10 07:46
Moze wybudowac wierzowiec wiekszy niz w Dubaju (4)
Wtedy cała Gdynia mieszkałaby w jednym budynku, tam by pracowali i sie uczyli i byłby swiety spokój :)
- 25 4
-
2020-12-10 08:02
(3)
Z tym pracowali to lekka przesada, no ale łatwiej by było zorganizować im transport do pracy do Gdańska ;)
- 15 3
-
2020-12-10 09:00
Albo tym z Gdańska co jezdzą po półtorej godziny w jedna stronę do roboty w Gdyni;) (2)
Właśnie kilku takich gagatków siedzi obok mnie w biurze.
- 15 0
-
2020-12-10 14:32
(1)
to gdzie oni w tym gdańsku mieszkają? w śmierdziuchowie chyba. bez przesady, pracowałem kiedyś na stoczni, dojeżdżałem z gdańska w 30 min.
- 0 1
-
2021-02-09 13:41
Jo tyż
Kiedyś i na 6 rano jeździłech, to może jo.
- 0 0
-
2020-12-10 12:55
może nie Dubaj, ale Radom Północy - jak najbardziej! (1)
- 2 0
-
2020-12-10 13:50
Radom już nas wyprzedził.
- 0 0
-
2021-12-10 07:32
raczej industrialny koszmarek
czy to jest ładne, dla mnie wygląda jak wielopietrowy parking tylko, ze oszklony , ładniejsze powstawały w usa w latach 30,
perła architektury to nie jest, to jest taki prymitywny tani model, żeby zbadać reakcje , a nplan wieżowca?- 2 0
-
2020-12-10 07:01
Pamiętam jak burzyli Gemini, to mówili że za rok będzie nowy obiekt (24)
Wszystkie te gdyńskie wizje i wizualizacje trzeba traktować z przymrużeniem oka.
- 325 23
-
2021-12-10 06:45
;-)
Farbą biała tego nie namalują...chociaż czeka,... ;-)
- 0 1
-
2020-12-12 18:49
cała gdynia to taki sztuczny balon
- 0 1
-
2020-12-10 21:29
Nie siej defetyzmu (1)
Przecież basen miejski już stoi !!!!
- 1 1
-
2020-12-11 00:53
...w szpitalu mięsnym pod łóżkiem.
- 2 0
-
2020-12-10 23:07
A ogólnodostępny taras widokowy?
Będzie tym razem?
- 2 1
-
2020-12-10 07:21
(5)
znając polskie realia, to po roku od oddania, będzie miał 140m
- 11 1
-
2020-12-10 07:41
Jakie polskie? Raczej gdyńskie. (4)
Jak się jeździ po Polsce to wszędzie coś robią tylko tutaj marazm.
- 26 8
-
2020-12-10 08:51
ale ty nie jeżdzisz po Polsce (2)
tylko siedzisz na zasiłku trollujesz za kasę z PiS
- 18 19
-
2020-12-10 20:37
Za to ty jeździsz po Polsce i dlatego masz takie wybujałe wizualizacje.
Z tego co wiem, też bierzesz kasę z pis tylko udajesz głupiego.- 0 1
-
2020-12-10 08:55
Weź leki
- 10 5
-
2020-12-10 07:45
przejscia dla pieszych wam wyniesli i cos tam jeszcze chlapneli farba. widac rozwoj
- 13 5
-
2020-12-10 20:29
Jeszcze rok Korony i będą tam kartofliska i hodowla kur bo nie będzie co żryć. Amazonem się nie najesz.
A za 50 lat morze będzie sięgać jak kiedyś aż do Gdyni Głównej.- 3 0
-
2020-12-10 14:08
kaszubska wieżę to niech sobie postawia w somoninie
- 10 0
-
2020-12-10 13:13
A nie zauważyłeś przypadkiem,
ze coś się na świecie zmieniło w międzyczasie?
- 0 6
-
2020-12-10 12:44
... z przymrużeniem oka szczurka !!!:)
- 4 2
-
2020-12-10 11:16
Ale czy to Gdynia jest wlascicielem tego terenu albo inwestorem w tym przypadku? Moze zacznij czytac ze zrozumieniem zamiast robic z siebie i**ote.
- 7 5
-
2020-12-10 11:05
ale czy mówili za który rok?
- 5 3
-
2020-12-10 11:01
całą Gdynie można traktować z przymróżeniem oka ;)
- 10 3
-
2020-12-10 10:59
Przecież to decyzja dewelopera
Miasto nie ma nic do tego.
- 9 2
-
2020-12-10 10:33
W tym zapyzialym mieście to najlepiej wychodzą tylko wizualizacje które i tak nigdy nie powstaną .Gdyni został tylko kubeł białej farby ,pędzel ,donnice z mini krzakami no i bulwar siubienic ktory niedawno stworzono aby przypominać historię .
- 15 6
-
2020-12-10 10:13
Powinno powstać muzeum Wizualizacji Szczurka. (1)
Mam nawet lokalizacje : Lotnisko
- 21 3
-
2020-12-10 10:30
Za małe - nie pomieści ich.
- 11 0
-
2020-12-10 09:39
w tym rejonie i tak o jeden wiezowiec za duzo
- 5 5
-
2020-12-10 08:06
kto mówil, chyba Pani z Żabki;-)? nikt tak nie mowil szczegolnie nie wlasciciel gruntu
oj ludzie gupoty powtarzaja i potem sie wszyscy nakrecaja, jak sie nie zna realiow budowy....
- 10 8
-
2021-11-17 14:10
zrubcie taki jak w dubaj ma - 811 metow i 36 centmetow... what ?
why not ?!
- 0 0
-
2020-12-10 07:18
Myślę że mało powinien mieć z 600m. (8)
A serio. Nigdy niepowinno być w tym miejscu wysokich budynków. Zamyka się widok na zatokę. Już przed wojną był tu park. Mądrzy planiści oddali ten teren ludziom a nie betonowi i kamienicom. Taki budynek w tym miejscu to zbrodnia. Z jednej strony architektura modernistyczna budynków a z drugiej seatower i inny wysokościowiec. Wogóle to niepasuje. Co za dziwny trend, moda. Oby urzędasy zabronili stawianiu tego klocka.
- 213 54
-
2020-12-10 12:13
(2)
Fajnie by było gdyby ludzie czytali to co komentują (a nie tylko tytuły). Gdzie jest napisane ze ktokolwiek gdziekolwiek chce to stawiać? Jest natomiast napisane coś dokładnie odwrotnego. Zamyka widok na zatokę - widok skąd? Bo zatokę można w Gdyni oglądać jedynie z Kamiennej Góry albo plaży/bulwaru (czyli wlasciwie w ogóle nie można). Ja akurat uważam ze najpiękniejszy widok na zatokę byłby ze szczytowych pięter tego wieżowca. Co oczywiście nie oznacza ze należy go tam wybudować.
- 4 3
-
2021-02-09 13:38
Niefajnie
Widok z ostatnich pięter, ale dla kogo, Warszawki? Faktem jest, że podwyższenie falochronu zewnętrznego w porcie załatwiło widok ze Skweru Kościuszki czy mola południowego na cacy.
- 0 0
-
2020-12-11 10:56
i tak zatoka przestanie niebawem istniec, bo zabuduja ja portem zewnetrznym
- 1 0
-
2020-12-10 22:55
Jednym zamyka innym otwiera.
- 1 0
-
2020-12-10 17:15
Gdyńska architektura
Dokładnie tak! Mieszkańcy Gdynię, a nie przyjezdni, którzy tu zostają znają historię tego miasta i są dumni z modernistycznej architektury. Niestety cienias prezydent tylko robi geszefty z deweloperami, a kompletnie nie dba o architekturę Gdyni - jedyną w Pl. Na rogu 10lutego i Świętojańskiej w miejscu skwerku znowu szczur zgodził.się na szkło i aluminium. Ten człowiek niszczy Gdynię i jej fantastyczną architekturę, która mogłaby być c atrakcją dla turystów. Żal mi mojego miasta
- 1 1
-
2020-12-10 11:57
Mogłoby się zaczynać 1000 metrów nad ziemią.
- 1 0
-
2020-12-10 10:20
bez kozery powiem 900m! (1)
a co! nie stać!?
- 4 0
-
2020-12-10 10:43
Zagrazalby lotnisku w Kosakowie
- 2 0
-
2020-12-10 07:15
Dajcie już spokój z kolejnymi projektami które nigdy nie powstaną (31)
Mało już było rzeczy które miały powstać w centrum? Przypomnę pomysły urzędu miasta: Kolej gondolowa, podwodny hotel, wyścigi F1, orzeł z morza, łódź podwodna na Skwerze, nowy jacht klub, itd itp.
Zajmijcie się tym co jest. Jak tam wygląda okolica? Jak wygląda Skwer czy Akwarium? Jak wygląda 10 lutego i Waszyngtona? Zaniedbane relikty minionych czasów.- 307 15
-
2020-12-10 07:44
Odwiedzilem Gdynie po latach... (7)
Przeszedlem spory obszar scislego centrum od dworca PKP do Swietojanskiej.Ogolnie zalamka-miasto stanelo w miejscu-wyglada jak relikt PRL a nawet gorzej,bo prostu zapyzialo.Krzywe chodniki,brudno,chaotyczna zabudowa,odrapane i zabrudzone elewacje budynkow.W Gdyni nic sie nie dzieje.Niestety.
- 38 4
-
2021-02-09 13:32
Masz rację
A najgorszy jest ten pustostan na Świętojańskiej za pomnikiem harcerzy, gdzieś na wysokości dawnej knajpy Ermitage. Od lat świeci dyktą zamiast ładnej witryny jakiegoś sklepu.
- 0 0
-
2020-12-10 12:01
(5)
Zapyziałe elewacje kamienic w śródmieściu w znakomitej większości są własnością prywatną a nie miasta Gdyni!
- 3 4
-
2020-12-11 01:10
Zapyziałe krzywe chodniki, dziury w asfalcie, koleiny też?
- 1 0
-
2020-12-10 14:47
Obojętnie, czyja wlasność. To UM na dbać o wizerunek miasta.
- 4 0
-
2020-12-10 12:54
who (1)
cares?
To ta wyższość "świętej własności prywatnej"?
Własność bez kapitału jest przekleństwem...- 4 0
-
2020-12-10 13:21
A to już skutki 50-letniego eksperymentu z własnością kolektywna... czyli niczyją :(
- 2 2
-
2020-12-10 12:52
też prawda
- 4 1
-
2020-12-10 11:56
(1)
No ale po co teraz remontować Waszyngtona przed budowa tego nowego kompleksu po Gemini?? Żeby ciężki sprzęt miał co rozjeżdżać?
- 2 2
-
2020-12-10 14:51
Po to, żeby znowu można było naprawiać. Never ending story. Jak oczka w słabych rajstopach. Po to słabe, żeby kupować nowe.
- 2 0
-
2020-12-10 07:47
(5)
no ale niedawno byly wybory i gdynianie zaglosowali za tym ze im sie podoba to planowanie i nicnierobienie. jacy mieszkancy taka wladza.
- 18 3
-
2020-12-10 12:53
Trafiłeś w sedno. Jacy mieszkańcy, taka władza. Jacy Polacy, takie ich partie rządzące i obowiązujący kanon muzyczny (1)
- 7 0
-
2020-12-10 14:48
Samorząd to nie partia rządząca.
- 1 1
-
2020-12-10 08:51
(1)
W całym 3mieście tak się dzieje. Nie tylko w Gdyni.
- 11 2
-
2020-12-10 09:30
Szczur kontroluje cale trojmiasto. Wystarczy zapytac taxiarzy.
- 2 0
-
2020-12-10 08:58
Nikt nie chce rządzić, boją się ludzi szczura
- 3 1
-
2020-12-10 07:34
Jeszcze Orzeł wyłaniający się z morza (4)
- 12 1
-
2020-12-10 09:30
z czekolady. (2)
- 10 0
-
2020-12-10 12:51
z brązowej masy której nikt nie lubi (1)
- 4 0
-
2020-12-10 14:45
Czekoladopodobny. Teraz też takie robią, popatrzcie na skład wyrobów niby czekoladowych.
- 3 0
-
2020-12-10 11:25
a to pomysł Mistrza
Wajdy... ;)
...co wizjonerował na wakacjach...- 6 0
-
2020-12-10 07:25
szczura pomysły (3)
Teraz na Słowackiego wymyslił zabieranie parkingów kosztem kawałka trawy których w Gdyni mega brakuje.Człowieku rusz głową,Gdzie turysci maja zaparkowac zeby zostawic pieniądze w Gdyni..Juz Świetojańska usmierciłeś Koniec skweru też..Sprzyja tylko deweloperom. oby Cię wiecej nie wybrali
- 27 3
-
2020-12-10 12:51
nie bój się - nie wybiorą, ostatnia kadencja.
- 1 1
-
2020-12-10 08:46
Ja sie ciesze, ze nie ma juz parkingu na Skwerze, (1)
a Swietojanska sie ucywilizowala.
- 8 17
-
2020-12-10 10:35
Migająca sygnalizacja i ślady zdartego oznakowania poziomego to jeszcze nie jest "ucywilizowanie".
- 11 0
-
2020-12-10 11:06
Rzeczowa opinia, z którą zgadzam się w 100%. Gratuluję pamięci, bo mało kto wspomina już teraz koncepcję ulicznych wyścigów F!. Ten pomysł, doprowadzał mnie do bólu spowodowanego niekontrolowanymi wybuchami śmiechu, bólu mięśni brzucha, oczywiście.
Ukłony.- 11 0
-
2020-12-10 09:49
(2)
Z takim podejściem nigdy byśmy z jaskiń nie wyszli.
- 2 3
-
2020-12-10 10:33
Z podejściem które jest, Gdynia nie wyszła z lat dziewięćdziesiątych...
Jarmarczne budy, kostka bauma i farba to reprezentacyjne miejsce Gdyni.
- 10 1
-
2020-12-10 09:55
W tym przypadku jaskinia to jeden wielki zaniedbany bałagan
- 3 0
-
2020-12-10 07:38
(1)
jeszcze miał być basen olimpijski, lodowisko i "statki kosmiczne" na lotnisku, a co jest? najpiękniejsze rondo w całej Gdyni przed dworcem głównym.
- 25 1
-
2020-12-10 08:29
Ale to nie jest rondo...
Co Do reszty masz rację.
- 4 0
-
2020-12-10 07:09
Jak już jest jeden (11)
To drugi, a raczej trzeci też może być, bo obecnie to nawet dziwnie wygląda, takie dwa wieżowce.
- 175 37
-
2020-12-10 09:52
Ja nie rozumiem, dlaczego w centrum miasta stawiamy na niską zabudowę. (6)
Przecież za jakiś czas już nie będzie się gdzie rozbudowywać. Pozostaje tylko w górę. Cały świat tak się buduje, tak mówi logika, ale my wiemy lepiej...
- 22 9
-
2021-02-09 13:25
Takie są wymogi zabudowy
Nie musisz niczego rozumieć tylko pomyśl, skąd weźmiesz miejsca do parkowania dla mieszkańców skoro niektórzy celebryci z Sea Towers jako single mają ich więcej niż jeden? Nikt nie wybuduje na takim podmokłym terenie 8 poziomowych garaży podziemnych, jak np. w Monaco.
- 0 0
-
2020-12-11 08:34
czemu ? temu, że to Gdynia a Singapur, Shenzhen czy nawet NYC
Miast, z którego ubywa mieszkańców, gdzie są jeszcze połacie terenów do wykorzystania stawianie wieżowców to fanabera bez sensu. Jeszcze brakuje 40 metrowego pomnika Kim Dzong Szczura
- 1 2
-
2020-12-10 11:39
bredzisz na swoje "widzimisie" (1)
FAKTY mówią - w całej zach. UE ilość wszystkich drapaczy chmur = ilości drapaczy chmur w Polsce
- 3 3
-
2020-12-10 18:08
Im więcej kondygnacji
tym niższy standard "termitiery"
- 2 1
-
2020-12-10 16:13
W San Sebastian tak się nie buduje
... nie tylko tam.
- 1 4
-
2020-12-10 11:24
Bo taki był zamysł urbanistyczny i architektoniczny śródmieścia
...niemniej moim zdaniem na nowym śródmieściu mogą powstawać wysokościowce - zwłaszcza skoro już mamy ten okropny Sea Towers. Może inne przykryją jego szpetotę. Niemniej uważam, że od samego Mola Południowego powinno stać coś niższego. Korespondującego z zabudową ścisłego Śródmieścia. Tak do 5-8 kondygnacji.
- 8 6
-
2020-12-10 07:10
(1)
Dokładnie tak. Taki wysoki budynek zdecydowanie tam pasuje.
- 33 8
-
2021-02-09 13:21
Sukcesów
Niech ci taki postawią przed oknem.
- 0 0
-
2020-12-10 18:06
Aby całkiem odciąć Śródmieście od morza i je zakorkować?
- 2 1
-
2020-12-10 16:12
A widok na morze
od strony środmieścia i Działek leśnych ma być zastąpiony widokiem na te wieżowce?
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.